Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 32 Guests are viewing this topic.

Cristian 74

@Teo: lucrează duminica? Asta e o noutate. În altă ordine de idei, progresul la structuri se vede de la o zi la alta. La Șardu am văzut primele 2 pile  ridicate și alte 2 în cofraj. Betonierele au "invadat" E81, de altfel singura invazie pe care am vrea să o vedem... Foarte mulți muncitori la lucru, din care câțiva curăță drumul cu lopețile, pe lângă câteva utilaje cu perii. Diseară mă apuc de editat ce am filmat vineri prin zona și le pun și aici.

FlorinR

Postarea lui Teo a fost scrisa in noapte, deci probabil se referea la ziua de sambata.

Feri

Quote from: alexV on February 23, 2022, 06:36:30 PM
V-a spus Cip despre zona asta cu debleu de 70m pe o parte, 13 berme, in imaginile de mai jos traseul original cu rosu. Debleul ar veni pe partea dreapta, pana in varf.
Vedeti sapaturile pt fundatiile pasajul peste DN1G in josul primei imagini. Autostrada va fi vreo 8 m peste acel drum, apoi in continua urcare cu panta pronuntata parca 5% ca sa ajunga la 400m altitudine doua creste de deal mai incolo.

O alternativa la sapatura ar fi un tunel, cu mov, solutie ce trebuie scoasa din contract din motiv de cost.
A doua alternativa, si asta e din imaginatia mea, viaduct, cu verde.

Inteleg ca UMB intarzie cu PT din cauza solutiei in acest deal.





Voi ce opinii aveti?

O alta varianta pentru aici si nu numai, ar fi cu sensuri denivelate daca normativul nostru are avea prevazut asa ceva.
Exemple UK:


Cristian 74


Cristian 74


Iceman

Mulțumim pentru filmări.... se vede că Portocala Mecanică  este în acțiune... Bravo UMB  :)

ion59


hvm

mai stie cineva ceva de Biharia - Chiribis?

Sincer sa fiu/cu/fara reziliere cred ca trebuie modificata legislatia astfel incat sa poata fi platit acel proiect si apoi pe baza lui sa se liciteze doar build la urmatoarea licitatie.

Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

florinalba

Cred ca este de interes si aici (am postat anuntul integral pe "Noduri noi pe autostrazile din Romania"):

Joi, 24.02.2022 CNAIR a desemnat câstigătorul pentru contractul de "Elaborare Studiu de Prefezabilitate și Studiu de Fezabilitate privind realizarea de noi noduri rutiere pe autostrazi".

Ofertantul desemnat câstigător este S.C. EXPLAN S.R.L. iar durata contractului este de 17 luni de la data de începere a proiectului.

CNAIR a identificat următoarele noduri rutiere ce pot fi realizate pe A3:

Nod rutier: Ciurila (A3 – km 33+000 pe secțiunea 2B Câmpia Turzii- Gilău);
Nod rutier: Romanași (A3 – km 26) sectorul Poarta Sălajului – Nusfălau;
Nod rutier: Ludus (A3 zona km 18+000 a secțiunii 2A Ogra - Câmpia Turzii);
Nod rutier: Săndulești (A3 zona km 17+000 a sectiunii 2B Câmpia Turzii-Gilau);
Nod rutier: Crasna (A3 zona km 52+000 a secțiunii 3B Mihăilesti – Suplacu de Barcău);

RaduG

Quote from: Feri on February 27, 2022, 02:48:56 PM

O alta varianta pentru aici si nu numai, ar fi cu sensuri denivelate daca normativul nostru are avea prevazut asa ceva.


Normativul 162 de proiectare autostrăzi are prevăzut pentru zonele montane sensuri denivelate:





Powered by API/PUM imgur uploader

pasadia

Imi place ca au precizat "zone de munte". Dar ma intreb - exista vreo definitie pentru acest termen. Cum l-am putea defini oare? Prin altitudine - atunci valea Oltului, mai jos de Boita, e la mai putin de 400de metri deci nu e zona de munte. In schimb sesul Barsei, pefect plat, e la mai mult de 500 de metri altitudine.
Aici pe A3, in dealurile astea pacatoase, suntem la 300-400 de metri altitudine. Si conform definitiei academice, sunt in zona de dealuri, deci...

Efectiv consider complet inutila precizarea. Nu ar trebui sa existe deloc. Daca e cazul poti denivela sensurile si intre Braila si Slobozia (nu ca as vedea cum sa faci asta, doar zic ca nu e cazul sa stabileasca normativul asemenea restrictii).

cfdp

conditiile de relief se stabilesc in doua cazuri.
pentru proiectarea drumurilor:
-ses: ses propriuzise, depresiunile intramontane si albiile majore ale raurilor
-deal zonele de deal si versanti cu inclinatie pana la 25 grade
-munte zonele de munte si vaile cu versanti peste 25 grade, defileele riurilor si zonele accidentate.
Pentru capacitatea de circulatie " generic numar de vehicule etalon autoturisme" intra mai multe criterii care trebuie indeplinite simultan cel putin 3.
conditii de relief mentiuonate ant, declivitatea medie ponderata " panta in lung", sectoare cu declivitati maxime si lungimi date, curbe de anumite raze, lungimi de sectoare cu depasirea interzisa.. 5 criterii  din care daca se ideplinesc minim 3 se poate incadra drumul in respectvele conditii.
La faza de proiectare Viteza de proiectare ramane prima incadrare data de stas 863/85 si AND 583/2009.
Sper ca sunt la zi cu legislatia.

Gdereck

Telenovela Trameco-cnair e departe de a fi incheiata
"Constructorul, care a anunțat inițial că a acceptat rezilierea amiabilă a contractului, ne-a declarat că a acționat CNAIR în judecată, la 28 februarie. Aceasta deoarece – susține omul de afaceri – rezilierea amiabilă cerută de CNAIR a venit cu condiții și cu penalități de 4,4 milioane de lei. El nu a fost însă de acord și dorește să își recupereze pierderile în instanță."

https://www.bihon.ro/stirile-judetului-bihor/autostrada-chiribis-biharia-incompetenta-cnair-vs-tupeul-lui-rus-3934697/

NGC

"Proiectarea și execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău Subsecțiunea 3B3: Poarta Salajului – Zalau, km 25+500 – km 40+637, inclusiv Tunel rutier la profil de autostradă în zona Meseș și Subsecțiunea 3B4: Zalău - Nușfalău km 40+660 (km 40+637 3B3) - km 66+500"

Quote from: NGC on December 29, 2021, 02:01:10 PM
Sa punem paie pe foc si sa spunem ca sunt anumite ezitari in anuntarea candidatilor selectati. Nu pot sa va dau deocamdata mai multe detalii. Sa lasam lucrurile sa se desfasoare de la sine. ;)

Sa spunem ca s-au facut progrese. Mai dureaza putin. Revin.

Allex

^^ la "denuntare unilaterala" ii spune "reziliere amiabila"  :lol: :lol: :lol:
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova