Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 65 Guests are viewing this topic.

MNU

Nu stiu ce sa spun dar, la sumele prezentate pentru plata anuala pentru disponibilitate, si eu imi doresc cat mai rapid un esec pentru concesiune. Si tot cat mai rapid sa se apuce de niste centuri ca sa descongestineze zona. Se pot face niste centuri, sectoare full sau semi-profil cu bani din FEDR. Sectoarele sa faca parte din actualul proiect astfel incat sa fie completat ulterior chiar cu bani de la buget.

alecu26

Quote from: pasadia on January 29, 2015, 06:55:11 PM
Insa la Busteni nu cred ca avem alta varianta in afara de tunel. Stiu de SF-ul initial care prevedea constructia pe deasupra raului Prahova, insa tind sa cred ca tot tunelul e solutia future-proof.

am mai studiat eu prin 2004 un traseu prin niste dealuri impadurite cu debleu gen Aciliu. Ca varianta la solutia din 98...când se mergea in lungul albiei si deja pana in 2004 se construise mult.

Acum cred ca nici una nu mai e valabila din multe puncte de vedere. Deci tunel.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dr4qul4

Tunel care se poate face destul de ieftin si care ar deschide apetitul unor firme specializate pt licitatiile din Romania.
Si la Comarnic, tot tunel cred ca trebuie.
Poate fi doar de o banda pe sens.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist


dr4qul4

Am fost azi pana la Brasov si am observat ca au reparat parapetii. Nu cea mai buna lucrare, dar cat de cat ok.
Calitatea asfaltului nu a avut de suferit iarna aceasta, doar la podul peste ialomita se simt rosturile destul de rau, dar asa a fost mereu.

Pe la 13:00 am ajuns in Sinaia si se lucra la un pod inainte, astfel ca se facuse coloana de cateva sute de metri. Nu ma asteptam sa fie atat trafic intr-o zi de joi. La intoarcere era politie la fiecare intersectie mai mare intre Sinaia si intrarea pe A3!

Cred ca urma sa treaca vreo coloana pt ca dirijau si traficul.
Am facut si cateva poze din mers, vad maine ce a iesit.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

iulius

Daca CNADNR invarte 5,5 miliarde lei pe an atunci cred ca ne permitem sa facem din Start Autostrada CoBra, 350-400 mil euro timp de 5 ani si rezolvam o gaura neagra a infrastructurii romanesti!!!

pasadia

Sa nu exageram totusi... Acel buget inseamna 1,2 mld euro iar tu propui ca o treime, vreme de 5 ani, sa fie blocati intr-un singur proiect. Ar insemna sa renunti la orice lucrari de intretinere in multe dintre judetele tarii, sa renunti la putinele modernizari de DN-uri existente... Sigur vrei asa ceva?

horatiu.cosma

Si in varianta in care dam 330 de milioane pe an timp de 30 de ani, banii aia de unde ar veni?

pasadia

Stiu si eu? Din acelasi buget, poate suplimentat de Guvern.

Dar:
- nu sunt 30 ci doar 26 (scadem perioada constructiei, cand nu se fac plati)
- nu sunt neaparat 330, scadem cat se incaseaza din taxa si operare (n-o fi mare lucru, dar oricum)
- primim in contul lor si intretinerea curenta (deszapezire, marcaje, operare sistem de taxare, lucrari de intretinere, reabilitare, etc...)

Dar ma rog, nu stiu de ce ma agit. Sa investeasca CNADNR banii in CoBra, tocmai eu ar trebui sa fiu fericit pentru asta, nu? :D

vancouver

Daca Co-Bra se face de la buget NU VA COSTA 2 miliarde de euro. Nu va mai lasati idobitociti de sleahta de hiene care a venit la putere SPECIAL ca sa fure. Co-Bra costa SUB 1 MILIARD DE EURO, daca se fac licitatii separate pentru tunelurile mari si pentru viaductele mari, apoi asfaltarea acestora si restul lucrarilor pe cate 10-12 km.

PRETUL CINSTIT NU POATE FI STABILIT DECAT IN URMA UNEI LICITATII LIBERE si corecte si pe tronsoane accesibile unui numar mare de firme. ASA CEVA NU S-A FACUT PANA ACUM NICIODATA pe Co-Bra. Asa ca pretul NU ESTE CUNOSCUT.

Iar pretul de 1,8 miliarde prezentat este un JAF. Rusine tuturor celor implicati, inclusiv celor de la Vinci si Strabag.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

România a platit din bani de la buget cate 300 milioane € anual lui Bechtel in anii 2008, 2009 si 2010 si o suma ceva mai mica in 2011 si 2012. Ani de criza !!!

Cum puteti sa fiti asa de fraieri sa-i credeti pe guvernanti, care spun ca nu se poate face de la buget Co-Bra ca e scumpa. Cu o alocare de 200 de milioane de € pe an se face in 5 ani. Mai repede nici nu se poate tehnic, in conditii de pret normal.

In plus FMI si UE si oricine gandeste logic ACCEPTA CRESTEREA DEFICITULUI, daca si numai daca este vorba de proiecte de infrastructura. Plus BERD si BEI dau imprumut cu 2% dobanda pentru asa ceva (20% in 10 ani), nu 300% !!!

In plus banii de taxa se incaseaza si daca se face cu bani de la stat. E ABSURD sa scazi acesti bani din suma pe care statul trebuie sa o plateasca Vinci-Strabag, pentru ca si in oricare alta varianta acesti bani se incaseaza si se pot scadea din ceea ce are bugetul de plata.

TREZITI-VA ALOOOO.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

laszlo.robert

#5231
Daca este adevarat si reusim sa mentinem o crestere economica de 2,5% pe an :
0,3 suplimentarea bugetului apararii
0,5% + bugetul educatiei
0,5%+ sanatate
0,8% indexare pensii ,alocatii si salarii bugetare
0,4% LA INVESTITII :sunt ~600 mill € din care se pot investi mai multe decit din taxa pe benzina.
Alocari de 300 mill pentru CoBra anual ,in 4 ani ar fii gata,cu licitatii publice nu costa mai mult de 1,2 mrd,nu spun ca se coboara la nivelul loturilor de la Mures,dar la 70-75% din pretul de licitatie sigur


pasadia

Link-ul nu functioneaza. Sper ca nu te referi la vreo declaratie politicianista, sunt multe zone pe Comarnic - Brasov in care o "a treia banda" e cam greu de realizat: viaductele dintre Posada si Sinaia sunt pentru 2 benzi, portiuni de pe Centura Sinaia, din Busteni si din Azuga sunt intre case destul de apropiate intre ele, serpentinele dintre Predeal si Timisu de Sus au fost marite la 2 benzi pe urcare acolo unde se putea,dar tot au ramas 4 serpentine cu doar 1*1, etc...

In plus oricate benzi ai face, cand se blocheaza traficul in Busteni datorita pietonilor si a celor care vireaza la stanga tot la 20km/h se va reduce viteza coloanei (in cel mai bun caz).

vancouver

Quote from: laszlo.robert on January 30, 2015, 06:45:28 AM
Daca este adevarat si reusim sa mentinem o crestere economica de 2,5% pe an :
0,3 suplimentarea bugetului apararii
0,5% + bugetul educatiei
0,5%+ sanatate
0,8% indexare pensii ,alocatii si salarii bugetare
0,4% LA INVESTITII :sunt ~600 mill € din care se pot investi mai multe decit din taxa pe benzina.

Confunzi PIB-ul cu bugetul. Bugetul nu este decat aprox. 33% din PIB in Romania (in Europa de Vest ca. 40%, taxele fiind mai mari decat la noi).
In plus salariul minim creste anul asta cu 150 lei, de la 900 la 1050, deci 16,7%, iar pensiile cu 5%, asadar mult peste cresterea PIB estimata la 2,7%, de aceea numai ca nu ne putem astepta la o alocare marita pentru autostrazi, dimpotriva, sunt curios ce o sa se mai taie.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.