[B] Magistrala M4 Straulesti-Gara de Nord-Progresul

Started by Ionut, December 26, 2011, 08:28:22 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 2 Guests are viewing this topic.

sab

@ tonică
Cum adica "stațiile ar fi prea apropiate și ar schimba și directia?

tonică

Sab, ma refeream la o varianta în care ambele legături sa fi fost luate în calcul, stația Hasdeu ar fi prea aproape de o stație izvor, intr-asa fel încât sa existe legături atât cu m5 cât și cu m3. Și nu doar apropierea ar fi problema ci făcând aceea curbă ar schimba și directia viitorului traseu deja ales din cele înțelese. La asta ma refeream.
Ar mai fi fost și varianta de a nu veni pe berzei ci direct spre izvor dar atunci, după cum știți toți de pe aici, nu s-ar mai fi pupat cu m5, deci tot același neajuns ar fi existat. Din discuțiile mai vechi retinusem ca singura varianta de a face lucrurile sa fie cum trebuie ar fi pasajul dar, probabil asa cum scrie și Subway, distanta ar fi prea mare și n-ar fi folosit. Sa zicem ca un trotuar rulant ar înjumătăți distanta dar e haios sa vb despre trotuar rulant tocmai astăzi când în presa s-a vorbit despre elefantul scump al lui Oprescu din GdN despre care nimeni n-a întrebat-o nimic  pe tanti sarma 4 ani jumate.

sab

#692
Statia Haseu este departe de Izvor, nu ai cum sa faci corespondenta Hasdeu-Izvor.

Problema tine de traseul ales. Daca se alege traseul pe la Hasdeu, este mai greu de ajuns la Izvor, insa nu imposibil. Varianta castigatoare (1-rosie), dupa ce pleca din Hasdeu si subtraversa Dambovita ar fi trebuit sa mearga pe sub parc si sa ajunga la Izvor, unde sa se faca statia Izvor2 chiar sub parc, oarecum paralel cu Izvor actuala, dupa care avea 2 variante de traseu :
1) sa faca o bucla prin fata Casei Poporului si sa se inscrie din nou pe traseul actual la Marriott
2) sa mearga drept catra Pta Regina Maria (intersectie cu M7) si apoi pe alt traseu catre Eroii Revolutiei
Am figurat cu roz, respectiv portocaliu aceste variante de traseu.

Nu stiu de ce nu s-a mers pe o varianta dintre acestea, care sunt impedimentele.

De notat ca intre variantele calificate in finala a fost si una care trecea fix pe la Izvor, insa nu a fost selectata (varianta 17- maro). Traseul ei imi este un pic neclar, pentru ca nu este varianta "clasica" pe sub str Cobalcescu, ci pare una pe sub case dupa plecarea de la GdN2, apoi pe sub str Luigi Cazzavilan si parcul Cismigiu.

Nu pot insa sa nu remarc ca un traseu prin fata Casei Poporului a fost luat in calcul in 3 din dintre cele 19 (parca) variante studiate, deci nu este chiar aiuristic. Insa niciodata acest traseu nu a fost luat in calcul in combinatie cu un traseu pe la Hasdeu, care impaca si capra si varza, ci doar in combinatia traseu perpendicular pe M1 la Izvor (adica ceva de genul varianta 17 de aici), urmat de un traseu drept prin fata Casei Poporului.

Probabil ca in final nu se considera importanta legatura cu M3. In realitate se va vedea in timp ca este o mare greseala sa nu faci legatura cu o magistrala importanta, pentru ca unii din calatorii de pe pe M3 nu vor folosi M4/6, asa cum multi nu folosesc M5/M4 acum, pentru ca este incomod sa faca 2 schimbari. Iar pentru cei de pe M3 va fi una complet aiurea, doar de o singura statie (adica cineva din Militari ar trebui sa schimbe mai intai la Eroilor si sa mearga o singura statie cu M5, ca sa schimbe din nou la Hasdeu cu M4/6). Se pare ca nu vrem sa invatam nimic din lectiile trecutului.

Hai sa lamurim inca o chestie pe care ai scris-o mai sus. In toate variantele de traseu care veneau perpendicular pe Izvor exista legatura cu M5, cum sa nu existe, insa se facea la Cismigiu, nu la Hasdeu. Doar legatura cu M1 era putin mai complicata, insa cu M5 legatura exista in toate variantele de traseu si era una absolut facila, niciodata nu s-a pus problema sa nu existe legatura M4-M5. Si ca sa vezi ca nu vorbesc prostii, uite mai jos un plan cu statia Cismigiu M5 corespondenta cu statia Izvor M1 printr-un pasaj pietonal pe sub Dambovita. Am figurat statia M4 cu verde.










nirolf

#693
Dacă tot nu au vrut să ocolească pe la Izvor, ar putea măcar să facă o corespondență lungă - un tunel pietonal de 5-600 m ar însemna 7-8 minute pe jos, jumătate cu o bandă rulantă. Ar fi mai rapid decât cu schimbare suplimentară la Eroilor (și acolo ai de mers, mai aștepți și metroul), plus confortul psihologic că ai doar o schimbare de făcut. Altfel e un eșec ridicol pentru acest secol, scuza cu Dâmbovița nu ține, nu suntem în anii '80.

sab

Sigur nu este Dambovita cauza. Pe de alta parte, un traseu pietonal asa lung nu are atractivitate.
Singura solutie viabila era ca M4 sa treaca pe la Izvor sau sa faca o statie suplimentara pe M1 la podul Hasdeu. Din pacate, au ales calea cea mai simpla, anume sa nu faca nimic pentru corespondenta cu M1/3. Din punct de vedere al calatorului este un dezastru si prevad o utilizare sub capacitate a M4 prelungita spre sud. Si asa are un punct slab, corespondenta cu M2 este foarte departe.

Chiar si pentru calatorii M1 era bine sa exista o corespondenta noua, chiar daca exista una la Basarab. Daca vin sud cu M4 de exemplu si vreau sa ajung in Titan ce variante voi avea dupa terminarea M4 ?
1) schimb la Hasdeu cu M5 si apoi Eroilor cu M1 (traseul cel mai scurt ca distanta, dar lung ca timp)
2) astept cuminte in metrou pana la Basarab si apoi ma intorc nu stiu cate statii cu M1 pe un traseu ocolit.
Nu stiu sa spun care solutie este mai proasta, dar cert este ca ambele sunt proaste.

AndreiB

Sunt curios care va fi traseul natural Militari-Baneasa dupa deschiderea M6/M4 sud, in contextul lipsei corespondentei. Vad 4 variante posibile:

1. Tramvai 41 pana la PPL, si de acolo M6. Optiunea cea mai simpla, insa mare parte din Militari nu e la distanta de mers pe jos de 41 si corespondenta M3/41 e la fel de proasta
2. M3 pana la Eroilor, M5 pana la Hasdeu si M6 pana la Baneasa - doar in metrou, cu deranjul corespondentei de o singura statie, insa M5 va avea frecventa mare
3. M3 pana la Politehnica, Tramvaiul 10/1 pana la Basarab si de acolo M6. Toate corespondentele sunt facile, insa frecventa tramvaiului nu e ideala
4. M3 pana la Eroilor, mers pe jos pana la Hasdeu (8min) si M6. Cred ca via M5 e mai rapid, asa ca optiunea nu va fi foarte populara.

Eu cred ca as folosi optiunea 3 daca tramvaiul ar avea o frecventa decenta (interval <5min). Voi?

paullie

Ca sa imi iau minusuri pt off topic si mistouri eu iti recomand varianta 5:
- M3 pâna la Lujerului, M8 pâna la Basarab, M6 pâna la Baneasa.

sab

#697
Eu as miza pe masina personala sau doar STB, de ce ai plati doua abonamente si metrou si STB? Si ne mai miram ca oamenii nu lasa masina personala pentru transportul in comun, in special liniile de metrou nou deschise...Pai daca ii oferim variante proaste...
@paulie, M8 va trece doar pe la Crangasi. Mai departe nu stim daca se va opri la Crangasi , va merge pe acelasi traseu cu M1 la Dristor 2 sau i se va gasi alt capat de linie

Pentru corespondenta M3-->41 se poate face o statie in pasajul Lujerului si corespondenta subterana, asa cum s-a intentionat la Victoriei. Greu, dar nu imposibil. Sa nu uitam ca vor fi mari lucrari pe acolo odata cu M8.


sab

Pasajul acela nu este vesnic, deja pana incepe M8 s-ar putea sa necesite lucrari ample de reconstructie/ consolidare ;). Plus ca pasajul mai are o linie nefolosita (fosta linie CFR, care ar putea fi integrata cumva pentru latirea pasajului rutier, daca aici avem o problema. Si asa este o groapa de gunoi acea linie.
Totul depinde de solutia pentru M8, unde va fi amplasata statia Lujerului 2 de pe M8 si ce solutie de corespondenta se va face. Pana la urma, daca nu se poate/ nu se doreste o statie in pasaj, iar statia M8 va fi facuta in locul actualului complex comercial SIR, atunci se poate face o galerie subterana de la Lujerului 1 catre actuala statie a lui 41 cu ocazia construirii statiei Lujerului 2.
Solutii pentru aceasta corespondenta se gasesc, macar sa ajungem noi sa vedem M8 in lucru...

mirceaeliade


strainu

Îmi scapă o chestie la anunțurile din noiembrie: în scanul după SF care e pe forum, apare (la pagina 13 a PDF-ului): "Lungime exploatare 10927 m", dar Opțiunea 1 are 11228 m (la pagina 10 și pagina 5). Anunțul MLPDA menționează 11,94 km. De unde vin aceste diferențe de 10%? Bănuiesc că valoarea finală o să fie cunoscută de-abia când se va face proiectul tehnic, nu?
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

subway

Lungimea de exploatare se masoara de la mijlocul peronului primei statii si pana la mijlocul peronului ultimei statii, e deci mai mica decat lungimea totala de constructie cap-cap pana la ultimul metru de linie.

bogdan.stroe

Inteleg ca segmentul Gara de Nord - Gara Filaret din M4 a fost inclus in PNRR. Aveti idee care e stadiul acestui proiect? Sunt contracte sau licitatii in curs? E realist sa credem ca va putea fi finalizat pana la sfarsitul anului 2026?

Ionut

Eu recunosc ca la metrou nu ma pricep. Dar ma pricep suficient cat sa imi dau seama ca metroul e pus degeaba in PNRR.