Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

savagedanyro

innebunesc cand vad ideii de genul transformarea DN1 in Autostrada.

Cele 2 , dn si autostrada, nu au legatura una cu alta niciodata, pornind de la capacitatea portanta si terminand cu geometria curbelor si inclinatia pantelor si rampelor.

E ca si cum am spune ca de maine ne apucam sa transformam canalul Bega din Timisoara in CANALUL PANAMA !

...live the moment...

rocklee

aici o dato sova de gard ....cu transformarea dn1 in autostrada ...nu au putut face autostrada de la ploiesti la brasov in concesiune ....si se scapau de o treaba .... :)

Betuel

Tot Şova zicea într-o declaraţie că autostrada trebuie sa urmeze traseul unui drum naţional. Declaraţiile lui se bat cap în cap.

sebba

dar de Sova si de altii care emit asemenea tampenii nu se ia nimeni? nu exista nici o reglementare, sa nu-i zic lege, care sa se ia de cei ce abereaza in halul asta?
adica... prea multa bulibaseala, dezinformare, vrajeala... nu e nimeni "autorizat" sa se (auto)sesizeze cand apar hapciupalitici de genul asta, mai ales in medii ministeriale?
un CNA al astora n-avem? ar trebui!

un asemenea gen de individ (sau sa-i zic marioneta?) nu face decat ameteasca si sa inrautateasca situatia

asta parca ar fi mai mult de parcare dar postez aici, aberatiile fiind totusi legate de A3
Sailing away! S/Y Haimana

coco.serban

#2704
Ai dreptate, DN1 ar trebui transformat intr-un drum expres. cu multe pasaje trecere pentru turisme. Pana la spatii si benzi de accelerare la fel de lungi ca pe o autostrada.  Ar fi foarte bine ca in unele locuri sa fie montati parapeti medieni din aluminiu pe centru.

O intrebare : are cineva idee cum se va face intrarea si iesirea de pe A3 ( Comarnic - Bv ) ?    ca nu am gasit. mai ales la intrarea dinspre Brasov catre comarnic.

Quote from: savagedanyro on January 22, 2014, 03:05:14 PM
innebunesc cand vad ideii de genul transformarea DN1 in Autostrada.

Cele 2 , dn si autostrada, nu au legatura una cu alta niciodata, pornind de la capacitatea portanta si terminand cu geometria curbelor si inclinatia pantelor si rampelor.

E ca si cum am spune ca de maine ne apucam sa transformam canalul Bega din Timisoara in CANALUL PANAMA !

alin_simeriaveche


cezar-mario2012

In Bulgaria autostrăzile întai se proiectează si apoi se executa.  Prețul este diferit, construcția nu conține și prețul de proiectare sau de management. Proiectarea lotului 3 din Struma se face acum din fonduri europene din exercițiu financiar 2007-2013, nu știu care este suma proiectului, dar execuția depășește un miliard de euro si EU inca nu s-ia dat acordul de finanțare a proiectului. Deci este mai complicat decât pare, acest lucru este valabil și pentru VO. EU nu mai este atat de receptiva când este vorba de proiecte ce depășesc 1 miliard pentru 60-100km. Am schita proiectulu A3 Struma lot 3 si o s-o pun pe zona dedicata.

Danny550394

Quote
http://www.realitatea.net/autostrazile-de-munte-ale-romaniei-si-bulgariei-a-noastra-cu-75prc-mai-scumpa_1363683.html

Cred ca totusi se compara mere cu pere. Nu urca la 1000 de metri altitudine. Defileu efectiv ~30 km restul prin lunca raului Struma.

Ionut

#2708
Pai da, evident ca se compara mere cu pere. In mod normal nu trebuie sa se compare cu nimic. Poate doar cu autostrazile de prin Alpi. Dar acolo si salariile sunt altele. Este foarte complicat... aceste comparatii sunt inutile (ca sa nu zic ca unele sunt tampite) pentru ca este extrem de greu sa gasesti doua proiecte cu variabile/conditii in proportie de 80% identice sau aproape identice (pentru a fi relevanta comparatia) facute in doua tari diferite in doua momente de timp diferite. Comparam asa ca sa scriem articole.

PS: am vazut si eu acel articol dar nu l-am pus tocmai pentru ca nu e relevant. Alin, nu te supara, tu n-ai nicio vina, tot ar fi fost pus de cineva. :p

alin_simeriaveche

#2709
^^^ :D Da, asa e, aveti dreptate. Nu sunt cunoscator al drumurilor din afară dar si asa, cum ai spus Ionuț, sunt puține proiecte care să semene

tigrel58

^
FIDIC
Acum cativa ani, chestia asta a fost reglementata, in sensul ca era obligatoriu a fi aplicata,
Stau rau cu memoria, dar atat mi-aduc aminte ca erau FIDIC rosu si galben si chiar de aici incepeau diferentele.
Cu respect, rog userii alecu26 si nenea_hartia sa ne aduca aminte.

nenea_hartia

#2711
^ Sunt mai multe culori de FIDIC. :D

Da, deosebirea semnificativă e că pe FIDIC roșu lucrările inginerești sunt proiectate de Beneficiar, în speța noastră compania de drumuri din Bulgaria, în timp ce pe FIDIC galben Antreprenorul face și proiectarea, așa cum se practică acum în România.

tigrel58

#2712
^
Daca-s asa de multe, eu vreau roz-bomon!  :lol:
Deci, comparatiile Struma versus Translvania trebuie privite cu circumspectie, nu este acelasi lucru.

StanciuV

Quote from: savagedanyro on January 22, 2014, 03:05:14 PM
innebunesc cand vad ideii de genul transformarea DN1 in Autostrada.

Cele 2 , dn si autostrada, nu au legatura una cu alta niciodata, pornind de la capacitatea portanta si terminand cu geometria curbelor si inclinatia pantelor si rampelor.

E ca si cum am spune ca de maine ne apucam sa transformam canalul Bega din Timisoara in CANALUL PANAMA !

Nu stiu sigur la ce te referi prin geometria curbelor , pentru ca din satelit DN1 Ploiesti - Campina este exagerat de drept :) (Pana si autostrada Bucuresti - Ploiesti are curbe mai stranse )

bond

erau argumente la modul general. un "upgrade" de la DN la A presupune mult mai multe lucruri (inclusiv instalaţii mutate în afara zonei de siguranţă, etc), nu poţi lua platforma DN-ului şi să-i pui parapeţi şi benzi de urgenţă şi să-i zici autostradă.
dar mai important e că DN1 trebuie să rămână pentru a fi alternativă la A3 (trafic deviat în caz de lucrări, urgenţe, etc)