Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 33 Guests are viewing this topic.

pentium10

#28455
Wow! Ce progres a realizat Strabag pe AutostradaA3
Zilele trecute ati vazut tot feluri de poze publicate de Ministrul sau de Prefect, au fost poze MAI VECHI de atunci sunt foarte multe noutati realizate si aproape finalizate de Strabag.


Cateva poze extrase din drona, care ne confirma avansul mare de care a dat dovada Strabag in luna iulie.
1. A atacat giratoriul de la Metro, jumatate are deja primul strat de asfalt. Inclusiv bretelele au fost unse cu emulsie si sunt asfaltate in continuu.
2. Tot in zona giratoriul de la Metro se continua si cu relocarile de utilitati.
3. In spatele centrului comercial au terminat terasamentul, dar mai mult au asfaltat complet, si deja si rigolele sunt prezente pe zone extinse.
4. Au inceput sa spele portiuni pentru asternerea stratului de uzura.
5. Cel mai mare avans este la podul peste Niraj, unde au terminat de suprabetonat podul, si acum se pot apuca de ridicat terasamentul complet la culee.
6. Se mai poate observa ca au inceput sa fie instalati stalpi pentru panouri fonoabsorbante
7. Au curatat foarte bine santierul in afara aliniamentului, si au progresat fantastic cu inierbire, si protejarea taluzului.

Ce a mai ramas?
- Se lucreaza intens la giratoriul de la Metro
- La amenajari in afara carosabilului, si completarea terasamentelor langa culee unde aceste etape doar acum se pot face.
- Vom vedea zone atacate pentru asternerea uzurii, si apoi vor apare parapeti si marcaje rutiere.

Reamintim Strabag a primit ordinul de executie pe 22 iulie 2020, deci ce vedeti este munca a 12 luni, fantastic, si de necrezut ca in Romania sa realizez 9km de drum de mare viteza la acest stadiu in doar un an de zile.


















































Powered by API/PUM imgur uploader

Vedeti filmarea din drona de IERI completa aici:

Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

Cristian 74

Cătălin Drulă, Ministrul Transporturilor, pe Facebook:
"DESFĂȘURARE IMPRESIONANTĂ DE FORȚE PE A3 CLUJ - ZALĂU
Unul dintre șantierele care merg cel mai bine în România este cel dintre Nădășelu și Poarta Sălajului. A fost deschis anul acesta, iar sectorul respectiv este propus pentru finanțare prin PNRR.
Antreprenorul român colaborează cu peste 5️⃣0️⃣0️⃣ de furnizori din țară și străinătate și a mobilizat nu mai puțin de 4️⃣8️⃣0️⃣ de muncitori care lucrează  în 2️⃣ schimburi.
Cât despre utilaje, aici vorbim de:
6️⃣ stații de betoane,
9️⃣4️⃣ de autobasculante,
3️⃣7️⃣ de buldoexcavatoare, buldozere și excavatoare cu șenile/pneuri,
1️⃣5️⃣ cilindri,
1️⃣0️⃣ încărcătoare frontale,
7️⃣ autogredere,
4️⃣ cisterne cu apă,
5️⃣3️⃣ de cife de beton
2️⃣2️⃣ de instalații de piloți forați,
1️⃣ pompă de beton + 1️⃣ trusă de stabilizare pământ.
Alte cifre impresionante legate de execuția celor 4️⃣2️⃣ de km ai tronsonului:
✔️ mixturi asfaltice - 4️⃣0️⃣0️⃣ de mii de tone,
✔️ strat de agregate stabilizate cu lianți hidraulici - 2️⃣4️⃣0️⃣ de mii de metri cubi,
✔️ fundație din balast – 3️⃣2️⃣0️⃣ de mii de metri cubi,
✔️ pentru terasamente, 6️⃣,5️⃣ milioane de metri cubi de săpătură sunt deja executate (din 1️⃣2️⃣ milioane de metri cubi),
✔️ lucrările de artă au o lungime totală de 8️⃣.7️⃣ km,
✔️ s-au executat până acum 3️⃣0️⃣ de km din lungimea totală a piloților forați de 1️⃣4️⃣0️⃣ de km.
Sectorul Nădășelu - Mihăiești - Zimbor - Poarta Sălajului va cuprinde:
1️⃣8️⃣ viaducte,
8️⃣ poduri,
7️⃣ pasaje,
3️⃣5️⃣ de podețe,
1️⃣ nod rutier,
2️⃣ parcări de scurtă durată, în oglindă.
Termenul de finalizare a lucrărilor, conform contractului, este 2023."

https://www.facebook.com/catalindrulausr/

bogdan.stroe

De ce CNAIR declara progres 0 pe sectorul Nadasel - Poarta Salajului desi vedem cu totii ca se lucreaza intens de ceva vreme acolo?

Kimi

#28458
Parca nu au inceput "oficial" executia, deci nu au facturat nimic, trag de timp pe hartie ca sa se incadreze in termen, in timp ce pe teren baga tare. O sa vezi ca la primul raport de progres o sa fie vreo 25%.


Sper sa renunte Catalin, sau cine scrie postarile, la emoticoanele alea in loc de cifre.

dorel_cu_lopata

#28459
Quote from: florin74 on August 11, 2021, 11:26:31 AM
Pai eu cred ca poate fi suplimentata... deoarece contractul semnat pe lot 2 e mult sub valoarea estimata, iar indicatorii tehnico economici au fost aprobati sigur pe segmente mai mari.. Deci au o marja de manevra daca se vrea... De cele mai multe ori nu se vrea...
Dupa ce "dictatoarea Ionita a poruncit", au vrut.

Quote,,Prezentul Contract nu contine sume alocate pentru categoria de cheltuieli "Diverse
si Neprevazute" si drept urmare, valoarea estimata a Contractului nu include astfel de sume";
,,Mentionam faptul ca sumele prevazute ca Rezerve de implementare NU REPREZINTA cheltuieli de tipul "Diverse si Neprevazute"


Rezervele de implementare



Inainte de izbucnirea scandalului valoarea proiectului din cererea de finantare era 465.143.715,25 lei fara TVA.


In 21 Iulie am publicat extrasul din raport si economica a facut gafa prin care a anuntat anularea procedurii desi in extras apare doar decizia comisiei si nu spune nicaieri ca s-a si anulat.

Domnii Cosma si Drula au aflat si ei si dintr-o pura coincidenta pe care sa o creada naivii "dictatoarea Ionita porunceste" in aceeasi zi prin nota DG 651/21.07.2021 reevaluarea.




Masluirea cifrelor pentru Suplacu-Chiribis
De la 465.143.715,25 lei fara TVA, valoarea proiectului din cererea de finantare a sarit brusc la 553.162.554,54 lei fara TVA la care se adauga din burta 10.343.989,00 lei fara TVA.
Tot prin concidenta in noua suma se incadreaza si oferta Selina (562.881.125,13 lei fara TVA).

RazesIesean

Multumim pentru rezumat.
Acest lucru nu cam "nelegal" sa zicem asa? Sa modifici sumele si altele fara o baza legala (aia cu Diverse si Neprevazute e un rahat de toata frumusetea).
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

mirceaeliade

mai are careva sumele licitate de ceilalti competitorin inainte de atribuirea "castigoatorului"?  e suma asta cu 20% mai mare mult peste ofertele pierzatoare?

alexV

Mai sus e Suplacu - Chiribis unde toti competitorii au ofertat peste estimarea initiala. Inca un e niciun castigator anuntat.

Sa nu confundati cu Chiribis - Biharia unde nea Beni (Selina) a castigat cu o oferta asa mica de nu-i vine nici lui sa creada ce gaura si-a tras.

Mai la subiect: Avem perspectiva userului "dorel cu lopata" care vede masluirea cifrelor. Si apoi e perspectiva opusa: management in favoarea proiectului si in favoarea infrastructurii. Au gasit o cale legala de continuare a licitatiei. In fond nu asta cerem toti?! sa se faca infrastructura, nu 4 rezilieri consecutive pe un lot.   In acest stadiu am putea in vreun fel argumenta ca a favorizat vre-o firma ? Eu zic ca nu, fiindca inca sunt mai multi competitori. Daca era unul singur si faceau atat efort pt a-i suplimenta contractul, atunci se punea problema doar.

pasadia

Si daca o firma serioasa a analizat documentele INITIALE de achizitie si a ajuns la concluzia ca NU ARE CUM sa se incadreze in sumele estimate initial, si astfel a renuntat sa participe, cum se simte acum cand vede ca, in scopul maret  de a face"management in favoarea proiectului si in favoarea infrastructurii." documentele initiale pot fi masluite ulterior?
Pe bune, daca vi se pare ca putem progresa facand astfel de mici gainarii, tare imi e frica ca vom ajunge in situatia in care numai santajisti romani (remember cazul Beni - Sova de la o excursie prin China in 2013), corupti turci si statul chinez vor mai fi dispusi sa isi asume riscul unui contract pe aici.

#partenerserios

altr

Statul chinez nu prea are cum, dupa ultimele reglementari.

alecu26

Si va costa 20 de milioane de euro km de autostrada la campie. Just wait for it.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

caveman

Asteptarea mea e ca masluirile astea sa pice rapid in justitie daca o parte poate demonstra un interes si deschide o actiune. Practic se comite o nedreptate si nu conteaza cum e justificata de CNAIR/MT sau altii "spre binele poporului". Vorbele astea sunt apa de ploaie, faptele conteaza si cineva trebuie sa raspunda pt ele daca avem o justitie functionala.
In Olanda un pasaj sub autostrada se construieste intr-un weekend. Noua cat ne-ar lua si cat ar costa?

florin74

#28467
Ideea este urmatoarea: indicatorii tehncio economici ai A3 aprobati sunt pe pe tot segementul din Transilvania. Intrucat au fost economii pe unele loturi, se pot realoca economiile de acolo pe loturile unde poate nu s-a evaluat cum trebuie. CNAIR nu are voie sa depaseasca valoarea cumulata pe intreg A3 aprobata prin HG. Dar in interior se pot face relocari.
Sunt nenumarate licitatii in care au fost oferte peste buget. Diferenta este reprezentata de modul prin care au fost aprobati indicatorii tehncio economici.
Daca se aprobau indicatorii tehnico economici doar pe lotul Chiribis Suplacu, atunci ofertele erau excluse din start.

Cine are experienta implementarii unor investitii, inclusiv prin fonduri UE, intelege mecanismul.


dorel_cu_lopata

#28468
^ E corecta partea legata de indicatorii economici dar dumneavoastra nu ati citit cu atentie documentele si nu ati observat ca cele 2 oferte au fost acum admise in baza valorii din cererea de finantare care s-a modificat peste noapte de la 465.143.715,25 la 553.162.554,54 (cu rezerve de implementare incluse) plus 10.343.989,00 chiar daca cererea de finantare este inca in evaluare cu vechea valoare (totul fara TVA). Puteau pune orice suma aici (atat timp cat se incadrau in indicatorii economici) si sa faca sa treaca doar una sau ambele oferte dar am fi avut atunci contestatie de la ceilalti. Nu au respectat principiul transparentei si nu au facut cunoscut inainte de depunerea ofertelor ca valoarea estimata poate fi depasita si cu cat. Poate si alti operatori depuneau oferte daca era clar de la inceput cat se pot intinde. Cei respinsi pot contesta acum si sa ceara anularea licitatiei.

MihaiD

^^ e corect, dar, pe de altă parte, dacă vorbim de managementul întregii A3, cât e de corect ca astfel de realocări să fie consumate pe loturi de câmpie și să nu fie păstrate ca rezerve pentru acele loturi unde fug dealurile sau avem tunel, unde sunt mult mai multe necunoscute, riscuri, cheltuieli neprevăzute?

^ e o scăpare sau a fost ,,gândită" chestia asta cu a nu face cunoscut posibilitatea de a se depăși valoarea estimată și cu cât? nu se știa la momentul licitației că urmează modificarea valorilor din cererea de finanțare?