Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 37 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Exista 2 sectoare care ar trebui finalizate la 12 luni de la incepere si 2 la 16 luni, asa ca nu cred ca alegerile sunt un motiv. Daca isi fac calcule de acest fel, si se intampla sa apara intarzieri(si avem o lista lunga pe proiectele de pana acum) si nu termina pana la alegeri, s-ar intoarce tactica impotriva lor.

AndyM09

Quote from: dorel on May 02, 2015, 08:44:27 PM
Campia Turzii - Tg Mures nu se incepe pana la toamna. Parerea mea. Daca primesc ordin de incepere acuma se risca sa termine la vara anului viitor. Politicienii prefera sa deschida autostraza chiar innainte de alegeri ---> Noiembrie 2016
Bucata aia dintre Sebes si Orastie era terminata cu doua luni inainte de alegeri, daca nu ma insel +/- cateva saptamani, insa ghici cand a fost deschisa? Fix inainte de alegeri.
Asa ca nu cred ca ar fi o problema pentru ei. :D

pasadia

Hai sa nu rescriem istoria chiar in halul asta: Sebes - Orastie a fost deschis in decembrie 2013, intr-un an FARA alegeri.

Bucata dintre nodurile Cunta si Saliste a fost deschisa in moiembrie 2014 chiar inainte de alegeri dar:
- data fusese stabilita in urma unui proces de arbitraj
- lucrarile era evident de atunci ca nu sunt terminate (si nu sunt terminate nici acum)
- impactul asupra alegerilor a fost nul, daca nu cumva negativ pentru prim-ministru in functie la acel moment, cel care nici macar nu s-a oprit pentru poze.

marisRO


pasadia

Distractiv articol, mai ales la partea de solutii. Mai intai si intai autorul afirma ca ar fi nevoie de CoBra:

QuoteDar nu avem, oare, nevoie de autostradă care să treacă munţii pe Valea Prahovei? Nu ar fi minunat să mergem cu maşina la munte pe autostradă, aşa cum ne închipuim că se întâmplă în Vest? Da, ar fi minunat şi da, avem nevoie. Dar nu cu orice preţ, şi nici să credem că ea va rezolva toate problemele legate de vârfurile de trafic înregistrate în weekend şi de sărbători.

Apoi vine cu 3 "solutii" care inseamna, fiecare, negarea acestei nevoi. Pe rand:

QuoteUnu: traficul turistic trebuie mutat pe infrastructura feroviară, nu cea rutieră, altfel nu se vor rezolva ambuteiajele nici cu două autostrăzi. [...] În schimb, un tren rapid care pleacă din 30 în 30 de minute şi care ajunge de la Braşov la Sinaia într-un sfert de oră şi la Bucureşti într-o oră şi jumătate îţi rezolvă mare parte din stresul aruncat asupra şoselelor. Culmea, aici am avea bani europeni. Dar nu vrem să-i accesăm. De ce?

Odata ca nu avem bani europeni. Sau am avut si i-am cheltuit deja pe tronsonul Bucuresti - Predeal. Apoi situatia din prezent arata ca avem trenuri, destule de dese si care strabat distanta destul de repede. Mai exact intre Bucuresti si Sinaia avem 18 trenuri directe, 15 dintre ele interregio pentru care durata calatoriei variaza intre 1:30 si 2:01. Cat de mai dese si cat mai de rapide ar trebui sa fie? Nu de alta, dar nu poti muta tot traficul turistic de pe sosea  pe feroviar dintr-un motiv simplu: nu toti turistii raman pe Valea Prahovei, multi merg spre zona Rasnov - Bran - Fundata sau spre alte destinatii care nu sunt deservite de transport public feroviar.

In rest, chestiuni de genul 15 minute intre Brasov si Sinaia chiar mi se par fanteziste. Adica da, cu un tunel de baza de vreo 20 km intre Timisu de Jos si Busteni s-o fi putand realiza un asemenea timp, dar in cazul asta nu inteleg de ce ai mai opri trenul respectiv la Sinaia (mai ales ca ar fi ocolit deja Predeal-ul, Azuga sau Busteni, deci nu vorbim de un tren gandit pentru turisti). Iar costul investitiei va face ca CoBra, chiar si in versiunea PPP-ului cu Vinci, sa para mult mai ieftina.


QuoteA doua soluţie, complementară, este să revizuiască costurile autostrăzii în jos de la fantasmagorica sumă avansată şi să aleagă un traseu care să fie cât mai ieftin de construit şi de întreţinut. S-a discutat oare soluţia cu construirea autostrăzii până lângă Sinaia exact pe lângă calea ferată în loc să fie cocoţată pe munţi sau prin Valea Doftanei, aşa cum se vehicula? Sau cât de dificil ar fi să faci pe acolo măcar un drum cu două benzi şi sens unic între Comarnic şi Sinaia, astfel încât să ai două benzi spre Sinaia pe drumul actual şi alte două spre Comarnic prin vale?

Frumoasa nota personala pusa de autor in partea boldata; eu personal n-am auzit ca autostrada sa fi fost propusa pe acele trasee. In rest merita retinuta ideea cu fire distincte pentru autostrada (oare nu cumva reprosa JASPERS exact acelasi lucru atunci cand au respins SF-ul initial de pe PiSi?).

Dar oricum, ar fi interesant sa treaca un fir de autostrada prin fata garii din Sinaia, nu? Imi si inchipui numarul de pasarele pietonale necesar. Si in plus ar mai trebui si un nod rutier (sau poate gara din Sinaia nu va mai fi accesibila pentru taxi-uri...).

Quote
A treia soluţie este să identifici zonele în care se realizează principalele blocaje de pe DN1 între Predeal şi Sinaia şi să le fluidizezi prin soluţii punctuale. Să lărgeşti DN1 în zonele în care poţi face acest lucru şi să vii cu autostrada dinspre Ploieşti până în Comarnic, că nu costă mult. Să faci măcar centura Comarnicului, să lărgeşti acolo unde poţi centura din Sinaia şi să poţi veni pe două benzi dinspre Braşov până spre serpentinele din Predeal. E fezabil acest lucru, iar costurile ar fi simţitor mai mici decât ale unei autostrăzi.

Aici deja devine interesant. Largim DN1 in zonele montane dar facem autostrada de la Ploiesti la Comarnic caci costa mai putin pe acolo. Logica presupun ca a murit undeva prin Otopeni caci eu n-o gasesc.
Oricum, autorul dovedeste faptul ca nu cunoaste situatia din teren deloc. El vrea 2 benzi pe sens de la Brasov la Predeal desi nu pe aceasta portiune avem aglomeratie, dar nu pomeneste nimic de traversarea Busteni-ului. Vorba poetului, e usor a scrie articole despre infrastructura...


ps: Scuze celor care au citit acelasi mesaj si "dincolo". In principiu as fi preferat sa-mi expun parerile intr-un singur loc, dar cat timp nimeni din PUM nu contracareaza argumente precum cele din articolul de mai sus nu m-am putut abtine. In plus oricum mai vreau sa adun cateva minusuri, inca am mai multe "like"-uri si mesaje precum acesta par a fi calea sigura spre a obtine "dislike"-uri multe.

horatiu.cosma

Eu nu as da dislike nimanui care are o opinie argumentata. Trecand la articol, are anumite probleme de logica pe care un specialist le gaseste, dar trebuie sa vedem si partea plina a paharului. Apar tot mai multe articole despre acest subiect, chiar daca exista erori, cel putin apar, lumea afla, informatia circula. Eu am ramas masca zilele trecute cand a inceput sa imi povesteasca bunica-mea despre hotiile din infrastructura( nu o mai auzisem pana atunci abordand acest subiect). Parafrazand deviza unuia dintre colegi, un popor informat nu poate fi invartit prea usor de politicieni.

cutter

@pasadia: soluția este construirea CoBra la costul de 1,1 mld € (un costat fundamentat în ultima versiune a Master Plan-ului) prin mixul de finanțare: POIM (fonduri europene), împrumut BEI/BERD și buget. Cam 1/3 fiecare. Asta este și propunerea finală cu care se merge la Bruxelles.

Nu te-am auzit niciodată spunînd clar că PPP-ul este o soluție dezastruoasă din punct de vedere financiar: 100% premium la costurile de construcție, 100% la întreținere și 100% la finanțare- adică pe scurt preț dublu. Tot revii la orice articol despre CoBra și ai opinii ferme, numai legat de tunul pe care vrea să-l dea Ponta cu PPP-ul ai nuanțe și dubii tot timpul.

pasadia

@horatiu: prefer un popor BINE informat in dauna unuia gresit informat. E o nuanta importanta acolo si n-ai idee cate discutii in contradictoriu am avut cu oameni convinsi ca la noi se construiesc cele mai scumpe autostrazi din Europa. Dar daca presa a servit numai aceasta placa e greu acum sa-i convingi ca informatia e gresita.

@ cutter:
QuoteNu te-am auzit niciodată spunînd clar că PPP-ul este o soluție dezastruoasă din punct de vedere financiar

Dintr-un motiv simplu: nu ma bag in partea financiara (in ciuda studiilor economice de la baza, nu am profesat in domeniu). Insa iti reamintesc ca opinii pertinente pe tema acelor calcule au avut alte persoane, precum florin74. Am citit si parerile lor, si ale tale, si atat. Chiar trebuia sa spun ceva in plus atata timp cat nu aducea un argument nou in discutie?

Apoi:
Quotesoluția este construirea CoBra la costul de 1,1 mld € (un costat fundamentat în ultima versiune a Master Plan-ului)

Ca si toate celelalte costuri din MP, si acesta este discutabil. Cum au stabilit ei acest cost, astfel decat indicatia pretioasa venita de la Neaga.
Si de fapt, acest cost reflecta care solutie? Cea initiala, din SF-ul CNADNR, care nu prevedea nici un tunel si un traseu care urmarea cu fidelitate albia Prahovei si apoi DN73A? Cea propuse de SF-ul Vinci, cu tunel la Comarnic, Sinaia, Busteni si Predeal? Cea despre care se spunea ca s-a agreat la ultima semnare a contractului cu Vinci si in care se renuntase la tunelul Comarnic in favoarea unui traseu pe langa albia Prahovei?
Costul asta de 1,1 mld euro include nodul Comarnic Nord despre care tot pomenesc prin ultimele modificari in acordul de mediu si care nu exista in precedentele SF-uri?

Din punctul meu de vedere situatia e simpla: nu se stie ce se va construi deci nu se stie nici cat va costa. Unii isi inchipuie ca se va construi ceva, altii altceva, unii vehiculeaza niste sume, altii alte sume. Si oricum sumele vor depinde si de modul de constructie, respectiv PPP sau licitatii (pe cate loturi?) etc...
Ca atare da-mi voie sa privesc cu suspiciune cifra de 1,1mld euro. Poate va fi 0,8, poate va fi 1,4, dar sunt putine sanse sa fie 1,1.

Quotesoluția este construirea CoBra [...] prin mixul de finanțare: POIM (fonduri europene), împrumut BEI/BERD și buget. Cam 1/3 fiecare. Asta este și propunerea finală cu care se merge la Bruxelles.

Si dupa cum iti amintesti, eu am fost de parere ca asta e o solutie proasta. Nu poti sa ingropi atatea finante obtinute de statul roman prin diverse cai in 2 proiecte precum PiSi si CoBra, ignorand nevoile din alte zone. Deci, din punctul meu de vedere, atata timp cat asta e modalitatea de finantare, solutia este sa NU se construiasca CoBra. Cel putin nu pana nu sunt rezolvate alte rute.  Strict pentru a decongestiona traficul se pot imagina solutii punctuale si mult mai ieftine de genul unor tronsoane scurte, half-profile, la Busteni si Comarnic

QuoteTot revii la orice articol despre CoBra și ai opinii ferme,

Imi pare rau ca numai asta te-a deranjat. Tot timpul am avut impresia ca contributia mea nu se reduce doar la discutia despre CoBra. Dar evident ca simt faptul ca dialogul nu e agreat si probabil tocmai din cauza asta prefer sa fiu mai acid cand se discuta acest aspect.

horatiu.cosma

E o diferenta intre a spune ca un km de autostrada la noi costa 100 de milioane de euro si de a scrie un articol in care incerci sa propui niste solutii(chiar daca poate te contrazici pe parcurs, sau nu sunt solutiile cele mai bune). Legat de pretul de 1,1 miliarde, da, cel mai probabil e aproximativ, dar daca vrem pret exact trebuie SF, dar poate nu facem autostrada acum si expira si iar nu e bine. Discutia cu utilitatea SF-urilor fara garantia continuarii proiectului a mai fost, nu e cazul sa o redeschidem. Daca "prietenul" avea dreptate si nu e o problema de finantare la noi, atunci de ce sa nu facem si CoBra? Trebuie terminat ce avem in lucru + missing links, dar repet, daca nu avem o problema cu banii, hai sa ii folosim. Suntem deja rusinea Europei la absorbtie si acolo se cauta solutii care sa ne ajute, dar nu vreau sa ma gandesc cum vom fi daca nu vom avea absorbtie de 100% pe 2014-2020.

cutter

Quote from: pasadia on May 05, 2015, 02:06:19 PM
Quotesoluția este construirea CoBra la costul de 1,1 mld € (un costat fundamentat în ultima versiune a Master Plan-ului)

Ca si toate celelalte costuri din MP, si acesta este discutabil. Cum au stabilit ei acest cost, astfel decat indicatia pretioasa venita de la Neaga.
Costul este stabilit pe baza unei analize a consultantului AECOM și da, e vorba de o nouă variantă de traseu.

Quote from: pasadia on May 05, 2015, 02:06:19 PM
Si dupa cum iti amintesti, eu am fost de parere ca asta e o solutie proasta. Nu poti sa ingropi atatea finante obtinute de statul roman prin diverse cai in 2 proiecte precum PiSi si CoBra, ignorand nevoile din alte zone.

Finanțele respective ajung pentru mult mai mult decît PiSi și CoBra: Ploiești-Pașcani, Tîrgu Neamț-Iași-Ungheni, Pitești-Craiova și Nădășelu-Borș. Tocmai asta e ideea cu mixul de finanțare, dacă se foloseau doar banii europeni (85%) și contribuția națională nu prea ajungeau decît pentru PiSi și CoBra (să zicem).

pasadia

"O noua varianta de traseu"? Pe unde ar mai fi putut sa gandeasca o noua varianta, ce acum o sa faca tunel prin vest, prin poalele Bucegilor? Sincer, chiar as aprecia daca ai da mai multe detalii, eu cel putin aud acum pentru prima oara de faptul ca AECOM ar fi studiat o NOUA varianta de traseu.

De acord ca ajung finantele, atunci cand vorbim de toate finantele ce se pot aduna in perioada 2015-2030. Dar daca MPGT va propune ca si PiSi si CoBra sa se faca in prima parte a acestui interval, lasand pentru a doua parte a acestui interval alte lucrari, atunci vorbim de o greseala. 

cutter

Nu, vorbim de finanțele pentru 2015-2020. E vorba de împrumutul de 7 miliarde de euro pentru infrastructura aprobat de M. Finanțelor și de Comisia Europeană + 3 miliarde din PO Infrastructură Mare + încă cîteva miliarde de la buget. Cît despre CoBra, da, AECOM-ul a studiat o nouă variantă de traseu și prețul estimat este de 1,1 miliarde de €. Vor apărea detaliile public în curînd.

pasadia

QuoteE vorba de împrumutul de 7 miliarde de euro pentru infrastructura aprobat de M. Finanțelor și de Comisia Europeană + 3 miliarde din PO Infrastructură Mare + încă cîteva miliarde de la buget.

Pe care le vom folosi numai pentru autostrazi? Adica exclusiv pentru:

Quoteajung pentru mult mai mult decît PiSi și CoBra: Ploiești-Pașcani, Tîrgu Neamț-Iași-Ungheni, Pitești-Craiova și Nădășelu-Borș.

Iarta-ma, dar in continuare un asemenea plan ramane o prostie! Sa inteleg ca presiunea publica pentru autostrazi ne va face sa renuntam la reabilitari de DN-uri? Sa inteleg ca inca nu pricepem ca ar trebui sa ne axam pe lucrari mai mici, care sa rezolve punctele negre, si sa reduca numarul de accidente marind siguranta in trafic? Pe bune, ar fi atat de greu sa lanseze MT-ul sau CNADNR-ul un program cu o alocare de vreun miliard de euro si la care sa aplice DRDP-urile si APL-urile, un program care sa finante doar interventiile minore de genul intersectii denivelate, pasaje peste CF-uri, largiri la 2 benzi pe sens, etc...?

Uite, teoretic ar trebui sa reabiliteze DN73, Pitesti - Brasov. Sunt destul de sigur ca asta nu va include pasaj peste CF intre Cristian si Rasnov. Asteptam urmatoarea tragedie, poate atunci se vom avea si morti? Sau justificarea va fi ca se construieste A3 + un drum de legatura pe la nord de Cristian, de parca asta ar determina traficul local sa se mute pe acolo.

Iar pe DN-urile din judetul Brasov iti mai pot identifica inca 4 treceri la nivel cu CF:
- Ucea, DN1
- Zarnesti, DN73A
- Sercaia, DN73A
- Feldioara, DN13E

Toate acestea sunt tragedii care se vor intampla. Si da, stiu, si CJ-ul are multe situatii de genul asta pe care ar trebui sa le repare, dar parca CNADNR are mai multi bani la dispozitie.

Si am dat vina pe presiunea publica pentru autostrazi pentru ca sunt convins ca asta se intampla (la naiba, si eu imi doresc autostrazi). Dar chiar si asa, proritizand autostrazile in defavoarea oricaror alte interventii la DN-urile existente, tot nu pot sa ma intreb cum poti accepta lista expusa de tine in conditiile in care lipseste A0 din ea. Adica pe bune, A0 e mai vitala din punctul meu de vedere decat PiSi. Sa intreb un tirist ce pleaca din Constanta spre Nadlac unde pierde cel mai mult timp, pe DNCB sau pe DN7? Cred ca ar fi retorica intrebarea.

ps: astept detaliile alea care vor aparea public in curand. Vad ca si "prietenul" promite sa dezvaluie ceva in curand. Cu atatea dezvaluiri si modificari ce se tin una dupa alta ma intreb daca vom mai finaliza vreodata MPGT-ul.


istvan78

 :gj: Pasadia.

Si cu toate autostrazile planificate realizate, miliioane de calatorii vor continua sa se efectueze pe DN-uri.
Si azi, e diferenta enorma intre circulatia pe DN-urile reabiliate modern si cele ne-reabilitate. Si din pacate si aceste reabilitari au ratat foarte multe oportunitati (variante ocolitoare, pasaje la CF, intersectii denivelate) care se puteau include in lucrare pentru a creste siguranta circulatiei. :(

marisRO

Articolul publicat azi de colega Andreea in ZF

Autostrada declaraţiilor Comarnic-Braşov îşi caută şi acum o ,,soluţie"

Sursa: http://www.zf.ro/eveniment/autostrada-declaratiilor-comarnic-brasov-isi-cauta-si-acum-o-solutie-14219050