Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 40 Guests are viewing this topic.

Eurocopter

Spre suprinderea mea dupa nici 3 saptamani s-a inlocuit pe AT la km 48 parapetul distrus in urma accidentului raportat de mine. De intretinerea autostrazii se ocupa momentan CNADNR, oare de ce nu se poate la fel si pe alte bucati de autostrada din RO?

alexV

O stire mediafax de prin 2013 zice ca Umbrarescu a cumparat banca ATE bank de la Piraeus, cu 10 mil E si pe parcurs ar fi fost capitalizata la 200 mil E. Tin minte ca Moise Guran opina la vremea respectiva ca tranzactia va fi cheia pentru a sustine activitatea firmei de constructii UMB. Logistica necesara unui santier de constructii costa bani acum, ori statul va deconta in 1-2-3 ani. Una e sa te imprumute bancherii in intervalu asta de timp, iar alta e sa iei banii de la tine din banca, respectand normele de creditare bineinteles.

Asta ar ajuta la explicarea avantului sustinut al UMB pe santiere, in comparatie cu ceilalti constructori.

Credeti ca e o parere aproape de realitate sau pe aratura?

Katana_ro

@alexV

Raspunsul e ca....depinde :)

Daca detine 100% din banca, atunci intr-adevar e un avantaj, in sensul ca poate obtine finantare pentru capital de lucru. Nu neaparat la conditii preferentiale, dar macar le poate obtine (avand in vedere ca sistemul bancar in Romania inca e in etapa paranoica in care nu se buluceste la creditare...asa ca pentru clienti un credit e greu de obtinut, chiar cu dobanda mare). Castigul vine din faptul ca acum are 2 revenue stream-uri (unul cu firma de constructii, altul cu banca), iar pe finantare rata de castig e mult mai mare ca la constructii, dar si riscul mai mare. In functie de cum isi gestioneaza portofoliul, poate sa reduca profitabilitatea pe UMB (prin oferirea de preturi mai mici pt lucrari la licitatii, de ex, ceea ce ii va permite sa prinda contractele...) dar sa recupereze datorita castigului mai mare pe partea de banca.

Pe de alta parte, trebuie avut in vedere efectul de concentrare, care limiteaza in practica cat de mult poate sa se imprumute UMB. O banca ca ATE e mica, ceea ce insemna ca volumul de finantare anual e si el redus. O bucata de autostrada poate fi de la cateva zeci la cateva sute de milioane de euro, ceea ce ar insemna pentru o banca mica ca ATE un % prea mare din volumul sau anual. Asta e riscant, face rating-ul bancii de kko, ceea ce inseamna ca se imprumuta mai scump de pe piata, adicatelea profitabilitate redusa. Iar daca nu are 100%, atunci e mai greu sa faca optimizari din astea, pt ca nu se mai merita pt el, plus ca ceilalti actionari de la banca pot sa tipe ;)

ciprebbe

#3843
Capitalul social al bancii subscris si varsat este de 125.930.124,60 LEI.
S a schimbat denumirii bancii din ATE BANK Romania S.A. in Banca Romana de Credite si Investitii S.A.

Structura actionariatului este urmatoarea:
Dorinel Umbrarescu detine un aport la capitalul social de 93,91%;
Uniunea Nationala a Cooperatiei Mestesugaresti - UCECOM cu sediul social in Calea Plevnei, nr. 46-48, Sector 1, Bucuresti detine un aport la capitalui social de 3,83%;
Alti actionari - persoane fizice si persoane juridice, detin un aport la capital social de 2,26%;

Anterior realizarii transferului a avut loc divizarea bancii ATE Bank Romania, proces in urma caruia Piraeus Bank Romania a preluat o parte semnificativa a activelor (inclusiv creditele acordate clientilor ATE) si pasivelor ale ATE Bank Romania, in prezent banca neavand in portofoliu niciun credit neperformant, aceasta reprezentand o premiera in sistemul bancar romanesc.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

alecu26

e foarte riscant si nepracticat la nivel international...dar sa zicem tipic romaniei.

Concentrarea de risc este prea mare. Daca una merge in groapa, si ma gandesc aici mai ales la firma de constructii...o va trage si pe cealalta. Sa nu pateasca ca si Iordache, care finanta blue air-ul falimentar cu banii din avansuri de pe santiere.

