Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

nenea_hartia

^ Credeam mai degrabă că ai observat că începe cu un Toll Station... :D

Ionut

Uite asta n-am observat. :) O veste proasta... :ohno: Poate totusi se va taxa tot tronsonul, macar sa nu mai fie inca o bariera pe la Sinaia sau Busteni. Sau e si acolo?

sebba

R=850, asta inseamna raza egala cu 850m?
deci raza mai mare pe "interior" si mai mica, 700, pe exterior??
hmm... sa inteleg ca nu-s concentrice cele doua arce de cerc? explicatia tine de relief? sau care ar fi? ca in mod normal... ideal... raza de pe "exterior" ar trebui sa fie mai mare...
Sailing away! S/Y Haimana

nenea_hartia

Quote from: Ionut on December 22, 2013, 02:27:01 PM
Uite asta n-am observat. :) O veste proasta... :ohno: Poate totusi se va taxa tot tronsonul, macar sa nu mai fie inca o bariera pe la Sinaia sau Busteni. Sau e si acolo?
Sunt puse doar la intrare (Comarnic) și ieșire (Râșnov). La nodurile intermediare stațiile de taxare sunt pe bretelele de intrare/ieșire, nu pe autostradă (pe plan e notat Lateral Toll Station):





Quote from: sebba on December 22, 2013, 04:19:23 PM
R=850, asta inseamna raza egala cu 850m?
deci raza mai mare pe "interior" si mai mica, 700, pe exterior??
hmm... sa inteleg ca nu-s concentrice cele doua arce de cerc? explicatia tine de relief? sau care ar fi? ca in mod normal... ideal... raza de pe "exterior" ar trebui sa fie mai mare...
Probabil că e vorba de obișnuita supralărgire a curbei la interior. Vezi pe aici, capitolul 2.5. Poate un inginer de drumuri (sunt destui pe aici) ne explică mai simplu.

bogdymol

Quote from: sebba on December 22, 2013, 04:19:23 PM
R=850, asta inseamna raza egala cu 850m?
deci raza mai mare pe "interior" si mai mica, 700, pe exterior??
hmm... sa inteleg ca nu-s concentrice cele doua arce de cerc? explicatia tine de relief? sau care ar fi? ca in mod normal... ideal... raza de pe "exterior" ar trebui sa fie mai mare...

Da, R=850 m inseamna ca raza acelei curbe este de 850 m.

Dupa cum poti vedea din schitele postate de nenea_hartia, imediat cum intrii pe autostrada dinspre Bucuresti spre Brasov vei avea o curba la dreapta cu R=750 m. Dupa vine statia de taxare, iar apoi urmeaza o curba la stanga cu R=700 m. Pentru cei ce vin din sens opus, raza curbei de la iesirea din tunel este R=850 m.

De obicei autostrazile se proiecteaza avand "linia rosie*" paralela pentru ambele cai de mers. Totusi, in zonele cu relief dificil, cele 2 sensuri de circulatie de pe autostrada pot fi proiectate ca 2 drumuri aproximativ paralele. Am spus aproximativ, pentru ca ele pot fi chiar paralele, dar pot fi in anumite locuri independente. Acest lucru se intampla la iesirea din tunelul Comarnic, unde sunt 2 curbe diferite pe autostrada, in functie de fiecare sens de circulatie.

*Linia rosie: Profilul în lung reprezinta proiectia desfasurata pe un plan a intersectiei cu un plan vertical ce trece prin axa drumului cu suprafata terenului obtinându-se o linie neregulata care se numeste linia terenului sau linia neagra si cu suprafata caii care se prezinta sub forma unei linii continue, regulate care se numeste linia proiectului sau linia rosie. Fiecare punct al traseului îi corespunde în profil longitudinal o pereche de cote, raportate la un sistem de referinta , cota terenului si cota proiectului. Diferenta dintre cele doua cote se numeste cota de executie sau diferenta în ax; astfel drumul se afla în umplutura daca cotele de executie sunt pozitive sau în sapatura daca cotele sunt negative.

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

pasadia

Stati putin. E sigur ca se va incepe cu tunel la Comarnic, cum e in planurile din 2008, sau traseul va fi pe valea Prahovei, cum dorea initial CNADNR?

cineva

Exproprierile si alte asemenea sunt facute?

nenea_hartia

^ Nu, nu s-a expropriat nimic.
Pentru că m-au rugat două persoane, repostez aici partea desenată a studiului de fezabilitate inițial, realizat la comandă pentru consorțiul Vinci-Aktor. Atentie, link-ul expiră în câteva zile și nu cred că mai poate fi găsit public în altă parte.
Nu am nici cea mai mică idee dacă acest studiu de fezabilitate făcut acum câțiva ani va fi însușit și de consorțiul Vinci-Strabag-Aktor (deci nu știu dacă la Comarnic va fi tunel sau nu), dar mie mi se pare plauzibil.

delacroix

Mii de multumiri!
Pacat ca lipseste traversarea Azugai, km37-38,35
PS.Daca se mentine propunerea, viaductul Aciliu va fi depasit cu 20 m.

nenea_hartia

Quote from: delacroix on December 28, 2013, 11:13:19 PM
Mii de multumiri!
Cu plăcere. :)

Quote from: delacroix on December 28, 2013, 11:13:19 PM
Pacat ca lipseste traversarea Azugai, km37-38,35
Adevărat. Din fericire, apare pe planul de încadrare în zonă (fila 02 gl Km 126+500 - Km 144+200).
Oricum, fiind un SF, sunt prezentate două variante, așa că - pentru cei interesați - pe planurile de situație apare schițată și varianta pe firul Prahovei.

Ionut

^ Daca aveti timp, puteti face o selectie a punctelor cele mai importante (tuneluri, noduri, deblee mari, viaducte mari) si sa le dati un export jpeg si sa le puneti aici? Ar fi de mare folos. Multumesc!

adiarc

legat de o eventuala contestatie a Impregilo....personal cred ca nu vor contesta
cred ca acesta e prp motiv pt care au primit un lot pe Sebes-Turda ( primul si cel mai usor ) , la 95%buget.
bineanteles motivul secundar este acela de a mai recupera ceva din eventualele pierderi de pe Orastie Sibiu , lotul 3  :D
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

delacroix

#2457

Nod Comarnic. Probabil cel mai scump sector. Include TollStation si probabil va fi modificat. Este si cea mai periculoasa zona pe directia BV-PL : tunel de un kilometru cu panta peste 3%, iesire in curba.


Nod Busteni (Valea tapului)


Nod Predeal. Altitudinea maxima 1078m, la intrarea in tunel. Liniile rosii de sus indica varianta pe la Paraul Rece.




Coborarea spre Rasnov. Zona recordurilor:
-cel mai lung si mai inalt viaduct, 894m/91m
-cel mai adanc debleu, 30m
-cea mai mare panta 5%
Sus se vad sepentinele Dn73A.

bogdymol

Multumim de poze. Nu prea vad cum s-ar putea face statie de taxare la nodul Predeal...
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

delacroix

La Busteni, Sinaia si Predeal sunt "LATERAL TOLL STATION" amplasate pe bretele