Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 51 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Trafic de 15.000 (la nivel de 2015, probabil azi vreo 17 mii) e la limita pentru HP. Ma uit pe autostrazile deschise la trafic si doar Bucuresti-pitesti, A2 spre Bucuresti si centura Sibiu trec de 15000. Si noi vorbim de 15000/17000 trafic de tranzit Cluj-Oradea, fara cel local de la Zalau. Facem si noi ceva ce va fi aglomerat de la inceput?

pasadia

Dar nu vei muta totul pe A3. Din aia 10k Cluj - Oradea tot vor ramane unii pe DN1 (traficul local, distributie pentru Huedin/ Alesd, etc...).

In alte zone unde A dubleaza DN-ul (B- Pitesti, B- CT, SB-Sebes), A-ul e mult mai apropiat si chiar a luat tot traficul. Dar aici nu se va intampla asta...

dragos76

Nu e cam scurtă devierea aia de la Luna? Adică mi se pare că pleacă de pe la vreo 50-70de m de unde va intersecta corpul autostrăzii. Nu e cam din scurt pentru acel pasaj?

cristi5

#20178
Nu tot traficul Cluj-Oradea va fi captat. Poate aflam cumva cat din el e de tranzit si cat e local.

Eu de la Huedin la Cluj preferam prin Zimbor cand era DNul in reparatii. Dar Huedin-Zimbor e o bucata buna, deci nu stiu cat de atractiv va fi A3 pt Huedin-Cluj.

Ciucea-A3 iar va fi de mers ceva.

Pe de alta parte
- pana se termina tunelul (cand se va muta traficul Cj-Bors pe A3)are timp s creasca traficul
- 10k e Capus-Alesd, zonele apropiate de Cluj si Oradea au valori mai mari

horatiu.cosma

Traficul local pe Cluj-Oradea l-am scos si am ajuns la 10.000 (plus inca 5000 Cluj-Zalau). Intrarile spre Cluj si Oradea au 20.000, apoi scade spre mijloc. Am luat cifra minima dintre Cluj si Oradea care e pe la Piatra Craiului.

pasadia

Vezi ca cifra de 10k a dat-o cristi, nu tu. ;)

horatiu.cosma

Ma scuzati. Cristi, imi permiti sa folosesc cifra ta :lol:? Pasadia, am luat-o din aceeasi sursa ca si Cristi, adica Cestrin 2015.

vancouver

#20182
Exista niste distante "psihologice" care conteaza in unele situatii. Una dintre ele este cea de 1 ora + ceva peste, dar sa nu treaca de 2 ore. Adica psihologic de fapt este 2-ul, care nu trebuie sa mai apara in calcul.

Odata cu construirea completa a A3 Cluj - Oradea exact asta se va intampla. Timpul de mers intre Cluj si Oradea o sa inceapa cu 1. Ceva asemanator cu Bucuresti-Pitesti. Asta aduce cu sine o largire SEMNIFICATIVA A RELATIILOR SOCIALE SI ECONOMICE. Ca sa dau un exemplu: o firma de termopane din Cluj acum nu-si prea pune problema sa monteze la Oradea, doar in conditii exceptionale accepta (de ex. chiar nu are comenzi in Cluj sau comanda e f. mare). Valabil si pentru zugravi, livrari de materiale, santiere mici, livrari de mancare, calculatoare si alte bunuri, avocati, mers la medic sau medic la pacient, vizitat prieteni, mers la un concert, meci, conferinta, etc... Normal ca exista si acum acest tip de trafic, dar el va cunoaste cu totul alte dimensiuni, daca timpul scade si ajunge cu 1 in fata (si chiar si dincolo de orice psihologie, de la ca. 3 ore centru-centru la ca. 1:30 e distanta de la dublu la jumatate...).

Noul trafic nu apare instantaneu, legaturile se creeaza in timp - 5-10-15 de ani. Dar el  trebuie luat in seama cand facem calcule la autostrazi. Nu pot la 10 ani dupa inaugurarea unui proiect major sa ma apuc de un upgrade. Daca am un santier dimensionez ca sa ajunga apoi pe 40-50 de ani, nu doar in primul an de functionare.

Mai adaugam si ceva trafic in plus spre / dinspre Zalau si imprejurimi, plus faptul ca o autostrada va atrage aproape integral orice trafic international (cei care acum ies la Sacueni, Valea lui Mihai, Carei, Petea si care nu sunt "regionali" ci merg pe relatii de tip Moldova-Ungaria, toti acestia vor folosi EXCLUSIV autostrada).

Eu estimez un trafic de MZA 20.000-30.000 pentru A3 Cluj - Oradea la ca. 10 ani de la finalizare, date fiind cifrele actuale si considerentele de mai sus. In jurul oraselor mari (langa Cluj si Oradea) valorile vor fi si mari. Pe DN1 in apropiere de Cluj si Oradea de asemenea valorile vor ramane ridicate, dar o sa dispara mare parte din camioane.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

#20183
Adica 20k peste vreo 20 ani (nu vad cum poate fi tunelul gata in mai putin de 10). Posibil. Dar si 17k e la fel de posibil. Sper sa traim si sa vedem. Daca trece de 20k si suntem amandoi sanatosi in 2039, voi fi bucuros sa ma deplasez personal sa-ti dau o sampanie.

Care sunt sinergiile aparute intre Sibiu, Sebes si Deva? Traficul e la... 12k? Dar intre Bucuresti si Constanta, capitala si un mare port? Noroc ca CESTRIN nu masoara traficul in lunile de iarna ca ne-ar fi rusine cu MZAul A2.

Daca se incepea in 2004 cu tunelul Meses pe half-profile, si se faceau rapid si loturile de deal greu tot HP (ca doar multe tronsoane au fost finantate de la buget, cu tzaraita, practic viteza de finantare pe km de drum sigur putea fi aproape dubla!), efectele de sinergie pe care le dorim cu totii (dar pe care nu le vedem in teren) s-ar fi putut realiza mult mai rapid (pt ca tunelul e drumul critic), si dupa 20-30 de ani statul ar fi fost presat sa faca si celalalt fir.

Dar in tot acest timp am fi fost siguri ca nu facem lucrari de care n-avem nevoie. Ca doar n-ar fi prima oara: Canalul Dunare-Marea Neagra, Casa Poporului, Canalul Bucuresti-Dunare care nu exista, nu va exista, dar  blocheaza un amarat de pod pe prima cale ferata din tara, nodul Turda, Sebes mult supradimensionate, reconstructia CIV cu daramarea unor tronsoane care mai aveau in ele multi ani de exploatare etc, etc, etc.

pasadia

@horatiu: da, stiu ca voi "aveti" acces la niste date la care un muritor ca mine doar poate visa - asta e, nu-mi permit sa le platesc. Si pe de alta parte oricum nu contestam cifra caci zona Bucea aparea cu peste 8000 in recesamantul din 2010.

Dar problema e ca daca cifra era ajustata, atunci ajustarea trabuie sa fi fost facuta de cristi, nu de tine.

Ps: distinct vorbind imi permit insa sa am reticente mari vizavi de cifra pentru ca o compar cu cea de pe BV-SB. Si zic asta pentru ca:

-  strabat deseori aceste drumuri (luna asta am fost de 3 ori pe CJ-Oradea si de vreo 10 ori pe BV- SB). Concluzia mea empirica e ca in acest moment BV-SB are garantat MZA mai mare decat CJ- Oradea (nu mai zic de victime). Recesamantul din 2010 spunea invers...

- iar in alta idee cred ca acum o parte din traficul masurat in 2010 pe CJ-Oradea s-a mutat la sud, pe loturile deschise pe A1. Pana in 2012 am iesit si eu din tara pe la Bors. Dupa aia am folosit exclusiv Nadlac pentru directia Viena. Si acelasi lucru se aplica si altora.

cristi5

#20185
Cifrele de trafic pe DN din 2015 sunt disponibile in raportul trimis catre ONU care e public. Cred ca e pus pe topicul respectiv. Nu e o harta ci un spreadsheet dar in rest informatiile sunt compatibile. Foarte de acord ca atitudinea MT si CESTRIN fata de public, si secretomania romaneasca in general, sunt condamnabile.

DN1 la granita Cj-Bh are putin sub 10k. Ar fi o crestere de peste 10% in 5 ani.

In rest de acord ca A10/A1 capteaza trafic si va capta si mai mult.

pasadia


nenea_hartia



pasadia