Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 27 Guests are viewing this topic.

Morosanu

Asta cu limitarea poluarii pe model austriac e valabila pana la un punct. Dar atunci cand este trafic intens nu o mai vad atat de reala reducerea poluarii... cred ca pana la urma e doar politica.
Politica distruge tot ce atinge.

pest1969

Cand va deveni util acest lot?
Inteleg ca e un nod in partea de sud iar cel din partea de nord a localitatii Comarnic va fi licitat separat?

Io

N-ar fi bine ca pe portiuni dificile cum e asta si ce va urma sa se micsoreze "zona mediana 2.5m" la, sa zic, 1m?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

Mascarpone

Cei mai mari castigatori in urma constructiei acestui lot vor fi locuitorii, pentru ca o sa rasufle linistiti cand o sa traverseze dn-ul.
Pentru ca acest lot sa aiba utilitate maxima este nevoie de constructia pasajelor pe care le-a licitat CNAIR-ul in urma cu o saptamana (SF+PT):
2 pasaje in Sinaia la ambele capete unde se intersecteaza bulevardul Carol/Ferdinand cu DN1
1 pasaj in Azuga la intersectia cu strada Prahovei.
1 pasaj la intersectia cu dn73a Predeal.
Toate contractele sunt lansate individual si au durata de 180 de zile.



AlexxC

Parte carosabila 4 x 3,5 m ....ca la drumul expres.Cum se impaca latimea asta cu viteza de proiectare? Exista un maxim?

Mascarpone

Quote from: AlexxC on August 25, 2020, 03:27:58 PM
Parte carosabila 4 x 3,5 m ....ca la drumul expres.Cum se impaca latimea asta cu viteza de proiectare? Exista un maxim?
Exista un minim:
(B)Lăţimea părţii carosabile:
a)15 m (14 m în condiţii dificile de traseu), la autostrăzi;
http://www.cnadnr.ro/sites/default/files/Reglementari-tehnice/ORDIN%201296%20proiectarea,%20construirea%20%C5%9Fi%20modernizarea%20drumurilor.pdf

alin_simeriaveche

#24741
Chetani







om_bun


pentium10

ce rol au acele 2 coarne proiectate si betonate? (in ultimele poze)
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

voicul

Asfalt  :yikes: (ca tango a fost destul!) :yikes:

mirceaeliade

E important ca SI pe zonele de munte sa proiectezi o autostrada pt viteze mari.  Pt ca vor fi destui idioti care la vale vor accelera MULT peste 80 km/h.  Si nu vrei sa dai o tona de bani ca sa te trezesti cu un nou punct critic unde se intampla constant accidente.  Daca cineva proiecteaza o autostrada cu 140 km/h dar e la pret dublu, atunci CNAIR poate sa zica pas.  Dar daca de exemplu cere cu 10% mai multi bani ca sa sape mai adanc in munte, sau sa construiasa un parapete sa aiba intrarea mai larga, atunci CNAIR face bine sa dea 18 puncte in plus ca sa contrabalanseze cei 10% la suprapret.

Archi

Viteza de proiectare nu este egala cu viteza cu care masinile mici circula confortabil si in siguranta. O masina mica poate sa ruleze fara probleme de siguranta cu 110 sau chiar 120 ( daca vremea e Buna ) pe un drum proiectat la 80.

cutter

La Comarnic Sud e punctul critic care limitează viteza la 80km/h în SF 2006.



Avem și raza de 500m a curbei în plan și în profil longitudinal razele racordărilor convexe 16000m și concave 5000m. Ceva mai încolo la km 114+150 e și o racordare convexă de 4000m.

Cf PD162-2002, minimele pentru 140km/h sunt: 1000m pentru curbă în plan (dar cu supraînălțare a curbei, pantă transversală de 7%), iar pentru longitudinal racordare convexă min 18000m și concavă min 6000m.

Nu îmi e clar în ce măsură se poate corecta traseul și profilul său geometric rămânând în limitele culoarului de expropiere, dar dacă vreți să vă jucați pe tema asta (chiar: n-avem un proiectant pe forum care să ne ajute?), m-am distrat mai devreme suprapunând planșa de mai sus pe Google Earth. KMZ-ul este atașat.

alexV

Quote from: cutter on August 25, 2020, 09:11:56 PM
Avem și raza de 500m a curbei în plan

Pentru context: pe A10 lot 3 (Tirrena Scavi) la curba cu R = 800m este limitare permanenta la 100km/h. Indicator pe fond alb.

cutter

Și încă ceva interesant.

Par două cote impuse pe verticală la 1km distanță: una maximă la km111+750 unde autostrada trebuie să treacă _pe sub_ podul de pe DJ101R peste Prahova și una minimă la km 112+850 unde autostrada trebuie să treacă _peste_ podul de cale ferată cu grinzi cu zăbrele.