Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 71 Guests are viewing this topic.

florin74

Am corectat.
Dar ia uite ce zice decizia CAB de la incpeutul lui 2020...
Concret, CNAIR trebuie să verifice, în cazul ambilor ofertanţi, justificarea preţurilor pentru o multitudine de lucrări, de la terasamente, poduri, viaducte, până la racorduri, structura rutieră ș.a. Între altele, firmele trebuie să includă în preţul ofertat costuri cu resursele umane şi cu utilajele, dar și, de pildă, costul lucrărilor de schimbare a stratului de uzură la 5 ani şi la 10 ani de la recepționarea lucrărilor, respectiv să asigure laboratorul de pe şantier, etc.

Au foat semne de intrebare de atunci. Dar ce sa faci. Altii sunt de vina, nu el ca a licitat aiurea, vrabiutele spunand ca a gresit oferta financiara, nebugetand anumite lucrari. Si ca i s-a promis de catre Bode hai semneaza, ca gasim noi o solutie sa iti compensam pierderea. Asta e.

Ionut

Quote from: Kimi on October 15, 2021, 12:05:42 PM
@Ionut, la ce se refera?

Se refera la faptul ca acum cateva luni, la o intalnire de progres din CNAIR la care am fost si eu prezent, m-a invitat sa ma duc la ei sa imi arate nu-stiu-ce documente. Numai ca chiar atunci, la intalnire, CNAIR mi-a aratat un document emis de ei prin care cereau aditionare de contract mult peste ce spune legea (si bunul simt) si, in plus, cereau si extensie de timp vreo 18 luni (citez din memorie).

I-am refuzat, le-am zis ca nu are sens sa ma duc la ei, pentru ca orice document am nevoie pot lua de la CNAIR. Si chiar aveam document original pus la dispozitie atunci la intalnire de CNAIR in care scria negru pe alb ce cereau ei. Si ce, evident, CNAIR nu poate accepta (e ilegal, in primul rand).

Ei nu au venit cu PT care poate fi aprobat in CNAIR, in limitele contractuale (pret licitat si contractat).

Granata06

Si totusi acu cateva luni....de ce nu s-a putut lua o decizie cat timp a fost Catalin Drula la butoane?

paulmare

^ ce problema are cu pilele ?
Probabil ca trebuia sa le camasuiasca oricum, era deja eurocod cand a licitat cu grosimea betonului de acoperire - dar altceva ce probleme sa aiba ? Au taiat magnetii mustatile de la armaturi ca la Gilau sa le dea la fer vechi ? Ei trebuie sa puna in opera tot ce a lasat Bechtel si a fost platit de statul roman, grinzi etc adica sa respecte proiectul lor unde e ceva inceput sau au deja grinzi pentru structura

cu teren slab, am mai scris de doua ori, lotul e la ei in judetul unde trameco face drumuri de jumatate de secol, trebuiau sa trimita un proiectant sa faca traseul per pedes apostolorum sau cu bicla sau altcumva, si din utilajele alea parcate care stau in loc sa lucreze, unde i s-ar fi parut inginerului ceva necosher in documentatia de licitatie, trebuia sa fi trimis un buldo sa ii faca niste gropi sa vada unde e apa freatica sau daca e gunoi acoperit sau aluviuni sau mai stiu eu ce a gasit acuma Beni

bacovia

Quote from: Granata06 on October 15, 2021, 12:48:27 PM
Si totusi acu cateva luni....de ce nu s-a putut lua o decizie cat timp a fost Catalin Drula la butoane?

Buna intrebare!

b1

Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

Ionut

#29076
Nu le mai cautati scuze sau explicatii. Pur si simplu au licitat stil porc in speranta ca rezolva ei cumva ulterior. Aduceti-va aminte ca eu am fost printre singurii pesimisti cand a venit vorba de Selina. Mai toti erati extaziati. Ca stiu zona, ca sunt in teren aproape, ca au bagat grupa mare la ciot (Biharia-Bors, unde, apropo, au fost foarte aproape de valoarea estimata, deci pot sa liciteze si corect cand vor). Na, poftim.

Teoria mea e ca acum ei incearca sa scape de contract (reziliere) dar FARA sa primeasca certificat negativ. Vezi si contestatia bagata pe lotul vecin, Chiribis-Suplacu, moneda de schimb contra CNAIR, acolo nu au sanse sa castige (sunt pe #2 si oferta de pe 1, Erbasu, pare ca este buna).

Later edit. Au licitat stil porc cum au facut si altii (chiar mai putin de 72%, vezi UMB pe Lugoj-Deva), numai ca spre deosebire de altii (care au facut pe dracu-n patru si au facut rost de bani si apoi si-au recuperat banii din claim-uri sau au ramas cu buza umflata) astia vor banii inainte, ca la c***e, ceea ce e putin ilegal.

Ionut

Nu stiu de ce baietii nu au pus presiune pe Mariana Ionita sa "rupa pisica" si aici. Poate ne zic Horatiu si/sau Catalin.

alexandru_m

Cu atat mai mult merita certificat negativ, daca incearca sa si santajeze impedicand lotul vecin.

ciprebbe

As incerca eu o explicatie:
E omul din curtea lui Bolojan, Mariana tot pe acolo, PNL dadea la gioale cat de des putea catre conducerea MT(remember vizitele lui Bode pe santiere in calitate de ministru de Interne). E firma romaneasca sa ii ajutam.
Multi din zona Bihorului ne-au spus tot felul de practici la care apela nenea Rus. Se pare ca la CJ a mers faza cu "probleme in caiete" si plati suplimentare.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

vancouver

Acesti patroni de firma gen Beni Rus sunt obisnuiti sa aibe in jurul lor doar YES-Mani. In familia lor sunt de departe cei mai bogati, toata lumea ii linguseste si asculta inclusiv minciunile. La firma oricine zice altfel poate sa si-o ia in freza si multi altii prin jur (prieteni) incearca sa-i intre in gratie si ca atare nu o sa-l contrazica.

Ca atare ei s-au obisnuit sa denatureze mereu realitatea usor, cum le convine (in fapt: sa minta cu nerusinare) si treaba asta sa tina. Si acest comportament le-a intrat in maduva oaselor. Se adauga fundalul din perioada comunista, pe care acesti oameni au prins-o, si in care minciuna era chiar vitala pentru supravietuire (deci chiar onorabila).

Isi creeaza o imagine ireala asupra ceea ce este in jur si ajung sa creada in aceasta imagine, sa jure ca e asa cum zic ei. Isi creeaza o bula a lor in care traiesc. Pe la spate toti angajatii si prietenii si din familie vorbesc si spun lucrurilor pe nume, dar lor nu le spune nimeni verde in fata.

Deci nu luati de bun ce spun astfel de oameni gen Beni Rus.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Goldmund

vancouver,
foarte bine explicat!

Cetatean

O mai zic o data,fara sa le tin partea,nici gand de asa ceva. Din contra,Selina e exemplul clar de firma Romaneasca abonata la lucrari la consiliu judetean...care a scos capul din judet,doar ca si au dat cu stangul in dreptul cand ciolanul a fost prea mare.
Lucrarile astea scoase la licitatie dupa ce s a lucrat pe ele,au o problema. Estimarea cantitatilor ramase de executat. Sigur au avut informatie din interior. As baga mana in foc ca cnair si consultanta au platit sa zicem 25% si lucrarile executate sunt la 20% sau sub!!!
Pana nu s-au vazut cu licitatia castigata,nu s au gandit sa si verifice ce mai au de executat pe teren.
Si da,yes manii din firma au zis,da boss,putem sa facem. Doar ca le a dat cu virgula mare. Si ca socoteala de acasa cu aia din targ nu prea s-au potrivit.
In plus de asta,toti isi frecau mainile ca incep la autostrada. Era bataie intre angajati care sa mearga la autostrada.

Cristian 74

#29083
Azi, în trecere prin Nușfalău. Am intrat puțin pe capătul din Sălaj al lotului contractat de turcii de la Nurol. Au apărut o foreză și o macara (scria Aegean pe ele, nu știu cine sunt). Lucrau la ora 17.30. În schimb dezamăgire mai încolo, mașinile erau toate parcate, doar un camion am prins întorcându-se. În rest nimic. Vreo 3 km mai încolo nu era decopertat nimic.

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

ijwtsh

Am zis eu ca ati avut noroc si i-ati prins cand chiar lucrau, dar pe sentinel hub se vede ca rar lucreaza. Puteau sa decoperteze lejer tot lotul pana acum.