Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 4 Guests are viewing this topic.

JohannDB

   """ Pe langa partea economica exista partea STRATEGICA. """ Oppssss, păi hai să adăugăm și A 13 Sibiu - Brașov, măcar partea până la Făgăraș (că nu știu de ce "simt" că Făgăraș - Brașov, "mai va"....), "because și pentru că" avem "centrul de pregătire" de la Cincu (deci, punct strategic mai mult decât național), dar aici, la Voila și la ora asta este o liniște de mormânt la locul prăpăditului de pod peste Olt, de atâta amar de vreme.... Ce prioritate strategică, ce alte "priorițăți, când nu cădem de acord la un ...pod !! Am dus recent "tehnică" de... calcul și ne-am plimbat pe la Sibiu - Agnita..... Dacă aveam timp făceam și-o tură cu "Mocănița celor din Sibiu" la Cornățel.... Orice asemănare cu realitatea este doar un ... pamflet.

Ionut

Autostrada A3 Zimbor-Poarta Sălajului - 12.07.2024

Pe Patreon găsiți deja filmarea. Mulțumim! Slabă mișcare din păcate, mai ales după standardele UMB. Plus că, conform hărții CESTRIN, termenul a fost extins până în 14.12.2026.

Mâine seară pentru toată lumea. Coperta:

GIV

decembrie 2026?  :o  :o au renuntat complet doar ca sa mearga full pe a7/a8 :| desi ar putea fi gata pana la sfarsit de 2026. dar stati, termina inainte si o sa spuna ca au terminat inainte de termenul contractual :lol:  :lol:

Cristian 74

Cum văd eu lucrurile pe lotul Zimbor-Poarta. Frustrările mele au venit în rafale: termenele de finalizare modificate. Inițial 2023, apoi aprilie 2024, apoi 2025, în primăvară mai 2026, iar acum decembrie 2026. Nu stau să disec a cui e vina, e clar că e o relație de înțelegere reciprocă între UMB și CNAIR. În condițiile actuale, ce se întâmplă pe lot e acceptabil. Au o mobilizare departe de standardele UMB, dar le acoperă nevoile și lucrează eficient. Subcontractorii le transportă grinzile și chiar le ridică, dar așezarea o fac muncitorii UMB (chiar - săptămâna viitoare e liberă pentru UMB, oare iau liber și subcontractorii?). La structuri stau bine, aș zice. Prima este cu grinzi și predale puse. A doua are grinzile sus, acum se pun predale. La deschiderea cea mai lungă, cea dintre Bercea și Sântămărie, acum se pun grinzile, o parte din predale sunt puse. La capătul satului Sântămărie mai trebuie grinzi și gata. 11 deschideri mai au pentru grinzi și au terminat cu capitolul acesta. La ultima structură mare au predalele puse în totalitate, au început și suprabetonarea. Am credința că structurile vor fi gata cu suprabetonare cu tot pe final de an. Toate. Mai rămâne dealul de la Zimbor ca problemă principală. Acolo nu știu ce să zic. Mai e asfaltul de pus și eu cred că îl vor pune anul viitor. Apoi mărunțișuri.

GIV

am putea spune ca optimismul a migrat de la umb spre loturile behtel.

de la startul in forta de la nadaselu, am si uitat cand la necunoscuta deschiderii avand in vedere viaductele scoase din contract, la semnarea cu erbasu si miscari in teren plus posibila intelegere amiabila cu nea beni..

si noi tot fara autostrada :(

ncb

Filmare noua de la Raducu si pe A3: A3 Nadaselu - Zimbor Stadiu lucrari 12.07.2024 || Raducu P Drum


dorum

Baiatu ce strangea gunoaiele m-a impresionat si mi-a dat asa, un sentiment ca n-au trecut degeaba 35 de ani de democratie si 17 ani de UE  :gj:

GIV

@dorum, nu cred ca are legatura cu ue sau democratie ci doar cu cei 7 ani de acasa fie a lui, fie a superiorilor

mike_us

Si pe mine m-a impresionat băiatu ce strângea gunoaiele. Nu e totul pierdut in România. Pina la urma care e soluția la dealul de la Zimbor? Îl muta pe tot?

Iceman

#35169
Chiar dacă este slabă mișcare între Zimbor și Poarta Sălajului.. anul viitor acest lot poate fi terminat în totalitate Cu condiția ca Dealul de la Zimbor să nu ofere surprize...
Nu ai ce lălăi până în 2026 pe acest lot cu lucrările... din cauza descărcării de la Poartă Sălajului s a dat acest termen ca și execuție
În ritmul în care se lucrează acum sigur va fi terminat înainte de 2026.. UMB vine execută lucrările și pleacă deoarece are alte lucrări nu lucrează în stilul Aktor, Pizzaroti

Hercule

Multumesc pentru filmare! Pacat ca nu se asterne macar un strat de asfalt, pana la primavara o sa dea iarba pe multe portiuni.

Puteti spune ca nu e totul pierdut atunci cand nu se vor mai arunca gunoaie. Ca de strans dupa altii intotdeauna a fost cineva sa fie (platit sau nu).
Deșteaptă-te române!

WebSrc

A3 | Zimbor - Poarta Sălajului | Montare grinda viaduct Sântă Măria 12.07.2024 || Raducu P Drum



Ionut

Autostrada A3 Zimbor-Poarta Sălajului - 12.07.2024 - UMB - filmare completă dronă

Frustrant, din păcate. Mari șanse așa să fie încă 18-24 luni.


Ionut

API pe Facebook

Amintirile ne chinuiesc, amintirile ne răscolesc... pe Autostrada Transilvania. Ne gândim cu jind la vremurile demult apuse, din 2021 și început de 2022, când cei de la UMB mutau, la propriu, dealurile transilvănene de pe A3 Nădășelu-Zimbor-Poarta Sălajului.

Din acea mobilizare exemplară a rămas doar o palidă umbră, antreprenorul fiind concentrat pe A7 Buzău-Focșani, așa cum bine știți. Prin 2021 visam să circulăm în 2023, cel târziu în 2024. Dar acum ne luăm adio inclusiv de la 2025, sperând să ne încadrăm în jalonul PNRR, 2026.

Argumentele sunt simple și evidente. CNAIR a extins, a treia oară dacă am numărat noi bine, termenele de finalizare în 28.07.2026 pentru Nădășelu-Zimbor, respectiv 14.12.2026 pe Zimbor-Poarta Sălajului, conform ultimului grafic de execuție aprobat și raportat public.

De ce le-a extins? Pe scurt, fiindcă nu și-a făcut treaba. Licitația pentru viaductele suplimentare pe traseul modificat de alunecările de teren s-a finalizat cu vreo doi ani de întârziere, acordul de mediu s-a revizuit în pas de melc, suprafețele forestiere nu sunt eliberate în totalitate, iar nodul Românași de la capătul din nord nu are încă un constructor.

Chiar și în aceste condiții, lotul Zimbor-Poarta Sălajului ar putea fi deschis în 2025 dacă oficialii CNAIR închid în următoarele luni licitația nodului Românași fără de care tronsonul este muzeu. Și, evident, dacă cei de la UMB decid să își apere blazonul și aduc niște forțe suplimentare ca să dea gata autostrada. În caz contrar, toate șansele să intre în 2026 în al 7-lea an de contract!

Pe Nădășelu-Zimbor avem desigur problema celor două viaducte de pe traseul modificat la Nădășelu și Topa Mică: 9 luni proiectare și alte 18 de execuție. UMB nu a participat la licitația aceasta și contractul a ajuns la turcii de la Ozaltin, fiind semnat pe 5 iunie 2024. Le va fi foarte greu să termine în 2026 și să se încadreze în cerințele PNRR.

Contractele au fost semnate cu UMB în 26.06.2020 pe Zimbor-Poarta Sălajului și în 22.09.2020 pe Nădășelu-Zimbor cu ordine de începere emise în 31.05.2021, respectiv 25.01.2021. Ambele prevăd 12 luni de proiectare și 24 de execuție.

În loc de concluzie, arătăm noi elefantul din cameră: urmează încă vreo 2 ani de avans cu lingurița pe Nădășelu-Poarta Sălajului sau vom vedea un șantier reînviat?

raulbogdan23

Daca privim partea plina a paharului exclud ca aici pe A3 sa avem ce se intampla pe DEx12 (si probabil A7 mai tarziu) si anume trambuline si tasari de la heirupism.

Daca privim partea goala, e nasol ca s-a tot amanat, oare cate accidente mortale de pe DN salva? si alte intrebari ...

Prevad ca pana la final de an aici sa avem toate viaductele (cu grinzi de beton) cu placa turnata.