Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Depinde foarte mult de perspectivă. Dacă te uiți la o filmare din 2022 și apoi la asta de acum (și uiți că sunt 2 ani între ele), pare foarte bun progresul  :D .

Realitatea e că ritmul a scăzut foarte mult anul acesta. A ajuns A3 la coada priorităților și posibilităților UMB și asta se vede cu ochiul liber.

GIV

sunt curios daca li se vor da AC si OIL pe a8 cum spunea Urtoi

Ionut

Autostrada A3 Nădășelu-Zimbor - 24.07.2024 - UMB - filmare completă - iulie 2024

Frustrare maximă aici, din păcate.


Ionut

API pe Facebook

Și Nădășelu-Zimbor, tot chinuitor. La fel ca Zimbor-Poarta Sălajului filmat pe 12 iulie, și pe lotul vecin am găsit în 24 iulie aceeași mobilizare slabă a celor de la UMB care sunt întinși pe prea multe șantiere și se concentrează puternic pe A7 Buzău-Focșani, restul proiectelor suferind.

Concluzia și argumentele vi le-am spus în comunicatul de acum două săptămâni: prin 2021 visam să circulăm în 2023, cel târziu în 2024, dar acum ne luăm adio inclusiv de la 2025, sperând să ne încadrăm în jalonul PNRR, 2026. Vă invităm să (re)citiți explicațiile de-atunci în linkul din comentarii.

În plus, dacă nu suntem prea impertinenți, ne-am hazarda la o recomandare: antreprenorul UMB să își protejeze taluzurile și terasamentele pentru sezonul ploios/rece. În caz contrar, nu ne-ar mira dacă dealurile transilvănene ar lua-o (și mai rău) la vale, iar din terasamente la primăvară vom culege buruieni.

Ca să ne facem o idee despre când am putea spera la inaugurări, vă reamintim că oficialii CNAIR au extins cu multă indulgență termenele de finalizare în 28.07.2026 pentru Nădășelu-Zimbor, respectiv 14.12.2026 pe Zimbor-Poarta Sălajului, conform ultimului grafic de execuție aprobat și raportat public.

raulbogdan23

Incredibil cat bibilesc la viaductul de la Topa si abia au turnat placa (daca se poate numi asa, mai degraba au unit predalele). Din cate tin minte asa sunt si urmatoarele viaducte.

Pizza style cu lansatorul de grinzi pentru cunoscatori (A10).

voicul

Ajuta pe cineva daca ar zice:
A terminat UMB ... ce muzeu frumos avem !!!
(mai ales, ca daca ar lucra in rimt alert acolo, ar renunta la A7, care nu prea o sa fie muzeu)

Ionut

Asta e o temă falsă repetată iar și iar, însă doar de când UMB e peste capacitate.
Gilău-Nădășelu a stat 11 luni muzeu. Dar a fost terminat (nici ăla în termenul din contract, dar na).
Acum băgăm poezia cu muzeul, la ce ajută.

raulbogdan23

@voicul  prefer muzeu si gata decat cu lucrari intinse pe 10 ani, macar ai certitudinea ca atunci cand sunt inchise lipsurile o sa circuli.

Iti dau exemplu o situatie similara, A7, lotul Coni-Trace:
- ambele capete au noduri
- fara aceste noduri Lot 1 - Pizzaroti si Lot 3 Nurol nu prea pot fi folosite in totalitate
- de ce ar lucra Pizzaroti si Nurol si si-ar rupe capul daca oricum Coni-Trace nu termina, oricum ar fi muzeu.

 :poke:

Daca aveam STRABAG, PORR sau WEbuild in locul UMB sunt curios cat de tare ii huleam daca ar fi lucrat asa.

Mi se pare incredibil cum uitam de situatii similare pe alte loturi si cat de mult i-am hulit pe respectivii. Acum cand respectivii lucreaza binisor, ne asteptam sa nu mai participe la alte licitatii. In schimb acestor stimabili le permitem in continuare si dorim sa se mai intinda.

Peste tot se vorbeste de egalitate, unde e in aceasta situatie?

Sa nu se inteleaga gresit, nu tin cu nimeni, ma bucur cand vad ca UMB lucreaza frumos, ingrijit si livreaza.

dr4qul4

@voicul, daca UMB ar termina loturile astea in termenul contractual, atunci ar fi presiune pe CNAIR si pe turci sa se miste cu viaductele.
Asa UMB se face ca munceste, iar CNAIR si turcii pot sa doarma linistiti. Ce rost are sa faca viaductele alea, oricum nu se poate circula pe ele.

Nu ar strica sa le rezilieze loturile de pe A3 si sa le dea cuiva cu chef de munca
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

cmd

@voicul Dar de ce muzeu? O descarcare provizorie la capatul din Topa Mica si se poate circula pana la Romanasi. Mai raman vre-o 15km cu probleme pana la Nadaselu.

ijwtsh

Presiunea ar putea sa fie din ambele directii, nu? Daca turcii se apuca de viaducte, asta ar pune presiune pe UMB sa mareasca ritmul.

horatiu.cosma

Sau poate fi și presiunea inversă. "Dacă cel mai puternic constructor din România nu se agită deloc, de ce să ne agităm noi?"

survola

Poate este și un aspect financiar la mijloc, se iau cumva o parte din banii de la A3 și se duc spre A7. Știm cât este deficitul bugetar, nu?

StefanCelMare

Fix de deficit nu mai poate cnair.
Dacă era aici Aktor în loc de UMB?
Le ținea cineva partea?
Că deficit, că și așa nu-s bani etc.
Dar e UMB, deci e OK, găsim scuze.

5AM

Urmaresc forumul asta de foare mult timp. Am incercat la un momentat sa postez un prim mesaj, dar nu a fost aprobt sau s-a intamplat ceva si nu a mai fost postat. Dupa am renuntat si am ramas cu cititul.

Acum, nu as vrea sa intru in discutie cu niste teorii ale conspiratiei, dar raportat la situatia sectiunii Nadaselu-Poarta Salajului, am tot incercat sa imi explic si eu ce se intampla dupa inceputul in forta.

O teorie, fara absolut nicio baza decat presupuneri logice, ar fi ca lasa intentionat zona asta in intarziere, fara asfalt si alte protectii, tocmai pentru a lasa natura (ploi, infiltratii) a isi faca treaba. In lipsa unui SF de calitate, poate asta e cea mai sigura si ieftina metoda de a verifica ce sta si ce nu, pentru a interveni apoi punctual pt consolidarile necesare. Eu sunt din Transilvania si stiu cateva drumuri care au avut probleme constant cu alunecarile, indiferent de cate consolidari s-au facut (drumul din loc. Camarasu de pe drumul Cluj-Napoca - Reghin si drumul dintre Bistrita ei Budac ar fi doar doua exemple).

Ce vreau sa spun e ca decat sa fi avut putin noroc cu dealurile de la Nadaselu si Topa Mica, in sensul de a nu aluneca in timpul constructiei autostrazi, si sa fi avut autostrada deschisa anul acesta, ca pe urma sa ne trezim ca ne pleaca autostrada la vale imediat dupa deschidere, poate se va dovedi un avantaj sa avem terasamentele lasate 2 ani neprotejate si sa intervina UMB cu consolidarile in functie de ce se intampla peste iarna.

Poate concluziile ce le vom trage in primavara cu privire la stabilitatea traseului sa fie mult mai valoroase decat SF-utile facute pana in prezent.