Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 42 Guests are viewing this topic.

marinul

Cateva poze de la nod Biharia de ieri. Noutatile sunt ca au inceput sa toarne rigolele langa dn, ridica predalele la pasajul dinspre Satu Nou si incepe sa dispara depozitul de materiale




















Powered by API/PUM imgur uploader

bgd77

Poze de azi de la A3 Rasnov - Crstian, pasajul peste DN73A.

Pe partea dinspre Bucuresti nu pare sa se fi mai facut nimic. Mai e o pila de facut, dar nu au mai lucrat la ea. In schimb au lucrat la relocarea conductelor de gaze.

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


Powered by API/PUM imgur uploader

bgd77

Pe partea dinspre Brasov, s-au mai apropiat cu terasamentul de DN si se pare ca relocarile conductelor de gaz sunt cam gata. In departare se vede un pasaj peste autostrada cu grinzile montate.

(GPS)


(GPS)


Powered by API/PUM imgur uploader

RaduC

Eu as fi instalat balustradele când încă grinda era pe sol, evitam dubla situatie periculoasa ce implica lucrul la înălțime și peste un drum deschis curculatiei publice

Quote from: marinul on November 23, 2019, 10:11:53 AM




Powered by API/PUM imgur uploader

danutzu_1069

^ Balustradele fiind montate doar pe o parte a grinzii, ar insemna ca atunci cand este ridicata cu macaraua, grinda sa fie inclinata intr-o partea cu balustradele....

JohannDB

O "chestie" minimală este să nu mai veniți cu "recomandări" de genul "eu aș fi făcut....aș fi dres, aș fi instalat..... Există niște normative/recomandări/tehnici de montaj care deocamdată sunt .... independente de orice am gândi noi !! Și lucrul la înălțime are niște normele lui, printre altele !

carutasul


RaduC

#22117
^^ Tocmai de accea am spus ce as fi făcut eu. În formularea mea nu a fost nicio recomandare.
Și apropos de normative, ele nu sunt bătute în cuie și nici nu prezintă masuri explicite ci doar de principiu. Prin urmare, este alegerea constructorului cum se debaraseaza de responsabilitatea satisfacerii cerințelor din normative.
Si acolo unde se poate face ceva pentru a îmbunătăți siguranța, eu aleg sa fac pasul în plus.

Principiul prevenției spune ca riscul trebuie eliminat / prevenit. Abia acolo unde nu se poate aplica prevenția / eliminarea, se încearcă diminuarea. În exemplul de mai sus e clar ca riscul ar fi putut fi prevenit, nu?

Și nu sunt de acord că nu trebuie venit cu păreri, tocmai pentru că acesta este un forum de discuții, nu de amatori

Cristi N

Si eu cred ca sunt importante aceste pareri din exterior si nu le-as numi chiar de amatori. Ar fi cu adevarat interesant sa vedem si argumentele de partea cealalta. Dintr-o discutie de genul asta sunt cele mai mari sanse sa obtii un upgrade al metodelor de lucru, este unul din cazurile de: "thinking outside of the box".

nenea_hartia

#22119
@bgd77: dezolant șantier, nici o schimbare cât de cât notabilă, ,,norocul" nostru că ciotul ăla nu folosește aproape nimănui. Probabil se vor târâi așa și la anul, că nu-i vede nimeni, noi și presa ne uităm doar la loturile de pe A1 și A10.

pasadia

Cat timp nu exista AC pentru capete (macar sub formă aia tâmpită de sensuri giratorii) și pentru drumul de legătură...

alecu26

Evident ca se monteaza de la sol. Daca antreprenorul lucreaza si gandeste un pic proactive...si mai departe de ziua de maine, cofrajele pentru placa si tot ce inseamna ea sunt pe santier inainte de momentul ridicarii grinzii. Se evita acel lucru periculos din cos atarnat in macara deasupra unui drum deschis circulatiei (99% acel cos nu e ISCIR izat sau ceva de genul asta) si se evita costul cu inchirierea macaralei pentru asta, plus lucrul mult mai rapid la sol.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

JohannDB

Nici nemții, nu montează de la sol, console și altele la grinzi; după urcarea lor abia atunci este "front de lucru" pentru altceva......
... Mă uitam la poza de mai jos, pe A24 (Hamburg-Berlin) km 217-218 (aproape de A10 "ringul berlinez") unde este un pod prea jos (cel din spatele "prim-planului") ce va fi demolat și lăsat cel nou, mult mai înalt peste autostradă..... Cât timp am trecut pe acolo, s-a lucrat zile întregi la "structurile laterale" până au ajuns la starea din imagine, dar grinzile erau "toate sus" ! De fapt aici este un șantier întins pe vreo 40de km, de la ringul berlinez spre vest, unde mai multe poduri sunt demolate și lăsate altele noi, mai înalte........



Powered by API/PUM imgur uploader

marinul

Aveti exemple de la noi unde s-au urcat grinzile cu "chestii" pe ele ? PORR cum a lucrat la pasajele peste A3?

danutzu_1069

^ Discutam despre altceva in cazul acela. Grinzile metalice aveau predale. Dar erau si pe stanga si pe dreapta, in exterior => sarcina echilibrata si usor de pozitionat pe aparatele de reazem