News:

Dronă 06.09 DEx12 Balș-Craiova.
04.09 A0 DN3-DN2 și Bâcu-Bragadiru.

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

GIV

Sa incepem saptamana bine

sa nu uitam istoria ca riscam sa o repetam

Autostrada Transilvania   contract Behtel

danutzu_1069

Ete na... pui egalitate intre Bechtel si UMB?

Ionut

Autostrada A3 Chiribiș-Suplacu de Barcău (Sânlazăr-Dolea) - 02.08.2024 - filmare parțială - Erbașu


Ionut

API pe Facebook

Chiribiș-Suplacu, cât mai răbdăm? Pe 16 iunie 2024 am "sărbătorit" 20 de ani de la prima cupă de excavator dată de Bechtel pe Autostrada Transilvania între Biharia și Suplacu de Barcău.

Pe Chiribiș-Suplacu epopeea halucinantă a ajuns la contractul actual semnat cu Erbașu în 24.11.2023, cu ordin de începere emis în 15.03.2024, care prevede 6 luni de proiectare și alte 18 de execuție. Așadar termenul de finalizare este martie 2026, dacă nu vor fi întârzieri la proiectarea scadentă în septembrie 2024.

Cei de la Erbașu, aflați la primul lor sector de autostradă, par hotărâți să rupă blestemul (și gura târgului) și să inaugureze lotul în decembrie 2025. Se pregătesc și se agită în teren.

Rămâne de văzut dacă vor avea forța să deschidă la sfârșit de 2025. Isprava pare fezabilă dar constructorul trebuie să se mobilizeze exemplar.

Tehnic, tronsonul nu este într-un relief dificil și dealurile (în mare parte) au avut timp berechet să se mai așeze. Singurele provocări ar fi mai degrabă logistice, cum ar fi transportul imenselor grinzi tip U făcute de Bechtel.

Și să sperăm că grinzile, pilele, terasamentele și consolidările executate de americani acum aproape 20 de ani nu vor trebui (în mare parte) refăcute.

Ca blestemul să meargă până la capăt, pe lotul vecin de la Chiribiș până la Biharia grupul Selina păstorit de Beni Rus este încă în procese contra CNAIR care nu par a se încheia prea curând.

Ordinul de începere este dat... pentru luna mai a anului viitor. Până atunci avem doar meciuri în instanță, nu și utilaje la lucru. Poate cele două părți o vor da cumva la pace, dar nu ne facem speranțe deșarte. Selina joacă de toți banii, șeful CNAIR Pistol n-are gloanțe, iar ministrul Grindeanu probabil nici nu știe să arate la hartă unde e Chiribiș.

nedcatalin

Va fi descarcare provizorie la DN19E in capat?

GIV

daca vor vrea autoritatile.. si daca punem presiune..

Light

#35301
^^^^Cum e posibil ca după 20 de ani încă să nu fie relocați stâlpii de curent pe Chiribiș-Suplacu de Barcău? (min 4:49, 6:31)

GIV

@Light daca vedeai clipul postat de mine aveai o parte din raspuns. Unul dintre multele motive pentru care Bechtel nu a lucrat pe A3 a fost lipsa relocarilor de utilitati. plus lipsa exproprieri.. etc

Light

^L-am văzut, însă am crezut totuși că de la rezilierea cu Bechtel și până azi au fost relocate complet utilitățile.

naivu

Am impresia că obiceiul CNAIR este de a pune relocarea utilităților în sarcina constructorilor, inclusiv obținerea autorizației de la furnizorul de utilități, nu de a depune efort să facă el relocarea. De la rezilierea cu Bechtel lotul a fost permanent fie în licitație fie în pregătirea licitației și s-a tot așteptat ca utilitățile să fie relocate de cine va câștiga licitația.

survola

Se puteau reloca de 10 ori până acum și cei care licitau găseau terenul curat și puteau porni la turație maximă.

GIV

@naivu  nu cred ca e doar o impresie.

@Light CNAIR - statul - nu fac munca benevola

horatiu.cosma

#35307
Toate grinzile sus pe Zimbor - Poarta Salajului. La prima structură mare dinspre Poarta Sălajului sunt betonate 8 deschideri din 17, mai sunt pregătite de betonare încă 4 (pe un sens). Arată într-un mare fel debleele, geologia solului l-ar face invidios pe orice geolog, toate culorile posibile. Le-a înțepat UMB cu sute de drenuri prin care curge și acum apă, să sperăm că vor sta locului. Lucrează 24/24, însă subțire mobilizarea per total.

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)

(GPS)


Powered by API/PUM imgur uploader

ijwtsh

Multumim de poze! Practic mai raman doar grinzi metalice pe Nadaselu - Zimbor de pus, nu?

De asemenea, crapatura aceea e un motiv de ingrijorare? Trebuie analizata/refacuta parte din umplutura?

MihaiD

^^ E vreo senzație care ar rămâne după vizita asta pe șantier că UMB nu ar fi gata (dacă își propune) înainte de a fi gata descărcarea (unde cred că va participa doar dacă se va aplica modelul centurii Timișoara)? Dacă nu, are sens o mobilizare mai mare, luând în considerare nr accidente / morți aici raportat la DN2? Bate argumentul ,,să fie presiune pe Ozaltin" criteriul accidente / morți pe DN2, în condițiile în care aici termenul contractual e departe?