Sau...cine stie ce a avut in cap. oricum de la respectiva licitatie...si de la cumpararea bancii...UMB nu a mai participat la licitatii. Sa vedem maine/poimaine.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

horatiu.cosma

Am si eu o nelamurire cu care poate ma ajuta cineva. Domnul Rus spunea ca in 2018 la 100 de ani de la unire,vrea sa termine A3 in semn de bla bla bla.Exista niste tronsoane pe A3 de care nu am auzit discutandu-se niciodata si nu vad cum o sa se faca pana atunci:Comarnic-Ploiesti, Brasov-Tg.Mures, Mihaiesti-Suplacu de Barcau(practic judetul Salaj). Stiti careva de vreo minune de care nu am auzit eu?

MNU

Quote from: horatiu.cosma on September 03, 2014, 06:05:53 PM
Stiti careva de vreo minune de care nu am auzit eu?

Da, stim ca nu-l doare gura pe dl. Rus sa promita ce nu poate face.

Eurocopter

Dupa parerea mea in scenariu pesimist in 2018 va fi gata din A3 doar Nadasel-Tg-Mures, in scenariul realist pe langa asta vom avea si Suplacu de Barcau-Bors (daca viitorul contract va fi dus la capat), iar in scenariul optimist va fi gata Bors-Tg. Mures daca se liciteaza portiunile lipsa cel tarziu pana la sfarsitul anului viitor. De Tg. Mures-Brasov nici nu poate fi vorba pana in 2018.

Dan74

Quote from: Eurocopter on September 03, 2014, 10:01:48 PM
Dupa parerea mea in scenariu pesimist in 2018 va fi gata din A3 doar Nadasel-Tg-Mures, in scenariul realist pe langa asta vom avea si Suplacu de Barcau-Bors (daca viitorul contract va fi dus la capat), iar in scenariul optimist va fi gata Bors-Tg. Mures daca se liciteaza portiunile lipsa cel tarziu pana la sfarsitul anului viitor. De Tg. Mures-Brasov nici nu poate fi vorba pana in 2018.
La cum arata terenul in judetul Salaj pe unde ar trece A3 e extrem de greu de finalizat autostrada pana in 2018, zona muntilor Meses este doar deal si vale, in zona Crasna Nusfalau terenul este plat doar  partial.  Pe portiunea din Cluj si pana in Salaj terenul cred ca este asemanator cu cel de pe  tronsonul celor de la UMB.

north

Bechtel isi vinde utilajele de la Savadisla.

https://www.rbauction.ro/heavy-equipment-auctions/cluj-napoca-rom

Si cate nu sunt... excavatoare, buldozere, statii as/bc, autobuze, masini de teren...
Pentru cine are resurse acum cred ca va fi un chilipir - "Fiecare articol este vândut celui mai bun ofertant în ziua licitației, fără oferte minime sau prețuri de pornire."

Si acum intrebarea mea: cine va fi highest-bidder la lansatorul de grinzi "U"?
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

ciprebbe

#3850
Din cate stiu lansatorul nu mai este in tara. Doar macaralele de transport mai erau.
628 de pozitii la licitatie .... e ceva
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

north

^  Din catalogul de licitatie la pozitia 260:

2008 COMTEC PG2500 Launcher for beams, 1720KN - 40M 17 Diverse - Utilaje industriale
N/S:218008
Î/C:8x trolley beams 21m L, 2x 90 ton hoist winches, radio remote control.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

alecu26

nu cred ca e lansatorul propriuzis...adica acea grinda enorma de peste 40 de metri. Acela e echipamentul cheie in constructia de atuostrazi de catre Bechtel si e demult in Kosovo...si acolo va ramane ca au mai castigat o lucrare. Acelasi lansator a fost si in Croatia, si in Romania si in Albania.

Era discutia sa execute autostrada in doar trei ani...2004-2007 si au zis ca totul depinde de inca unu sau doua lansatoare...restul se rezolva usor oricum.

Ce vand ei sunt spare parts, care se pot oricum achizitiona de la terti. Oricum interesanta licitatia. Stiu ca au mai vandut multe deja...prin alte licitatii asemanatoare.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

bogdymol

Vad ca au si o gramada de vehicule de teren 4x4. Au multi km la bord, dar cine are nevoie de o masina sa o foloseasca pe la tara, acum e momentul.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

ciprebbe

http://autoline-eu.ro/sf/echipament-alte-COMTEC-PG2500-COMTEC--14082207122599778200.html

Parti din lansator par a fi..... hmmm

@bogdymol sau una pt pozat la Gilau -  Nadasel :))))))))
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe