Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 38 Guests are viewing this topic.

hvm

Serios? Chiar n-a fost nimeni la inaugurare? ma declar impresionat daca e chiar asa...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

PlayStation

Daca tot vor sa faca o treaba cu renuntarea la autostrada Targu Mures-Brasov, sa redenumeasca A3 de la Targu Mures la nodul Turda A8
Ca se termina A3 in nodul Boita si dupa te teleportezi cu masina in Targu Mures ca sa continui ruta A3

Feri

^^ Planul in dezbatere face referire la proiectele ce pot primi finantare pana in 2030. Adica nu exclude A3 Targu Mures- Brasov dupa 2030.

JohannDB

      Cunoscând mai mult decât mi-ar fi trebuincios, acest "vest" al Târgu Mureș-ului, privesc acum cu "ochii de copil" la cadoul asemănător celui al copilăriei, de Crăciun și fără să vreau am câteva micuțe mărgele lichide în colțul ochilor..... Mă bucur sincer și mă gândesc la cât îmi va fi de ajutor !
       "Bucuria" asta lăuntrică, secretă, strict personală, este totuși umbrită de unele gânduri contradictorii, gânduri ce privesc studiile, planificările, evaluările, economicitatea, ergonomia și multe "mărunțișuri" ce concură la un plan, care adunate fac un "total" ce ne face viața și mai grea (în prea multe situații), sau mai..... ușoară (în prea puține situații)....

        În postarea cu acele viedeo-uri ale lui @ pentium 10 din "Live 2", unde apare Kodok Marton, îmi persistă în memorie vorbele lui Marton "Ne întâlnim la șantierul următor, sperăm.... la Șantierul de la Acățari" Omul spune ceva ce-ar fi trebuit să fie un capăt actual mult mai decât ceva super necesar la momentului...... Și l-am auzit pe Marton spunând "țin telefonul" în continuare, pentru cnair și pentru PRO INFRASTRUCTURĂ.... Eiii, atunci :: "Marton bort iszom a tiszteletedre"/beau un vin în cinstea ta" și a PRO INFRASTRUCTURĂ (deci două...vinuri)  :cheers:

       Speranța lui Marton este și a noastră, a celor ce bântuim pe drumuri.... Dacă acest capăt era la Acățari, cel puțin, ce super ar fi fost să ai continuitate până la DN13" în jurul" (undeva în zonă) km 156....+900 unde este actuala intersecție DN 13 /DJ151D
       Cum mai spunea cineva cu câteva postări, mai înainte, toți "traficanții" (citiți toți cei ce bântuim prin zonă) am scăpat numai de aglomerația/dopurile de la Ungheni și Cristești..... Acum, totul s-a mutat mai spre oraș/sectorul AZO; marasmul rămâne de la AZO pe direcția Reghin (drumul este destul de întortochiat ca să ieși la Sângiorz și Ernei) și spre Acățari rămâne pe mai departe același DJ 151D cu al lui îngust carosabil și curbele bineștiute și în scurt.....
       Avem , depinde de direcții, câte un mic respiro.... Bucuria nu poate fi deplină, pentru că ne continuăm "chinul"...... Un chin "o țârucă mai scurt" !! Îmi amintesc de vorba "rău îi cu rău, dar mai rău îi fără rău" !! Măiii .... să fie !!

zuma80

Quote from: hvm on December 06, 2021, 07:32:50 PM
Serios? Chiar n-a fost nimeni la inaugurare? ma declar impresionat daca e chiar asa...

Te înșeli!




Powered by API/PUM imgur uploader
Pentru A6!

PlayStation

Aceea sunt reprezentantii si sefii Strabag, care au drept deplin sa fie acolo
Pana la urma au terminat autostrada mai repede

GAC

Cat despre sectiunea Fagaras - Tg. Mures, daca vrem ca in 2030 sa avem A, atunci demersurile pentru SF, AM, PT trebuie incepute de acum. Aceste etape de planificare / aprobari / birocratie nu au cum sa dureze mai putin de 3 ani, chiar si in mod accelerat. Deci abia la inceput de 2025 am putea avea un proiect matur gata pentru licitatia de executie (in cel mai fericit caz). Dar avand in vedere ca ne gandim deja la 2027, macar sa avem toata documentatia temenic facuta si un constructor desemnat (definitiv, dupa contestatii) in asa fel incat la 1 Ianuarie 2027 sa intre la decopertat pe amplasament eliberat (exproprieri, utilitati, etc).
In ceea ce priveste situatia E 60 pana la definitivarea A3, o centura la Sighisoara, una la Feldioara si cateva zone de 2+1 ar trebui sa fie suficient. Pe acel drum sunt relativ putine localitati.

Kitz

De Ploiești-Brașov totuși ce se mai știe ? Site-ul www.ploiesti-brasov.ro se pare că a intrat în hibernare după plecarea domnului Drulă.

JohannDB

         """ atunci demersurile pentru SF, AM, PT trebuie incepute de acum. Aceste etape de planificare / aprobari / birocratie nu au cum sa dureze mai putin de 3 ani, chiar si in mod accelerat."""   Tot mai des ajung, în ultima vreme, să nu mai înțeleg sensul unor proceduri lungi și bune de prelungit, contestabile prin/cu chichițe de chichițe, atacabile la absurd, motivabile la infinit....... Și ne amăgim cu speranțe și termene pe care tot noi, din dorința profund intimă și de bun simț, le vrem puse-n operă, cât mai la "prezentul ființelor noastre" (nu la viitorul improbabil, contestabil, prelungibil, conectate "calendelor grecești") pe acest tărâm..... Suntem egoiști că vrem să le trăim, să le fim contemporani, încă ??
              Citatul colegului de forum îl asimilez unui scheci umoristic "din alte vremuri" în care se vorbea de "D.M.H.", în traducere "direcția mișcării hârtiilor" (parcă "Toma Caragiu", dar nu sunt 100 la 100)
              La anumite capitole, parcă regret niște vremuri în care se spunea că "obiectivul cutare" trebuie făcut și nu lălăit peste "cincinale" !!
              Este exasperantă "lălăiala" actuală și pe deasupra "legală" în care face fiecare cum poate și are relații.... Ce mai ?? D.M.H. !!
              Eu, unul .... și nu știu , și câți dintre voi, nu începeți să vă grăbiți ?? Sunt(em) deja două/trei generații spre limită și nu avem "nimic"......

pentium10

Fragment:
https://www.zi-de-zi.ro/2021/12/06/foto-video-cum-am-ratat-inaugurarea-de-la-14-00-de-pe-autostrada-tronsonul-ungheni-targu-mures-deschis-circulatiei/

Marius Mitrofan, coordonatorul de proiect pentru lucrarea de realizare a autostrăzii Târgu Mureș-Ungheni din A3, a avut răbdare să vorbească și cu o întârziată, mai ales după ce lucrurile se mai liniștiseră.

Iar pentru că eu m-am exprimat destul, vă invit să aflați dintr-un mini-interviu cu Marius Mitrofan mai multe detalii despre lucrările finalizate. Originar din Deva, licențiat în Construcții Drumuri și Poduri la Timișoara, Marius Mitrofan locuiește în Târgu Mureș de 6 ani și jumătate, pentru a superviza șantierele Strabag din zonă.

Reporter: Ce a fost cel mai complicat în timpul derulării lucrărilor?

Marius Mitrofan: Nu știu dacă a fost complicat, proiectul include un nod rutier în zona kilometrului zero al autostrăzii, nod rutier de unde se vor face ulterior legăturile cu autostrada A3 continuarea până la Brașov, respectiv cu Autostrada Târgu Mureș-Iași și un seminod, adică o jumătate de nod rutier în zona km 2+460 pe autostrada, de unde se va asigura direcția de trafic dinspre Cluj, respectiv dinspre Târgu Mureș cu încărcare și descărcare, în așa fel încât tot traficul greu și toate vehiculele care, de regulă, intrau în Ungheni sau după aceea intrau prin Târgu Mureș, acum pot să meargă direct spre Brașov prin Acățari pe Drumul Județean 151 D care a fost reconstruit, el era un drum la nivel cu autostrada, la ora actuală drumul județean se continuă printr-un pasaj peste autostradă care face legătura cu Ungheniul și înapoi, așa cum am spus, către Acățari. Este foarte important acest seminod fiindcă până la realizarea lui exista un conflict de trafic destul de însemnat în Ungheni. La ora actuală încă el există, toate autovehiculele care vin de la Cluj sau din centrul României trebuiau să descarce prin nodul rutier de aici, de la Ungheni, intrau apoi în Ungheni în sensul giratoriu și de acolo se întorceau din nou pe Drumul Județean 151 D către Acățari. La ora actuală acest lucru s-a realizat, în sensul în care tot traficul greu care, de regulă, tranzita pe aici, se descarcă de pe autostradă direct în zona kilometrului km 2 + 460 și de acolo va tranzita cu ocolirea orașului Târgu Mureș direct prin Acățari.

Rep.: Ce mobilizare ați avut în momentul maxim pe autostradă – angajați și utilaje?

M.M.: Nu pot să spun că am avut o mobilizare maximă, de regulă am avut un număr mediu de personal pentru această lucrare de aproximativ 500 de muncitori, plus peste 250 de autovehicule și echipamente care au realizat construcția autostrăzii. Din cele 250, aproape 150 au fost camioanele de mare tonaj pentru transportarea de agregate, mixturi, betoane și tot ceea ce a fost necesar.

Rep.: Compania Strabag este unul dintre constructorii performeri în ceea ce privește lucrările de construcție a autostrăzilor din România, cum reușiți dumneavoastră, iar alții înregistrează întârzieri și alte probleme?

M.M.: Proiectul acesta a avut avantajul că partea de proiectare era realizată la data la care a fost semnat contractul și s-a dat drumul la execuție. Acesta este primul pas. Al doilea pas, și este foarte important, el a fost mult mai bine pregătit de către Compania Națională de Autostrăzi, în sensul în care nu s-au identificat probleme care, de regulă, se identifică – cu exproprierile nefinalizate, cu situri arheologice, cu tot felul de rețele de relocat, deși și aici am avut surpriza să găsim niște conducte magistrale de gaz care în mod normal nu trebuiau relocate, dar ulterior a necesitat să le relocăm, am reușit să trecem peste toate aceste piedici și le-am rezolvat. Și relația cu furnizorii de utilități care, de regulă, caută tot felul de subterfugii să întârzie proiectele, gen Transelectrica, ENEL, pentru că ei sunt, de fapt, cei care ridică cele mai multe probleme, mai ales pentru momentele în care stâlpii lor sau rețelele lor trebuie strămutate pe terenuri noi care bineînțeles trebuie expropriate, trebuie făcute toate demersurile de către beneficiarul autostrăzii. Până la urmă cred că acesta este cel mai important lucru pe care l-am reușit cu Compania de Autostrăzi – să pornim de la început pe niște baze foarte solide, cu un proiect bine pregătit și fără să avem surprize majore. Deci nu a fost nevoie să facem alte lucrări decât cele inițial prevăzute în proiect. Ceea ce este important este și faptul că ne încadrăm în bugetul alocat, adică cei 192 de milioane contractați la data licitației vor fi mai mult decât suficienți pentru a realiza acest proiect, nu sunt costuri suplimentare.

Rep.: Bănuiesc că nu sunteți nici la primul șantier, nici la prima lucrare finalizată, mai simțiți emoție acum?

M.M.: Sunt la al optulea șantier de o asemenea anvergură. Emoții simți fiindcă, ca de fiecare dată, un proiect nou este o nouă provocare pentru compania pe care o reprezint, pentru echipa cu care lucrez, vă dați seama că nu este meritul meu, ci este meritul unei întregi echipe care a pus umărul și s-a dedicat acestei profesii în așa fel încât peste tot unde compania merge să avem rezultate bune din toate punctele de vedere.

Rep.: Ce urmează pentru Strabag în ceea ce privește șantierele de autostrăzi?

M.M.: De aici va urma un nou proiect, firma și personal sunt implicat într-un proiect pentru care deja s-a dat startul, este legătura dintre municipiul Oradea și autostrada A3 care face intrarea în țară înspre Borș. Este un proiect de aproximativ 20 de km, a început din 27 septembrie, acolo avem avantajul că este și proiectare deci în mod normal execuția va începe undeva pe finalul lunii martie. La ora actuală suntem implicați în partea de proiectare care este făcută de către constructor. Am participat și la licitația singurului lot rămas nefinalizat de pe autostrada A3 între Târgu Mureș și Turda, de la Chețani la Luncani, unde se vor anunța probabil câștigătorii la sfârșitul lunii decembrie.

Ligia VORO
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

mirceaeliade

ce indicativ are drumul de legatura A3-TgMures?  ca nu pare sa fie A, atunci e DN sau DX?

marinul

3 pagini mai in spate a pus pentium10 o poza cu indicativul DN 15J

pentium10

#29577
ieri seara, stateam in living, si jucand cu copilul, constant ca s-a deschis din nou autostrada, poza de dovada jos

ps. va recomand Episodul 3 din spectacolul AutostradaA3 lotul Strabag Targu Mures - Ungheni care este pentru cei mici, sau copilul din noi: o colectie de UTILAJE de pe lotul Strabag, aici e albumul.

Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

pentium10

Filmare cap-coada dupa deschidere, este trafic destul pe ea.

Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

athosga

Daca va rog frumos :), s-ar putea ca cineva sa faca o sinteza, in ce faze sunt momentan tronsoanele aflate in pregatire pe pe A3? Biharia - Chiribis, Chiribis - Suplacu, Nusfalau - Poarta Salajului, Campia Turzii - Chetani, Ungheni - Acatari (stiu, teoretic e doar partial A3)? Mersi mult.