Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 21 Guests are viewing this topic.

pasadia

Nu stiu de cate ori ai condus tu prin Busteni, dar intotdeauna, repet intotdeauna coada stationara (adica cu oprit - pornit de pe loc) pe sensul spre Bucuresti este pana dupa intersectia cu str. Telecabinei (imediat dupa intersectie este Penny Busteni). Strada Telecabinei este strada care duce spre telecabina Busteni, spre hotelul Silva, spre zona din care incep traseele pe Jepi si spre cascada Urlatoarea, zona in care sunt cele mai multe locuri de parcare pentru cei care doresc sa ajunga la manastirea Caraiman. Deci practic aceasta strada atrage mult trafic, fiind practic una dintre cele 3 strazi secundare importante din Busteni pe partea vestica a orasului (celelalte fiind str. Valea Alba si str. Valea Cerbului / str. Nestor Urceche unde traficul spre si dinspre Gura Diham a fost impartiti in doua intersectii prin instituirea unor sensuri unice).

De ce este blocat NUMAI pana acolo? Pentru ca:
- pana acolo avem parcari lateral (s-a mai redus din numarul lor oficial, dar tot sunt constant masini ce opresc /pornesc din acele parcari)
- pana acolo exista zona comerciala (magazine si restaurante) ce determina fluxuri de pietoni dar si de masini (aprovizionare si clienti)
- pana acolo exista un numar mare de stradute laterale (dupa intersectia respectiva, pe partea vestica exista o singura alta intersectie pe urmatorii 1,5km cu strada ce duce la manastirea mai sus numita, o strada in panta accentuata si rar folosita. in schimb, pe ultimii 1,8 km pana in acea intersectie avem 14 strazi pe partea vestica, strazi ce deservesc proprietatile din zona respectiva si au volume variate de trafic).

La fel se poate afirma si pentru situatia traficului spre Brasov. Coada stationara se disipa cel mai des dupa intersectia cu str. Nestor Ureche (adica accesul spre zona Gura Diham). Ocazional, senzatia este ca acea coada se disipa dupa zona Garii / a magazinului Mega Image, dar asta doar cand traficul spre zona Valea Cerbului este foarte redus.



Cele doua intersectii sunt marcate in imaginile de mai sus luate chiar acum dupa Google Maps. Poti sa compari situatia si in alte zile cand nu vor fi aprinse "luminite" (de exemplu in 24 ianuarie).
Eu am mai spus in trecut solutia imaginata de mine, acea a interzicerii virajului la stanga si a crearii unor puncte de intoarcere sub forma unor giratii. Oarecum similar cu ceea ce e implementat demult in Ghimbav. Da, stiu ca vine, partial, in defavoarea localnicilor a caror calatorii se vor lungi cu 2-3 km. Insa tot ei vor profita prin reducerea timpilor de deplasare (caci ei vor avea prioritate in giratorii atunci cand vor dori sa faca manevra de intoarcere si totodata ambutaiajele se vor muta in afara localitatii, caci vor fi pana la acest giratii). .

danutzu_1069

Poate trebuie sa repet, in seara de 1 ianuarie 2025, cca la ora 20, coada s-a disipat imediat după parcul de la primăria Bușteni (https://maps.app.goo.gl/rx5JCjCdvZ582rtv8  ) , parc plin de luminițe si un mare 2025 (loc de pozat).

Daca este necesar, pot obține si filmarea de la camera de bord.

pasadia

Eu cred că era un OZN sus peste Caraiman și de asta mergeau toți încet, exact in seara aia și exact la ora aia.

Altfel nu înțeleg relevanta discuției. Adică putem continua căci știm cu toții că e iarna și nu e activitate pe forum, tot la fel cum știm că nu va fi construită CoBra, dar totuși... Câte mesaje ar mai trebui sa scriem strict pe tema experientei tale dintr-o seara anume?

Și putem sa o ignoram complet după ce se va dovedi, inclusiv cu filmări, că EXISTA ambuteiaje in zona aia și după ce nu vor mai fi luminițe, prilej cu care experiență ta (și concluzia trasa) va fi doar una distractiva și atâta tot?

danutzu_1069

@pasadia, e clar, la miștocăreală nu te întrece nimeni.
Spor!

Xenos

Pe 1 ianuarie s-a circulat bine, la fel și pe 31. Sunt zile complet atipice. Înainte, pe 29-30 și de pe 2 ianuarie incoace e dezastru, deci s-a revenit la normalul unei vacanțe.

dumbravaandrei

#36020
Așa îmi place când unii care vin de 2-3 ori pe an "la munte" explica unuia care traversează munții săptămânal cum e cu aglomerația și cozile de pe dn1... Că vorba aia, ați descoperit gaura la covrig cât ați stat în coadă.
Și după aia îl mai și luați la 11m că e ironic. Sau miștocar.
Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.

pasadia

Mesajul precedent, cel cu print-screen și cu numărat de intersecții de drumuri secundare e cat se poate de argumentat - dar l-ai ignorat complet. Însă imediat după incepi cu apelative, deși eu chiar am grija sa etichetez opiniile și NU persoana care le emite.

Da, știu, orice om consideră că atunci când altcineva ii desconsidera o opinie înseamnă AUTOMAT că îi desconsidera întreaga sa personalitate. Nu știu exact de unde se trage aceasta "comutativitate", dar m-am obișnuit cu ea. Asta nu înseamnă că voi folosi etichete pentru a te caracteriza pe tine.

danutzu_1069

E tare greu de inteles ca am expus situatia care a fost in seara respectiva, foarte greu. Restul nu ma intereseaza.
Nu am generalizat.

A, apropo, pe Caraiman nu era un OZN, era si Crucea Eroilor luminata. Sîc!

(ah, ce-mi plac aia care se baga in discutie, fara sa spuna nimic clar)

@Ionut, te rog sa-mi stergi postarile incepand cu asta: https://forum.peundemerg.ro/index.php?msg=475801
Se pare ca nu am loc printre "expertii" forumului, in materie de Valea Prahovei.

rt25

#36023
^
A3 Cobra e cea mai necesara autostrada din tara asta pentru noi romanii.

Va zic, curentul "suveranist" isi bazeaza ideea ca nu construiesc astia nimic (a se citi autostrazi) pe rahatul asta de segment care e ignorat in bataie de joc.

Oamenii nu stiu unde e Ditrau sau Sarateni sau Namoloasa sau Aghires sau Roznov sau Voiteg. Dar stiu al naibii de bine unde e Busteni si Comarnic.

Si va zic ca am auzit-o personal... degeaba le spun eu ca de fapt se construieste ceva, daca nu se construieste pe acolo pe unde merg ei...

Scriu in speranta ca poate citeste si cineva care are puterea sa schimbe abordarea.

oc7avian

@pasadia Mai e un factor rezultat din analiza intersecțiilor făcută de tine: Waze te bagă pe străduțe paralele, deci în zona Bușteni ai coloană pe 2 rânduri care se gâtuie la unire.

În plus, orice ambuteiaj suferă și de efectul acordeon. Chiar dacă a dispărut cauza principală, efectul se poate propaga mult timp după. În Bușteni sunt multe cauze mici, constante. O dată ce s-a format ambuteiajul, pietonii nu mai încurcă pentru că pot traversa oriunde prin traficul staționar.

pasadia

Trimisul pe stradutele secundare se petrece cel mai des pentru cei care merg spre Brasov. Intre strazile de pe partea vestica a DN-ului nu prea exista conexiuni paralele cu DN1 asa cum exista pe partea cealalta, prin Zamora.
Iar efectul de acordeon mai duce si la o alta situatie - cand se disipa traficul, cand din pâlnie pot iesi mai multe masini decat intra, atunci ultimul punct de aparent ambuteiaj se muta spre "coada" sarpelui, dand impresia ca ambuteiajul s-a creat in alt loc. Folosesc aceste metafore pentru ca exista suficient material in care ele sunt folosite, nu mai reiau aici intreaga explicatie.

Poza traficului de acum cu diferenta clara de culoare EXACT la acea intersectie.


pasadia

#36026
@rt25 dupa cum mai repet, chiar de vreo 10 ani in curand - CoBra nu va mai fi construita pentru ca construim PiSi. Iar decizia a fost luata cu mult timp in urma, lupta pentru aceasta decizie, atat cat putea fi dusa, fiind demult incheiata. Si a fost o lupta care a avut de toate - ar fi meritat studiata atunci din punct de vedere al comunicarii si marketingului.

Dar ideea e simpla - se stia si atunci ca exista un coridor pe care va fi necesar sa se investeasca (ma refer la ramura sudica, traseul Lugoj - Calafat). A fost amanata investitia, intr-o vreme cred ca cel putin la nivel de comunicare s-a transmis ca e suficienta modernizarea DN6 plus centurile Lugoj, Caransebes, Drobeta si Craiova (vezi mai jos un comentariu pe tema asta).
Dar daca am fi largit orizontul de timp am fi vazut inca de atunci (2005-2010) ca A6 va fi necesara. Si prin urmare, daca acceptam aceasta premiza, atunci solutia initiala prezentata de AECOM ar fi fost cea normala la cap

solutia respectiva, tradusa de mine pentru partile care conteaza in acest mesaj, insemna constructia a doua autostrazi peste Meridionali, adica Craiova - Timisoara si Ploiesti - Brasov - Sibiu. Pitesti - Sibiu era insa redus la nivelul unui DX cu implementarea mult mai tarzie

Insa solutia asta (prezentata oricum abia in 2014) era deja sabotata de doua elemente:
- campanie media puternica venita mai ales din partea lui Stroe (directorul Dacia) si a lui Moise Guran. Campanie care a avut castig de cauza impunand ideea ca "Pitesti - Sibiu este UNICA solutie" (vezi inclusiv regulile acestui forum)
- suspiciunile reale de coruptie legate de modul in care NARCIS NEAGA, recurentul director CNAIR, impingea un contract de PPP destul de dubios, aproape direct in buzunarele celor de la Vinci. Aceaste suspiciuni au fost multiplicate si de faptul ca Neaga i-a folosit ca portavoce pe Sova si Ponta si ca, deodata, in ecuatie a mai aparut si autostrada Brasov - Bacau (prima oara vehiculata atunci, prin 2013)

Prin urmare MPGT-ul adoptat dupa 2014 si toate celelalte decizii luate ulterior nu au facut decat sa oficializeze victoria PiSi IN DAUNA CoBra. Subliniez "in dauna" pentru ca se stia inca de atunci ca nu vor putea fi contruite amandoua, nu ar exista nici o logica investitionala in a construi doua autostrazi paralele atat de apropiate intre ele. Este inutil acum sa mai inventam discutia de atunci. Prefer mult mai mult sa discutam despre solutii reale - half-profile, centuri care sa separe real traficul local de cel de tranzit, etc...



QuoteCu toate acestea, intr-o anexa la Memorandum, Ministerul Fondurilor Europene condus de ministrul Eugen Teodorovici, critica puternic continutul strategiei propuse de CNADNR.
[...]
Mai mult, MFE atrage atentia ca unele tronsoane de autostrada nu prezinta conditiile sa fie considerate fezabile din punct de vedere economic, social si de mediu.
,,Cu titlu de exemplu, legatura rutiera Craiova – Calafat avea in 2010 un trafic de mai putin de 4.900 de vehicule pe zi, ceea ce este cu mult sub limita de capacitate a unui drum national, intre 12.000 si 15.000 de vehicule pe zi", se arata anexa MFE.
SURSA

Traseul propus pe vremea aia pentru A6 nu era Craiova - Filiasi - Drobeta (precum e acum) ci Craiova - Calafat - Drobeta. Si dupa cum vedeti, pe vremea aia oficialitatile statului insistau ca nu exista trafic si nu merita investit in acel coridor. Si mai sunt multe alte concluzii de tras daca te uiti in urma, la pozitionarile publice ale unora si altora de prin vremea aia (2008-2014) raportandu-le la deciziile ulterioare. 

pista_bacsi

Mesajul meu inițial avea scopul de arăta cat de mult a crescut traficul și de a arăta ca tren, dn1a și dn1 sunt la capacitate. Volumul de mașini și nevoia de deplasare Brașov <-> Ploiești <-> București va crește în continuare. Creșterea nu este doar la vârfuri dar și în medie. E mai șocantă la vârfuri până când se va bloca în medie asemănător cu DNCB.

Au existat și vor mai exista greșeli de planificare și dezvoltare, dar ce nu este acceptabil este odată când e clară o greșeală să nu începi să o rezolvi. Nu cere nimeni mâine autostrada și mulți știu ca nu sunt bani acuma, dar lipsa luminiței de la capătul tunelului este o problemă.

Eu speram ca noile "centuri" vor ajuta, dar încep să fiu mai sceptic asupra impactului lor pozitiv. Există problema non liniaritatii de cerere care este greu de anticipat de oameni de la conducere. Nici eu nu știu unde suntem pe curba de cerere, dar aș vrea să nu ajungem la 4h în medie Brașov București până apare o autostradă pe VP.

Xenos

Acum trei ani as mai fi crezut in centurile alea si probabil e mai bine decat deloc daca se fac. Dar volumul de trafic e atat de mare incat trebuie neaparat autostrada continua Ploiesti - Comarnic - Brasov. Orice alta solutie e temporara.

dumbravaandrei

#36029
Centurile constuite la acelasi profil ca drumul ce il "inlocuiesc" nu rezolva aproape niciodata problema volumului de trafic, mai ales in zonele in care localitatea respectiva contribuie minimal la defluire si afluire. Cel mult rezolva o problema de fluenta pentru acelasi volum de trafic, nicidecum o problema de crestere in volum. Si stiu ca e contraintuitiv ce am zis, dar capacitatea maxima a drumului nu este atunci cand toate vehiculele pot circula cu viteza maxim legala de pe acel sector de drum, ci la viteze mai joase (la viteza mai mare trebuie distanta mai mare intre vehicule, la viteze mai mci, poti intra in fenomenul de ambuteiaj)

Acum, niciuna din centurile de pe valea Prahovei (centura Comarnic, pasajele himere de la Sinaia care s-au dus dupa ce a trecut campania electorala, centura Azuga) nu vor rezolva problema de volum. Iar volumul este deja la maxim pentru profilul 1+1. Asa ca, singura solutie, e un drum 2x2, cu cate doua conexiuni denivelate in T per localitate (N si S). Ca o fi DEx, A sau pur si simplu un DN 2+2 cu WRSB si intersectii denivelate (fie ele si sub forma de giratoriu suspendat ca la Paulesti/Domnesti).

Avand in vedere ca iar o sa avem o bataie de joc pe SF Ploiesti-Rasnov, ce va duce la un blocaj al proiectului pentru cel putin urmatorii 10 ani, eu as incepe chiar cu largirea DN1 la 2+2 si denivelarea intersectiilor asa cum e descris mai sus. Poate chiar centurile astea magice (Comarnic, Azuga) le-as fi facut la profil 2+2, benzi de 3,25m. Birocratic, tehnic si financiar, e o solutie ce poate fi implementata mult mai repede decat orice proiect de A/DEx. Adica e un proiect ce poate fi facut in maxim 2 ani. Cu tot cu expropieri.
Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.