News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 28 Guests are viewing this topic.


Viny

DX 2x2 de care ar fi nevoie in viitorul apropiat ... Dn 76 si A3 ... Sper ca cei din consiliul judetean Bihor sa se gandeasca la o varianta si mai buna decat a mea...

cutter

Ce se întîmplă cu deciziile la licitațiile pentru Cîmpia Turzii-Tîrgu Mureș?

Au fost deschise ofertele deja de trei luni și n-avem niciun rezultat. Dacă se adoptă regula n+3 (extensia 2016 pentru proiectele majore) aceste proiecte ar fi putut fi realizate integral din POS-T 2007-2013. Totul cu condiția ca acele comisii de licitație de la CNADNR să dea cîștigătorii într-un timp rezonabil astfel încît să poată fi semnate contractele cît mai repede.


horatiu.cosma

La cat de acerba a fost lupta si la cum arata ofertele pe loturi, prevad ca o sa se lase cu multe contestatii. Un motiv in plus sa grabeasca declararea castigatorului. Daca se pierde 2015 pe contestatii, in 2016 avem sanse doar pe Tg.Mures-Ogra(fiindca acolo e 12 luni executie si 0 proiectare), eventual si pe Ogra-Iernut, fiind un lot micut. Chiar si daca nu se finalizeaza tot in 2016, extinderea la n+3 ne da sansa sa atragem un procent mai mare de fonduri din acest exercitiu financiar, fiindca la n+2 o sa atragem o suma infima.

Eurocopter

Quote from: cutter on December 05, 2014, 10:17:25 AM
Ce se întîmplă cu deciziile la licitațiile pentru Cîmpia Turzii-Tîrgu Mureș?

Au fost deschise ofertele deja de trei luni și n-avem niciun rezultat. Dacă se adoptă regula n+3 (extensia 2016 pentru proiectele majore) aceste proiecte ar fi putut fi realizate integral din POS-T 2007-2013. Totul cu condiția ca acele comisii de licitație de la CNADNR să dea cîștigătorii într-un timp rezonabil astfel încît să poată fi semnate contractele cît mai repede.

Poate sunt pe contestatii. Ne-am obisnuit ca astia sa nu comunice nici la semnarea contractelor.

NGC

Site-ul CNSC este tinut sub control si cum apare ceva, aflam imediat.  ;)

dr4qul4

tocmai pentru ca au fost foarte multe oferte,  CNADNR are foarte mult de analizat.
Daca "se grabesc" cu decizia sunt sanse mai mari sa fie intoarsa la CNSC sau la CAB si atunci distractia este si mai mare.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cutter

#4747
@dr4qul4

Știi (adică ai informații) că numărul mare de oferte explică în mod rezonabil întîrzierea? Sau presupui? Genul ăsta de afirmații foarte sigure induc celor care citesc ideea că știi sigur despre ce vorbești: "pe forumul peundemerg un specialist a vorbit și a explicat de ce e ok să n-avem după trei luni cîștigătorii licitațiilor". Contraproductiv, după mine, dacă nu cumva informațiile tale sunt chiar sigure.

Din ce înțeleg, nu e nevoie de analizarea tuturor ofertelor. În momentul în care este identificată o ofertă conformă cu prețul cel mai mic aceea este dată cîstigătorare. Spre exemplu: locul 1 descalificat, locul 2 descalificat, locul 3 conform, gata, se oprește evaluarea, nu se analizează toate cele 12 oferte. Dacă greșesc, să mă corecteze cineva care știe mai bine, dar eu așa am înțeles că se procedează.

La Sebeș-Turda s-au dat cîstigătorii în 50 de zile, spre exemplu.

Discutăm de un proiect foarte important pentru România; dacă e nevoie de mai multă putere de muncă trebuie adusă acolo în comisiile de licitație - pînă la urmă cheltuim cîteva mii de euro ca să salvăm niște sute de milioane, nu?

În plus, e o lipsă totală de transparență - de ce ne dăm cu presupusul despre ce se întîmplă? De ce nu știm direct de la sursă în ce stadiu este evaluarea?


horatiu.cosma

Fiind din banii UE, trebuie ales pretul cel mai mic. In cazul asta, iei prima firma care a oferit pretul cel mai mic, vezi daca se incadreaza in restrictiile impuse. Daca da, nici nu ar mai trebui luate in considerare celelalte firme. Daca nu, se trece la a doua si asa mai departe. Oricum, 3 luni pentru o asemenea decizie e foarte mult.

pasadia

@ cutter: daca tot ceri transparenta, as vrea si eu o sursa pentru zvonul asta pe care il vehiculezi si tu mai sus:

QuoteDacă se adoptă regula n+3 (extensia 2016 pentru proiectele majore)

Si nu, articolele lui Baiazid nu se incadreaza la categoria "surse".

