Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

alecu26

se va incepe si de acolo....adica zona Rasnov-Cristian.

In rest....tronsoanele grele, cu tunele la sute de metri adancime....doar un studiu geologic/geotechnic complet dureaza aproape 1 an. Ganditiva ca sunt paduri greu de patruns, versanti la unghiuri imposibile pe care tu trebuie sa te cateri ca sa forezi cate sute de metri, pana in axul tunelului si sa iei probe de material.

Si pentru a stii in ce se baga (straturile de Sinaia isi schimba directia si orientarea destul de des si de brusc) trebuie sa faca asta destul de des.

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

iuli

Ok, înțeleg asta, dar în cazul ăsta au cum să termine lucrarea în restul de doi ani rămași din contract? Eu mă îndoiesc.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ionut

Cum adica "straturile din Sinaia isi schimba directia"? Te referi la straturile din sol, la compozitia lor si ca pot sa difere adica sa nu stii peste ce dai pe sub pamant cand faci tuneluri? Explica un pic te rog.

disney

Aveti aici raspunsul CNADNR de astazi 07.02.2014, la diverse intrebari referitoare la A1 si A3. Las ambele imagini impreuna ca sa fie raspunsul complet.

Mai intii A3, unde nu au oferit detalii precise privind nodurile.


Si apoi A1.


Ionut

Interesant, au obtinut la Campia Turzii-Tg Mures posibilitatea de a fi bridge-project (proiect care este finantat pe doua cicluri). Sunt curios cat de repede trebuie sa il scoata la licitatie pentru a trage bani si din ciclul care s-a finalizat anul trecut. Este bine ca fac hartiile pentru licitatie, insa observ ca nu au dat niciun termen (macar estimativ) pentru cand anume vor finaliza acele hartii.

Ionut

Treceti peste titlu, detaliul interesant mi se pare cel legat de Gilau-Nadaselu, cum ca pe 2014 ar fi bani alocati in buget. Asta ar fi bine! Poate asta astepta UMB ca sa inceapa treaba si pe A1 Ilia-Deva? ??? Nu bagati in seama nici termenul fantezist (2018) dat pentru finalizarea AT (by Sova).

Sălăjenii pot să-și ia adio de la Autostrada Transilvania
Compania Națională de Autostrăzi a anunțat că în 2014 vor începe lucrările la autostrada Transilvania, însă numai pe tronsonul Gilău – Nădășelu, ce traversează județul Cluj. Acesta este singurul pentru care mai sunt contractate lucrări și sunt disponibile fonduri de la bugetul de stat.

"Până la 1 decembrie 2018, Autostrada Transilvania va fi gata. Autostrada Transilvania, pentru că trebuie să ţinem cont şi de banii pe care stăm, ne-am permis să o deviem de la Turda pe Sebeş unde putem să o facem pe bani europeni. De la Câmpia Turzii spre Ogra Târgu Mureş iarăşi putem să o facem cu bani europeni. De la Târgu Mureş la Braşov nu se poate face pe fonduri europene. Facem de la Borş, Suplacu, Câmpia Turzii, Sebeş, Sibiu, Braşov. Nu mai facem legătura Borş – Braşov prin Târgu Mureş, ci prin Sibiu", a declarat recent ministrul Marilor Proiecte, Dan Şova.

sursa: Magazin Salajean

Deci A3 intre Tg Mures si Brasov... la revedere pentru multi ani de zile. Si, sa intelegem, ar "urgenta" Sibiu-Brasov. Bine, e vorba de o declaratie a lui Sova, a se lua cu rezerve.

ciprebbe

Nici nu ma sti ce sa crezi si pe cine.
Unul zice ca baga banii in Gilau - Nadasel celalalt zice de Bors-Suplacu (vorbesc de alocarea 2014).
Si parca vad ca in iulie la rectificare , (chiar daca e cel mai mare PIB, suntem pe plus la crestere economica, intra si acciza pe combustibil...etc) o sa ramana fara finantare pt A3.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

florin74

Dar ce iti imaginezi ca o sa faca? O sa taie de la ajutoare sau din banii pentru primari si sefii de Consilii Judetene?

