Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 41 Guests are viewing this topic.

voyageros



Voi stiti mai bine ce se intampla aici. Capatul autostrazii la Campia Turzii

florin74


alexandruduma

#19742
Incep sa apara grinzile pentru supratraversarea autostrazii de catre DN. Ar trebui sa se apuce totusi si de pile, de culee, devierea temporara...

voicul

Eu stiu ca cei 40 de m sunt deja in contract/vor fi facuti de Straco.

Ce se vede in imagine este ca Straco e la datorie si asta e doar de bine (chit ca se misca mai incet).

horatiu.cosma

#19744
^
Nu prea stii bine. Cei 60 de metri (nu 40) sunt inca in aer. In acte, aia ar trebui sa fie gata la cheie din 2010, dar CNAIR refuza sa puna la dispozitie documentele prin care au fost receptionati ca finalizati, deci deocamdata nu putem specula decat pe surse.

alin2pas

60 m la un cost estimativ de 5 mil. euro/km înseamnă 300.000 euro, se pot face prin act adițional fără probleme, apoi conducerea CNAIR să-i întrebe la tribunal pe cei care au semnat recepția dacă a corespuns planeitatea pe acea porțiune și să recupereze paguba din buzunarul lor. Cam așa văd eu soluția. Nu e nevoie să ne scărpinăm cu mâna dreaptă în urechea stângă 5 ani ca să ne mai gândim ce să facem.

realfanady

Revin  :D, nu stiu daca a mai fost postat aici, dar pe OSM nu apare:

Il rog pe aceasta cale pe RobertH, sa deseneze in OSM. A facut treaba excelenta la Iernut.




Powered by API/PUM imgur uploader


Rosu - autostrada
Albastru - DJ existent
Verde - DJ relocat
Galben - bretea autostrada

Se vede mai greu, ulterior voi incerca sa postez punctele cheie, daca nu se intelege.

pentium10

#19747
este deja trecut de 1 an de zile (daca nu vezi pe editorul OSM sa faci zoom cand esti in 'edit mode', ca doar atunci apare)
nu vad sa fie schimbata fata de desenul tau

Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

realfanady

Ai dreptate. Asa imi apare, si intr-adevar nu este diferenta.

Hercule

La nodul Iernut foreza era in pozite de atac. Pozele sunt de la ora 17. Este multa armatura pentru piloti forati depozitata langa calea ferata. Pozele sunt facute dinspre Iernut spre intrarea pe A3.







Locatia exacta a forezei:



Powered by API/PUM imgur uploader
Deșteaptă-te române!

pentium10

Poze magnifice din Bogata si cursul Muresului cu drona Phantom de duminica, pozele nu-s ale mele (foto credit: Gobe Studio).
click pentru zoom









Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

thufeb

#19751
^^^
Scuzati-ma, sunt nou pe forum si nu inteleg despre care 60 de metri este vorba. In Google Maps vad ca tronsonul actual se termina chiar in DN15 si vad ca are parapeti si e marcat pana la margine.








Powered by API/PUM imgur uploader

Poate cineva sa marcheze pe harta de mai sus partea unde ar fi cei 60 de metri lipsa despre care vorbiti?

horatiu.cosma

Dr unde se termina marcajele pana in DN15.

pentium10

S-a mai discutat

Quote from: Ionut on September 18, 2017, 07:36:28 AM
Hai ca a terminat Victor articolul despre ciotul fantoma. :lol:
Probabil foarte putini dintre voi stiu, asa ca va recomand sa va documentati temeinic. :)




​​INTERACTIV Cum au "disparut" 40 de metri din autostrada Transilvania:
Gaura dintre lotul facut de Bechtel si restul autostrazii care se construieste acum spre Targu Mures


Mai exact, vorbim de o "gaura" de 40 de metri - unde corpul autostrazii nu este complet construit, intre tronsonul realizat de americanii de la Bechtel si inaugurat in 2010 si lotul adiacent de la Campia Turzii spre Targu Mures (sectiunea 2A2 din cadrul Lotului 3 al autostrazii Campia Turzii - Ogra) aflat in prezent in perioada de executie. Cei circa 40 de metri unde corpul autostrazii nu a fost finalizat complet faceau parte din tronsonul executat de compania Bechtel, insa constructorul american nu a mai terminat lucrarile, iar in 2013 contractul a fost reziliat.

Tronsonul adiacent, Lotul 3 Campia Turzii - Targu Mures, licitat in 2014 si contractat in 2015, are planurile autostrazii care se opresc exact in punctul unde incep cei 40 de metri lipsa.

FOTO: Bucata unde lipseste corpul autostrazii. Teoretic, cei 40 de metri ar fi trebuit sa fie construiti de Bechtel. (Sursa foto: Filmare aeriana Asociatia Pro Infrastructura)


Surse din partea constructorului au precizat pentru HotNews.ro ca poarta discutii cu Compania de Drumuri pentru a gasi o solutie pentru situatia aparuta. Pe teren, insa, santierul autostrazii nu ajunge sa faca o conexiune cu corpul autostrazii executate de Bechtel. La solicitarea HotNews.ro, Compania de Drumuri a recunoscut ca 40 de metri din tronsonul 2B ai A3 Campia Turzii - Gilau nu au mai fost executati de catre Bechtel. "La data finalizarii sectorului de autostrada, cuprins intre km 0+000 - km 10+200 din sectiunea 2B, Campia Turzii-Gilau, de catre Antreprenorul Bechtel International Inc, in luna noiembrie 2010, nu au fost executati circa 40 de metri din acest sector, respectiv de la km 0+000 si pana la km 0+040 al Sectiunii 2B", se arata in raspunsul CNAIR transmis HotNews.ro.

Compania de Drumuri motiveaza nefinalizarea celor 40 de metri prin faptul ca primul punct al sectorului de la "km 0+000 se afla in axul DN15 neexistand posibilitatea devierii acestuia, avand in vedere ca in Studiul de Fezabilitate aprobat la acea data, pe DN15 urma sa se execute un pasaj peste autostrada, pe aliniamentul actual al DN15".

Totusi, Compania de Drumuri sustine ca situatia va trebui remediata de constructorul lotului adiacent, mai exact asocierea Straco Group - Specialist Consulting - Total Road, pentru ca ar exista o astfel de cerinta in cadrul caietului de sarcini din licitatia atribuita constructorului. "In cadrul contractului "Proiectare si Executie pentru Realizarea Autostrazii Brasov - Targu Mures - Cluj - Oradea, Sectiunea 2A: Ogra - Campia Turzii, Lotul 3 Chetani - Campia Turzii, km 21+500 - km 37+191" este prevazuta ca cerinta obligatorie specificata in mod expres <<conexiunea la km 37+191 cu Sectiunea 2B Campia Turzii - Gilau>>", sustine CNAIR.

Cu toate acestea, cerinta contractuala la care face referire Compania de Drumuri nu poate fi aplicata practic din cauza situatiei din teren. La pozitia kilometrica la care face referire CNAIR -  mai exact la km 37+191 - nu exista corpul autostrazii la care constructorul sa faca conexiunea ceruta. Practic, daca ar fi sa extindem numerotarea pozitiilor kilometrice folosite pentru sectiunea 2A Chetani - Campia Turzii, legatura ar trebui sa fie realizata aproximativ la pozitia 37+230. Rezulta circa 40 de metri care trebuiesc construiti si platiti si care momentan sunt inafara oricarui contract semnat.


Click aici pentru comparatie interactiva.

Foto: Unde se termina in prezent corpul autostrazii construita de Bechtel. Pana in axul DN15, acolo unde se termina actualul lot 3 al autostrazii Campia Turzii - Ogra sunt circa 40 de metri:




Hotnews
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

thufeb

#19754
Multumesc pentru explicatii.

Am intors poza de mai sus pentru ca sa se vada mai bine unde e km 37+190 daca ne luam dupa nordul geografic.



Powered by API/PUM imgur uploader

Vad ca mesajul de mai sus este din 18 Septembrie 2017, iar din ce gasesc in sinteza autostrazilor, contractul a fost semnat in 19 Februarie 2015.
Peste 5 zile se implinesc 4 ani de la semnarea contractului. Sa inteleg ca inca nu s-a rezolvat situatia? :o