Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

fuscobal

Doamne ajuta sa inceapa odata lucrarile pe Comarnic - Brasov si ma infiintez si eu in zona prin weekenduri cu un 70-200 f4L (daca e nevoie de mai mult incerc sa imprumut). Miscarea pe munte + poze santierului A3 = LOVE   :lol:

sebba

Quote from: rocklee on January 08, 2014, 05:28:03 PM
pun o intrebare ..ponta   spunea ca in acest an va incepe finantarea sectorului BORS SUPLACU DE BACAU ...dar pentru aceasta finantare nu trebuie licitatie ????? ???.....cine va construi ..?????   :o

pai e posibil sa fie foarte corect ce spune, si adevarat

1. va incepe finantarea - asta nu inseamna ca o va si termina
2. chiar daca o va si termina - adica va zice "uite, cu banii astia facem asta"
4. cand? asta nu se mai spune!
5. cum? nici asta un se specifica!

e ceva neadevarat in ce spune? :D
Sailing away! S/Y Haimana

ovicor

Zicea Ponta sau Sova ca intentioneaza sa construiasca prin PPP ( sau concesiune ) segmentul Nadasel - Bors, constructorul sa puna taxa atat pe segmentul construit de el, cat si in sud, pana la Sebes. Am auzit de la TV, poate chiar de pe PUM. Ma obsedeaza o idee : oare UMB, construind Gilau - Nadaselu, avand si banca si atragand finantare suplimentara, nu si-a pus in plan sa obtina el toata zona ?!? Ma gandesc ca prea s-a retras in ultima vreme, cand toti ne asteptam sa fie mai "agresiv". In acest caz, statul n-ar trebui sa suporte decat exproprierile care, cel putin pe tronsonul Barcau - Bors presupun ca-s realizate .

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ionut

Bun, urmatorul hop este sa vina cu banii. Stie cineva care e perioada in care VAS trebuie sa semneze contractele cu investitorii? Sper sa nu se ajunga iar la reziliere... :ohno:


ciprebbe

Quotenu sunt definite in mod transparent aspectele ce pot conduce la denuntarea unilaterala a contractului si nici modul in care se va face inlocuirea partenerului privat.

Eu cred ca daca te-ai apucat sa modifici legea PPP o faci pana la capat si lamuresti si aceste 2 aspecte din start pt a nu se ajunge ulterior prin tribunale si in final sa revii la modificarea modificarii.
Nu cred ca acest proiect se va impotmoli aici. E atat de bine gandit de cativa ani buni incat se va merge mai departe cu el.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

vladb

Cu siguranta ca proiectul Comarnic - Brasov nu se va bloca in aceasta lege, deoarece cu siguranta legea va fi retrimisa inapoi. Acum exista 2 variante:

1. Legea este refacuta rapid pentru a trece girul presedentiei si va fi promulgata de Basescu.
2. Legea va fi fortata rapid asa cum este - de 3 ori in parlament - si Basescu va fi nevoit sa o promulge a treia oara. Dar aici, Basescu se va folosi de trimiterea legii la CCR unde va trebui analizata.

Ce este clar e ca amandoua variantele necesita timp - timp, care este impotriva CNADNR deoarece ei deja au un castigator ce nu a fost contestat. Deci, un castigator cu care ar trebui sa semneze contractul . Acum, se ridica o intrebare:

1. Daca legea nu a fost promulgata pana acuma, in ce baza s-a pornit PPP-ul vu VAS, Impregillo şi UMB?



frunzaverde

Quote from: vladb on January 10, 2014, 09:54:33 AM
Din pacate, am impresia ca asta va fi urmatorul hop:

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-16375568-traian-basescu-nu-promulga-legea-parteneriatului-public-privat-trimite-parlamentului-spre-reexaminare.htm

A3 nu este construita in baza acestei legi - proiectul nu este PPP, ci concesiune, doua lucruri diferite dpdv legal. Concesiunea e guvernata de Legea 337/2006 cu modificari si adaugiri, nu de legea PPP. Vedeti aici documentatia : http://www.cnadnr.ro/proiect_pcd.php?id=508.

Baza legala dupa care s-a facut dialogul competitiv si in baza careia se va semna contractul este stabila, asa ca n-ar trebui sa ne facem griji legate de asta.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

A3 NU este construita in baza acestei legi, vorbesc de PPP!!! Este concesiune, e reglementata de alte nebunii din urma. Este OK, VAS pot da inainte.

tigrel58

Nu va agitati cu legea PPP, cele 3 Comarnic - Brasov, Centura sud Buc si Pitesti - Craiova sunt CONCESIUNI, baza legala este OUG 34 , iar PPP este alta mancare de peste (alta lege). Chiar daca par sa semene, vorbim de mere - pere.
Vedeti pe SEAP - la meniul principal accesati "concesiuni" si gasiti procedurile in derulare:
- 2293 Craiova - Pitesti
- 2253 Comarnic - Brasov
- 2254 Centura Sud Bucuresti.
Intrebarea pe care mi-o pun eu este cand se face chermeza mediatica de semnare a contractului cu VAS, va fi cu siguranta mare tam-tam.

Ionut

^ Exact, multumesc baieti de completari, imi dati clasa. :)

Hai sa incercam niste predictii realiste din partea specialistilor. Nu ineptiile debitate de Sova sau Ponta, ci niste predictii realiste in functie de ce-ati vazut prin SF si in functie de ce dicteaza contractul, atat cat putem intui sau cat stim. Ma gandesc ca sunt 4 variabile principale:

1. calitatea SF-ului (se stie cazul Impregilo unde cei de la DIWI au dat cu... ma rog, sa fiu decent) aka "sa n-avem surprize ca trebuia altceva acolo"
2. stabilitatea versantilor aka "necazuri gen Aciliu si Sacel"
3. cat de tare sunt motivati VAS pentru a termina autostrada ca sa inceapa sa incaseze si sa recupereze investitia (stie cineva exact detaliile concesiunii?)
4. cat de serios si motivat este statul roman (exproprieri, desi nu f multe, utilitati si ceva finantare cred ca si statul roman are)

Deci, dragi specialisti, daca toate planetele se aliniaza si nu avem surprize semnificative, in cat timp se poate finaliza acest tronson?

florin74

#2532
O sa fie mare show, sa vezi pe televiziunile prietene ce laude si pe celelalte ce critici cat o sa ne coste. 2009 sau 2010 in oglinda, cand nu s-a semnat pana la urma cu Vinci-Aktor.

Oricum astept cu mare interes aranjamentul financiar, ar fi de interesant un calcul de facut, dar unul pe bune, nu cel care sa facea in 2009 ca ne costa 3-4 mld, cand ei adunau sumele platite pe constructie si intretinere pe 30 de ani si la imparteau la nr de km si iesea 40 de  mil pe km . Ziaristii lui peste si analisti de 3 parale.

dorum

...nu ma consider specialist :)
Insa parerea mea, tinand cont de tunele, este ca mai repede de 3 ani e imposibil sa fie gata cu totul...
deci pronosticul meu e vara/toamna 2017

ciprebbe

Planurile nu sunt la secret si se pot vedea la primariile de pe traseu si la Cazino Sinaia.
Tare as vrea sa le vad in forma lor finala.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe