Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 21 Guests are viewing this topic.

naivu

Pornesc de la premiza ca CNAIR are capacitatea de a face diferenta intre "Gigel de pe strada" si Marcu sau Retter sau Baxcom si ca acestia lucreaza pt Antreprenor pe baza unor contracte (pe care este si semnatura Antreprenorului si din care detin si ei un exemplar) si ca isi pot sustine pretentiile financiare la CNAIR cu niste documente (pe care este si contrasemnatura Antreprenorului).
Bineinteles, nu zic ca CNAIR sa faca direct toate platile catre subcontractori, sau sa semneze ca primarul si sa satisfaca orice cerere de plata directa, dar consider ca ar trebui sa aiba autoritate deplina in ce priveste deblocarea platilor catre subcontractori!

vasile.silion

#25771
Mi se pare evident și de bun-simț ca partenerul serios CNAIR să se implice direct în plata subcontractorilor Marcotim și Baxcom. Adică atunci când îi ardea cu deschiderea și mai că nu se milogeau la aceste companii să le finalizeze partea necesară din nodul Chețani pentru a deschide lotul, era bine, făceau filmări cu șefii companiilor și se lăudau în public ce bine au rezolvat-o; dar acum, când nu mai e nicio presiune, ne facem că plouă, pe ideea: ,, lasă-i să-și regleze singuri afacerile, că-s oameni mari - noi am dat banii, iar ăia care chiar muncesc n-au decât să-i cerșească de la Straco...". Nu e chiar așa! Nu-i închide ușa în nas celui ce ți-a muncit, numai pentru că ai descoperit tu că n-are ștampilă pe adeverința medicală! S-ar putea să mai ai nevoie de el!
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

carutasul

ceea ce spune Horațiu e că atâta vreme cât contractul e cu Straco plățile nu se pot face decât către Straco. Însă CNAIR ar putea face altceva, ar putea să îi amenințe că dacă nu semnează plățile s-ar putea să întârzie plățile. După cum știm din experiență, au tot felul de posibilități să o facă. Însă e evident că e o oarecare complicitate între cei doi, care a funcționat până acum în sens bun ( nu mă refer momentan la nimic ilegal, or fi și din astea dar nu le știu și nu mă bag, ci la bunăvoință); mie mi-a fost mereu teamă de situațiile când cineva încearcă să împace și capra și varza, de obicei se termină prost, dar vorba bancului cu ardeleni, "măcar de data asta..."  poate iese. Chestia nasoală e că în caz de faliment banii ăia sunt pierduți și bagi în necazuri două firme serioase.

vasile.silion

În cazul ăsta nu-i înțeleg pe cei doi subcontractori: când au început să lucreze pentru Straco, nu au cerut nicio garanție de la CNAIR că vor fi și plătiți, într-un fel sau altul? Nu te poți încrede doar în promisiunile unei firme aflate în faliment: îți trebuie și niște garanții suplimentare ca să faci afaceri cu ea.
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

klax187

Avand in vedere ca inca lucreaza, cred ca noi ne stresam mai mult decat acesti sub-contractori...

naivu


horatiu.cosma

Nu, nu ne stresam nici 1% cat ei. Când știi că trebuie să plătești taxe, motorina și salarii și pur și simplu nu mai ai de unde nivelul de stres e foarte sus.

Văd că nu s-a înțeles comparația cu Gigel, așa că reformulez. In ecuația contractului semnat între CNAIR și Straco, Marcotim sau Baxcom nu există. Nu poți să faci plăți pe un contract spre cineva care nu e în contract, că ar intra pe fir Curtea de Conturi, DNA, OLAF și mai știu eu cine. Cei care aprobă plățile în CNAIR nu pot schimba contul legal în care trebuie să facă plățile (spre Straco) pe baza unor filmări de pe forum, discuții prin ședințe și mai știu eu ce alte argumente "pe vorbe". Ei pot în mod legal să vireze banii altundeva doar dacă au în față o hârtie semnată și de Straco în care aceștia acceptă ca sumele respective să plece spre altcineva. Altfel ar fi anarhie, nu îi mai place la CNAIR de un constructor, pac nu îi mai virează banii lui, ci altcuiva.

Kimi

Sunt curios daca ati luat legatura cu cineva de la straco pentru niste explicatii, oricat de neintemeiate ar fi.
Daca voiau sa termine lotul, asa cum obisnuiau sa se vaite, veneau deja cu asfalt. La Chetani cum au putut? Si acolo au luat agregate pe datorie?

Pentru ca informatiile postate de ciprebbe ca nu sunt direct de la straco, presupun. :)

ciprebbe

Pai ia-i pe Straco de unde nu-s. Doar paznici mai vezi sambata desi vremea permite sa se lucreze. ( Apropo erau niste casiuri aruncate pe marginea drumului in nod la Chetani, asteptau 2-3 lopatari si o roaba de beton, dar era pauza. Sa vedem cand le vor pune, poate ne spun colegii care trec prin nod cand se monteaza.)
E jenant sa nu ai oameni sa iti faca hartiile si sa incasezi banii.
CNAIR plateste chiar repede, dar nu are factura la decontare pt ca cineva nu are oameni sa faca documentele.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

AFC

#25779
^ Nu stiu daca toata lumea cunoaste procedurile din insolventa asa ca o sa incerc sa punctez esentialul.
Probabil Straco a ajuns in insolventa cu largul concurs al statului, adica emitand facturi care nu au fost achitate si de aici reversul cu neplata TVA catre fisc si la fel cu plata datoriilor catre furnizori. De obicei cashflowul te baga in insolventa.
Termenele de la Tribunal sunt etape in care se propune sau nu continuarea procedurii, vizand plata datoriilor catre creditori si procesul de reorganizare in final ( sau nu si atunci avem faliment)
In insolventa, companiile trec intr-o administrare duala, anume, au un Administrator Special care provine de obicei din personalul sau actionariatul companiei si un Administrator Judiciar numit de Tribunal.
Deci toate deciziile, in special cele care tin de patrimoniu si plati, sunt asumate si semnate de ambii Administratori. In cazul nostru, probabil,( situatia cea mai des intalnita), Administratorul Judiciar nu isi asuma si nu semneaza.
In insolventa avem datorii acumulate inaintea pronuntarii insolventei ce merg la masa credala( si se achita conform planului de reorganizare sau in cazul falimetului din ce rezulta in urma lichidarii) si avem datorii curente din procedura care ar trebui achitate din resursele rezultate din activitatea curenta.
Cum incasarile de la CNAIR sunt din activitatea curenta iar contractele cu Baxcom si Marcotim sunt incheiate tot ulterior pronuntarii insolventei, nu inteleg de ce platile nu sunt fluente.
O explicatie ar fi ca ceea ce se cheltuie pentru derularea contractului e mai putin decat se incaseaza si atunci Administratorii chiar au o problema legala si pot fi trasi la raspundere( atragerea raspunderii patrimoniale directe prin instanta de catre creditorii companiei).
Deci povestea nu e chiar simpla si e nevoie de implicare totala a tuturor actorilor( nu Aktori :D). Aici ma refer la reactualizarea costurilor, aditionale, lucrari suplimentare, etc
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

pentium10

povestea Straco are foarte multe nuante, fara sa devenim offtopic aici un articol cu mafia
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

tonică

Tocmai, asa cum zice și caf, trebuie sa existe un contract cu cele doua firme, între straco și posibil cnair. Ca doar nu se lucra pe vorbe și ochi frumoși. Cu sau fără insolventa acel contract trebuie onorat. În caz contrar e clar a revenim la situația de dinainte de alegeri și tot spre reziliere par a conduce "astrele". Măcar s-a mai înaintat ceva cu acest lot, după ce se vede din filmări exista câțiva km între Hadareni și Chețani care par a fi gata de balastul stabilizat și de asfalt.

voicul

Din pacate am vazut ce s-a intamplat pe lotul Aktor, la un terasament care deja avea balast pe el.  :(

Poate ... miracole si pe acest lot.
Oricum e penibil sa nu gasesti cateva sute de lei ca sa poti lua niste milioane.

ciprebbe

Va mai repet odata!
Straco nu e capabila sa faca hartiile necesare antemergator emiterii unei facturi.
CNAIR-ul e cu platile la zi si asteapta factura de lucrari ( si la inaugurare ne ziceau ca ei asteapta sa plateasca la Straco dar nu au ce).
Ca sa fie platiti Baxcom si Marcotim trebuie ca Straco sa isi miste curu si sa faca hartiile.
Nu se platesc subcontractorii pentru ca nu incaseaza.
Nu incaseaza pentru ca nu isi fac treaba oamenii de la birouri (care or mai fi).
Aici e blocajul, nu reaua intentie a lui Straco sa nu plateasca.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

pentium10

si totusi atunci solutia, care este
Sa asteptam de la Marcu si Baxcom sa faca ei hartiile ce Straco trebuie sa faca? Am mai auzit ca asa se procedeaza si asa sar in ajutorul companiilor subcontractorii. 
Sa asteptam pana gaseste si angajeaza pe cineva Straco care pana se va adapta mai dureaza.
Poate Straco sa contracteze o firma de consultanta sa faca asta pentru ei? E o practica asta?
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures