Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

5 Members and 31 Guests are viewing this topic.

danny_cbu

Vreo sansa sa fie convinsa Straco sa termine doar nodul Ludus Chetani si apoi sa se rezilieze contractul?

alecu26

^^ finisajele alea se mai regleaza...se mai rezolva pe final. Cu cosmetizari. Ce ma doare e altceva:
- Acoperire doar de 3.5 cm la grinzi. Cum au pacalit oare Eurocodul aici? Diferenta de la 5 cm la 3,5 e enorma...iar grinzile marginale sunt extrem de expuse la sare, curenti de aer cu cloruri, inghet dezghet...etc.
- Neoprenele nu au nici un fel de blocaj. Au fost nenumarate probleme cu grinzi sau neoprene care au luat-o la plimbare din cauza ca nu sunt fixate cat de cat in pozitie.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cfdp

daca se pleaca de la S4 +2CLASE=S6 clasa structurala, se trece apoi la reduceri o clasa din clasa betonului, o clasa daca pozitia armaturilor nu este afectata de procesul de constructie, 1 clasa controlul special al calitatii de productie al betonului, s
si asa pe fidic galben cu angajarea sistemului de calitate se poate ajunge la clasa structurala S3 CARE ARE STRATURI DE ACOPERIRE PINA LA 4cm.
O alta posibilitate de reducere a stratului de acoperire este tratarea suprafetei betonului impotriva agresiunilor exterioare

voicul

@danny_cbu - de reziliere se vorbeste doar pe forum. Eu nu am auzit de amenintari din partea guvernelor. Probabil pentru ca nu au ajuns la 99%!  :lol:

Eu zic ca exista sane mari sa terimine nodul Chetani, dar asta mai prin aprilie - mai 2020.

gicu

Quote from: alecu26 on November 28, 2019, 08:53:11 AM
Cum au pacalit oare Eurocodul aici? Diferenta de la 5 cm la 3,5 e enorma...

Eurocodul este un standard de proiectare, nu este normativ. Doar normativele se publica in Monitorul Oficial si au obligativitate legala. Standardele nu sunt obligatorii.

florin74

Astaldi mai devreme de inceput iulie 2020 nu termina.

cfdp

Intradevar la noi in domeniul tehnic numai legile sunt obligatorii, dar este ff greu sa convingi ISC, BENEFICIARI, EVENTUAL DIRIGINTI, cand faci rabat la normative
un exemplu este interpretarea CD31 CAPACITATEA PORTANTA  limita defl. Benkelman in cazuri concrete. Toti se leaga de limitele din normativ date pentru pamanturi omogene atat timp cat nu se poate echivala in  E din Calderom

rocklee

#22162
Ceva noutăți de pe segmentul bors- biharia. 8)

pentium10

#22163
Biharia teaser,
ar trebui sa urmeze mai multe poze pe pagina FB Selina





Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

alecu26

Deci daca ii bagi pumnul in gura la proiectant si gasesti un verificator batran care sa puna stampila se poate si cu 3.5 cm.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

horatiu.cosma

La Astaldi treaba stă complet diferit față de Straco. Cu ajutor vietnamez (vreo 120 de oameni) au trecut de 90%, până la finalul sezonului toate structurile vor fi gata. Au uzură cam pe 10 km din 18, 20 km de parapeți din 80. Rămân pentru 2020 2 porțiuni scurte fără asfalt pe autostradă (pe lângă Gheja și în zona intersecției cu DC 86), de finalizat o rampă la Mureș lângă Straco și încă una mică la Bogata, rampele și giratoriul la pasajul de la Iernut, asfalt pe poduri, marcaje, parapeți, înierbare ceva șanțuri, garduri, indicatoare. O estimare realistă pentru finalizare e iunie 2020. Fierarii se vor muta la Brăila unde se vor călca în picioare cu restul oamenilor fiindcă partenerul serios a fost în stare în 2 ani să dea AC doar la podul peste Dunăre, nu și pentru cei 19 km de drumuri de legătură, iar restul oamenilor se vor duce cel mai probabil la CF km614-Simeria. Ar fi vrut să se lege cu Curtea de Argeș-Pitești, dar și acolo e blocaj. După n șantiere care se mișcă mizerabil (Straco, Pizzarotti, Aktor etc) ajungi să vezi un șantier care se mișcă așa de bine, e natural să te bucuri ca un copil. După care ești adus cu picioarele pe pământ de  cei de pe șantier cu replici de genul "a fost un ritm normal, se putea și mai bine dacă nu venea insolvența Astaldi sau dacă rezolva partenerul serios exproprierile". Ce dulce e uneori normalitatea și ce amar e gustul antitezei cu multe alte șantiere.

Am intrat dinspre Luduș pe DJ 107G și de acolo spre podul peste Mureș de la limita cu Straco. În față podul peste Mureș și CF, aproape în totalitate cu primul strat de asfalt de BAP. În față se văd sulurile de hidroizolație pentru ultima deschidere a podului.


Privire înapoi spre Iernut, avem binder.


Se lucrează la amenajarea definitivă a malurilor cu pietriș.


Butelie cu gaz pentru înfierbântarea hidroizolației. Nu există tehnici mai moderne pentru operațiunea asta?


Detaliu hidroizolație.





horatiu.cosma

O privire dintre podurile paralele ale autostrăzii.


De aproape cu hidroizolația.


Am trecut pe sensul celălalt unde avem asfalt pe tot podul.


Zona rostului de dilatație dintre beton și metal.


Ceva instalație pentru cabluri pe bordura laterală. Se fac găuri în grinda parapet pentru viitorul parapet greu.





Continuăm spre Straco, muncitorii sunt în pauza de masă.


Privire înapoi spre Iernut.


Dezastru pentru o autostradă nouă, trebuie reziliată și demolată  :lol:. În caz că unii de prin CNAIR nu au prins gluma și nu știu ce e acolo, le spunem noi că e rostul de dilatație. Asfaltul vine tăiat și pus un dispozitiv de acoperire a rostului de dilatație, fiindcă grinzile și tablierul se mișcă în funcție de temperatură  :D.


Privire înapoi spre Iernut.

horatiu.cosma

Am ajuns la capătul podului, privire spre capătul lotului, spre Straco. Ar mai fi mers 2/3 deschideri la pod și scăpau de umplutura asta imensă la rampă. Sunt aproape convins că vom avea trambulină aici. În depărtare ce e cu negru e primul strat de asfalt și e tot pe lotul Astaldi. La îmbinarea dintre loturi Straco mai are cam 50 de cm de umplutură ca să ajungă la nivel.


Se muncește la biscuiții de beton ai rampei, dar acum e pauză de masă.


Detaliu bordură pod, privire spre Iernut.


Sunt între cele 2 poduri paralele ale autostrăzii, CF jos, Mureș mai în față.


CF-ul spre Tg. Mureș cu podul peste Mureș.


Detaliu asfalt și zonă unde vor veni acele borduri.


Detaliu rost.


Așa e de lat, cam 50 de cm.


Am mers spre capătul podului dinspre Iernut, detaliu cu limita dintre hidroizolație și asfalt, privire spre Straco.


Rost dilatație acoperit cu o placă de metal, ca să poată trece finisorul cu asfalt.


Grosime strat de bază și binder.

horatiu.cosma

În spate e podul peste Mureș, în față intersecția cu DC95 (și una dintre cele 2 zone fără asfalt de pe autostradă).


Înaintăm spre DC95.


În dreptul DC95, înaintăm spre viitor desființatul DJ107G.


Aproape de intersecția cu DJ107G. Materiale depozitate pentru umplutură pentru când vor desființa DJ-ul (acum e circulabil, vorba vine, că e ca după război).


DJ107G în plan apropiat, un podeț tubular în continuare pe autostradă. DJ 107G se va desființa pe zona aia și tot traficul va fi redirecționat prin DC 95 care va subtraversa autostrada.


Podețul tubular.

horatiu.cosma

Continuăm pe asfalt spre Bogata, ne apropiem de cele 2 parcări.


Parcarea din dreapta, clădirea pare 90% finalizată, mai trebuie asfalt prin parcare.


Asemenea și în stânga.


O privire înapoi spre parcări.


Continuăm spre Bogata.


Un mic debleu înainte de podul de la Bogata.


Aproape de pod.


Stâlpi pentru panouri fonoabsorbante pe stânga.





O privire înapoi spre Cluj.