News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 13 Guests are viewing this topic.

reed

 :lol: E că ăia, nu va faceți griji,statul veghează și are grija noaptea de voi.

TibiV

Până vine filmarea lui @Ionut, avem și una mai veche (4 martie) de la On The Road AK: Autostrada Transilvania A3 - Reorganizare Santier UMB la Zimbor de pe Lot Nadaselu Poarta Salajului

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

StefanCelMare

#34637
Mare planificator Umbrarescu după unii.
Deci planificarea lui e ca pe A3 să stăm câțiva ani 'ca și așa nu se va circula'.
Sau cum spun alții pe acest thread, 'sa facă unde e mai important'.
Ce să vă urez colegii? Eu vă urez să deschidă pe A7 totul la timp și cu calitate decentă.
Din nefericire, cred că marele 'planificator' nu va termina nici proiectul 'important' la timp, iar cu calitatea, ce să zic, sperăm, numa să nu ne înșelăm.
Bun planificator ăsta, nimic de zis, amână ce nu îi convine, și vin apoi alții și îi cântă laude pe forum că amână, dar și face. Un altfel de 'a furat dar a și făcut'.

PS. Aș fi curios ce părere ar avea aceiași colegi dacă în loc de A7 alt proiect era considerat 'important'. Mai cântau osanale domnului care nu le făcea lucrarea deși avea contract semnat?

Iceman

Nu mai lucrează UMB pe A3 deoarece nu mai sunt bani de luat... Unde sunt bani de luat companiile stau și mulg fiecare bănuț la orice lucrare... nu își plimbă muncitorii de la un șantier la altul și revin din nou la același șantier.. Nu contează că va fi muzeu sau nu acest lot, că mai trebuie construite două viaducte separat, important este ca UMB să își termine treaba... și încă au treabă destulă

kumar

Așa se întâmplă dacă s-a întins prea mult și a fost lăsat să facă asta. Și altă parte dureroasă e ca nu subcontractează, asta inseamana ca nu ii cresc și pe alții. Firmele mici prefera mai bine să vină străinii pentru ca știu ca primesc de lucru, pe când cu UMB pe unde trece rămâne locul "parjolit". Și tot noi rămânem fără autostrăzi.

tom_sawyer

#34640

Petre Ene, manager Consitrans:

min. 24:15
Ni s-a cerut reducerea valorii estimate pentru a ne putea încadra într-o acțiune de finanțare din fonduri europene. Ni s-a cerut să ajungem cu valoarea costurilor sub 4 mld. €. Ceea ce am propus a fost Ploiești-Comarnic la 140 km/h și de la Comarnic să adoptăm traseu de munte la 80 km/h până la Râșnov.

min. 26:25
Față de SF-ul din 2006, astăzi avem, chiar și la varianta de 80 km/h, 19 km de tunel; costul pe metrul liniar de tunel este ~80.000 €; facem un calcul simplu: o să avem 1,6 mld € numai tunelele.


Cam mare brambureala la firma asta, CONSITRANS.

Quote from: sarbu on July 11, 2023, 08:10:43 PM
QuoteAm avizat astăzi în CTE – #CNAIR varianta finală de traseu pentru #autostrada #Ploiești – #Brașov!

În lungime totală de 112,7 km (cu sectorul #Cristian – #Râșnov) această autostradă va avea 12 noduri rutiere, 13 tuneluri (12,4 km) și 61 de structuri (28,75 km).

Costul estimat pentru construcția autostrăzii este de 5,5 miliarde euro fără TVA.

Autostrada Ploiești - Brașov va asigura conectivitatea între centrele turistice importante de pe #ValeaPrahovei (#Comarnic, #Sinaia, #Azuga, #Predeal, #Brașov).

Traseul autostrăzii traverseaza 23 de Unități Administrativ Teritoriale.

#CNAIR #autostrada #investitii #dezvoltare #CristianPistol

https://www.facebook.com/100064801325722/posts/pfbid02me7m5PVk3NJRC7HJfnvHB8uQzxXaXFG26CXfr2TcC9dN8xVPLbhYkGSL3QyjLnSnl/?sfnsn=mo


Sunt doar ~12,4 km de tuneluri în traseul final aprobat. Iar din planșe reiese că viteza de proiectare de 80 km/h începe chiar de la Ploiești, nu de la Comarnic:

https://cloud.andnet.ro/index.php/s/ypHFYH2TkZos329?dir=undefined&openfile=391376


Tunelurile, cu aproximație:

1. km 52+125_52+825,  L= 700 m
2. km 53+200_54+100,  L= 900 m
3. km 54+550_56+650,  L=2100 m
4. km 57+000_57+600,  L= 600 m
5. km 58+050_58+850,  L= 800 m
6. km 65+500_65+950,  L= 450 m
7. km 67+950_68+750,  L= 800 m
8. km 69+175_69+525,  L= 350 m
9. km 70+100_70+350,  L= 250 m
10. km 70+750_72+250, L=1500 m
11. km 74+900_76+000, L=1100 m
12. km 79+250_79+550, L= 300 m
13. km 88+150_90+600, L=2450 m

Ionut

Acum azi la 16:00 sunt iar în direct pe B1 TV. CoBra și multe altele.

Ionut

Filmare completă dronă 15 martie 2024 A3 Nădășelu-Zimbor-Poarta Sălajului. UMB. Șantier aproape pustiu.


tom_sawyer

#34643
https://www.facebook.com/grindeanusorin/videos/929473861978187/?locale=ro_RO

Grindeanu, despre Comarnic-Brașov, min. 23:30 [pe scurt, nu mai rămân bani europeni și trebuie PPP]:

- România are acest program operațional de transporturi, în el intră tot ce vă aminteam mai devreme: secțiunea de mijloc din A8, Pașcani-Siret, Craiova-Lugoj, la fel Comarnic-Brașov. Noi am aprobat la final de 2021 un plan național de investiții, după un dialog cu Comisia Europeană, pe 10 ani, care spune pe scurt următorul lucru: ca să ajungem la o infrastructură decentă în România în următorii 10 ani avem nevoie de vreo 70 mld € (vorbim de toate tipurile de transporturi: feroviar, aero, naval). Asigurate în acest moment, că vorbim de programele operaționale obișnuite ale UE, a fost POIM, acum POT, că vorbim de PNRR, de CEF, ne ducem undeva pe la 40 mld €. Rămâne un rest de vreo 30 mld pentru următorii ani la care trebuie să asigurăm finanțarea. Sigur, o parte îți vine din bugetul de stat și vor fi unele lucruri finanțate din bugetul de stat, fără fonduri europene, dar cred că trebuie găsite și alte soluții. De aceea am insistat, în sesiunea trecută în parlament, să se adopte și ș-a adoptat și a fost promulgată o nouă lege a parteneriatului public-privat. Eu cred că e una din soluțiile prin care putem să acoperim această diferență de 30 de mld. Nu era foarte actuală legea pe care o aveam până anul trecut.
- Adică vreți să ne spuneți că iar faceți autostrada Comarnic-Brașov prin PPP?
- Nu, eu vreau să vă spun că diferența de 30 de mld n-avem de unde să o scoatem decât găsind soluții.
- Și asta ne spuneți, că va fi PPP pe această autostradă, care e de fapt o fata-morgana?
- Nu, eu vă spun că există o listă de proiecte, toate eligibile prin programe europene. Doar că n-ajung banii europeni. Care [proiecte] se termină, vor avea finanțare. Dacă se termină mai repede Pașcani-Suceava/Siret, acea sumă va fi decontată din bani europeni. Toate aceste lucruri te duc până la 40 mld, oricât am face noi...
Diferența, ca să ajungi la acea rețea decentă e de încă 30 mld. Pentru aceste 30 mld, poate Craiova-Lugoj va fi pe PPP. Toate aceste proiecte sunt eligibile pe fonduri EU, dar nu toate vor ajunge în momentul decontării să poată să aibă acest...
- Și inclusiv Comarnic-Brașov intră pe PPP?
- Comarnic-Brașov... poate fi o soluție, am spus "poate fi". Dacă lucrurile vor înainta foarte repede, am dat exemplu sectorului de la Codlea, în mod sigur va fi pe bani europeni, nu PPP.
- Și dacă va fi pe PPP, va fi autostradă cu taxă?
- Astea sunt lucruri pe care o să le... dar aproape sigur da. Scuzați-mă, am mers cu toții în Europa, ați găsit...?
- Deci va fi o primă autostradă cu taxă?
- În momentul în care vom ajunge la un sistem decent de autostrăzi în România, eu cred că va exista un sistem de vignetă, de taxe...ați mers undeva în Europa și n-ați plătit, în afară de Germania?
- Dar și în România se plătește...
- Hmm, se plătește acea ro-vignetă care e și pe DN-uri, dar eu vorbesc...ați mers în Italia? plătești când ai urcat și când cobori, peste tot, în afară de Germania, peste tot în Europa se plătește.
- Și vă gândiți inclusiv la cele deja existente să introduceți această taxă de autostradă?
- Doar în momentul în care e finalizată această rețea. Nu poți să ceri bani românilor în momentul ăsta când tu urci pe autostradă (de la Timișoara la Sibiu), te dai jos la Margina că s-au gândit unii să facem pasaje pentru urși, nu poți să ceri bani până nu ai un sistem decent. În momentul în care ai acest sistem decent, să știți că e cerință în PNRR să pui un sistem de taxare, e bornă în PNRR. PNRR-ul nu l-am făcut eu, au fost niște deștepți înainte care l-au făcut.

Hercule

Pacat ca nu a continuat UMB. Pana termina A7 ca sa se intoarca aici terasamentele neprotejate se vor strica.
Deșteaptă-te române!

reed

Perfect pentru ei că nu intrã in garanție .Mai vad pe unde cedează,mai cer suplimentar niste bani.UMB nu face caritate,face business.

P3trut

E clar de foarte multa vreme ca se doreste Co-Bra cu PPP. Atata o tergiverseaza pana cand asta e singura solutie. E o autostrada necesara turistic. Turistii merg la cheltuit bani. Vor trai neamuri intregi ale unor baieti destepti de pe autostrada asta.

Puteti sa-mi ziceti ca-s paranoic si conspirationist. Tot aia e, timpul o sa dovedeasca ca, din pacate, am dreptate.

gruia88

Cum s-a mai zis mai sus , Autostrazile se ghideaza si pe calcule economice ,trafic de marfuri , care o sa se faca preponderent pe A1, iar Brasov ca se se lege de vest o sa fie A13 - A1 .

Poate pentru descongestionarea traficului cu solutii mai rapide - centuri ocolitoare , pasaje pietonale , parapeti metalici , extindere de benzi unde este posibil , pasaje peste treceri de cale ferata sau intersectii aglomerate , etc ...


tom_sawyer

#34648
Din ce zicea directorul Consitrans, au termen de predat SF-ul în ianuarie 2025 (cine crede că nu va fi prelungit?). Dar nici n-au început forajele pe secțiunea de munte. După aceea trebuie să predea și proiectul tehnic.
Deci se iese din actualul exercițiu financiar, vedem pe următoarele dacă va mai exista finanțare pentru autostrăzi.

pasadia

Pai si AM-ul? E totusi zona de munte, chiar daca au avut grija sa nu existe nici o rezervatie in zona asta. Nu e nici o sansa sa existe SF in 2025. Mai degraba sunt convins ca nu va fi dus la capat contractul sau se va livra jumatate din el.