[B] Magistrala M4 Straulesti-Gara de Nord-Progresul

Started by Ionut, December 26, 2011, 08:28:22 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pelicanul

Circulă normal de ieri. Și sunt 6 trenuri în loc de 4.
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

vancouver

Sunt aglomerate trenurile de pe M4? Pe M1+M2+M3 stiu ca e f. aglomerat la orele de varf, deci liniile sunt extrem de utile si utilizate. Cum e aici la M4? La ce interval circula acum la orele de varf?
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

AndreiB

Conform orarului Metrorex, trenurile circula la 7min la orele de varf pe M4, la fel ca pe ramurile M1/3 (pe segmentul comun circula la 3.5min).

Numarul de calatori nu cred ca va creste pana nu se va construi mai mult in zona (in principal langa Laromet, dar si noul cartier Vastint planificat in Straulesti).

M4 ramane relativ neatractiv si datorita frecventei proaste a M1. Teoretic schimbul la Basarab este perfect, dar fara o co-ordonare de orar sau o frecventa mai mare, de la Universitate la Straulesti risti sa astepti in medie 7min (la Victoriei si la Basarab), care face calatoria neatractiva.

voicul

Daca mai faceau inca o statie dupa DNCB, probabil era trafic mai mare.
Cum zona nu se prea dezvolata pe imobiliar birouri, proabil cresterea este modesta si apare in timp.

Da nu e comod, cu 2 schimburi, dar eu prefer intotdeauna metroul fata de STB. Partea buna e ca se mai intampla sa se coordoneze la Basarab :lol:


AndreiB

Un P+R nu are cum sa aiba succes fara controlul parcarii in centrul orasului - si cea ilegala si cea gratuita.

v.ghiorghica

Daca politistii nu le ridica masinile........aia e.

sab

#682
Quote from: subway on October 21, 2020, 05:23:47 PM
Solutia aia de a nu trece pe la Pieptanari a venit din cauza unui lobby puternic al PMB care ca deobicei voia sa-si rezolve problemele pe banii si cu mana altora...n-am fost niciodata partizanul ei.
In final insa solutia logica si normala a prevalat.
O fi solutia PMB, dar cand ti-o insusesti ca si consulant si o dai ca prima optiune, este o problema. Iar cand mai scrii si ca legatura cu M2 nu este esentiala, desi iti propui ca prin constructia M4 sa creezi o alternativa N-S la M2 si sa degrevezi cat se poate aceasta magistrala, deja problema devine majora.
Macar de se propunea o varianta de traseu prin Sebastian, dar cu ajungere in final la Eroii Revolutiei. Tehnic era posibil, chiar daca treceai pe sub niste case si prin curtea Institutului de Pneumoftiziologie "Marius Nasta". Dar sa o continui prin balarii catre sud prin Ferentari printr-o zona majoritar de case, pare din alt film.
Stii ca nu sunt adeptul sa nu existe schimb de calatori intre 2 magistrale. Si nu pot sa nu remarc ca, din variantele calificate in finala, una singura ajungea la Eroii Revolutiei, deci celelalte nu aveau intersectie cu M2, erau intr-o "lume paralela".
Ori aceste variante au fost propuse la misto ca sa se aleaga in final varianta "logica", ori, intr-adevar, a existat o opinie puternica in privinta faptului ca legatura cu M2 chiar nu conteaza.
Si,ca sa inteleaga lumea despre ce vorbim, postez variantele finale de traseu pentru M4, langa care am figurat traseul M2 cu albastru.




Powered by API/PUM imgur uploader

TibiV

Fara suparare,
dar ceea ce ai spus tu confirma ceea ce stim cam toti de pe forum...

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=34.msg312234#msg312234
"Solutia aia de a nu trece pe la Pieptanari a venit din cauza unui lobby puternic al PMB care ca de obicei voia sa-si rezolve problemele pe banii si cu mana altora..."

Adica SF-urile se fac pentru "a da dreptate" unuia sau altuia ("da, șefu', ai dreptate, esti dăștept, cel mai bine este cum ai spus tu"....)

Din fericire, "beneficiarul" a fost altul decat PMB, si "scenariul groazei" pentru M4 a picat "la montaj"..
Dar "cocoasa de la Focsani" (aparuta pe baza unor "principii" similare...) a ramas...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

sab

#684
TibiV, trebuie sa intelegem ce a cerut PMB, nu cred ca a cerut in mod expres ca M4 sa NU treaca pe la Eroii Revolutiei. Asa cum am spus mai sus, din cele 4 solutii calificate in finala :
- trei NU treceau pe la Eroii Revolutiei
- trei nu faceau schimb cu M3
- una singura prevedea intersectie la Izvor (deci posibilitate de a schimba cu M3), dar, CULMEA, aceasta nu trecea si pe la Eroii Revolutiei.
Deci nicio solutie completa in finala.
Daca lipsa schimbului cu M3 se cam contura de multa vreme, lipsa legaturii cu M2 a fost o mare surpriza si mi se pare o prea mare coincidenta ca 3 din 4 solutii sa mearga pe aceasta varianta.
Vorba ta, daca solutia se stie dinainte, de ce mai platim bani grei pe SF ?

subway

#685
Un SF trebuie sa tina cont si de pozitia actorilor principali, altfel patim ca la M5.3 Iancului-Pantelimon.
Iar explorarea tuturor optiunilor la faza SPF e obligatorie, altfel nu sunt sanse de finantare europeana.
Pana si la M5 care avea un traseu absolut clar si evident comisia europeana prin Jaspers a cerut analizarea de <variante alternative>!
Dar e mai usor de cartit daca nu esti implicat si responsabil, cea mai comoda pozitie e de moshuletzi mishtocari Muppets, totalmente pe langa.

jonny

QuoteStudiul de fezabilitate pentru construcţia liniei 4 de metrou Lac Străuleşti - Gara Progresul, tronsonul Gara de Nord - Gara Progresul, va fi discutat, joi, într-o şedinţă la Ministerul Lucrărilor Publice.

Potrivit unui comunicat al MLPDA, obiectivul va avea un traseu de 11,94 km, cu 13 staţii + 1 existentă (Gara de Nord) şi un depou (Progresul); tot în cadrul proiectului, vor fi achiziţionate 15 trenuri, astfel încât capacitatea de transport să poată deservi 50.000 călători pe oră şi sens.


https://www.digi24.ro/stiri/economie/o-noua-linie-de-metrou-gara-de-nord-gara-progresul-cele-13-statii-noi-vor-costa-85-miliarde-de-lei-1396136

Pelicanul

Quote from: subway on October 22, 2020, 06:51:45 PM
Pana si la M5 care avea un traseu absolut clar si evident comisia europeana prin Jaspers a cerut analizarea de <variante alternative>!
Nu tot ce debitează UE e și logic. Au și ei tâmpiții lor. Și sunt mulți ( tâmpiți la Bruxelles). Am o grămadă de exemple tâmpite debitate pe bandă rulantă de UE. Gările Cf erau în oraș. La un moment dat le-au  scos din oraș. Acum le construiesc din nou în oraș. Continui ?
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

tonică

Din comunicat reiese ca soluția aleasa va avea legătură cu m2, cu m5, dar nu și cu m3. Din discuțiile mai vechi am tras concluzia ca era ori/ori, ca stațiile ar fi prea apropiate și ar schimba și directia dar nu mai țin minte dacă ar fi fezabil un pasaj pietonal rapid spre izvor, parca erau dificultăți legate de prezenta râului, nu?

subway