Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 13 Guests are viewing this topic.

Cristian_cj

Oricat m-as bucura pentru lotul construit de UMB, acesta va fi inutil pentru noi, clujenii. Imi faceam sperante ca se fac loturile de dincolo de Nusfalau intr-un termen rezonabil + VO Zalau si ca astfel vom putea merge rezonabil pana la Oradea (vama), dar lotul Selina pare sa fie in aer, de lotul turcilor nu se aude nimic, VO Zalau tot asa...Nu mai zic ca si Suplacu - Chiribis ma astept sa nu iasa nimic pe el degraba. Parca suntem blestemati...

Bachus01

Loturile UMB ajuta mult tot traficul din bazinul Satu Mare / Zalau cu directia spre sud. Orice km in plus de drum este un castig enorm .

La VO Zalau , sa incheiat proiectarea .. Numai stiu pe unde am citit

Cristian_cj

Am vazut ceva informatii cum ca s-ar misca ceva pe Vo Zalau, dar nu stiu ce sa zic. Oricum, si sa se faca, daca vrei sa mergi spre Oradea, e cam aiurea varianta pe DN de la Hereclean pana in Oradea. Nu cred ca ai castiga cam nimic prin faptul ca mergi pe autostrada pana la Poarta Salajului. Dac-ar fi gata de la Nusfalau incolo, chiar si fara lotul cu tunelul Meses, ar fi un castig. Altfel, mai mancam multi mici la Negreni...

pentium10

Momentan drumul catre Biharia prin Zalau e cu 30-40 minute mai lung decat pe la Alesd.
Ne trebuie doar 2 loturi de autostrazi sa scurtam timpul, si cu inca un lot sa fie chiar in avantaj.
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

Kimi

Posibil si ca UMB sa bage tare la terasamente pe A3 si sa lase structurile la sfarsit, dupa ce termina pe DX12.
Oricum UMB e ultimul constructor cu care mi-as face griji. Cu Selina trebuie vazut ce au de gand ca iar pierdem cativa ani degeaba.

paulmare

^ daca au de sapat zeci de deblee de 20-30 de metri, cel mai mare era parca de 75 de metri, si de mutat vreo 16 milioane de mc de material excavat - folosind camioane cu bena de 20 de mc -  cu toata mobilizarea lor si cu toate sculele lor nou noutze trimise scoase aici la lucru - e inca foarte mult de lucru pana sa ii "dea forma", asta o sa dureze cel mai mult 

voicul

Lipsa de AC pe tot lotul eu o vad in avantajul UMB.

Asta nu e lot de doar 24 luni. Daca s-ar duce tot UMB-ul acolo ar face mai repede, dar ...
Ce zic: CNAIR a gresit cifrele la termen de finalizare a lucrarilor.

mike_us

Știe cineva cam ce mobilizare are acuma UMB pe A3? Parca Orban in ultimul interviu zicea ceva de 300 (oameni/utilaje nu am înțeles). Pe DX12 aveau 1.400 de oameni pe 40 km(tronsonul 2). Deci bănui ca si aici o sa trebuiască sa ajungă in jur de 1.000 daca  să lucreze la un ritm similar.


voicul

Eu stiam ca tot UMB are 1400 (bine posibil cu inca cativa noi angajati).
Ce stiu de pe forum - o sa vina cam 80 de oameni pe A3 de pe A7 dupa ce termina la Bacau.

paulmare

sunt 300 de utilaje in filmarea API de pe 14,
sunt 3 foreze la inceputul filmarii, cand o sa vina oamenii de la centura Bacau o sa aiba acolo front de lucru la elevatii, sa nu le purtam de grija :)
unde e reciclatorul la lucru si camioanele silo cu dorosol, pe acolo mai mult sau mai putin o sa fie cota - foarte mult de sapat si carat

alexV

Quote from: voicul on May 18, 2021, 04:58:54 PM
Lipsa de AC pe tot lotul eu o vad in avantajul UMB.

Lipsa AC este exclusiv datorata UMB fiindca nu a prezentat proiectul tehnic.
Exproprierile in Salaj sunt finalizate, am aflat de la semnatar.

dr4qul4

de ce e vina UMB?
Cumva vorbim de acest contract:
Data semnării contractului: 22.09.2020
Durata contractului: 96 luni din care 12 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de execuție a lucrărilor.


Suntem cumva in Septembrie 2020 si eu nu stiu? Sau de fapt octombrie ca nu cred ca a fost dat ordinul imediat.

Sau vorbim de asta:
Data semnării contractului: 26.06.2020
Durata contractului: 156 luni din care 12 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de execuție a lucrărilor și 120 de luni perioada de garanție a lucrărilor
Data emiterii ordinului de începere a contractului: 8 august 2020


Dar parca nici August nu e!

Asadar, UMB mai are 2/5 luni la dispozitie sa prezinte proiectul tehnic si sa inceapa decopertarile si platformele pt forari.....
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

marinul

#27702
a inceput sa apara si in presa problemele de pe Chiribis-Biharia

Autostrada Transilvania: CNAIR nu exclude rezilierea contractului pentru lotul Biharia-Chiribiș. Ar fi a treia de la demararea proiectului în 2004

Cu toate că lucrările la lotul Biharia-Chiribiș, în lungime de 28,5 km, parte din Autostrada Transilvania, ar fi trebuit demarate încă de la începutul acestui an, potrivit contractului, constructorul Selina nu a finalizat nici până în acest moment etapa de proiectare, existând posibilitatea rezilierii înțelegerii, așa cum recunosc reprezentanții CNAIR în răspunsul transmis la solicitarea Mainnews.ro.

Povestea lotului Biharia-Chiribiș începe în anul 2004, odată cu încheierea contractului de către Guvernul Adrian Năstase cu firma americană Bechtel. Lucrările avansează extrem de lent, principalele probleme fiind legate de lipsa finanțării, slaba mobilizare a constructorului, dar mai ales clauzele din contract, extrem de păguboase pentru statul român. Nouă ani mai târziu, autoritățile române decis să rezilieze contractul cu firma americană, la stadiul de puțin peste 50%.

În mai 2015, s-a semnat un alt contract, cu spaniolii de la Corsan, însă un an mai târziu se reziliază înțelegerea, fără ca avansul lucrărilor să se schimbe.

Pe 12 iunie 2020, compania de drumuri a semnat cel de-al treilea contract pentru construirea lotului Biharia-Chiribiș, cu firma românească Selina, deținută de controversatul om de afaceri Beniamin Rus, pentru suma de 326 milioane lei fără TVA. Pe 14 septembrie 2020 se emite ordinul de începere a activității de proiectare, termenul fiind de 6 luni. Practic, proiectul tehnic ar fi trebui depus până pe 16 martie 2021. Cu toate acestea, potrivit CNAIR, documentația tehnică elaborată de Selina nu respectă obligațiile contractuale, fiind fixată data de 18 iunie 2021 ca termen limită de depunere. Din informațiile publicate pe forumul Peundemerg.ro, constructorul orădean are mari probleme în a elabora un proiect pe baza căruia costul lucrărilor să fie mai mic decât suma prevăzută în contract.

CNAIR nu exclude rezilierea
Întrebați direct dacă contractul pentru lotul Biharia-Chiribiș va fi reziliat, reprezentanții CNAIR au transmis că acesta nu este o măsură dorită, dar pe care nu o pot exclude în acest caz.

,,CNAIR SA are ca obiectiv finalizarea tronsonului de autostradă și darea acestuia în exploatare, tocmai de aceea rezilierea contractului nu este o măsură pe care CNAIR SA o încurajează.

Totuși, în situația în care Antreprenorul refuză să acționeze pentru îndeplinirea obligațiilor legale ce decurg din contract, se va lua în calcul și această opțiune (n.r. – rezilierea)", se arată în răspuns companiei de drumuri, transmis la solicitarea Mainnews.ro.

Lotul Biharia-Chiribiș
Constructor nou: Asocierea Trameco – Vahostav – Drumuri Bihor – Drum Asfalt – East Water Drillings

Valoarea contractului: 326,5 milioane lei fără TVA (reprezentând 66.43% din estimarea CNAIR de 491,4 milioane lei)

Data semnării noului contract: 12.06.2020

Durata: 6 luni perioada de proiectare și 18 luni perioada de execuție a lucrărilor

Garanție: 10 ani

Data emiterii ordinului de începere a etapei de proiectare: 14.09.2020

Main News

dargauda

Atunci incepe numaritoarea inversa,AMR in scadere,pacat, daca nu poti mai bine abandonez,sa vine cine poate e mai bine pentru popor ,poate @horatiu.cosma stie mai multe.

marinul

cum sa abandonezi asa? sa nu mai poti participa la alte licitatii? nu mai bine tragi de timp, aduci spre sfarsit alte proiecte si incerci aici sa ai pierderi cat mai mici? ca poate castigi si mai departe spre Suplacu de Barcau si acolo poate nu iti da cu minus. Sau o iei pe calea lui Straco si apari sub alt nume