Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 24 Guests are viewing this topic.

danutzu_1069

Or sa aiba grija sa treca pe langa zona cu morminte... si la o adica discutam doar de pilot si piloni, care nu incurca cu mult...
Scenaristii de serviciu....

pasadia

#32836
La acest moment simt nevoia sa fac un mic istoric. Asa ca am intrat in arhiva acestui topic pentru a aduce la suprafata cateva postari din trecut despre alunecarile din aceasta zona. Nu pun cu citat, doar cu link si va las pe voi sa savurati (mai ales cei mai tineri, care nu erati pe forum cand se petreceau lucrurile)

In 24 martie 2015 a fost scoasa la licitatie poiectarea si constructia pe lotul Nadaselu - Mihaiesti. Ofertele au fost depuse in 2 iunie 2015, dupa ce insistasera in clarificari sa mentioneze ca nu accepta modificari ale traseului.

Dupa ceva dispute juridice, contractul a fost semnat cu Maltauro si la inceput de 2017 acestia erau in teren, facand teste geologice, organizarea de santier, descarcarea arheologica. Cele mai importante erau insa testele si aceaste poze arata ca chiar le tratau serios.

Iar acele teste aduceau vesti proaste. SF-ul prost, erau necesare lucrari complexe, ba chiar erau luati in considerare 3 km de tunele. Asta doar pentru a pastra traseul, caci pe acel traseu exista AM (si probabil un inceput de exproprieri).

Maltauro a venit evident si cu varianta alternativa, mai normala si mai decenta. Aceleasi costuri, dar alte hartii. Iar pentru CNAIR hartiile sunt sfinte, nu se complica ei sa le schimbe.

Asa ca in iulie 2017 (la 2-3 luni dupa informatiile de mai sus), CNAIR recurge la prostiile tipice - contesta evaluarea geo si apoi reziliaza contractul. Respectivul antreprenor NU A MAI LICITAT NICIODATA in Romania. Si nu e singurul antreprenor (strain) de care CNAIR are grija sa se scape.

Apoi CNAIR liciteaza, practic pe aceeasi documentatie. Atribuie pe repede inainte contractul celor de la UMB - a fost una dintre cele mai rapide atribuiri, licitatia inceputa pe 20 martie 2019 si contractul atribuit pe 30 iunie 2019. Si iata-ne acum, dupa inca 4 ani de zile, in situatia asta. De data asta aceeasi directorime din CNAIR accepta ca terenul prin care e propus traseul e prost si accepta costurile suplimentare (enorme) generate de lipsa lor de preocupare vizavi de calitatea documentatiei pregatite inainte de licitatie (inainte de obtinerea AM-ului).

Si pe langa dispretul pe care il am vizavi de modul de lucru al celor din CNAIR, mai tin sa mentionez un lucru. Pe piata din Romania aveam multi antreprenori seriosi. Si aveam sansa de a atrage si mai multi antreprenori seriosi. Unii care isi fac treaba, cerceteaza terenul, cauta solutii. Insa in momentul in care "partenerul serios" se comporta asa cum se comporta, acesti antreprenori fie pleaca, fie devin si ei specializati in avocati si servicii juridice. Si asta duce la acest monopol extrem de nesanatos in care piata a compusa doar din UMB si cateva firme care, mai mult ca sigur, nu prea isi doresc sa activeze in tara asta.

Telvanni

Hmm, mai ca-ti vine sa zici 'tui mortii ma-sii!  :unsure:

cristi5

#32838
Multumesc de sinteza @pasadia!

Quote from: pasadia on August 04, 2023, 01:05:28 PMApoi CNAIR liciteaza, practic pe aceeasi documentatie. Atribuie pe repede inainte contractul celor de la UMB

E si vina UMB aici. Nu poti sa faci o lucrare numai cu patriotism si "noi suntem mai capabili ca italienii si bechtelii", iti trebuie si un SF decent. Mai ales ca UMB stiau cum sta treaba in zona, ca au construit lotul vecin.

Si se cam aduna la hei-rup-urile patriotice ale UMB, care ori blocheaza santierul ani de zile (cum e la Nadasel si a fost la la Bretea Muresana) sau inchid o banda (sau mai multe) ani de zile (varful de panta Gilau-Nadasel, mai nou dealul liliecilor). Noroc ca nu-i trafic.

Sincer uitandu-ma la desenul lui @danutzu_1069 mie ca inginer roman mi-e rusine, chiar daca nu sunt in bransa. Cum in secolul 21 nu poti sa faci o proiectare decenta, cand exista atata instrumente geotehnice, modele matematice si simulari pe calculator? Cum sa ajungi sa abandonezi cu nonsalanta structuri puse in opera? Mai ales c-a venit antreprenor care a dat un studiu geo unde scrie clar ca nu poti construi pe traseul indicat? IPTANA forever.

danutzu_1069

@cristi5 , pentru ca ...cnair...

@pasadia , schimba acolo in "partenerul serios"... are impact mai mare...  :lol:  :lol:

miahi

Problema cea mai dureroasa cu modul de lucru al CNAIR e ca nimeni nu plateste prejudiciul, nimeni nu ii trage de maneca sa ii intrebe cum ramane cu lucrarile executate si abandonate si probabil platite plus costul lucrarilor suplimentare, daca intradevar traseul alternativ al Maltauro se incadra in suma licitata initial. E vorba de sute de milioane de euro risipite cu nonsalanta uimitoare.

cristi5

#32841
Quote from: danutzu_1069 on August 04, 2023, 01:53:00 PM@cristi5 , pentru ca ...cnair...

Tocmai ca nu e numai CNAIR. E CNAIR de mana cu UMB si cine a mai licitat. Dupa ce Maltauro le-a aratat ca nu e construibil, constuctorii profesionisti trebuiau sa refuze sa liciteze. Dar noi trebuie neaparat sa aratam ca suntem mai destepti.

Trebuiau boicotate si alte proiecte "geniale" marca IPTANA (atentie la PiSi!) pana cand CNAIR arata ca le-a mai studiat odata si chiar a tinut cont de studiu...

raulbogdan23

@danutzu_1069

Am incercat sa o caut de dimineata, dar era tarziu si trebuia sa pornesc inspre Chetani, o sa mai caut.

@mirceaeliade

Legat de cimitir am mai avut cazuri, chiar pe un lot UMB (lot 4, Deva - Ilia parca). Momentan nu stim exact traseul, haideti sa asteptam sa apara plansele finale din licitatie si apoi putem sa dezgropam problemele acestei modificari.


In alta ordine de idei azi a fost o zi aproape perfecta pentru ridicat drona, temperatura 22-28 de grade, vant dinspre S 3-6 km/h.
Nu va dau mai multe detalii, avem surprize si mult asfalt.
PS: e vorba de Chetani - Campia Turzii

Cristian 74

@mirceaeliade : e just fair să menționezi sursa, dacă tot pui o poză care nu e a ta. Nu contează dacă e din filmarea mea sau alta, chiar deloc. Ci de principiu. Și încă un lucru (și sper să lase Ionuț, deși nu e on-topic): dacă ai copiat numele scriitorului Eliade, e scandalos, măcar pentru memoria lui, să scrii "tzarii" și "pretzul". Există diacritice, nu e chiar așa de greu.

danutzu_1069

^ Subscriu in totalitate...

@raulbogdan23, nu pierde vremea sa cauti....
Mai bine ceva folositor... din zilele noaste!  :D
Multumim in avans.
:cheers:

JohnDoe

Quote from: pasadia on August 04, 2023, 01:05:28 PMLa acest moment simt nevoia sa fac un mic istoric...

M-a apucat groaza, mi-am adus aminte de cosmarele momentului.
Intrbare de pifan, sa zicem ca IPTANA face si SF si proiectare pe datele SF-ului asa dezastruos cum il fac ei.
Exista vreo sansa ca un constructor serios vazand SF-ul si proiectul dezastru, sa liciteze?

Sau IPTANA nu mai participa vreodata la licitatii in Romania?
A6 - Craiova -Severin -  Lugoj si extinderea Severin catre Calafat

TibiV

https://iptana.ro/despre-noi/

QuoteIn prezent, IPTANA SA se afla in procedura de insolventa prin reoganizare avand in derulare Planul de reorganizare aprobat de creditori si avizat de judecatorul sindic si suntem increzatori in finalizare cu succes a procedurii si revenirea societatii in topul companiilor de proiectare si consultanta in domeniul infrastructurii de transport din Romania.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

marinul

Nusfalau-Suplacu de Barcau, filmat din drona si cu dashcam-ul
strat de uzura pe tot lotul, avanseaza lucrarile si la descarcarea de la Marca
Probabil ultima filmare inainte de finalizarea lucrarilor



mike_us

Au apărut si marcajele deja, mai au doar descărcarea din capăt si mărunțișuri. Sfârșit de septembrie?

ddtm

Punctul de intoarcere are legatura cu CIC-ul din apropiere ?