As fi bucuros daca lucrurile chiar ar sta asa, dar cred ca sti si tu prea bine nenumaratele comunicari ale CE in care se spunea ca decembrie 2015 e termenul limita maxim. Si nu cred ca, daca ar fi existat aceasta posibilitate, s-ar fi apucat cei de la AM-POST sa introducarea fazarea pe proiecte.

frunzaverde

Quote from: cutter on December 05, 2014, 11:29:30 AM
Din ce înțeleg, nu e nevoie de analizarea tuturor ofertelor. În momentul în care este identificată o ofertă conformă cu prețul cel mai mic aceea este dată cîstigătorare. Spre exemplu: locul 1 descalificat, locul 2 descalificat, locul 3 conform, gata, se oprește evaluarea, nu se analizează toate cele 12 oferte. Dacă greșesc, să mă corecteze cineva care știe mai bine, dar eu așa am înțeles că se procedează.

Exact, daca criteriul de atribuire este pretul cel mai mic. Se ierarhizeaza toate ofertele in functie de pret si apoi se stabileste conformitatea primului clasat. Daca e conforma oferta, se opreste procesul si se scrie decizia. Daca nu e conforma, se coboara la urmatorul clasat si tot asa. Durata de evaluare este liniara functie de numarul de proiecte neconforme de pe primele locuri ca pret si functie de numarul de membri in consortiile de pe locurile evaluate (dureaza mult mai mult evaluarea unui consortiu gen celebrui "ALTII" cu 10-20-30 de firme componente  decat evaluarea unei firme care participa singura).

In trecut, cand criteriile includeau categorii vagi gen "capacitate tehnica" sau "calitatea proiectului" sau alte de-astea, era obligatorie evaluarea tuturor proiectelor. Si era mult mai usor de reordonat lista de candidati. Astazi e mult mai greu.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cutter

N-am cerut transparență, am cerut asumare. Adică dacă dr4qul4 zice "știu eu sigur", eu îl cred, nu îl întreb de unde știe. Nu pot să-mi dezvălui sursa, dar e sigură. De altfel nici nu e nevoie, între timp informația este publică:

http://www.euractiv.ro/uniunea-europeana/articles%7CdisplayArticle/articleID_26801/Teodorovici-Se-discuta-extinderea-perioadei-in-care-se-pot-cheltui-fondurile-UE/-Cati-bani-risca-Romania-sa-piarda-in-2014-si-de-ce.html

Ce pot să adaug este că România nu a vrut să inițieze un demers similar (atunci cînd discutînd cu decidenți în primăvară am solicitat asta imperativ) sub pretextul că e "mission impossible". Acum cînd a început Slovacia demersul, ne alăturăm bucuroși. Bine și așa. Se pare că sunt vreo 8 state membre care susțin demersul în acest moment, toate din Est și cu prezența notabilă a Poloniei.

frunzaverde

Quote from: cutter on December 05, 2014, 11:47:57 AM
Ce pot să adaug este că România nu a vrut să inițieze un demers similar (atunci cînd discutînd cu decidenți în primăvară am solicitat asta imperativ) sub pretextul că e "mission impossible". Acum cînd a început Slovacia demersul, ne alăturăm bucuroși. Bine și așa. Se pare că sunt vreo 8 state membre care susțin demersul în acest moment, toate din Est și cu prezența notabilă a Poloniei.

Ai idee cat de mari sunt sansele sa se aprobe asa ceva? Impresia mea e ca nu e deloc sigura o astfel de concesie, chiar cu implicarea Poloniei si Slovaciei (care urmeaza sa aiba presedintia Consiliului in 2016).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

istvan78

Ar fi rezonabil comisia sa zica: "bine, fie, dar doar pt. proiecte demarate in executie pana la 31.12.2014"
Sa vezi atunci cum face scurta la incheietura mainii Neaga de la atatea semnaturi...

cutter

Nu e deloc sigură, dar dacă sunt suficiente state membre care susțin măsura se va face. Trebuie vot în Consiliul European (cu majoritate state membre) și vot în Parlamentul European. Pentru România ar fi aur, oxigen, nu știu cum să-i zic. Probabil 1,5 mld € salvați numai pe Transport. Deci ar trebui ca liderii noștri politici să faca lobby non-stop pentru asta.