Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

5 Members and 66 Guests are viewing this topic.

NGC

Quote from: alecu26 on May 23, 2014, 10:38:07 AM
Quote from: disney on May 22, 2014, 11:12:22 PM
Intrebarea adresata (+/-, readresata ieri) catre Vinci: "Are the reports from the Romanian press, that Vinci announced on 03.05.2014 at the meeting in Vienna that it has retired from the association with Strabag and Aktor for the construction of the Comarnic - Brasov section of the A3 motorway in Romania, true?"

Raspunsul Vinci de ieri: "To answer your question, please understand that we do not comment rumors. We continue to work within the timeframe set by the government."

Raspunsul Vinci de azi: "I'm sorry my answer does not suit you but yes, reports in the press are based on rumors which we do not comment."

:o

pai de ce spuneti ca evita raspunsul?  E foarte clar...nu s-a renuntat la contract, si totul se desfasoara conform programului impus de guvern. Probabil se asteapta concluziile de la sfarsitul lui Iunie a bancilor Europene, intainte de a se face alti pasi. Sa fim seriosi...mai ales Vinci a bagat milioane serioase in aceste 3 licitatii...va fi ultimul care va renuntat. Si si daca renunta, cred ca Strabag de abia ar astepta....si si-ar freca mainile de bucurie. (cu toate ca apetitul pentru risc a lui Strabag este cam mic in ultima vreme).

CNADNR a evitat in raspunsul publicat azi de disney sa dea un raspuns direct la intrebare, preferind formularea "Consortiul ViStrAdaNord ... nu s-a retras din proiectul de concesiune a Autostrazii Bucuresti-Brasov, Tronsonul Comarnic-Brasov".

Acest lucru nu implica neaparat raminerea Vinci in consortiu daca ceilalti merg mai departe si preiau si partea Vinci, nu ?  :o

Sa vedem ce va fi pina la urma, pentru ca deja este sfirsit de Iunie si nu avem noutati.

NGC

#3361
^^

Avind in vedere ca reactualizeaza oricum si SF-ul pentru Brasov - Targu Mures (pentru Ogra - Targu Mures care face parte din 1C, Sighisoara - Targu Mures), poate ca la un moment dat vor incepe si acolo ceva.

Tronsonul Sibiu - Fagaras - Brasov este inclus in memorandumul aprobat pentru evitarea dezangajarii fondurilor 2007 - 2013 si va trebui inceput ceva parca pina la sfirsitul lui 2015, deci ar fi vorba doar de bucata Targu Mures - Fagaras care ar mai ramine de facut.

alecu26

si eu zic ca mai urmeaza inca un lot la licitatie. Momentan sunt doar niste chestiuni...legate de impartirea in loturile initiale, proiecte existente...etc. S-ar putea ca si contractul existent a lui Iptana pentru actualizare sa includa doar pana la Ogra, cum a fost initial Bechtel. Ca se pregatea tot pt Bechtel. de la Ogra incolo....nici nu stiu...a fost facuta licitatie pentru actualizare SF???

Cu privire la preturi eu as zice ca in functie de lot, se va cobora chiar mult mai jos de 60%. Acelea sunt evaluari cred facute si pe solutii Bechtel, si pe preturi Bechtel. OK...acolo cu acel viaduct lung poate fi un pret mediu mai mare...dar cam atat. Restul...cateva milioane, maxim 5/km.

Lugoj Deva, Sebes turda...care au fost preturile medii cu care s-a castigat?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

ciprebbe

Nimeni nu a remarcat ca s-a schimbat traseul la Hadareni?
Ocolesc satul prin sud cum e si normal si nu mai merg pe traseul Bechtel  sa mute dealul de langa cimitir din nord.
Cum spune si alecu26 o sa fie costuri  de executie mai mici. Nu e chiar asa de dificil traseul, terenul nu e problematic, poate doar existenta Muresului in apropiere sa ridice putin  costurile, Ariesul in acea zona nu e problematic la ce terasamente se vor face.
Aici poate participa UMB-ul cu 40% sa nu se mai complice :))) matreie prima pt terasamente este din belsug in zona.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

teocharis

Hadareni este localitatea cu "celebrul" conflict inter-etnic* romano-tiganesc de acum cativa ani?




