News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 29 Guests are viewing this topic.

marinul

Apropo de aliniat astre pe A3, pare ca nu e imposibil  :D





Powered by API/PUM imgur uploader

survola

#34711
Tocmai ce a anuntat dl. Pistol pe facebook:

Am desemnat câștigătorul contractului pentru construcția celor două viaducte de pe secțiunea #Nădășelu -#Mihăiești a Autostrăzii #Transilvania (#A3)!
Contractul pentru devierea traseului între km 10+009– km 12+000 și km 21+406– km 24+890 a fost atribuit Asocierii

OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. - ILGAZ INSAAT TICARET A.S. - VISIO CONSTRUCTION WORKS S.R.L.

Cu o valoare de 994, 7 milioane de lei (fără TVA), contractul finanțat prin #PNRR are o durată de 27 de luni (din care 9 luni perioada de proiectare și 18 luni execuția lucrărilor).
Antreprenorul va proiecta și va executa lucrări de deviere a traseului în zonele cu alunecări de teren de pe secțiunea de autostradă Nădășelu - Mihăiești care constau în:
- construirea unui #viaduct cu lungimea de 1,2 km fundat pe piloți forați de diametru mare,
- un #viaduct cu lungimea de aproximativ 2 km care să depășească în aval traseul #DN1F și cursului pârâului #ȚopaMică.

LE: de unde acest obicei de a pune # inainte de orice? majoritarea nu duc la niciun rezultat.
#decimaidureaza3ani  >:(

carutasul

ce de treabă au :)
Măcar de-ar termina cu DN6 că am înțeles că încă nu am scăpat de semafoare :)

gruia88

Deci daca semneaza rapid, s-ar incadra in PNRR la final de 2026 ? plus de asta portiunea din A3 afectat are are termen final de 2025 o sa fie muzeu fara ele ?

Deci probabil o sa prelungeasca termenul de la portiunea afectat sa fie acelasi de la viaducte.

Well probabil anul asta nu o sa vedem mare miscare pe acolo!

StefanCelMare

Da, par că se aliniază niște astre pentru A3 Nădășelu - Poarta (2 loturi + viaducte relicitate) și A3 Suplacu - Biharia (2 loturi).
Astrele indică un final de 2026 (optimist).
Posibil un 2027 așa mai românesc și realist.
Cum era vorba aia, 'not great, not terrible'.
Epopeea loturilor astea toate este de decenii, deci 3 ani par un mizilic.

Seraphymus

Banuiesc ca se semneaza repede tinand cont ca e unic ofertant

archaeus

^
Stai asa sa aduca aia actele, ca cine stie, poate se sucesc!

Alexandru97

Meseș se amână iar, până în 29 aprilie.

mike_us

Meseș e cel mai greu probabil ca o sa îl lase la urma.

GIV

@StefanCelMare
e atat de mare dorinta noastra sa se termine odata telenovela pe aceste loturi dar e foarte de subtire linia intre scenariul optimist si dezastru.
nu avem nicio garantie de cum se va misca ozaltin in continuare (daca era nurol sau alarco macar aveam un mic istoric in spate)
contractul cu precon se poate rezilia daca selina o sa castige procesele din instanta (va rog sa ma corectati daca gresesc dar stiu ca si horatiu a spus asta la un moment dat, dar si marinul am vazut ca a spus asta in comentariile unei filmari de ale lui de pe yt)
si la erbasu pot aparea probleme- sa speram ca nu vor cere si ei bani in plus - pana la proiect tehnic aprobat si ac o sa fierbem putin in suc propriu :lol:

voicul

Pai stai nu discutam ca sunt turci si ca nu ne asteptam la nimic, ci doar la reziliere, ca sunt slabi si nu au experienta in Romania?

Pacat ... sa nu se scrie 3 pagini pe tema asta.

Pe DX12 fac figura frumoasa, deci e o sansa pentru 2026 - 31 decembrie ora 23.59.

