Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

Ionut

Va rog sa terminati cu discutia despre live cu intorsul telefonului, e offtopic. Am inteles ce am gresit, data viitoare facem mai bine.

Am filmat aseara de la bord pe timp de noapte. Nu e cine stie ce filmarea, dar am sa o procesez acum si cred ca in cateva ore o sa fie pe YouTube sa putem comenta. O sa fac o vizita cred ca saptamana viitoare pana la Moara Vlasiei. Sa vad, nu stiu exact, e cam ciudata vremea si daca ninge/ploua nu iese filmarea OK.

Ionut

Dragilor, misiunea acestui thread s-a incheiat in ceea ce priveste ciotul Petricani-DNCB. Asa ca va invit sa continuam discutiile despre semaforizarea la Petricani, despre ambuteiajele din zona si asa mai departe pe thread-ul dedicat, adica acesta: Sistematizarea infrastructurii si a transportului public in zona Pipera.

georgec

Arata bine si este un pas inainte chiar daca facut foarte tarziu.

Ionut

Asta am facut ieri de la deschidere. Nu se vede cine stie ce pe timp de noapte si cu stropi de lapovita/ninsoare pe parbriz, dar va faceti o idee. O filmare mai buna alta data, cand prind vreme buna si timp cat de cat decent. Pacat ca nu s-a inaugurat mai devreme pentru ca ajungeam si pana la Moara Vlasiei si era si uscat.


Ionut

Gata cu bucatile astea ca mi s-a urat de ele. Sa incepem (de fapt sa reluam) povestea Suplacu-Bors:

API pe Facebook

Ieri, 13.12.2018, a fost semnat contractul pentru capătul vestic al Autostrăzii A3, între Borș (graniță) și Biharia (la nord de Oradea). Lotul are doar 5,35 km și va fi construit de asocierea Trameco-Vahostav cu 134,2 milioane lei plus TVA (5,4 milioane de euro/km) având la dispoziție 4 luni de proiectare și alte 15 de lucrări în teren.

Istoria tronsonului Suplacu de Barcău-Borș este tumultoasă. Autostrada a fost începută de Bechtel acum mai bine de 10 ani, contractul fiind reziliat de Dan Șova în 2013 la un procent fizic de aproximativ 50%.

În 2014, CNAIR a lansat licitația pentru finalizarea lucrărilor, iar în 2015 s-a semnat cu spaniolii de la Corsan-Corviam. Dar după un an și jumătate în care nu s-a făcut nimic în teren, în 2016 s-a reziliat și acest contract.

Abia în august 2017 s-a scos din nou la licitație, CNAIR împărțind cei 60 de kilometri în 3 sectoare (5,35 km, 28,55 km și 26,35 km). Biharia-Chiribiș încă așteaptă încheierea bătăliei contestațiilor din instanță, iar Chiribiș-Suplacu de Barcău nu are un câștigător anunțat oficial.

Vecinii din Ungaria nu ne așteaptă bâlbele și își vor conecta Autostrada M4 de granița noastră peste vreo 12 luni. Într-un scenariu ultra-optimist, noi terminăm la finalul lui 2020 bucățica de 5 km. Realist, prin 2021, dacă ne uităm la experiențele trecutului.

Dragi responsabili din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, ca să nu râdă vecinii prea tare de noi, vă rugăm să-i ajutați pe constructorii bihoreni cu avizele, exproprierile, relocările de utilități și autorizația de construire ca să-și poată face treaba.

danutzu_1069

#19295
Daca luau lucrarea cei de la UMB, dormeam linistit pentru ca stim ce pot.... Asa... Stare de veghe..

zevsar68

Cu o ora in urma, nodul Moara Vlasiei era blocat cu parapete de beton si NJ...

