Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 38 Guests are viewing this topic.

savagedanyro

nu vom afla niciodata. clar nu vor dori sa desecretizeze acest contract. Praf in ochi
...live the moment...

tigrel58

#1891
E coincidenta dreaq sau astia de la DPIIS chiar ne citesc?
La zece juma sebba intreaba de contract, la ora 11,36 eu postez cu vrajelile (#1887), dupa ce AM CAUTAT pe site.
Nu trec 2 ore si apare contractul !!!! Ca in faza cu pestisorul.
@ DPIIS: dorinta nr. 2 e sa scoateti concesiunea pana de Craciun  :lol:

iuli

Quote from: savagedanyro on July 30, 2013, 04:24:04 PM
nu vom afla niciodata. clar nu vor dori sa desecretizeze acest contract. Praf in ochi

Anca Boagiu: "Desecretizarea contractului cu Bechtel, praf în ochi"

Quoteată comunicatul de presă remis de Anca Boagiu:

"REF: Desecretizarea contractului Bechtel = praf în ochi marca Șova&Fenechiu. Le cer guvernanților să facă publice, de urgență, contractele semnate cu avocații care au supervizat afacerea Bechtel și, mai ales, valoarea acestor contracte precum și comisioanele încasate. Șova știe de ce!

Degeaba se laudă Dan Șova, în parteneriat cu Relu Fenechiu, că au desecretizat contractul Bechtel. Șova&Fenechiu au aruncat pe piață, spre manipularea opiniei publice, dosare golite de conținut. Unde este contractul inițial Bechtel semnat în anul 2003 de Adrian Năstase, fost premier al PSD?
[...]

sursa

Vă rog să comentaţi doar despre subiect, fără referiri politice şi comparaţii belicoase între persoane...
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

penad2007

Ce sa comentez? Toata lumea stie ca avocatul lui Bechtel este mama vitrega a lui sova. A fost un contract in PPP ( asa a fost prezentat initial in 2003). Urmeaza altele tot in PPP. ;)

cezar-mario2012

Hai să fim serioși,  cele mai multe modificări sau făcut pe vremea lui Dodre. Eu raman la părerea ca dacă se făcea autostrada conform planului și aici mă refer la durată, acuma era gata și poate nu așa scumpă,  majorări ar fi fost.  Dacă nu mai țineți minte în acea perioada au explodat prețurile la materiale de construcții. Fiecare guvernare a vrut sa tragă ceva bani din acest proiect. Niciunul nu are scuze,  dacă sunt la cașcaval vreau si eu o bucată. Asa suntem ca nean, de la cel mai mic la cel mai mare, în marea majoritate.
Acum ce rost mai are nu o să mai fie nici o autostradă pe acolo,  păcat de porțiune pe care s-a mai lucrat,  se va distruge de tot, iar traseul era bun, atat economic, cat si turistic. Făgărașul, Sighișoara,  Sovata si Zalău ar fi fost foarte avantajate. Asta este poate în viața viitoare.

reed

Stai usurel.O sa se faca.Italienii la jumatea anilor 60 au inceput sa faca autostrazi.Nu se poate face totul in 10-20 de ani.Usor,usor,o sa se faca.Azi 10 maine 30 de km..vom avea in final o autostrada sa lege Estul de Vest.Pe mine ma alarmeaza insa lipsa de viziune cu privire la infrastructura Moldovei.In timp ce sud-estul,sudul,si vestul se vor dezvolta,Nord Estul va ramane in continuare cea mai saraca zona din Romania.

cezar-mario2012

Uite care este teaba, poate mutli dintre voi sunteti mai tineri si aveti timp sa mai asteptati, eu am 42 ani peste 20 de ani la ce imi mai trebuie? Poate nici nu mai exist pe atunci.

reed

Multi inainte,insa la posibilitatile financiare ale Romaniei,nu vad mai devreme de 20 de ani autostrada Transilvaniei terminata.Asta doar in cazul in care vom avea poate in viitorul apropiat o clasa politica cu ceva mai multa viziune :yes:

sebba

Reed, problema nu e de bani. Nici nu am avea nevoie de fonduri extere daca am avea o conducere responsabila si direct interesata.
Au trecut totusi 23 de ani de cand ni se tot spune cat rau a facut comunismul acestei tari dar tot de 23 de ani in aceasta tara nu s-a facut mai nimic bun, doar s-a distrus. D-aia nu avem bani.
Si da, cum zice si Cezar, ca si io am 41, CAND  voi merge si eu pe litoral doar pe A?
La 80 de ani? Cine va merge? Eu? Sau cenusa mea?

Si hai, eu nu mai apuc, asta e, dar voi, cei de 20+... veti apuca? In stilul asta, cum evolueaza lucrarile la noi, io nu as paria ca apucati... :(

Pe de alta parte, nu ma incalzeste deloc ca italienilor le-a luat 30 de ani sa faca autostrazi...
Romania era mult inaintea lor, comunismul ala de-l blamati voi a reusit sa faca din Romania singura tara fara datorii externe, si asta e cel mai bun lucru care i se poate intampla unei tari.

Si nu vreau prin asta sa proslavesc comunismul, vreau doar sa atrag inca odata atentia ca cei ce ne conduc de peste 23 de ani nu sunt interesati de bunastarea tarii, ci doar de dezmembrarea ei dpdv economic, social, financiar si chiar politic

Daca nu ar fi fost bani nu s-ar fi spart 1.5miliarde de euro pe bechtel (sau sa-i zic NATO?)

Scuze, dar nu se poate discuta buba asta fara sa implici si politicul
Sailing away! S/Y Haimana

iuli

^^^

Offtopic, discuția poate continua în Parcare
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

Stratul de asfalt turnat de Bechtel pe Autostrada Transilvania, mai subţire cu opt centimetri

QuoteAmericanii de la Bechtel au construit puţin şi prost. Stratul de asfalt pe care l-au turnat pe Autostrada Transilvania este mai subţire decât ar fi trebuit. Informaţia apare în contractul desecretizat ieri. Din acelaşi document aflăm că Ministerul Transporturilor a fost de acord cu această modificare încă de acum doi ani.

În 2011, ministrul Transporturilor era Anca Boagiu. Aceasta a decis să schimbe structura autostrăzii Transilvania pentru a avea costuri mai mici.

Prețul pentru cei 113 kilometri ar fi trebuit să fie de 285 de milioane de euro, însă ministerul a făcut economie de 6 milioane de euro grație costurilor mai mici la materiale de construcții.

Din 18 centimetri de asfalt, au fost turnați doar 10 și, în loc de 30 de centimetri de piatră spartă, în construcția autostrăzii au fost turnați doar 24 de centimetri.

sursa
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

alecu26

speculatie.

Nu am acum programul sa verific, dar acea noua structura e echivalenta structural cu cea veche.

Calcul in sine e mult mai complicat matematic dar va dau doar niste valori:

Piatra sparta = 500 Mpa
Strast asfalt de baza=5000 MPa
Balast stabilizat=1000 Mpa

(balast simplu....250Mpa, dar ala nu conteaza ca nu s-a schimbat).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

SILVIUFG


ciprebbe

Contractul din 2003 era nesecret, si a fost pus link si pe forum cu el, abea in 2005 s-a secretizat odata cu anexele, care acum sunt publice .  (astea au modificat pretul initial de 2.2 mld)
Oficial pana nu gasesc originalul din 2003 nu il pot publica.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

dr4qul4

#1904
cea mai buna varianta de a ascunde un contract este .... la vedere si impartit in bucatele cat mai mici si mai multe.  :lol:

acum sunt 2 variante... ori incearca sa adune toate bucatelele inainte sa-l publice complet, iar puzzle-ul este greu de reconstituit, ori il analizeaza ca nu cumva sa publice ceva incriminator pentru ei.

probabil, intr-un final, vor publica explicit partile care le convin (a se citi: care arata vina PDL-ului) si extrem de alambicat, fara nici o explicatie partile care nu le convin.

totusi, daca in contractul initial scrie clar 2,2 mld pt 415 km, fara alte clauze care sa permita dublarea pretului, atunci au tot interesul sa-l publice
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist