News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 20 Guests are viewing this topic.

adiarc

Daca este sa aiba cineva probleme de cash-flow,atunci cel mai probabil asa zisi constructori cu 3 angajati si tot atatea laptopuri ....daca nu sunt dispusi sa cheltuie initial sume  consistente de afara si nici nu prea se agita cu subcontractorii atunci intra in lantul slabiciunilor gen aktor sau pizza,in care nu prea platesc dar nici nu prea incaseaza pt ca factureaza cu taraita....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

danielCD

^^
Procentul de 93% din valoarea estimată nu e neapărat unul de speriat, însă cred că mai corectă e o evaluare a celor care participă la licitație. Iar ofertele competitorilor lor erau mult mai mari. De aici și semnul de întrebare.
Sunt mai nou pe forum și nu am urmărit cu ce oferte au câștigat la Bacău și la CraPi însă pentru mine momentul important e cel în care au decis să facă acele achiziții de echipamente. De la el as vrea să mă raportez și să știu că nu a fost nevoie să scadă preturile sub marja lor uzuală de profit.
Îmi doresc un UMB care să facă și peste 10 ani autostrăzi în România, nu un UMB care să facă la cel mai mic preț posibil cu riscurile de rigoare. Cam asta am vrut să zic.

voicul

Teoretic au cum sa ofere pret mai mic, tocmai datorita costurilor reduse cauzate de noile utilaje (in mod special cel de facut grinzi).

Dau un exemplu, doar ca exemplu: daca pentru A3 aduceau grinzile de la Aiud, aveau 300 de euro cost transport/grinda. Asa ca le produc acolo nu mai au acest cost. Pun in oferta 50 euro la cost transport (pentru care oricum probabil fac profit) si reduc cu 250 euro preturile fata de concurenta.

istvan78

Daca n-au falimentat la LD4, nu-mi mai fac griji pt. UMB. Ce ziceti, se vor baga si la sectorul cu Mesesul? Inteleg ca ar putea avea, cu mare probabilitate, loturile adiacente in ambele directii. Daca aduc un partener (strain) care se stie deja la tuneluri, invata si ei meserie.

vancouver

Ca sa inveti sa faci tuneluri nu trebuie sa aduci nici un partener strain, ci sa angajezi un inginer. Care a studiat CFDP. De aia exista facultate de drumuri, ca sa stii sa faci un tunel, pod, etc...

Pentru strapungerea tunelului exista firme specializate in toata lumea, care stiu ce au de facut (cum sa arunce in aer cate un metru din munte si sa tot inanteze - este practic o activitate de minerit, se foloseste in mod curent la sapat galerii pentru minele de carbune sau alte mine), iar restul este izolatie, armatura, beton, asfalt, marcaje, instalatii de aerisire, etc... Nimic ce nu face in mod curent orice firma de constructii.

Totul este scris in carti si studiat la scoala.

In afara de asta exista in Romania firme specializate pe tunele, gen Hidroconstructia, care au mai facut tunele, si cu care UMB se poate asocia pentru experienta ceruta la licitatie. Nu mai vorbim de diversele firme straine deja prezente in Romania pe zona de tuneluri CF.

Dar repet, chiar si in lipsa asocierii cu orice alta firma, UMB poate sa faca tuneluri. Este una din lucrarile de inginerie cunoscute si rascunoscute. Aici pe forum s-a imprastiat asa un BAU BAU ca pe rutier NU STIM sa facem tuneluri, ceea ce e o mare prostie. E ca si cum ai spune unui medic chirurg, ca nu poate sa opereze la o ureche, dat fiind ca pana atunci a operat numai alte parti ale corpului...
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dr4qul4

Problema e la CNAIR. Ei nu stiu sa liciteze constructia unui tunel. Sau nu stiu sa faca mentenanta la un tunel.
CFR-ul nu are aceasta problema.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

alexmocian

#23691
Eu zic ca trebuie sa iei ambele, un underground contractor care este expert in lucrari subterane si un reputable tunnel engineer daca nu vrei sa iesi shifonat rau. Asa poti sa-ti pregatesti oamenii tai. Eaxact asta fac (au facut) si cinezii au trimis oameni peste tot si au furat meserie si nu numai.

paulmare

^ au facut si umb asa, bucata lor de a3 ploiesti moara vlasiei a fost cu podurile subcontractate, acuma uite ce de talente in salopete portocalii la podurile de la bistrita

alexV

CNAIR au bibilit documentatia cu tunelul meses mult prea mult.

Era lansata public ideea ca liciteaza tunelul separat, licitatie restransa cu precalificarea ofertantilor. Vreo 3 ani tot asa. Cand intrebai ti se zicea ca "acuma finalizam ultimile foraje in zona portalurilor".

Schimbare de strategie acum (confirmata sau doar zvon?): tunel plus 40km de autostrada, la 3 miliarde de lei. E asta cel mai mare proiect post Bechtel? Sun multe intrebari aici, recunosc ca mi-ar placea o conferinta de presa cu ministrul, sau mia degraba DG al CNAIR, explicand viziunea lor asupra acestui tronson cu tunel.

MihaiD

^ întrebare de nespecialist: din punct de vedere financiar, unde poate fi făcută departajarea, unde pot fi diferențe mai mari între ofertanți, la 2,5 km de tunel sau la 37-38 km de autostradă pe relieful zonei? 

vancouver

Este minciuna intentionata povestea asta ca nu sunt bani pentru CoBra si ca atare, vezi-doamne, nu se poate decat cu PPP. Bull-shit intentionat ca sa justifice de ce fac PPP, in conditiile in care costurile sunt de cateva ori mai mari. Ceva de genul, nu am 5 lei sa cumpar paine in fiecare zi si asa ca singura varianta e sa imprumut o brutarie (nu conteaza ca apoi voi plati permanent un brutar, asta o sa se spuna mai tarziu).
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

marinul

Cateva poze de pe lotul Chiribis-Biharia, am mai fost in 2016 si eram curios daca s-a mai schimbat ceva. Gasiti aici   pozele de atunci, diferenta majora  este vegetatia mult mai mare  :lol:

Incep dinspre Biharia cu prima structura inceputa km 56

Pasaj drum local

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


In indepartare mare agitatie langa nodul Biharia


(GPS)


Km 55, Pasaj DN19E peste autostrada

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

marinul

Km 50, aici e DC25 unde pare ca se termina asfaltul este podul peste dc

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

marinul

Cateva sute metri spre Chiribis un alt pod










Cam multa vegetatie prin depozitele de la Salard

(GPS)


(GPS)


(GPS)


Km 48 Pasaj drum local

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


cativa metri spre Biharia am zarit un podet

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

marinul

Km 44

(GPS)


(GPS)


(GPS)


Km 42 Pasaj DJ767a

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


Spre Chiribis in indepartare se vede urmatorul pasaj





Powered by API/PUM imgur uploader