Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

5 Members and 17 Guests are viewing this topic.

alecu26

Quote from: dr4qul4 on March 17, 2014, 06:35:58 PM
eu nu inteleg de ce toata lumea insista ca UMB va pierde bani pe acel lot din A1. iar ca ii vor recupera de aici este doar o speculatie.
Chiar nu cred ca Umbrarescu a gresit calculele. daca tin bine minte diferenta cea mai mare fata de al  doilea clasat a venit de la CIC, unde pentru o baraca de beton cu 4 pereti ceilalti licitasera o suma exorbitanta. Chiar si la pretul licitat suntem mai scumpi decat autostrazi similare facute in Bulgaria.

Nu contest ca este posibil sa vedem o suplimentare atat pe A1 cat si pe A3 si va fi probabil si aprobata deoarece se introduce acciza la combustibil.

ce vorbesti straine?

UMB a licitat pe loturile care nu-l interesau 40,00% sau 45,00% din buget. exact asa...cu zero zero in coada. Daca asta e estimare facuta corect eu ma duc si-i rog pe profi sa-mi anuleze diploma de inginer.

Si daca o sa citesti justificarea CNSC (care dadea dreptate contestatorilor in privinta pretului de dumping).... o sa vezi cum unii au pus milioane de euro  pentru pasajele pentru animale (sunt practic niste tunele de 80 metri lungime) si el a pus 50.000 de euro (evident mizand ca nu va fi nevoit sa le faca si ca cumva se va descurca el cu prietena lui....din fruntea MT).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alecu26

Quote from: ovicor on March 18, 2014, 08:59:14 AM
Insist  sa cred ca Umbrarescu poate oferi preturi mai mici (exagerat, in cazul Ilia - Soimus), deoarece are o politica diferita, asa cum spunea si la lot 1 Tim - Lugoj.
- folosete oameni proprii, marea majoritate, care fiind departe de casa, sunt dispusi sa lucreze program prelungit, oameni cu care colaborarea este veche, deci fructuoasa.
- asigurandu-le masa, cazare, spalatorie, curatenie, ii degreveaza de multe griji, activitatea muncitorilor concentrandu-se doar pe munca si odihna
- utilaje proprii indestulatoare (doua statii de betoane,etc)
Sa speram ca derularea in paralel cu Gilau  - Nadasel nu-i va diminua forta. Oricum prioritizarea, cred eu, va fi Soimus - Ilia, unde sunt bani europeni, cred ca Ponta se roaga, poate ii si sugereaza sa nu se grabeasca cu A3! Sunt cu sufletul mai aproape de Cluj, dar e clar ca ar trebui terminat, prioritar, tronsonul CB - Bucuresti .
L.E. Scuze, vroiam sa postez pe A1, m-a derutat postare lui Dr4qul4, oricum se leaga.

diesel, rovignete, materiale de constructii....are aceleasi preturi ca si altii...

La manopera...cat crezi ca poate salva oferind conditiile de care spui?
UMB tot timpul a fost obsinuit, si nu stie sa lucreze decat cu profituri NETE de 40-50%. Nu uitati ca astea sunt declarate cu tupeu la fisc...adica dupa ce a stors tot ce se putea stoarce.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

florin74

#2882
Pentru aducere aminte

STRABAG afirma urmatoarele:
- contestatorul afirmă că s-a solicitat, în mod expres, proiectarea şi execuţia, în anumiţi parametrii, a unui ecoduct care nu era prevăzut în SF - ul pus la dispoziţia ofertanţilor, ceea ce presupune îndeplinirea unor cerinţe foarte stricte, cu o valoare substanţială a acestui obiect şi cu privire la care autoritatea contractantă nu a făcut verificări; ori, aceasta din urmă avea obligaţia să verifice dacă oferta este reală, serioasă, fiabilă şi îndeplineşte, în mod cumulativ, toate cerinţele impuse prin documentaţia de atribuire sau este doar o mdalitate de a câştiga contractul cu orice preţ, iar, ulterior să-l poată modifica;
- contestatorul susţine că această strategie a mai fost utilizată de ofertantul declarat câştigător în cadrul contractului având ca obiect: ,,Consolidarea DN7 km 352+000 - km 596+630", câştigat în anul 2007, când ..., a câştigat iniţial respectiva procedura cu o valoare de 67,3 milioane euro; ulterior, valoarea efectivă ajungând la 142,5 milioane euro, adică de 120% mai mult, fapt sanctionat de Curtea de Conturi;
- astfel, cu privire la propunerea financiară, contestatorul susţine că nu rezultă ca fiind cuprinsă ,,execuţia ecoductului de la km 85+750 în zona Pădurii Branişca'', ofertându-se conform celor precizate la pag. 96, numai ,,lucrări de protecţia mediului - amfibieni", cu un preţ de 6.184.500 lei; cu toate acestea, contestatorul consideră că din aceste elemente nu reiese dacă sunt cuprinse ecoductele solicitate pentru mamiferele de talie mare, în opinia sa, valoarea ofertată necuprinzând realizarea acestor lucrări complexe şi de mari dimensiuni;