GAC

chiar daca turcii au relativ putina experienta, treaba este relativ simpla la cele 2 viaducte:
1. coloane forate;
2. un singur tip de grinda (otelul il subcontractezi);
3. predale, tot un singur tip;
4. un set de cofraje pentru stalpi.
3km de viaduct beton inseamna 75 deschideri * 8 grinzi, deci 600 de grinzi de beton. deci daca ai o linie de grinzi care scoate 3 grinzi la 36 de ore, le faci pe toate intr-un an.

rezin

@GAC,

 văd totuși o problemă cu forezele; au nevoie de o mulțime de astfel de utilaje, și mai e și multă muncă manuală care cere timp:cofrat, decofrat, făcut armătură,etc.!

GAC

Desi este bine sa ai la dispozitie cat mai multe foreze, nu trebuie sa ataci toate radierele simultan. Oricum, chiar daca ai avea 100 de foreze si ai termina cu pilotii intr-o luna, cu radierele, pilonii si riglele nu va merge la fel de repede.
Cele 2 viaducte cuprind 75-80 de deschideri, intr-un termen de 18 luni (78 saptamani), deci daca vrei sa fii ok ca timp ar trebui tintit un ritm de 3 deschideri la 2 saptamani.
3 deschideri (pe cele 2 cai de rulare) implica 6 rigle, si fiecare rigla ma astept cam la 11 piloti (sa zicem 3 randuri 4-3-4), deci 66 piloti. In extremis am putea avea 5-4-5, deci 14 per rigla, deci 84 piloti (la 2 saptamani), deci 42 piloti pe saptamana, sau 6 pe zi. Sunt de parere ca o foreza in 2 schimburi pote fora cei 6 piloti pe zi.
In ceea ce priveste problema pilotilor, cred ca trebuie investigata si metoda CFAP - Continuous Flight Auger Pile. Aceasta metoda foloseste o foreza cu un burgiu lung de 20-30 m (ca un spiral urias de bormasina) care are particularitatea ca sectiunea centrala a burgiului este goala si care este folosita pentru a livra betonul, astfel: burgiul sapa continuu, pana la adancimea dorita (pamantul este scos de catre burgiu pe masura ce acesta avanseaza in pamant - procesul este fara intreruperi). Procesul de sapare dureaza cam 20-30 minute. Cand burgiul ajunge la adancimea dorita, incepe injectarea betonului prin nucleul gol din cadrul burghiului, asta in timp de burgiul este scos in ritmul pomparii betonului. Acest proces mai dureaza cateva minute. Dupa ce burgiul este scos, se introduce cusca de armatura aferenta pilotului. Aceasta metoda are avantaje semnificative fata de forezele traditionale in ceea ce priveste eficienta si viteza de executie.
Deci, presupunant ca vor folosi o foreze CFAP, ar putea in 2 ture sa execute cel putin 16 piloti... dar chiar si cu o foreze clasica ar putea sa termine intr-un an.
Scopul este ca imediat ce s-au turnat pilotii, sa vina imemdiat cu radierul (preferabil cusca de armatura sa fie "crosetata" in vecinatatea pilotilor si sa fie adusa pe pozitia finala cu macaraua ca sa mai salveze timp, la fel si cu armatura pilonilor si riglelor, in asa fel incat in max 1 luna de la finalizarea pilotilor sa se poata monta grinzile pe deschiderea respectiva.
Intradevar, proiectul celor 2 viaducte nu e floare la ureche (lot de Baragan), dar totusi implica efecte de scara. Cine va avea "consistency" si un proces eficient se va descurca fara probleme. Cine va lucra aktoriceste va avea probleme chiar si pe un lot usor.

danutzu_1069

@GAC, omiti un lucru.... Scriosteanu zicra de "... fundat pe piloti cu diametru mare"
Sunt mai putini, dar timpul de executie (metoda clasica) este mai mare.