[B] Magistrala M4 Straulesti-Gara de Nord-Progresul

Started by Ionut, December 26, 2011, 08:28:22 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Mai oameni buni,
este chestie de geografie.
Denumirea "Filaret" (si atat) este corecta.

Gara Filaret (prima gara feroviara din Regat, care ar merita mult mai mult respect - dar care in momenul asta este doar o autogara amarata) a fost botezata asa pentru simplul fapt ca a fost construita pe Dealul Filaret.

Bine, in Ardeal nu ar fi meritat nici macar denumirea de "damb/movila", dar in Bucuresti orice forma de relief cu peste 5 metri diferenta de nivel a capatat denumirea de "deal".

Chiar si palatul prezidential a fost construit pe Dealul Cotrocenilor....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ionescu63

#766
Nu este nici o stație de tramvai dintr-un motiv foarte simplu: pe acolo nu trece nici un tramvai (unde ai încercuit autogara Filaret - zona de nord a autogării)
Tramvaiul trece fix pe strada Progresului (Trafic greu) iar distanta este oricum mult mai mica. Bănuiesc ca nu se așteaptă nimeni sa traca metroul prin autogara ci in proximitatea autogării
Stația de tramvaie este in partea de sud a zonei verzi (sudul autogării Filaret)
Din stația de tramvai pana in autogara, pe jos,  faci  3 minute. Personal mă aștept ca stația de metrou sa aibă ieșiri si la tramvai si la autogara. Este posibil
Crede-mă este același zona. O parcurg zilnic in drumul meu de acasă la job
L.E. Corect Tibi.V. - Eu vorbesc de autogara, nu de gara

PlayStation

Mi se pare o prostie maxima ca nu o fac pana la eroii revolutiei
Macar sa aiba magistrale in ambele capete, o statie mai era de facut

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

sab

#769
Nu ai cum sa faci PLS/PSS la Eroii Revolutiei, in mijlocul a ditamai intersectia. Si sa-l poti reactiva ulterior, pentru urmatorul tronson.
Insa DA, pentru calatori este un dezastru. Dar ce mai conteaza unul, la cate prostii se fac la M4/6 ?

ionescu63

O fac pana in zona Filaret in opinia mea pentru ca acolo este foarte mult spațiu liber, poți sa te miști lejer cu scoatere/introducere TBM

sab


ionescu63

Da
Rândul 5 la mine ;  stația de tramvaie este in sudul zonei verzi - sudul autogării Filaret
In nordul autogării Filaret nu trece nimic

In estul autogării Filaret este un teren neconstruit - este ceva firma de transport auto - service etc
acolo se pot face exproprieri si se poate amenaja locul de scoatere/introducere TBM
Terenul dintre intersecția de tramvaie/strada Viilor si estul Autogării Filaret, pana in cealaltă stație de tramvai din sudul autogării Filaret

Goldmund

Am inteles pe unde va trece M4 pana la "Filaret", dar stie cineva cand va incepe constructia in sine a M4 pe acest tronson,
dupa ce vor primi avizul de Mediu si PUZ de la capitala si cei de la Primaria Jilava vor spune "da" si dupa ce cineva va castiga licitația de proiectare și execuție a celor șase stații ?
Ca, pana in 2026 ar trebui sa fie totulgata...(gata pana la Filaret, sau totul pana la Gara Progresul?)
Raman mereu multe intrebari, necunoscute si nesiguranta pana ceva va fi intr-un totul finalizat.

AndreiB

De acord ca o fac pana la Filaret pentru ca acolo e usor de construit. Dar e plin Metrorex-ul de extensii usor de construit cu un numar derizoriu de calatori (M4, M5 datorita opririi la Eroilor). Trebuie sa mai facem si ce e util, nu doar ce e usor de construit. De aceea, imho, trebuia construit totul pana la Progresul.

Sau si mai bine, concentrat resursele pe M5 central, dar aia e alta discutie. Evident, dupa extensia asta mega utila la Filaret, o sa construim M6, pentru ca e usor de facut si ala...

ionescu63

#775
Problema cu "e ușor de construit" nu este faptul ca merge pana la Filaret pentru va exista cândva (nu se știe când) și faza următoare
Problema este ca au ales un traseu "ușor de construit" printr-o zona cu case, slab populata fata de traseul optim, un pic mai spre vest care trecea prin zona de blocuri. Deși SF-ul preliminar le spunea altceva.

L.E. pana în 2026 trebuie sa fie gata structura de rezistenta pana la "Filaret"

Valentin

Resursele sunt concentrate pe M5.2 (care e in proiectare) si sunt doua variante:

V1: M5.2 intra in executie prima (cel mai probabil), M4.1 (sa zicem) intra imediat dupa;
V2: M4.1 intra in executie prima (cel mai putin probabil), M5.2 intra imediat dupa;

Trebuie sa avem in vedere licitatia minune de pe M6.1 care a durat (si inca dureaza, ca nu s-a semnat) "decat" 2 ani jumatate, deci pe M4.1 putem ajunge destul de lejer in 2024-2025 fara contract semnat si fara sa avem proiectul tehnic! Daca adaugam cat ar considera ei proiectul tehnic (adica min. 2 ani) ne ducem lejer spre 2026-2027 fara a intra in executie.

De bine de rau, M5.2 e in proiectare (nu mai stiu cat, parca 2 ani?), iar apoi se poate scoate la licitatie executia, evident ca o sa dureze si licitatia de executie vreo 1-2 ani, dar macar se trece la sapa dupa.

ionescu63

#777
Eu am o alta opinie
M6.1 va intra în execuție de anul acesta/anul viitor fazat ca bugetare (o parte din POIM, o parte din POT)
M4.1 ar trebui sa se execute de anul viitor din PNNR
M 5.2 este în proiectare și probabil execuția va începe direct din POT

L.E. M4.1 se poate scote la licitație proiectare + execuție (structura de rezistenta)

sab

#778
Stati liniștiti , ca si tronsonul acesta pana la Filaret nu este așa ușor de construit. Sunt câteva puncte dificile (de ex subtraversatul Dâmboviței si M1, curba de la 13 Septembrie cu T. Vladimirescu). Chiar si legătura cu stația GdN2 mi se pare dificila, probabil va trebui demolata si reconstruită o parte din clădirea gării.
De la Filaret încolo nu mai este ceva dificil, cu excepția zonei Eroii Revoluției, cu dubla intersecție a M2.
Ideea este doar sa alegi ceva si sa reușești sa construiești rapid. Deși 2026 mi se pare fantezist, după experiența M5.