Ce spunea CNADNR
în ceea ce priveşte preţul ofertat, autoritatea contractantă precizează că a solicitat clarificări pentru preţul neobişnuit de scăzut, atât de la ofertantul câştigător cât şi de la ....; din analiza documentelor prezentate (facturi de la furnizori, contractele cu furnizorii, certificate de producţie si control, situatia stocurilor, etc) a rezultat faptul că o diferenţă majoră a preţului prezentat de catre ofertantul câştigător – .... şi contestator – ASOCIEREA ... .... se află în preţul ofertat pentru lucrările ce vor fi executate de catre aceştia la Centrul de întreţinere si Operare – CIC; prin răspunsul său, .... s-a angajat, că va executa toate lucrările necesare pentru finalizarea  Obiectivului proiectare şi execuţie autostradă ............., tot în preţul prezentata; de asemenea, asocierea în cauză a depus la CNSC o declaraţie pe proprie răspundere prin care indică faptul că informaţiile privind propunerea tehnică cât şi propunerea financiară precum şi răspunsurile la clarificările transmise privind preţul aparent neobişnuit de scăzut (care reprezintă de altfel modul de stabilire a propunerii financiare) sunt confidenţiale, aşa cum se menţionează şi în prevederile legale în vigoare - art. 170 din OUG nr. 34/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

Ce zice CNSC
Consiliul apreciază că lipsa de diligenţe din partea autorităţii contractante este manifestă şi în ceea ce priveşte demersurile făcute pentru ,,justificarea preţului neobişnuit de scăzut'' aferentă propunerii financiare aparţinând ofertantului desemnat câştigător, în măsura în care nu au fost clarificate, în mod cert, modul de executare al anumitor articole, spre exemplu ,,ecoductul pentru mamiferele de talie mare ce trebuie amplasat în zona Pădurii Măgura Branişca la km 85 + 750''.

Asta pe langa marea magarie ca au fost acceptati neindeplinind criteriul cifrei de afaceri.

rocklee

ar fi pacat sa nu reuseasca si de data aceasta comarnic brasov ....speram sa se gaseasca finantatori pina la urma ... >:(

disney

Nu stiu daca ati observat urmatorul paragraf in raspunsul CNADNR de ieri.

"Autostrada Ploiesti-Comarnic este inclusa in programul de constructie autostrazi, perioada de implementare estimata fiind dupa anul 2022."

Asa ca pina in 2025, probabil ca nu se va circula de la Ploiesti la Comarnic pe autostrada.

pasadia

1. DN-ul existent rezista deocamdata pe acea portiune (e adevarat, e cu un semn de intrebare daca va rezista in cazul in care traficul greu ar primi unda libera dupa eventuala terminare a bucatii Comarnic-Brasov; dar aceasta problema ar putea aparea doar dupa 2018, in cel mai bun caz).

2. Vorbim de o portiune scurta si care ar putea fi executata rapid in caz de nevoie; chiar daca ii dau drumul in 2022 ar fi gata la sfarsitul lui 2023.

Insa cred ca e evident ca aceasta problema nu se pune cat timp nu ne aflam in situatia ca in urmatoarele 12 luni sa se finalizeze Comarnic - Brasov.

panda80

DN1 va rezista fara probleme in zona Ploiesti-Comarnic cu conditia sa se repare acele trambuline groaznice si sa se rezolve odata zona aia de ingustare la o banda pe directia Ploiesti-Brasov. In rest nu vor fi probleme.

nirolf

Discutabil, dupa o iarna usoara am observat saptamana trecuta kilometri intregi de crapaturi transversale si gropi pe banda 1. Nu stiu daca structura actuala o sa reziste la valori mari de trafic greu.

florin74

#2888
Tov. Ponta a declarat referitor la Comarnic-Brasov ca termenul pt inceperea lucrarilor este mai-iunie. Sincer nu am rezistat mai mult de 3 min. ca mi-a crescut tensiunea cand am auzit minciunile si prostiile debitate in conferinta de presa.

NGC

Pas înainte pentru Autostrada Turda – Târgu-Mureş

Conducerea Consiliului Judeţean Mureş şi reprezentanţi ai Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) au semnat joi, 20 martie, la Târgu-Mureş, acordul prealabil emiterii autorizaţiei de construire pentru Autostrada Turda – Târgu-Mureş. ,,Acest act este actul premergător emiterii autorizaţiei de construcţie a Autostrăzii care va fi cel mai mare şantier, în perioada 2014-2015, din judeţul Mureş. În judeţul Mureş vor intra peste 300 de milioane de euro. Paşii următori după acordul prealabil pentru autorizaţia de construire ce urmează să fie obţinuţi de CNADNR sunt avizele solicitate prin certificatul de urbanism şi emiterea autorizaţiei de construire de către Ministerul Transporturilor şi cred că tot în acest an, până în toamnă, să se finalizeze licitaţia de atribuire a lucrării pentru execuţie şi pornirea exproprierilor pe raza judeţului Mureş", a declarat Ciprian Dobre.

Sursa: http://www.zi-de-zi.ro/pas-inainte-pentru-autostrada-turda-targu-mures/

panda80

Quote from: nirolf on March 19, 2014, 09:58:09 AM
Discutabil, dupa o iarna usoara am observat saptamana trecuta kilometri intregi de crapaturi transversale si gropi pe banda 1. Nu stiu daca structura actuala o sa reziste la valori mari de trafic greu.

M-am referit ca va rezista din punct de vedere al capacitatii de transport, in cazul in care se elimina acele probleme punctuale. Insa bineinteles ca drumul trebuie intretinut periodic pentru asta.

Remus_av

#2891
Pasi inainte in ceea ce priveste autorizarea de catre primariile pe raza carora trece A3. Sa speram ca totul se va derula cat mai repede si sa vedem utilajele la lucru!

http://www.gandul.info/financiar/madonna-te-asteptam-cea-mai-asteptata-autostrada-din-romania-a-ajuns-la-nivelul-3-metri-de-plansa-12274086



cezar-mario2012

Sova la TVR vom termina secțiunea Surplacul de Barcau până in 2016