Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 26 Guests are viewing this topic.

kumar


dragosm

(știrea originală e de pe economica.net)

A apărut săptămâna trecută în transparență decizională "Proiectul de Hotărâre a Guvernului  privind aprobarea Planului Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2020-2030", un fel de update la Master plan.

Se reconfirmă că nu există interes pentru secțiunea Târgu-Mureș/Brașov (acum vreo 2 pagini se discuta), nici măcar la nivel de DX. Apare doar cu modernizare la drumul actual (pagina 58).

Am mai observat că secțiunea Sibiu-Brașov are indicativ A3, doar Brașov-Bacău e A13.



Ținând cont că oricum și Master plan e un fel de wish list din care ~50% se va realiza la timp, e foarte probabil că nu vom avea TgM-Bv autostrada mai devreme de ±2035

alecu26

Cred ca aia de la Bruxelles se dau cu capul de pereti. Cand cu chiu cu vai ne-au fortat sa facem Master Plan, tocmai l-am anulat.

Traficul pe A3 cu tot cu efect de corridor si ce vreti voi nu are cum sa duca Poarta Salajului - Biharia pe locul 2 la prioritati. Si atata vreme cat Clujul nu e aprovizionat cu trafic dinspre Iasi sau Brasov tot ce inseamna megainvestitia in A3 dintre Cluj si Bors va fi un mare mare elefant alb. la concurenta cu metroul la aeroport.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

MihaiD

exact, doar că unii elefanți sunt mai albi decât alții.

horatiu.cosma

^^^
1. În Masterplan era și acolo Cluj-Oradea, nu s-a anulat nimic.
2. Poarta Salajului-Biharia nu e pe 2, ci pe 4.
3. "Megainvestiția" dintre Cluj și Borș e deja fie finalizată, fie în lucru, fie în licitație cu finanțare pe PNRR sau din alte fonduri europene total sau parțial asigurată.
4. Pe logica "nu facem o autostradă până nu există o alta care să o aprovizioneze" nu se făceau niciodată autostrăzi. Și în general o autostradă între 2 puncte e fezabilă dacă cele 2 puncte susțin un nivel corespunzător de trafic, 98% din transporturi se fac pe distanțe scurte și maxim medii. Dacă ar fi să ne ghidăm după potențialul trafic Brașov-Oradea sau Iași-Oradea, ar fi suficient un drum județean.

hvm

#29630
@horatiu
Cand spui ca e pe 4 la ce anume te referi? Sa inteleg ca ordinea nu e data de punctajul total? Fiiindca daca e punctajul total atunci Biharia - Poarta Salajului e pe 2: 80,46 puncte.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

horatiu.cosma

^^
Mai e și pagina 2 a acelui tabel.

shift2rail

Quote from: alecu26 on December 10, 2021, 11:53:25 AM


Traficul pe A3 cu tot cu efect de corridor si ce vreti voi nu are cum sa duca Poarta Salajului - Biharia pe locul 2 la prioritati. Si atata vreme cat Clujul nu e aprovizionat cu trafic dinspre Iasi sau Brasov tot ce inseamna megainvestitia in A3 dintre Cluj si Bors va fi un mare mare elefant alb. la concurenta cu metroul la aeroport.

nu cred ca o persoana care a circulat macar o data pe DN1 Cluj-Oradea poate sustine asa ceva, in toata onestitatea.

xab80

^^
@alecu26: pe ce te bazezi cand spui ca nu isi are rost A3 pe locul 2 in tabel?
In primul rand ar fi traficul de tranzit dinspre Moldova care va folosi autostrada la greu (si vorbesc de trafic de marfa nu neaparat de persoane). In al doilea rand este Clujul care generaza trafic catre vest si nu in ultimul rand Salajul care va fi conectat cu lumea.
Comparatia cu aeroportul: Cluj are al doilea aeroport din tara dupa trafic de persoane si cred ca si cargo.

hvm

A3 ar avea majoritatea traficului care acum se imparte intre Bors si Petea odata terminat. Nu cred ca putem spune ca nu exista trafic pentru el....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Vercix

Vad din harta Cestrin cu cifre de la recensamantul auto din 2015 ca cea ma mica MZA dintre Cluj si Oradea era 9500, banuiesc ca pe aici e tranzitul care se va muta pe A3. Bucata Poarta Salajului - Aghires (prin tunelul Meses) care va prelua traficul pe directia Cluj - Satu Mare/Carei/Zalau cred ca e echivalenta cu portiunea de DN Sanmihaiu Almasului - Zalau cu MZA de vreo 4700 vehicule. Deci cel putin pe portiunea Poarta Salajului - Aghires ma astept la o MZA de 14000 vehicule, vreo 12-13000 in rest pana la Biharia.

La cifrele de mai sus se adauga si o parte din traficul dinspre Moldova/Bistrita/Dej care iesea pe la Petea + ce mai stimuleaza existenta retelei europene de autostrazi continue pana la Targu Mures.

Toate astea fara alte drumuri construite ex A8, A3 pana la BV sau M4 in Ungaria.


Iceman

O filmare între Nădășelu si Zimbor pe când??
UMB lucrează în această perioadă?

Mihai.sm

Aseara la ora 9 UMB era pe santier in unele zone, insa din pacate drumul european era plin de noroi si pietre.

Cristian 74

#29639
UMB lucrează fără camioane. Azi, de la Sâncrai la Zimbor am văzut activitate doar la Sâncrai, spre Topa Mică, acolo unde sunt 2 foreze. Acolo mai urcă betonierele și se lucrează. De acolo până la Zimbor nu se mai lucrează deloc, sunt doar noroaie. Nu avea rost să filmez, pentru că ne e nimic diferit față de ce am filmat acum vreo 2 săptămâni. La Zimbor sunt parcate camioanele și se asambează în continuare fabrica de grinzi, care pare nouă. Scrie pe toate piesele Moldtech, firmă spaniolă cu o reprezentanță în România, la Cluj. A filmat Răducu un pic acolo azi, am filmat și eu și acolo, și la Sâncrai puțin. Pun imaginile mâine seară. Poate reușește Răducu mai repede.