Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

5 Members and 65 Guests are viewing this topic.

ciprebbe

Factura achitata nu acopera datoria catre Marcotim, el spera sa vada ceva substantial din ea si sa mai astepte dupa restul......
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Kimi

Am vazut azi pe FB pozitia API fata de situatia de pe lotul straco. Mai exista vreo speranta ca vor termina lucrarile sau putem spera, din nou, la o reziliere cat mai rapida?

Ionut


horatiu.cosma

"Pe Autostrada A3 Transilvania între C.Turzii și Chețani CNAIR a plătit factura de 10 milioane de lei către constructorul Straco, însă acesta la rândul său nu s-a achitat de plățile restante către subcontractorii care lucrează pe proiect, plătind sume modice și perpetuând promisiunile mincinoase.

Astfel, subcontractorul pe partea de terasamente Marcotim a primit doar 2 milioane de lei, deși are lucrări executate până în acest moment de peste 15 milioane, iar subcontractorul Baxcom pe partea de structuri nu a primit niciun leu. Drept urmare, cei de la Baxcom au început demobilizarea completă și vor părăsi șantierul definitiv în următoarele zile. Marcotim se va retrage din șantier după 10 decembrie, urmând să își reanalizeze opțiunile.

Din păcate, tabloul trist despre care am discutat în ultimele săptămâni se adeverește pe acest proiect. Vom avea cât de curând un șantier părăsit cu lucrări neprotejate ce se vor degrada și cu subcontractori autohtoni aduși într-o situație financiară nefastă din cauza unui constructor incompetent, impotent, cinic și lipsit de onestitate căruia i s-au făcut mult prea multe concesii din partea CNAIR."

dargauda

De Selina se stie ceva a intrat in teren sau numai la anul?

horatiu.cosma


hefaistos

Pe lotul Straco e chiar mai complicat. Sa nu uitam ca CNAIR "si-a pus obrazul" fata de subcontractori. Mai deunazi avertizam ca trecutul banilor prin STRACO de la CNAIR la subcontractori nu poate sa curga decat in condituiile in care exista un agrement inclusiv cu administratorul judiciar si principalii creditori. Care nu prea au interes (ultimii din lista) sa lasa sa iasa bani din firma.   
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

laszlo.robert

Pe lotul Rasnov -Cristian ce se aude ? Se dă în trafic anul acesta sau era doar o laudă a lui Bode ?

dargauda


Păun

Nu se discuta despre platirea directa spre subcontractor? Ce s-a intamplat? Chiar este asa de greu sa platesti direct subcontractorii? polonezii o fac de ceva timp si s-au dezvoltat foarte bine in ultimi 20-30 de ani

horatiu.cosma

Plata directă există de mult timp și la noi, doar că acei subcontractanți trebuie declarați de la ofertă. Dacă apare unul nou cum e cazul aici (Marcotim, Baxcom etc), el trebuie integrat în contract, adică CNAIR și Straco trebuie să semneze niște hârtii contractuale, că altfel oricare dintre noi poate merge la CNAIR să zicem să ne plătească pe noi pentru lucrări. Și Straco nu semnează acele hârtii, fiindcă nu vrea să piardă controlul banilor, să ducă în continuare cu zăhărelul CNAIR-ul și subcontractorii că "la următoarea factură se rezolvă toate problemele".

paulmare

^ nu poate, mai ales la o societate in insolventa unde e administrator judiciar care semneaza pentru fiecare leu platit de societate catre terti, si care trebuie sa prezinte creditorilor situatii cu ce a incasat ce a platit etc - daca ar fi administratorul judiciar al lui straco de acord ca straco sa nu mai incaseze de la cnair si sa incaseze direct marcotim si baxcom, ar sari 100 de metri toti creditorii lui straco
Foarte rau ca s-a ajuns aici, pacat de insolventa lui straco

carutasul

păi creditorii sunt idioți să blocheze continuarea contractului? N-aș prea crede. Că dacă Marcu lucrează, după aia mai poate asfalta și Straco pentru un ban în plus, dacă Marcu nu lucrează nu mai iese nici un ban pentru Straco...

pbh

Creditorii nu sunt idioti, normal. Mai ales ca principalul creditor este o banca unde se si "varsa" banii de la CNAIR. Problema este ca masa credala s-a marit cu 2 creditori - Baxcom si Marcosim. Si sunt convins ca acestia doi nu s-ar fi "aruncat" sa presteze daca nu aveau asigurari de la cei direct implicati/interesati. Aici este problema...

hefaistos

Tocmai aici e problema. Au crezut vorbele CNAIR. Si (deocamdata cel putin) s-au ars rau.
Daca as fi creditor principal si nu m-as baza pe iesirea Straco din insolventa as tine fiecare leu in companie sa am ceva de recuperat.
Nu inteleg de ce Baxcom si Marcosim au muscat momeala. Au crezut vorbele CNAIR fara sa se consulte cu juristi? Ca sumele sunt cam maricele, si au lucrat luni bune "pe vorbe".
Acolo trebuie rupta pisica repede. Ori faliment cu rezilierea contractelor, ori preluare de catre creditori prin conversia datoriilor in actiuni (si toata lumea inghite in sec dupa banii pierduti). Dar fiecare zi care trece mareste gaura, prin dobanzi, deteriorarea lucrarilor neterminate, pierderea personalului calificat etc. Nu mai vorbim de intarziere in finalizarea lucrarilor, pentru ca pe actuala schema, daca nu se schimba nimic, termenul se muta la Reziliere + 2 ani.         
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.