[B] Magistrala M4 Straulesti-Gara de Nord-Progresul

Started by Ionut, December 26, 2011, 08:28:22 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

AndreiB


subway

Din cauza solului si a tehnologiilor aplicabile.

AndreiB

Poti sa detaliezi un pic punctul cu tehnologia te rog? Am inteles ca solul Bucurestiului e foarte prost, insa am vazut in multe orase statii construite integral subteran, la adancime. In afara de bani si de sol, ce restrictii avem la a replica solutia?

subway

#543
La adancime adica in roca de baza nu in branza, adica nu in sol ci in stanca...ai idee cam la ce adancime ar fi roca aia la noi?...nici macar nu banuiesti!  ;)
Ai auzit pomenit vreo data de Marea Thetis?
Precis nu ca nu se invata la scoala generala...
:lol: :lol: :lol:
P.S.
Ar fi cam doua solutii pentru ceea ce zici dar ambele cu rezultate neconcludente pe dobos-tortul de Bucuresti.
O seara buna!

carutasul

Ai un stil de a arunca piatra și a fugi :) Am înțeles ideea, dar mai dezvoltă-ne și nouă cultura generală :)

AlexxC

#545
daca subteran e asa complicat , de ce nu mutam lucrurile suprateran pe mijlocul bulevardului unde este posbil ca in Dubai sau mai aproape Viena.

bercenicity

La Hasdeu distanta intre cladirile din zona veche despartite de un bulevard cu 2 benzi pe sens este de 21m.
In Dubai, distanta intre cladirile noi/zgarie nori desparitite de autostrada urbana cu 7 benzi pe sens are vreo 140m.

riciu

Dupa cum am mai spus, eu nu-s expert, insa sunt convins ca metroul pe la suprafata costa mai putin. Da sunt lucrari de arta care trebuie facute in plus, si iarna intretinerea e ceva mai grea. Insa asa cum la altii sunt pasaje destule, nu cred ca se pune problema ca ar separa zone din Bucuresti unele de altele... Sau da, le separa daca nu il gandesti cu cap. Am vazut in multe orase metroul si pe deasupra si pe dedesubt. Adica au metrou si la suprafata nordicii, unde ninge de numa'-numa'... Nu spune nimeni ca trebuie sa fie peste tot, dar cu siguranta sunt zone in care daca-l scoti la suprafata iesi mai bine...

Cred nu e cazul sa faci asta prin mijlocul orasului, aglomerat deja, insa... sunt destule zone in Bucuresti in care as putea sa iasa la suprafata, in special spre periferie inca e loc...

Daca spun de chestii suspendate (vezi Wuppertal) cred ca sare lumea sa ma bata...

subway

Quote from: carutasul on March 07, 2019, 10:25:20 PM
Ai un stil de a arunca piatra și a fugi :) Am înțeles ideea, dar mai dezvoltă-ne și nouă cultura generală :)
Spune exact ce anume vrei sa afli, forumul nu tine loc de tratate de specialitate.
De altfel pentru moment sunt ocupat cu gradinaritul, nu prea am timp de stat pe net.
;)

frunzaverde

Quote from: AlexxC on March 08, 2019, 09:33:34 AM
daca subteran e asa complicat , de ce nu mutam lucrurile suprateran pe mijlocul bulevardului unde este posbil

Pentru ca esti intr-o zona protejata arhitectural din centrul unui oras ultra-dens, nu la periferii intre magazine big-box sau in cartiere construite "greenfield".
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

oc7avian

Cam așa ar arăta stațiile pentru primele două clasate variante (3+1 și 1), conform colegilor de pe forum & studiului. În sub 500m nu ai cum să legi Izvor de nicio stație de pe traseu. Doar de cea de lângă Cișmigiu care în cazul de față ar fi exclusiv M5.




Powered by API/PUM imgur uploader

Inițial eram optimist, citind motivele pentru care au fost depunctate anumite trasee (Zonă protejată a parcului Cișmigiu, Zona parcului Izvor etc), apoi am dat peste harta asta pozată în 2015:
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=319.msg99524#msg99524

E Opțiunea 1, iar pe ea se vede că nu sunt legături cu Izvor.

EugenRo

Pornind de la harta "oficiala", parerea mea este ca M4 ar trebui sa urmeze varianta 1 si voi explica si de ce:

-De la Gara de nord, traseul logic si cel mai lejer este: Bd. Garii de Nord->Berzei->V. Parvan-B.P.Hasdeu. Pentru problema cu legaturile, mi se pare legatura cu M5 mai sigura. Cu resurse si dorinta, nu cred ca se va opune cineva pentru o statie rapida si la parcul izvor-fac. biologie (o sa se vada precum bazilescu din Jiului) si o legatura rulanta cu M2 Izvor. Nu uitati de artera buzesti-uranus-progresu (!). Zona poate fi o intersectie importanta.
-De aici as fi optat pentru var B.P.Hasdeu->(printre Catedrala si Parlament)->Uranus-> Viilor->ER->Giurgiului->Gara Progresu. Insa, conform celor 4 variante ramase in cursa, inteleg ca de la str. Uranus "nu se poate" stanga pe Viilor ci doar dreapta pe Nasaud (?!?!).
-Se va spune, de ce sa nu intri si pe 13 septembrie pentru ca zona e f. populata si permite si lucrari? Pentru ca pe sub 13 septembrie inca mai speram sa treaca magistrala Ghencea-Unirii-Alba Iulia-Basarabia si atunci zona ar fi fost bine deservita si s-ar fi putut intersecta si cu M4 mai jos (vezi schita). Dar asta e, daca nu se lucreaza cu o viziune de dezvoltare ci numai pe varianta mai ieftina/ avantajoasa "acum".
-Se va putea argumenta ca Uranus-Viilor-ER nu are suficient capital de populatie si dezvoltare. Poate acum nu, dar in viitor, va exploda tocmai pentru ca va exista un metrou de legatura cu gara si aeroport.
-Demult visam sa apara oficial si o solutie de metrou pentru zona Ferentari-Rahova. Atat din perspectiva de viziune (va veni un moment peste ani de zile cand zona se va dezvolta puternic si cand ideea de ghetouri va fi treptat inlocuita); cat si din perspectiva geo-(subsolul din zona de sud-vest este mult mai pietros si deci mai prietenos cu tunelurile). Trebuie incurajata o politica de dezvoltare pentru sud-vest (poate se va face si aeroportul de la Adunati si leg rapida cu Bg. etc.) De aceea pentru zona aceea, corect ar fi sa existe o linie de metrou dedicata si nu "intinsa" artificial, doar doar sa mai acoperim inca un cartier cu blocuri. Scopul metroului este sa ajungi undeva rapid, dar da, e nevoie sa fie si rentabil.
Iata traseul (din schita) M11: Ferentari->Sebastian->Cotroceni->Plevnei->M.Vulcanescu->Berzei->Victoriei->I.Mihalache->1 Mai. Da, este de durata, scump, SF etc. dar dp meu dv logic si rentabil, si urmareste o data in plus traiectorii cardinale (N-S). O ramura care sa se poata desprinde pe Salaj pe directia Magurele nu ar fi de ignorat. Nu va uitati ca acum strada Salaj arata ca un sat cu ulita mai mare. peste 50 de ani te poti trezi cu Pipera 2..
-Consider ca o intersectie la ER intre M2 si M4 este obligatorie. Circulatia de pe giurgiului a devenit imposibila si zona s-a aglomerat foarte mult. Foarte multi de pe Giurgiului se duc spre Unirii si Pipera (M2) si foarte multi cu siguranta isi doresc sa ajunga la gara (/ aeroport) din Piata Sudului (M4). Nu stiu daca la ER mai este posibila o statie de translatare gen Basarab. Sa nu uitam la ca ER ar trebui gandit cu aceasta ocazie un pasaj suprateran..
Raman adeptul solutiilor care raspund cerintelor pe termen lung. Nu precum serpuieste haotic actuala M3, facuta dupa cum se razgandea tovarasu' d ela o ora la alta..




sab

@oc7avian
Nu ai de ce sa mai legi Izvor de Cismigiu M5. Legatura M1/3 cu M5 este la Eroilor.
Trebuie sa legi Izvor de o statie M4. Sau sa faci statie noua pe M1/3 la podul Hasdeu, ceea ce este exclus.

nirolf

#553
@oc7avian
Asta e și impresia mea, lipsa legăturii e stabilită de mult și Metrorex nu e deranjată de idee, că doar nu merg ei cu metroul. Totul e să fie simplu, să nu-și bată săracii proiectanți capul cu soluții demne de secolul 21.

carutasul

@subway: era mai scurt să ne spui la ce adâncime aproximativă e roca :)
De marea Thetis se învață la școală, dar nu cred că ne-au învățat și pe unde anume era fundul :)