Ionut

Ce legatura are asta cu autostrada?

delacroix

Quote from: ciprebbe on June 24, 2014, 01:16:53 PM
Nimeni nu a remarcat ca s-a schimbat traseul la Hadareni?
...
Luna asta nimeni.

SILVIUFG

Aparent nici o legatura, dar avand in vedere ca va trece destul de aproape autostrada de sat bine ar fi daca s-ar face 2-3 garduri paralele de protectie. Si asa tot se vorbea ca cele existente sunt cam subrede.  :D

ciprebbe

Delacroix - bine punctat...de data asta e oficial insa :D ( sti ce vreau sa zic)
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

florin74

Quote from: ciprebbe on June 24, 2014, 01:16:53 PM
Aici poate participa UMB-ul cu 40% sa nu se mai complice :))) matreie prima pt terasamente este din belsug in zona.

3 balastiere numai in Luna. Numai sa se apuce odata.

north

A studiat cineva - dintre noi - cu atentie documentatia de licitatie de la Suplacu de Barcau - Bors (caci mai sunt doar noua zile si ceva pana la depunerea ofertelor)? Eu mentionez doar doua remarci:

1. De ce se spune in AP ca este un proiect FIDIC galben, cand aparent ar fi clar rosu (in fine... contractorul are 70 de zile sa intocmeasca proiectul tehnic... dar... nu vad sensul utilizarii FIDIC galben, in special dpdv al impartirii riscurilor)? (Bine, in AP spune si ca locul de executare a lucrarilor este in judetele Mures, Cluj si Bihor...)

2. In memoriul tehnic si in caietul de sarcini se vorbeste despre modificarea structurii rutiere de la una flexibila (cu grosime de 89 cm) la una semirigida (cu grosime de 75 cm), fapt ce implica renuntarea la stratul de 30 cm de piatra sparta in amestec optimal - solutie teoretic mai ieftina.
Totusi, in acelasi document se vorbeste (p. 223) despre materialele deja aprovizionate de catre BEJV, care includ (pe langa 439.301 tone de cribluri, toate - 128 - grinzile U inca necesare si 581 grinzi T) 481.769 metri cubi de piatra sparta (depozitate impartit aproximativ egal intre depozitele de la Chiribis si Salard).
In conditiile schimbarii solutiei pentru structura rutiera (in esenta inlocuirea stratului de piatra sparta cu CTB - agregate naturale stabilizate cu ciment), ce se va intampla cu jumatatea de milion de metri cubi de piatra sparta, de vreme ce in lista de cantitati apar a fi necesari doar 40.257 mc de piatra sparta?
(Cf. clarificarii 6 "Beneficiarul va pune la dispozitia Antreprenorului materialele aflate in stoc conform art. 2.32 din Caietul de Sarcini fara costuri de achizitie pentru ofertant".)
...Si asta doar asa, pentru inceput (ma mira faptul ca nu s-a stabilit o extindere a termenului de depunere).

...Cu exceptia contractului initial pentru constructia Autostrazii Transilvania atribuit in 2003 catre BEJV, acesta ar fi (sigur, in paralel avem si Comarnic - Brasov) cel mai mare contract de lucrari de autostrada atribuit vreodata in Romania. Interesant de urmarit...
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

vchira

^^ ce naiv esti...tu chiar crezi ca piatra acea mai exista? :)

alecu26

1. Bine zis de autostrada. Contractul pt transalpina fost tot pe acolo.
2. Am zis si eu. Pt acest gen de lucrari e o mare gafa design&build. Ori vor rezulta oferte foarte mari....sa se acopere orice risc...oori nu se va oferta. Asa...daca se mergea pe fidic rosu...si erai platit la fiecare chestie executata...era altceva. S-ar fi obtinut oferte foarte competitive.
3. Vor fi foarte putine oferte...posibil nici una serioasa. Ma astept din firmele mari doar astaldi sa depuna oferta..Ar fii doua motive: finantare de la buget...si faptul ca se preaiau foarte multe riscuri fara nici un avantaj...deoarece proiectul cam gata oricum.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alecu26

Quote from: vchira on June 29, 2014, 01:35:17 PM
^^ ce naiv esti...tu chiar crezi ca piatra acea mai exista? :)
Da..mai exista. Se vede si din google earth...exact acolo unde a spus si north.
Oricum de remarcat calitatea lucrarilor bechtel. Degradarile la terasamente sunt aproape inexistdnte...iar unele lucrari au si ZECE ani vechime.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

ciprebbe

#3374
Quote from: marcelbanu on May 11, 2014, 06:33:48 PM
Nu știu care este politica CNADNR-ului...

Mă refer la standardele de construire ale autostrăzilor.
A1 Deva - Sebeș și A3 Turda - Gilău sînt tronsoanele parcurse de mine în drum spre Cluj Napoca.

Fac o comparație între A3 și A1...

A3 Turda - Gilău
Adică una dintre cele mai scumpe autostrăzi din România construită de o firmă americană are cele mai mari lacune posibile:
- ieșirea spre Alba Iulia și București este anunțată cu un panou verde corespunzător situat la 2.000 de metri, apoi încă unul minuscul chiar în ramificație; noaptea, dacă ratezi primul panou pe cel de-al doilea nici nu ai cum să-l observi și treci în goana mare ratînd ieșirea spre Alba Iulia, Sebeș, Deva, Arad fiind nevoit să mai mergi pînă la Cîmpia Turzii...
- numerotarea kilometrilor se face începînd de la Turda spre Gilău de la zero, ajungînd la Gilău la kilometrul 50 parcă;
- lipsa oricărui panou informativ cu numărul de kilometri rămași de parcurs pînă la Cluj Napoca, Huedin, Oradea, Zalău sau Tîrgu Mureș, Sighișoara, Brașov...
- lipsa telefoanelor de urgență de pe parcursul autostrăzii și mai ales a distanței și sensului pînă la primul telefon...
- lipsa panourilor antiorbire;
- trafic auto foarte slab...



@marcelbanu, nu am apucat sa iti raspund in timp util dar o fac acuma.

Iesirea spre AlbaIulia de la nod Turda are 4 (patru) panouri de semnalizare(+cel mic de pe bretea) si incepe de la 2500m primul, apoi  la 2000m ,(urmeaza intercalat si 2 panouri pt spatiul de servicii(inexistent azi), apoi 1000m si cel din nod de peste autostrada unde se incepe breteaua de iesire  plus acel mic fix de la iesire. Lipseste panoul de la 3000m pt ca exact acolo iasa breteaua de intoarcere pt cei care au gresit directia.  Eu zic ca sunt suficiente panouri, probabil nu ai fost ft atent cand ai trecut pe acolo.
Numerotarea km incepe de la Campia Turzii si nu de la Turda....total aiurea...sa vedem acuma in conditiile in care se va merge spre Tg Mures ce  numerotare o sa fie ( poate incepe de la Ogra cu km minus 37 )
Panou info cu nr de km parcursi nici nu ai sa vezi la ce orase ai enumerat tu acolo si asta e o problema nationala. La cele 3 iesiri exista cate un mic indicator albastru , precum cele de pe DN, cu nr de Km spre maxim 2 localitati, panouri ce am impresia ca sunt puse de DRDP si nu de Bechtel.
Ultimele 3 remarci le punctez si eu lipsesc, lipsesc si trafic redus.

In schimb am vazut ca exista si la noi masinarie de tuns iarba in jurul piciorului de parapete metalic plus inca aprox 3 m din terasament.
Si inca o remarca nu am vazut parapete nici median si nici lateral rupt, doar in cateva locuri  raschetat de masini.

LE :

Ia uite in filmarea de mai jos(merci bmwdriver69) min 21.55 indicatorul de la 2500m, min 22.08 indicatorul de la 2000m, 22.36 la 1000, 22.50 altul, apoi dungile de pe indicatoare din dr de 300m, 200m 100m  si final indicatoul mic de la 23.12 fix la ieire.
Nu ai cum sa ratezi atatea panouri :D
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe