Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 23 Guests are viewing this topic.

stangabriel

#3330
Asta spuneam si eu... de curand am citit Almanah tehnic din 1971 si almanah auto din 1974. Carti cu articole foarte bune,scrise de specialisti si academicieni. Ca stil si deschidere,parca e scris de contemporani, singurele lucruri gresite sunt proiectiile de viitor,mereu prea optimiste.

Cazul Comarnic Brasov. Am prins si aglomeratii de sarbatori si coada in urma unui TIR supraincarcat ce urca Posada cu 15 KM/h noaptea. Caz in care am oprit in prima parcare,am numarat cateva stele si am plecat din nou.

Vom avea trafic incat sa avem nevoie de 3 benzi pe sens? Asta doar in cazul in care Sova vrea tot traficul din Moldova si Vestul Tarii/Europei sa treaca pe V Prahovei,blocheaza V. Oltului si Inchide DN2.

Chiar atat de putine masini vor trece pe un drum nou de 4 benzi,cu limitare la 80 si 110,comparat cu o autostrada cu limitare  130 cum vor sa faca acum? Daca vom aveam A1 valea Oltului,de unde sa fie atat trafic in viitor? Mai ales ca Brasov-Targu Mures nu mai e in carti. Transportul pe Tren speram sa creasca, ar fi si cazul.

Ok,vom avea Sibiu Brasov Bacau.....ce presiune va pune pe A3? Poate judetul Prahova.

E,asta e o discutie pe timp de ploaie  O:-) Nu noi hotaram oricum.

frunzaverde

Quote from: nirolf on June 19, 2014, 03:17:39 PM
Ba există, nu mai exagerați. Când e vremea ploioasă se circulă fluent, inclusiv duminică după-amiază/seara.
Niște centuri ocolitoare ar face minuni pe Valea Prahovei.

Ba nu exista. Valea Prahovei avea un MZA de vara de 14-20.000/zi, pe un drum 1+1, in vara anului 2010, cand traficul era sub linia de trend (din cauza incertitudinilor legate de salarii si de TVA). DPDV al unui planificator de drumuri, singura solutie este autostrada. Care, in zona de munte, e necesara de la un MZA de 12.000. O situatie similara este si pe Valea Oltului.

Centurile ocolitoare, sau orice alta carpeala, in situatia existenta, nu fac altceva decat sa arunce bani de pomana. Singura solutie este gasit cumva bani pentru autostrada. Risipa de bani pe altceva va face ca solutia adevarata sa fie tot mai distanta (pentru ca banii necesari, in loc sa fie stransi, se arunca) si agonia sa fie tot mai mare.

Si sa spui ca se circula fluent pe un drum 1+1 cu MZA 10.000+ este, din pacate, doar un efect al supra-incarcarii infrastructurii principale romanesti dincolo de orice limita rezonabila - o situatie care e tehnic "rea" pare buna... Pentru ca mers in coloana la 60-70 km/h este o situatie care, din punct de vedere tehnic, cere interventie (drumul e considerat supra-saturat) intr-o zi buna este groaznic!
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dr4qul4

si in zona Posada ce faci?
Eu de fiecare data cand ma duc la munte prind coada de la Comarnic iar la intoarcere din Sinaia. Si chiar si cand ma duc la Brasov tot fac mai mult de o ora pe cei 50 km.
Faptul ca se circula fluent pe ploaie nu inseamna nimic atat timp cat tirurile sunt pe DN1A pe unde nu-ti doresc sa te devieze vreodata.
Si in Bucuresti se circula bine la 2 noaptea dar asta nu inseamna ca trebuie sa ne facem programul in functie de trafic.
Daca o luam asa, atunci nu avem nevoie de nici o autostrada: aveam 2 drumuri catre mare, care se blocau doar in weekend-urile din cele 3 luni. Iar iarna erau complet goale. Ghici ce? s-a  terminat autostrada iar traficul a crescut enorm.

Iar centura la Comarnic, viaduct la posada, alta centura la sinaia (actuala fiind deja inghitita de oras), Centura la Busteni , centura la azuga si centura la Predeal - ai deja vreo 20 de km. In plus, pe unde le faci? exproprieri la greu si poduri zeci de poduri peste Prahova si alte parauri.
iar peste 10 ani ce faci? o iei de la capat?

Incercati sa ganditi pe termen lung, nu va mai limitati la 4 ani ca cei de la guvernare.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

stangabriel

Erau pe undeva date de capacitate trafic in functie de Viteza de proiectare si numarul de benzi. Le mai are cineva?

frunzaverde

#3334
Quote from: stangabriel on June 19, 2014, 03:37:13 PMVom avea trafic incat sa avem nevoie de 3 benzi pe sens? Asta doar in cazul in care Sova vrea tot traficul din Moldova si Vestul Tarii/Europei sa treaca pe V Prahovei,blocheaza V. Oltului si Inchide DN2.

Proiectul curent e de 2x2, nu de 2x3.

Quote from: stangabriel on June 19, 2014, 03:37:13 PM
Chiar atat de putine masini vor trece pe un drum nou de 4 benzi,cu limitare la 80 si 110,comparat cu o autostrada cu limitare  130 cum vor sa faca acum? Daca vom aveam A1 valea Oltului,de unde sa fie atat trafic in viitor? Mai ales ca Brasov-Targu Mures nu mai e in carti. Transportul pe Tren speram sa creasca, ar fi si cazul.

Tranzit spre Mures, Bistrita-Nasaud, Harghita/Covasna si toate regiunile limitrofe, plus tranzit Bucuresti - Brasov, care e el singur extrem de mare.

Cat despre trafic feroviar - pipe dreams. Romania este cam in acelasi loc unde era UK sau FR undeva intre 1958 si 1965. Sau unde era ES undeva la sfarsitul anilor '70.

Chiar daca reparam toate liniile CF magistrale pentru viteze decente, traficul feroviar va continua declinul pe segmentul inter-city, exact cum a facut-o si in tarile de mai sus pana la sfarsitul anilor '80. Pentru ca door-to-door, chiar si cu v.max. de 160, durata va fi echivalenta cu o viteza comerciala medie door-to-door de 60-80 km/h (viteza comerciala medie gara-la-gara de 80-100 km/h pentru trenuri IR si IC.), sub cea pe care o obti cu masina pe autostrada.

A se vedea ca Bucuresti - Brasov, proaspat modernizata aproape integral, in care exista tren practic din ora in ora, majoritatea cu aer conditionat, cu durata calatoriei 2:25-2:40 (nici intr-o zi excelenta nu scoti 2h30 pe Bucuresti - Brasov), in care in general nu se inregistraza intarzieri, trenul nu reuseste sa atraga calatori suficient de masiv incat sa scada traficul rutier.

Quote from: stangabriel on June 19, 2014, 03:45:25 PM
Erau pe undeva date de capacitate trafic in functie de Viteza de proiectare si numarul de benzi. Le mai are cineva?

Capacitatea unui drum in functie de diverse detalii de geometrie aici : http://tunnels.piarc.org/tunnels/ressources/1/56,2001-05.11.B-Chap-4-EN.pdf sau aici http://www.drdni.gov.uk/appendix_4.3_.pdf

Nu exista o singura metodologie de calcul, dar sunt destul de apropiate cat sa-ti faci o idee. Te intereseaza "free flow" sau "open flow" (macar) ca nivel de deservire.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

pasadia

QuoteA se vedea ca Bucuresti - Brasov, proaspat modernizata aproape integral, in care exista tren practic din ora in ora, majoritatea cu aer conditionat, cu durata calatoriei 2:25-2:40 (nici intr-o zi excelenta nu scoti 2h30 pe Bucuresti - Brasov), in care in general nu se inregistraza intarzieri, trenul nu reuseste sa atraga calatori suficient de masiv incat sa scada traficul rutier.

Eu mai rar (adica cam de 3-4 ori pe an) dar am prieteni care mult mai des merg la Bucuresti strict pentru a rezolva o singura problema (depunere de acte, semnare de acte, intalniri) pe la vreun minister sau altul in cadrul unor proiecte europene. Toti, in absolut toate cazurile, folosesc masina proprie.
Brasov - Bucuresti, door -to-door dupa cum spui tu, inseamna cam 2 ore si 30 minute dimineata (pana in Otopeni, mai departe e functie de noroc) si ceva mai mult dupa-masa inapoi (pana in 3 ore in conditiile in care cunosc drumul bine). La un cost, dus-intors, de circa 120-130 RON (motorina/benzina, functie de consum). Trenul nu va deveni o optiune viabila decat daca ar dura 90 de minute calatoria.

alecu26

nu am timp sa citesc acum chiar tot ce s-a scris...asa ca va spun ce stiu:

-proiectul din 98 a lui Search exact asta facea....o optimizare la sange a traseului, unde erau curbe criminale si limitari la 80 in prostie, dar se incadra ca autostrada.

In plus....se facea foarte multa etapizare a investitie, exact ca la manual privind calculul de rentabilitate interna...si se prpouneau atat zone half profile pentru nu stiu ati ani, dar si etapizari in construirea traseului in lungul lui....de la Buc la Bv.

Daca se incepea asta de la nivelul anilor 2000 cu investiii de cateva zeci de milioane de euro pe an doar, eram acum departe, foarte departe.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).


NGC

#3338
Speaking of which ... finally ...  :p

A aparut azi-noapte anuntul de participare 151679, "Proiectare si executie pentru realizarea autostrazii Brasov-Targu Mures-Cluj-Oradea, Sectiunea 2A: Ogra-Campia Turzii Lot 1,2,3".

Lot 1: Ogra – Iernut (km. 0+000 – km. 3+600) – 3,600 km, Valoarea Estimata Totala pentru Lotul 1 (incluzand si lucrarile/ serviciile similare) : intre 130,944,900 si 157.133.880 Lei fara TVA
Lot 2: Iernut – Chetani (km. 3+600 – km. 21+500) – 17,900 km, Valoarea Estimata Totala pentru Lotul 2 (incluzand si lucrarile/ serviciile similare) : intre 817,660,230 si 981.192.276 Lei fara TVA
Lot 3: Chetani – Campia Turzii (km. 21+500 – km. 37+191) – 15,691 km, Valoarea Estimata Totala pentru Lotul 1 (incluzand si lucrarile/ serviciile similare) : intre 619,938,280 si 743.925.936 Lei fara TVA

Valoarea estimata fara TVA: intre 1,568,543,410  si  1,882,252,092 RON

Durata contractului este de 64 luni incepand de la data ordinului de incepere a lucrarilor (16 luni perioada de proiectare si constructie, din care 4 luni proiectare + 48 luni perioada de garantie).

Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 11.08.2014



NGC

#3339
Plansele mai importante le gasiti in fisierul "Volumul 2  DRUMURI.pdf" din documentatie sau o parte din ele aici, https://hostr.co/phsT1qeeCJEN. ;)

@Ionut: Poate poti adauga plansele din paginile 6 - 9 din "Volumul 2  DRUMURI.pdf" pe prima pagina ...

In proiectul scos azi la licitatie, lotul 3 se termina brusc in DN15, la acelasi nivel, in dreptul actualului tronson. Stiti ceva despre vreo licitatie pentru un pasaj pe DN15 pentru supratraversarea autostrazii in acel loc sau ce s-a stabilit cind s-a facut tronsonul existent?

L.E. S-a lamurit problema si pasajul de pe DN15 este inclus in contract.

delacroix

Quote from: NGC20 on June 22, 2014, 01:42:38 PM

In proiectul scos azi la licitatie, lotul 3 se termina fix in DN15, la acelasi nivel. Stiti ceva despre vreo licitatie pentru un pasaj pe DN15 pentru supratraversarea autostrazii in acel loc sau ce s-a stabilit cind s-a facut tronsonul existent?
Merci pentru veste!
Lotul nu se termina in DN15 ci in A3 CampiaTurzii-Turda, care , da, e la acelasi nivel(+30-50 cm) cu DN15. Drumul national urmeaza a fi "aruncat" peste autostrada.

Ionut

Quote from: NGC20 on June 22, 2014, 01:42:38 PM
@Ionut: Poate poti adauga plansele din paginile 6 - 9 pe prima pagina ...

Va rog puneti voi pe forum pozele in format jpg sau ceva si le pun eu pe prima pagina, nu pot acum sa ma ocup, sunt varza. Multumesc pentru vestile bune, macar atat. Multumesc pentru intelegere si ajutor!

NGC

#3342
Quote from: delacroix on June 22, 2014, 03:00:56 PM
Quote from: NGC20 on June 22, 2014, 01:42:38 PM

In proiectul scos azi la licitatie, lotul 3 se termina fix in DN15, la acelasi nivel. Stiti ceva despre vreo licitatie pentru un pasaj pe DN15 pentru supratraversarea autostrazii in acel loc sau ce s-a stabilit cind s-a facut tronsonul existent?
Merci pentru veste!
Lotul nu se termina in DN15 ci in A3 CampiaTurzii-Turda, care , da, e la acelasi nivel(+30-50 cm) cu DN15. Drumul national urmeaza a fi "aruncat" peste autostrada.

Ma refeream ca se termina la nivel cu DN15, fara a fi vreo supra / sub traversare prevazuta in proiect si de-aia am si intrebat de vreo alta licitatie pentru pasaj. Am corectat putin si mai sus.

L.E. S-a lamurit problema si pasajul de pe DN15 este inclus in contract.

NGC

#3343
Plansele din proiectul scos la licitatie azi pentru Ogra - Campia Turzii.









Si aici este o imagine de ansamblu a traseului, compusa din cele 4 planse de mai sus.



Pentru rezolutie mai mare vedeti aici.

pasadia

Quote from: NGC20 on June 22, 2014, 03:13:51 PM

Ma refeream ca se termina la nivel cu DN15, fara a fi vreo supra / sub traversare prevazuta in proiect si de-aia am si intrebat de vreo alta licitatie pentru pasaj. Am corectat putin si mai sus.

In plansa pusa de tine apare "pasaj DN15 peste autostrada", deci banuieasc ca executantul lotului respectiv de autostrada va executa si acest pasaj.