Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 42 Guests are viewing this topic.

gicu

Nodul Chețani este mult mai bun decat cel de la Ungheni MS pentru ca nu reduce viteza pe DN. La Ungheni este sens giratoriu pentru ca pe acolo se intra si in parcul industrial din spatele aeroportului.

alinuttt

Americanii alegeau cele mai costisitoare soluții tehnice. Sigur că primul instinct e să spunem ,,bine că nu s-a făcut sens giratoriu la nod Chețani", dar dacă ne uităm la costuri, vom spune altceva. Ca să nu mai spun că-i cam irelevant argumentul că se poate trece cu viteză prin nod pe DN, oricum după finalizare 90% din trafic urcă/coboară de pe A3, deci nu prea ajută viteza.
Nu știu sincer câți km de autostradă aveam la ora asta dacă nu se mergea pe principiul optimizărilor pentru tot ce s-a construit după 2009. Cu siguranță mult mai puțini dacă erau făcuți cu soluții tehnice complicate cum au ales să facă cei de la Betchel bucățile de pe A3.

yetiman

Oameni buni, voi uitati cateva lucruri esentiale:

1. Autostrada "Transilvania" a fost initial gandita ca si autostrada cu plata. De aceea fiecare nod a fost proiectat in acest scop (intrarea si iesirea sa fie usor adaptate pentru ghiseele de plata).
2. Selectia antreprenorului NU s-a facut pe criteriul cel mai mic pret. Ce interes ar fi avut Bechtel sa reduca costurile, atata timp cat ele erau acoperite de statul roman, in functie de materialele folosite si de munca depusa.

Partea grava la acest contract a fost, din nou, "partenerul serios". Conditiile contractuale acceptate de guvernul de la acea data prevedeau si plati pentru "stationare". Bechtel factura costuri si cand lucrau si cand stationau. Probabil asta nu ar fi fost o problema majora, daca fondurile ar fi fost disponibile si platile ar fi "curs" in ritmul lucrarilor. Dar Bechtel, cand nu isi incasa banii, oprea lucrarile si factura stationare. Si asa, costurile s-au dus catre cer si dezastrul a fost (aproape) total.

Si, evident, a mai fost si partea PENALA, spaga luata pentru acceptarea contractului.... Si, din nou evident, si americanii sunt la fel de vinovati, pentru ca au acceptat sa o dea, ca sa-si asigure contractul.

PS: Bechtel e firma americana. Nu cautati "moralitate" in actiunile lor. Ei si-au vazut doar interesul lor. Adica profitul. Pe care si l-au asigurat prin orice mijloace.

PPS: Sa nu credeti ca incerc sa le caut vreo scuza. Chiar deloc. Dar asa interpretez eu situatia.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

ivladbogdan

Statul a iesit foarte prost din afacerea Bechtel pentru ca n-a stiut cum sa faca un contract care sa nu ne bage in faliment.
Pe de alta parte, sectorul Campia Turzii - Gilau este de departe lotul de autostrada cel mai bine facut din Romania. Am fost pe toate pana acum si se prezinta mai bine la 10 ani de la deschidere decat A10 lotul 3 la inaugurare, de exemplu.
Dupa parerea mea sunt foarte smechere solutiile "overengineered" ale lui Bechtel, poate ca nu se justifica in anumite zone dpdv al traficului, dar eu zic ca e mai bine sa fie mai mult decat trebuie si sa nu fie folosit la intreaga capacitate decat sa fie ceva super optimizat care in timp isi arata adevarata fata...
Nu stiu, eu chiar ma bucur ca nu s-a modificat proiectul Bechtel in zonele unde se construieste acum. Oricum se face putin si incet, macar sa se faca calumea.

paulmare

yetiman +1, fix asa cred si eu

Dominik

Mai este un pic de lucru si pe Biharia - Bors, dar pana in August termina lejer, se vede in nod si un viitor Centru de Intretiere si Coordonare (CIC) cred....o sa avem si filmarea de pe acest lot sau au fost facute doar poze ?  :)
You're in Steelers Country

naivu

Statul a iesit foarte prost din afacerea Bechtel si pt ca nu si-a facut partea (nu avea cum sa iasa ieftin, dar nu era obligatoriu sa iasa si cu banii dati si fara A3); desi stiau destul de clar (si de la un moment dat au si simtit) ce penalitati prevedea contractul, au tot amanat ca si acum exproprierile, relocarile de utilitati, plata facturilor... Prin alte parti din Balcani, Bechtel chiar a terminat proiecte.
PS: sa nu intelegeti ca sunt cu Bechtel (dimpotriva, nu vreau sa-i mai vad in .ro), dar cu un partener cu adevarat "serios" am fi putut avea A3 Brasov-Bors din 2013!
Apropos de Biharia-Bors, parca anul trecut se vorbea ca prin mai va fi gata (inaintea ungurilor  :)).

Cetatean

Sunt de aceeasi parere ca A3 Bechtel e cel mai "tun" lot. La fel pe A2 ce a facut Colas. Pe A1 Arad PORR.
Va ganditi ca aceste contracte de sute de milioane sunt semnate de niste oameni care castiga 1000 de euro pe luna? Plus ceva sporuri,bonusuri... Intelegeti de ce statul iasa rau? Doar niste manageri care au lucrat vreo 10 ani in privat, pe proiecte mari, cu experienta ar putea face,daca ar vrea un contract ok pentru stat.
Cu niste manageri seriosi, platiti foarte bine am avea si contracte ok.
In privat, vedem proiecte care merg bine.

naivu

Curiozitate: la Iernut, bucata de autostrada de ~1km dintre cele doua poduri ale nodului, cea care se termina in giratoriul de la Lidl si a fost data in folosinta in decembrie 2018, din ce lot facea parte si cine a construit-o? Sa o fi predat Astaldi in avans la cererea CNAIR? Sau este posibil sa fi facut parte din Iernut-Chetani si sa fi fost (cu acordul Astaldi) transferata la Geiger si finalizata de acestia ca sa se poata circula pe Ungheni-Ogra-Iernut?

Europiu

Este o bucatica din lotul Astaldi pe care ei au consimtit sa o deschida. Ca sa il citez pe Horatiu, whenever in doubt du-te la Sinteza pe care el o intretine sistematic. In 2018 s-a petrecut evenimentul, daca te uiti la postari din perioada octombrie-noiembrie a acelui ani vei putea afla toata tevatura.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

naivu

Multumesc @Europiu, m-am uitat la postarile de atunci; am remarcat ca pt cei 0,8km half-profile facuti de Astaldi nu au facut receptia, i-au dat pur si simplu in folosinta (motiv pt care in presa s-a vorbit doar de Geiger si Strabag).

ciprebbe

Au facut asta ca o recompensa a optimizarii nodului Iernut. Chiar daca s-a mers pe barba Astaldi si probabil refac uzura optimizarea nodului aduce mai mult profit.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe


florin74

Parca pasajul peste A3 si CF l-au scurtat, prin mutarea spre deal

Allex

Si toate pasajele peste A3 le-a adus cu terasamentul aproape in autostrada. (Pentru a scurta lungimea grinzilor)
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova