Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

marinul

Asta nu inteleg nici eu, de ce au mai semnat contractul? sau cine stie ce li s-a promis la semnare. Dar pe teren ce cauta oare? pregateste terenul pentru urmatorul constructor? Putea sa o arda ca Aktor pe A0 bine merci

voicul

^Resursa umana care la Selina e si pe la B (unde se misca binisor) si pe DN76 (unde parca iar sunt OK).
Eu cred ca un motiv sa traga de timp asta este: sa mai aduca oameni de aici.

Altfel intru si eu in categoria: de ce au semnat daca le da (asa) cu minus?

ciprebbe

Vedeti cand s-a semnat :).
Nu uitati ca si Pizza au bagat ca nebunii in noiembrie si acum o lalaie cu talent.

Promisiunile fiind verbale si contractul pe O600 i-au bagat mortul in casa.
Eu vad doar doua iesiri ori isi asuma o pierdere sau profit 0  (eu am dubii ca e asa prost terenul si lotul cum zice Beni) ori reziliere cu certificat negativ. Lalaiala nu ajuta nici o parte si vom avea Straco2 (unii se fac ca lucreaza si ceilalti se fac ca nu ii vad cum o lalaie).
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

LRadu

Sa nu uitam ca au crescut in aceasta toamana / iarna destul de mult si pretul materialelor, fierul a crescut 5-10%, agregatele si ele au avut cresteri ceea ce a dus in multe locuri la cresterea pretului betonului. Poate conta si asta in momentul in care tu ai facut o oferta la limita, un 5-10% la materiale iti poate da toate calculele peste cap.

Cetatean

^ in general aceste cresteri de preturi le sunt acoperite prin indexari de preturi. Exista firme specializate care se ocupa cu asta. Acum, mai intervine ceva, cand tu ai lalait-o 5 ani, nu stiu daca esti indreptatit sa obtii indexari.

alexV

#27365
Contractul cu Trameco a fost semnat in 12.06.2020 mijlocul verii, nicidecum la alegeri.

Trameco a castigat cu 66% din estimare (326 mil lei fata de 491 estimat). Am auzit si eu ca numitul nea Beni si-ar dori o aditionare de 100 mil lei, e zvon si nu trebuie interpretat ca asta e eventuala gaura din contract. Suma e pur si simplu gigantica raportat lal intreaga valoare a lotului.

In ultimul rand, pe lotul vecin Suplacu - Chiribis tot Trameco a castigat, dar CNAIR nici nu a mai semnat cotractul ci a anulat licitatia motivand cu probleme financiare la antreprenor.

Super pregatire a licitatiilor, loturile astea vor fi gata dupa tunelul Meses.

voicul

326+100 ... deja Strabag o facea pe gratis si o si facea.

Mai vedem cum decurge povestea, dar e clar inceputa cu stangul.

Ionutcatalin

^^Constructii SA au fost castigatorii lotului Suplacu-Chiribis dupa ce au contestat castigatorul Trameco si au avut castig de cauza dar nu s-a semnat cu ei din motive financiare.

naivu

#27368
Am inteles ca nu s-a semnat cu Constructii SA pt ca ...; ce nu am inteles este de ce nu au invitat dupa aceea pe Trameco sa semneze si au preferat sa anuleze licitatia?!

razvan96

Nu isi prelungisera valabilitatea ofertei.

GAC

Daca Trameco da semne ca nu mai vrea lucrarea, atunci MT si CNAIR trebuie sa dea semne ca daca nu depun PT la timp, o sa fie penalitati, pe aceeasi speta ca Aktor la A0. Daca dupa penalitate, in continuare nu se incadreaza intr-un timp rezonabil, atunci reziliere. Chiar nu avem nevoie de un nou Straco.
Cat despre antreprenor, trebuia sa stie mai bine ca manevre cu aditionale de sute de milioane nu mai merg, exemplul este chiar pe lotul UMB, unde precedentul antreprenor a incercat o abordare similara.
De asemenea, "parnenerul serios" trebuie sa-si curete ograda, ca antreprenorul (cel curent sau viitor) sa nu aiba niciun fel de obstacol... oricum ar fi, pana acum nu tin minte sa fi fost vreo speta cand nu s-a realizat proiectarea din cauza de stalpi / utilitati / exproprieri si alte circumstante ce au tinut pe loc alte santiere de autostrazi cu anii.
Cat despre legislatia licitatiilor, ma gandesc ca trebuie modificata pentru a gasi solutii rapide si pentru acest gen de situatii. Daca primul clasat nu mai vrea sa lucreze (si stadiul fizic este foarte mic sau inexistent), cel de-al doilea clasat sa aiba dreptul de a prelua lucrarea la pretul cu care a licitat (cel de-al doilea) si ajustat cu ce s-a realizat de catre primul antreprenor (bineinteles, cu conditia ca pretul celui de-al doilea sa nu depaseasca pretul de referinta oficial).
Prin aceasta reforma legislativa vom ajunge sa castigam de pe urma neseriozitatii antreprenorilor. Scrisoarea de garantie bancara executata pentru neasumarea proiectului va genera un "saving" semnificativ. Astfel, cu 2-3 antreprenori neseriosi acoperim frumos toata cofinantarea de la buget, ba si o parte din exproprieri...
Asa elegant cum s-a rezolvat problema exproprierilor, cand un proprietar nemultumit tinea in loc un proiect cu anii, asa si aici se poate rezolva, ba chiar mai mult, neseriozitatea si atitudinea speculativa pot fi monetizate spre bunastarea tarii.

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

MihaiD

Quote from: dojaalex on April 12, 2021, 02:40:30 PM
^ in general aceste cresteri de preturi le sunt acoperite prin indexari de preturi.

ce indexări de prețuri, în afară de manoperă? pe ce bază legală? cine nu și-a făcut aprovizionarea marchează niște pierderi acum... mari de tot. Totul s-a scumpit. Ori niște rezilieri amiabile cam forțate, ori certificate negative.

vladioan_bv

chiar imi pusesem mari sperante in selina dupa ce au facut pe mini lotul de la granita. da, stiu sunt alte dimensiuni aici dar nu o vad ca pe o scuza

Bachus01

Wow  :yikes: . Vom vedea un adevărat spectacol marca UMB.  Pe DX12 a fost doar încălzirea,  aici sunt enorm de multe structuri.  Complexitate si volum de munca foarte mare.

Câteva întrebări:
1. Unde vor face organizarea de șantier?
2. Care este rolul firmei Electromontaj in asocierea cu UMB ?  Am observat 2 camioane care nu sunt ale UMB , daca nu cumva sunt din zona pentru umplutura.
3. Ce a fost in capul proiectantului cu 24 luni termen de execuție aici ? Avem loturi cu 36 luni (A0) , sau loturi cu 24 de luni mult mai usoare.