[B] Magistrala M4 Straulesti-Gara de Nord-Progresul

Started by Ionut, December 26, 2011, 08:28:22 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

perfidus

Stii cumva daca sistemul de taxare a intrat in cadrul proiectului sau se va licita separat?
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

GDPR

A fost inclus in proiect, dar de ce nu s-a facut pana acum nu stiu. Poate ca s-au razgandit pe parcurs si au cerut un alt sistem mai performant?

Din documentatia de licitatie:






perfidus

Ce-i lipseste intr-adevar, ca sa fie mai performant, este sistemul de gestionare si afisare locuri libere cu care unii ne-am obisnuit prin alte parti.
Mai presupune niste senzori deasupra fiecarui loc de parcare, lampi de semnalizare locale liber/ocupat (doua culori) si panouri de afisare/ghidare spre niveluri puse la intrare si eventual pe arterele din imprejurimi.
Fara sistemul de gestionare locuri libere e cam greu de administrat terminalul cu mai multe niveluri si soferii ard gazul degeaba invartindu-se prin parcare.
Multumesc pentru informatii!
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

riciu

Poate ceea ce spun eu, pe specialisti ii va face sa rada...

Totusi... daca nu s-a instalat sistemul Dimetronic sau cum s-o numi el, nu se poate sa se circule normal pe bucata 1Mai - Straulesti... Adica... chiar si la cale libera? Nu e mai util sa circule metrourile pana la Straulesti si de acolo sa schimbe sensul si sa vina pe celalalt sens, astfel incat sa nu mai circule de la 1 Mai in ambele sensuri, asa incat calatorul sa nu stie niciodata in ce directie circula metroul? Adica daca macazele de la Straulesti sunt functionale, de ce sa nu se circule normal? Nu vi se pare mai de bun simt asa decat sistem pendula de la 1 Mai la Straulesti?

Sunt convins ca ... si la cale libera daca s-ar circula in regimul sugerat de mine, tot ar putea sa vina metrourile la mai putin de 13-15 minute, si nu ar mai incurca pe cei care circula mai departe de 1 Mai... Adica nu va suna putin a incompetent sa se circule de peste un an de zile tot in sstem pendula?

Daca nu exista sistemul DImetronic, ramaneam asa la sistem pendula? 4 statii dus, 4 intors, normal ca inseamna timp...

GDPR


riciu

Si pana sa apara Dimetronic la metrou se schimbau manual? Vorbesc de era de dinainte de ATP, ATO si dimetronic.

Repet poate spun prostii, dar de pilda la tren nu exista nici ATP, nici ATO, nici Dimetronic, si se schimba automat deci nu cred ca e "rocket science". E nevoie de un Gigel care sa comande schimbarea macazurilor si corelarea acestora cu culoare semaforului... Nu inteleg care e problema: e rosu nu depaseste semnalul, e verde e pe liber. Cand se schimba macazul corespunzaror semnalul trece pe verde.. Personal nu mi se pare mare filozofie atat timp cat ai semaforizare, si nu ai tren de metrou la doua minute sa zici ca asteapta unele dupa altele.

Spun prostii? Eu sunt ne-specialist, deci nu spun ca as fi cunoscator, dar parca ceea ce zic... are logica... cel putin asa zic eu. Corecteaza-ma daca spun prostii.

frunzaverde

#366
Quote from: riciu on October 02, 2018, 01:24:00 PM
Si pana sa apara Dimetronic la metrou se schimbau manual? Vorbesc de era de dinainte de ATP, ATO si dimetronic.

Pe M1-M3, s-a circulat cu un sistem de centralizare (adica ce numesti tu schimat macazurile automat, de la distanta), semnalizare si siguranta similar cu cel folosit in epoca de CFR. Adica centralizare electrodinamica (CED) cu relee, semnalizare BLA si sistem de auto-stop INDUSI. Sistemele astea au fost proiectate pentru caile ferate, si nu pentru metrouri, fiind sub-optime pentru intervalele de succedare si nivelul de predictibilitate superioara necesare la metrou. Sunt bazate pe tehnologii analogice (releuri).

Astfel, pe M4 s-a adoptat un sistem nou de centralizare, semnalizare si siguranta numit Dimetronic, inca din constructie. Pe M4 nu a fost niciodata instalata tehnologia veche, CED cu BLA. Ulterior, pe M1-M2-M3 s-a instalat un sistem incat si mai modern (Cityflo 350, bazat pe EBICAB 800); initial a fost exploatat intr-un regim mixt cu vechea semnalizare, nu stiu situatia curenta.


Quote from: riciu on October 02, 2018, 01:24:00 PM
Repet poate spun prostii, dar de pilda la tren nu exista nici ATP, nici ATO, nici Dimetronic, si se schimba automat deci nu cred ca e "rocket science".

Nu, dar exista CED + BLA + Indusi. Ceea ce pe M4 nu exista.

Acolo unde nu exista chestiile astea "la tren" (de exemplu unde sunt instalate sisteme de centralizare mecanica tip SBW), nu exista nici un nene care sa inchida macazul de la un pupitru. Exista un nene (numit acar) care sta langa macaz, il opereaza, si il inzavoreste. Apoi vine cu cheia la pupitru, o da IDM-ului care o invarte in mecanismul de inzavorare, si se ridica paleta pe "liber". In unele cazuri (la punctele de sectionare cu conducere centralizata) nu e necesara nici un fel de centralizare, totul e manual (deci nu exista nici macar paleta sa se ridice).

Quote from: riciu on October 02, 2018, 01:24:00 PM
E nevoie de un Gigel care sa comande schimbarea macazurilor si corelarea acestora cu culoare semaforului...

Ce zici tu aici se numeste in terminologie ceferistica pupitrul luminoschemei (la metrou probabil are alt nume; subway poate sa ne spuna termenul folosit la metrou, daca difera). Asta, pe M4, e asigurat de sistemul Dimetronic. Daca nu exista sistemul implementat, n-ai unde sa-l pui pe Gigel - nu exista pupitrul de la care Gigel sa faca chestia asta.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

riciu

Multumesc de lamuriri.

Chiar si asa insa e inacceptabil "miserupismul". La altii se poate construi canal pe sub mare in 3 ani si la noi ...

Insa m-am saturat de la noi nu se poate pt.... ca... Si deoarece... Pur si simplu scuzele astea nu tin pt ca la altii se poate. Si cand zic la altii ma refer la tari ca nu au pretentia ca-s dezvoltate.

rizzuh

"Scuzele" prezentate de frunzaverde tin. Daca nu este instalat sistemul Dimetronic, nu ai cum sa schimbi macazul decat manual. De nu este instalat este insa o intrebare foarte buna, la care raspunsul sigur este sau include incompetenta.

v.ghiorghica

#369
Pe M1, M2, M3 exista Interlockinguri tip EbiLock 950 cu aplicatia de control EbiScreen
Pe  M4, sectiunea Gara de Nord 2 - Bazilescu exista interlocking Westrace cu aplicatia de control Moviola. Exista ATO si ATP, macazurile sunt actionate automat de la IDM prin PLO (Post Local Operator).
Pe  M4, sectiunea Bazilescu Straulesti s-a implementat acelasi sistem, insa momentan sunt probe ATO, probele ATP s-au terminat. Macazurile sunt eclisate pe directă.
Nu exista CED si BLA pe M4. CED-urile au ramas doar in depouri.
Depoul Sraulesti va avea si el Interlocking Westrace cu Moviola.

subway

Cand esti agatat de un unic furnizor monopolist te joaca ala cum vrea muschii lui, din pacate...

voicul

Am avut treaba dupa Straulesti si am folosit M4.

Cand s-au deschis primele statii de pe M4, am dat o tura sa le vad si mi s-au parut WOW. Acum ... aceleasi statii  :(. Atunci erai noi si mai mari/aerisite, erau wow.
Acum statiile noi sunt chiar WOW si chiar arata ca in V.
Arata la fel de bine ca cele de pe M5.

Pacat ca in efortul asta de a face M4 nu au tras inca o statie pe la DNCB.

De parcare ce se mai aude?

ghrt

Pacat ca Park&Ride nu este in afara DNCB, deoarece la intersectia aia este gatuit traficul.
Cont (aproape) inactiv.

Sorinus

Apropo de ce zice voicul, am fost azi pe M4 dupa multi timp, iar Grivita si 1 Mai ar merita o mana de var pe pereti, arata foarte nasol peretii statiilor. De la Jiului incolo, alta viata.

voicul

Era si cazul:

Şoferii care vin în Capitală îşi vor putea lăsa maşinile în parcarea de la Străuleşti începând din noiembrie, pentru a lua metroul, tariful fiind de un leu pe oră, a declarat, miercuri, Dumitru Sodolescu, directorul general al Metrorex, prezent la o conferinţă pe teme de profil.

"Lucrările au fost terminate pe 18 iulie şi s-a întârziat pentru că nu au fost gata toate documentele. Pe data de 11 octombrie s-a întrunit comisia şi a început recepţia pentru terminarea lucrărilor. Luni, 22 octombrie, se va întruni din nou comisia, pentru a vedea în ce stadiu ne aflăm. Programul nostru este făcut ca, până la sfârşitul lunii, să terminăm inclusiv punerea în funcţiune, iar în noiembrie parcarea să devină funcţională", a spus şeful Metrorex.

Tariful va fi de un leu pe oră şi se discută şi introducerea unui abonament, a adăugat el.

"Nu vrem să facem venituri spectaculoase din exploatarea parcării, întrucât nu acesta este scopul nostru, ci să decongestionăm circulaţia. Avem în vedere şi un abonament, pentru că, dacă cineva lasă maşina 10 ore, e cam mult 200 de lei pe lună. De asemenea, ne gândim la implementarea unui sistem de reducere pentru cei care folosesc metroul, practic vor putea scana biletul pentru metrou şi vor putea obţine o reducere. Vom investi separat nişte bani în acest sens, dar nu costă mult", a arătat Sodolescu.

Terminalul are un spaţiu de parcare pentru 650 de autovehicule şi o sală de aşteptare pentru călătorii transportului public. Depoul are o suprafaţă de 14.000 metri pătraţi şi 13 linii. Acolo pot fi garate sau reparate în acelaşi timp şapte trenuri. În cadrul aceluiaşi proiect au fost amenajate spaţii verzi adiacente drumurilor de acces şi un teren de sport.

Depoul şi Terminalul multimodal Străuleşti sunt finanţate din bugetul de stat. Valoarea investiţiei este de 160 de milioane de lei, fără TVA. AGERPRES/(AS - autor: Florentina Cernat, editor: Andreea Marinescu, editor online: Ady Ivaşcu)

https://www.agerpres.ro/economic-intern/2018/10/17/metrorex-parcarea-de-la-straulesti-va-fi-functionala-din-noiembrie-si-va-costa-un-leu-pe-ora--194700