Este o strategie perversa, bugetezi tot felul de proiecte pentru care stii sigur ca nu o sa platesti nimic pentru ca tu nu ai nici macar SF pentru el sau o licitatie cu castigator desemnat.(si daca ar da drumul azi la licitatie pentru Suplacu -Bors tot nu s-ar excava 1 m3 de pamant anul asta, sau de exemplu sunt prevazut cateva zeci de milioane de lei pentru reabilitarea unui DN prin Teleorman (DN 51, sau DN 52) . Asa ai justificare la rectificare ca am taiat de la proiecte care nu au cum sa cheltuiasca banii prevazuti si ii muti unde stii ca poti sa-i papi repede, prin achizitii directe, adica la primarii.

Bataie de joc.

Ionut

#2753
Quote from: florin74 on February 09, 2014, 12:50:48 PM
Este o strategie perversa, bugetezi tot felul de proiecte pentru care stii sigur ca nu o sa platesti nimic pentru ca tu nu ai nici macar SF pentru el sau o licitatie cu castigator desemnat.

Pai pe Gilau-Nadaselu avem contract semnat cu UMB. Acolo teoretic se poate incepe repede, are proiectare acel tronson. Noi ne-am entuziasmat foarte tare cand a fost acordat celor de la UMB... insa ne-am dezumflat pentru ca nu s-a facut nimic, nealocandu-se bani. Iar acel ciot ar fi de mare efect pentru ca ar inchide centura Clujului pe partea de vest.

PS: Pe Bors-Suplacu nu trebuie SF, acolo trebuie reluate lucrarile dupa Bechtel.

florin74

#2754
Eu stiu ca sunt prinse cel putin 100 mil lei pentru Suplacu -  Bors. Nu sunt sigur de cifra, dar s-ar putea sa fie mai mult (poate 400 mil lei). La modul acesta de abordarea ma refeream, nu la tronsonul Gilau-Nadasel care din cate stiu are 0 lei alocati.
Si inca ceva: ai contracte semnate de ani buni, constructori desemnati, dar nu le aloci un ban (de exemplu DN 65A  - Strabag, DN 73 Mioveni - Brasov : AZVI cu STRACO, ca sa nu vorbesc de Centura Bucuresti).

rocklee

sa intrebe cineva ...la CNADNR...daca tronsonul Gilau Nadaselu are finantare pe 2014 ......si cine va construi pe bors suplacu de bacau ...oare aici nu se face licitatie ??...ca doar no construi CNADNReul :-[

NGC

Quote from: cricric on February 04, 2014, 07:44:11 PM
Sova zicea ca-i in pregatire. Dar parca s-a auzit mai mult de Sibiu-Brasov decat de Campia Turzii-Ogra (pacat ca nu e pana la Targu Mures, mai exact pana in DN13)
Din pacate, din raspunsul dat de CNADNR si postat aici acum 3 zile ("Lungimea tronsonului Campia Turzii - Targu Mures este de aproximativ 55 de Km"), rezulta ca aproape 100% sigur nu va fi pina la DN13, ci doar pina la Gheorghe Doja / Cristesti.  >:(
Acelasi lucru rezulta si din traseul care se vede pe www.openstreetmap.org (probabil facut dupa planurile Bechtel) si masurat apoi aproximativ pe Google Maps.

danutzu_1069

nici nu avea cum sa "dea" in dn13, ptr ca de la Tg M, A3 o coteste spre sud....

cricric

Dar continua din nod autostrada spre Moldova

danutzu_1069

Colegu', traim in Romania.... Cum sa discutam acum despre 2 autostrazi SF, din viitor?