[B] Magistrala M4 Straulesti-Gara de Nord-Progresul

Started by Ionut, December 26, 2011, 08:28:22 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

#780
𝗔𝘃𝗶𝘇 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗺𝗮𝗴𝗶𝘀𝘁𝗿𝗮𝗹𝗮 𝗱𝗲 𝗺𝗲𝘁𝗿𝗼𝘂 𝗠𝟰, 𝗽𝗲 𝘁𝗿𝗼𝗻𝘀𝗼𝗻𝘂𝗹 𝗚𝗮𝗿𝗮 𝗱𝗲 𝗡𝗼𝗿𝗱 – 𝗚𝗮𝗿𝗮 𝗣𝗿𝗼𝗴𝗿𝗲𝘀𝘂𝗹

Săptămâna trecută, în Consiliul Tehnico – Economic de Avizare al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, a fost avizat PUZ-ul pentru construirea Tronsonului Gara de Nord – Gara Progresul, de pe traseul 𝗺𝗮𝗴𝗶𝘀𝘁𝗿𝗮𝗹𝗲𝗶 𝗠𝟰 (𝗟𝗮𝗰 𝗦𝘁𝗿𝗮𝘂𝗹𝗲𝘀𝘁𝗶 – 𝗚𝗮𝗿𝗮 𝗣𝗿𝗼𝗴𝗿𝗲𝘀𝘂𝗹).

La Ilfov au fost obținute toate avizele, s-a susținut documentația în Comisia Tehnică de Amenajare a Teritoriului și Urbanism săptămâna trecută, iar săptămâna aceasta se depun câteva completări și urmează emiterea avizului Comisiei. Pentru a urgenta procedurile, CJ Ilfov a acceptat ca ultima consultare publică să se deruleze în paralel cu procedura de avizare în Comisie.


Indicatorii tehnico - economici ai proiectului au fost aprobați cu condiția obținerii acordului  mediu, care va putea fi emis numai dacă sunt aprobate ambele PUZ-uri, atât pe București cât și pe Ilfov. De aceea, 𝗳𝗮𝗰 𝗮𝗽𝗲𝗹 𝗹𝗮 𝗰𝗼𝗻𝗱𝘂𝗰𝗲𝗿𝗲𝗮 𝘀𝗶 𝗹𝗮 𝘀𝗽𝗲𝗰𝗶𝗮𝗹𝗶𝘀𝘁𝗶𝗶 𝗣𝗿𝗶𝗺𝗮𝗿𝗶𝗲𝗶 𝗠𝘂𝗻𝗶𝗰𝗶𝗽𝗶𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗕𝘂𝗰𝘂𝗿𝗲𝘀𝘁𝗶 𝘀𝗮 𝘂𝗿𝗴𝗲𝗻𝘁𝗲𝘇𝗲 𝘀𝗶 𝗲𝗶 𝗽𝗿𝗼𝗰𝗲𝗱𝘂𝗿𝗶𝗹𝗲 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗮𝗽𝗿𝗼𝗯𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗣𝗨𝗭-𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗰𝗼𝗻𝘀𝘁𝗿𝘂𝗶𝗿𝗲𝗮 𝗧𝗿𝗼𝗻𝘀𝗼𝗻𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗚𝗮𝗿𝗮 𝗱𝗲 𝗡𝗼𝗿𝗱 – 𝗚𝗮𝗿𝗮 𝗣𝗿𝗼𝗴𝗿𝗲𝘀𝘂𝗹. Deoarece mare parte din investiție este asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență #PNRR, este imperios să ne grăbim și să rezolvăm toate avizele, astfel încât până la data de 31 decembrie 2023, să poată fi semnat contractul de proiectare și execuție. 

https://ro-ro.facebook.com/IrinelScriosteanu


sab

Nu stiu de ce, dar acest document este in contradictie cu ce s-a mai publicat pe aici. De ex se spune ca toate optiunile din lista scurta ar avea legaturi cu M1/3, cand in realitate se stie ca nu exista conexiune cu M3 decat pentru optiunea 17, care ajungea la Izvor.



Ba chiar nici macar lungimea traseului si nici numarul de statii nu se potrivesc cu celelalte documente, culmea facute de aceiasi autori:




mirceaeliade

QuotePentru Linia M 4 Gara de Nord-Filaret ( structura pentru primele șase stații) licitația ar urma să fie lansată până la sfârșitul anului, acesta fiind cel mai întârziat contract de infrastructură cu finanțare prin PNRR.
https://economedia.ro/metroul-din-cluj-napoca-la-a-patra-amanare-termenul-pentru-depunerea-ofertelor-pentru-proiectare-si-executie-prelungit-pana-pe-22-august.html

tom_sawyer

Magistrala de metrou M4 Gara de Nord – Filaret ar putea fi înlocuită în PNRR cu alte proiecte feroviare

Sunt șanse tot mai mici pentru că magistrala de metrou M4 Gara de Nord -Filaret, finanțată prin PNRR, să poată respecta termenul de finalizare prevăzut pentru august 2026 – spune ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu. Licitația pentru primele șase stații încă nu a fost lansată, pe motiv că nu au fost emise toate avizele de la Primăria capitalei, iar investiția de 300 de milioane de euro ar putea fi înlocuită cu alte două proiecte de rezervă tot din domeniul feroviar: unul se referă la reparații rapide pe calea ferată și cel de-al doilea la modernizarea liniei de tren Craiova-Calafat.

Sorin Grindeanu: Acest proiect finanțat prin PNRR pe M4 pare cel mai departe de implementare. Sunt pesimist. Le-am cerut colegilor să vină cu un backup, astfel încât să nu pierdem banii tăi. Există acolo mai multe proiecte care par mature, pe feroviar mă refer, astfel încât să putem să accesăm sumele respective; pe de o parte, mărirea sumelor pe acel capitol legat de ,,quick wins", pe de altă parte, dar aici aștept în continuare o analiză, pe Craiova-Calafat.

rador.ro

zone_rider

^ Pentru ca PMB nu da avize, proiectul nu poate sa avanseze. Chiar nu inteleg de ce sunt singurul care ridica aceasta problema pe forum. Pare ca nimeni nu e scandalizat. Incep sa suspectez ca e ceva politic la mijloc: orice are legatura cu Primari USR care nu-si fac treaba este trecut sub legea tacerii.

Sorinus

Nu cred ca e asa simplu, ''se pune Nicusor de-a doua''. IN alta ordine de idei, ce diferenta in utilitate, M4 versus Craiova-Calafat :)

Ptr ca-i prea dificil sa-mi pun caldura in casa, varuiesc in baie...

dr4qul4

Nu are rost sa ne consumam energia cu ce nu face Nicusor.
El nu face nimic, doar are niste idei pe care se asteapta sa le puna altii in aplicare. Momentan e ocupat cu trenul metropolitan, nu are timp de metrou
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

sab

Decât sa se facă așa cum este prevăzut acum, doar ca sa arătăm ca facem si noi ceva in PNRR, mai bine nu se face. Nu de alta, dar după aceea nu mai putem corecta erorile decat cu niste costuri colosale.

GIV

Magistrala de metrou M4 Gara de Nord-Filaret va pierde finanțarea din PNRR - raport Ministerul Transporturilor

https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_proiecte-25772280-magistrala-metrou-m4-gara-nord-filaret-pierde-finantarea-din-pnrr-raport-ministerul-transporturilor.htm

"METROREX SA nu va putea să respecte calendarul orientativ pentru atingerea jaloanelor programului de finanţare prin PNRR pentru magistrala de metrou M4, tronsonul Gara de Nord - Filaret, este concluzia unui raport al Corpului de Cotrol al Ministerului Transporturilor. Prin PNRR, acest proiect are prevăzută o finanțare de 299 de milioane de euro, cu termen finalul anului 2023 pentru semnarea contractelor de achiziții și august 2026 pentru finalizarea lucrărilor"

zone_rider

E bine sa se vada foarte clar si de ce este acest proiect atat de intarziat. Directoarea Metrorex, Mariana Miclaus, sugereaza indirect, cam unde a fost blocajul. Din punctul meu de vedere, doamna e cam slaba (sau cu prea mult bun simt). Pentru o astfel de problema, trebuia sa faca scandal si conferinte de presa in fiecare saptamana.

"Cele șase stații, realizarea de tuneluri și structură, sunt cuprinse în Planul Național de Redresare și reziliență. Mâine (marți – n.red.) vom obține ultimul aviz din partea Comisiei de coordonare rețele din cadrul Primăriei Municipiului București. În luna august am obținut deja avizul de la Ministerul Culturii. Avizul pe care-l vom obține mâine este ultimul de dinaintea avizului arhitectului-șef al municipiului București, iar apoi PUZ-ul (Planul de Urbanism Zonal – n.red.) va intra în dezbaterea Consiliului General al Municipiului București. La Ilfov PUZ-ul a fost aprobat de Consiliul Județean. Aceste documente le vom depune la Agenția de Mediu București pentru a obține acordul de mediu", a declarat Mariana Miclăuș luni, aflată la aceeași masă cu ministrul Sorin Grindeanu.

Sursa: https://clubferoviar.ro/banii-din-pnrr-pentru-magistrala-4-de-metrou/

sab

Nu cred ca M4 avea vreo sansa sa fie licitata asa rapid, sa ne uitam numai cât a durat sa se lanseze licitația pentru M5.2.
Și, sincer,M4 este un proiect făcut pe genunchi, fără cap. Iar execuția pana la Filaret, la doar o stație de M2 era "bomboana de pe coliva".

ghrt

Da, greu de zis de ce au fost puse în PNRR cele 2 proiecte de metrou. Astea chiar nu au absolut nici o şansă să fie gata până în 2026, s-a văzut deja la M5.
Cont (aproape) inactiv.

hefaistos

UE a cerut proiecte "ecologice" pe transporturi si asa a ajuns M4 in PNRR...
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

ghrt

Cont (aproape) inactiv.