[B] Magistrala M4 Straulesti-Gara de Nord-Progresul

Started by Ionut, December 26, 2011, 08:28:22 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hefaistos

Stai sa o vedem pe aia cu metroul de la Cluj, ca si ala e prins in PNRR.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

AndreiB

Solutie simpla la proiecte ecologice: RK la toata reteaua de CF.

oc7avian

Dacă privim execuția efectivă la M5, era fezabil. Mai ales dacă era ca la M6: atenție, doar structuri, nu să ai finisaje și semnalizare, iar la final de contract metrou circulând.

ghrt

M5 a fost totuşi construit printr-o zonă mai ok. Vezi ce probleme sunt cu continuarea prin centru, nici acum nu e vreo solutie. Iar M4 ar fi trecut tot prin centru. În plus, M5 a afectat doar un cartier, chiar dacă unul mare, pe când construirea simultană de multe staţii pe axa M4 cred că ar bulversa total transportul în Bucureşti.
Cont (aproape) inactiv.

sab

#799
M4 nu are probleme de traseu, doar a demolat Oprescu traseul pe care va circula. Sunt străzi late, nu este nevoie de stații cu peroane suprapuse ca la M5.2.
Altele sunt problemele M4 si este interesant ce a vrut sa spună Grindeanu aici, se refera oare doar la costuri ? Pentru ca este foarte clar ca nu puteai sa lansezi licitația la costurile din acel SF, nu mai reflectau realitatea. Se știe ca la Cluj s-a oprit licitația tocmai din acest motiv...
Quoteechipa de control a constatat că, deşi METROREX SA a beneficiat de finanţarea necesară pentru a avea un proiect "matur" ce poate fi finanţat pentru implementare, în prezent, e necesară actualizarea Studiului de Fezabilitate în vederea punerii în aplicare a finanţării din PNRR pentru construcţia Magistralei M4: Bucureşti- Secţiunea 1: Gara de Nord- Filaret, cu alocarea de fonduri suplimentare din bugetul Metrorex SA.
Sursa

zone_rider

Din ce înțeleg, primăria a avut mai multe solicitări, iar SF a trebuit să fie adaptat pe cerințele respective. De aici a rezultat și problema costurilor.

sab

#801
Posibil si asta, însă nu la aceasta mă refeream.
SF si SPF sunt din 2019. O simpla comparație a costurilor de construcție din 2019 cu costurile de construcție din 2022 ne arata ca aceasta licitație nu avea absolut nicio șansă.

SF si SPF prezinta niste costuri, acum sunt cu cca 50% mai mari. La ce valoare scoteau M4 la licitație, daca nu au niste costuri actualizate ?


Dovada este metroul din Cluj-Napoca:
https://www.europafm.ro/licitatiile-pentru-metroul-din-cluj-napoca-au-fost-suspendate-din-cauza-preturilor-care-au-crescut-foarte-mult/



zone_rider

Contractul pentru SF a fost încheiat prin 2018, și trebuia să dureze 22 de luni, dar nu a fost dus la bun sfârșit până acum din cauza multiplelor cerințe și razgndeli ale PMB. Ideea de introducere a proiectului în PNRR nu a fost rea, având contractul pt SF M4 deja semnat, doar că astrele nu s-au aliniat politic (deși factorii de decizie au fost la un moment dat din același partid) și și-au pus bețe în roate, dauna colaterală fiind metroul.

sab

Nu cred ca nu a fost finalizat, din moment ce s-a ales si varianta câștigătoare, iar acum, prin PNRR, se scotea tronsonul la licitație. Nu poți sa faci licitație fără SF.
SPF si SF se găsesc la pagina 43 a acestui topic. Contractul a fost încheiat in 2017 si finalizat in 2019. Noi ce discutam aici de 2 ani ? Nu SF ?

tom_sawyer

Mi-ar fi plăcut să închid anul acesta într-o notă de sărbătoare, însă, având în vedere afirmația făcută în spațiul public cu privire la motivul care împiedică direcția de urbanism a Primăriei Municipiului București #PMB să avizeze PUZ-ul pentru Magistrala M4, sunt nevoit să vin cu informații lămuritoare.

Din punctul meu de vedere, consider că Primarul General al Capitalei a fost informat greșit despre avizul emis de Ministerul Apărării Naționale #MApN, susținând că acesta ar fi "negativ condiționat". Vreau să lămuresc faptul că avizul MAPN este 𝗙𝗔𝗩𝗢𝗥𝗔𝗕𝗜𝗟 condiționat și nu "negativ condiționat", ceea ce înseamnă că PMB poate aproba PUZ-ul pentru realizarea Magistralei M4 de metrou, păstrând condițiile date de MApN, urmând ca acestea să fie integrate până la faza de emitere a autorizației de construire, fază până la care va fi solicitat un nou aviz de la MApN, necesar autorizării lucrărilor.

Prin urmare, consider că responsabilă de această eroare care provoacă întârzieri proiectului este Direcția Generală Urbanism și Amenajarea Teritoriului din cadrul PMB, care face parte din categoria entităților care caută nod în papură, în loc să fie proactive în aplicarea literii și spiritului legii. Ca exemplu de bună practică, putem da direcția de urbanism din cadrul Consiliului Județean Ilfov, care a avizat PUZ-ul pentru amplasamentul M4 pe raza județului Ilfov, încă din luna mai. Așadar, dacă se voia avizarea PUZ-ului pentru M4 la nivelul direcției de urbanism a Capitalei, s-ar fi realizat deja încă din luna octombrie. Și acesta este doar un exemplu de abordare care a dus la tergiversarea avizării PUZ-ului timp de aproape 1 an și jumătate.

În vederea rezolvării acestui aspect, Metrorex a fost și este deschisă unui dialog constructiv pentru ca împreună cu Ministerul Transporturilor și PMB, să lămurească eroarea în care se află direcția de urbanism a Capitalei, astfel încât proiectul M4 să nu mai sufere amânări. Sunt convins că vom reuși împreună să trecem la etapa următoare a acestui proiect important pentru regiunea București-Ilfov.


https://www.facebook.com/IrinelScriosteanu

Sorinus


hefaistos

Oricum e moarta-n papusoi in ceea ce priveste finantarea pe PNRR.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

sab

Decât sa se facă așa cum este proiectul acum, mai bine NU se face deloc.
Poate cineva la PMB are mai multa viziune decât MT si Metrorex de nu le-a emis avizul.

Xenos

Eu cred că datoria PMB este să avizeze rapid, nu să pună bețe în roate și nici să chestioneze oportunitatea de ansamblu a proiectului!
Ceea ce aș face în locul PMB este să condiționeze strict suprafața ocupată de șantier și duratele afectate, ca să nu ajungem la mizeriile din D. Taberei.

EugenRo

^Avizul e probabil conditionat de tunelul dintre PP si MAPN pe care l-ar putea intersecta M4. Right? O:-)