NGC

Quote from: pasadia on October 18, 2018, 07:12:03 PM
Si in caz ca va intrebati - pe cei 6 km dintre Rasnov si Cristian nu exista nici un semn. Ok, e adevarat, nu am fost in recunoastere decat pe DJ112B, Cristian - Vulcan, pe acolo pe unde ar fi capatul nordic, un nod si drumul de legatura spre DN73. Nu am vazut nici un fel de semne, nici o investigatie pe teren, nici o decopertare de forma, nici macar vreun panou din ala amarat care sa anunte lucrarea si faptul ca se face pe fonduri UE. Inca cred ca va veni anularea contractului in curand...

Nu sunt interesati de PPP pe lotul ala. :lol:

C31I6



NGC

Quote from: NGC on December 13, 2018, 09:24:26 PM
Quote from: Ionut on December 13, 2018, 07:52:26 PM
Mi s-a acrit cu astia.

Ca sa fie clar cine sunt "astia", era vorba despre CNAIR.

Dar stati sa vedeti maine ca se poate si mai rau. :lol:

Sa vedem acum daca se poate si mai rau. :D

NGC

Quote from: NGC on December 13, 2018, 08:23:06 PM
Am vesti despre 4 tronsoane diferite de pe A3. O sa rezerv 3 mesaje acum, iar ultimul subiect il voi scrie maine. Este cel mai distractiv, dar va trebui sa beti ceva inainte ca sa nu va ia ameteala. :lol:

Quote from: NGC on December 13, 2018, 08:58:31 PM
Pentru maine seara pregatiti popcorn si ceva tarie. A, aveti nevoie si de rabdare si nervi. :p

Sunteti pregatiti? :D

Atentionare! Daca nu aveti rabdare sa cititi toate ineptiile ce vor urma, asteptati mesajul cu concluzia.

NGC

#19300
Vom vorbi acum despre aceasta licitatie.

Quote from: NGC on November 01, 2018, 09:36:35 AM
Dupa cum se stie deja, in 19.10.2018 CNSP a lansat licitatia "Atribuirea unui contract de parteneriat public-privat pentru realizarea obiectivului ,,Autostrada Ploieşti- Brașov", în conformitate cu OUG nr. 39/2018".

Valoare estimata: 1,360,000,000.00 EUR fara TVA

Durata contractului: 288 luni

Fonduri: Alte fonduri

Termen depunere oferte: 19.11.2018

QuoteLucrări de constructii si operare pentru realizarea obiectivului ,,Autostrada Ploieşti - Brașov(Cristian)", în conformitate cu OUG nr. 39/2018 privind parteneriatul public-privat. Proiectul prevede, pentru sectorul Ploieşti - Braşov (Cristian) importante lucrări de artă, între care 14 viaducte şi 33 poduri cu o lungime totala de aprox. 3 km, precum şi 2.6 km de tuneluri cu galerie dublă, reprezentând una dintre provocările inginereşti cele mai complexe. Totodată, sunt incluse noduri rutiere, drumuri de acces la autostradă, precum şi asigurarea continuităţii drumurilor existente pe care autostrada le-ar putea întrerupe, relocarea variatei reţele de utilităţi pe care autostrada o afectează, lucrări hidrotehnice şi de atenuare a impactului asupra mediului. Costurile de construcţie acoperă nu doar suprafaţa de rulare, respectiv partea văzută a autostrăzii, ci şi numeroase alte lucrări care fac ca această suprafaţă de rulare să se ridice la un înalt nivel de calitate. Este vorba de lucrări importante de terasamente precum şi de consolidare a versanţilor datorate profilului geologic şi geotehnic al zonei străbătute de autostradă, lucrări a căror stabilitate este direct influenţată de executarea unui sistem vast şi judicios gândit şi realizat de preluare şi îndepartare a apelor meteorice sau de infiltraţie.În plus, există o varietate de alte lucrări specifice unui proiect de autostradă, cum ar fi sistemul de monitorizare a traficului, marcaj şi semnalizare rutieră, sistemul de apel în regim de urgenţă, sistemul ITS (IntelligentTrafficSystem), sistemul de taxare, centrele de întreţinere, spaţiile de servicii şi de parcare.

[...]

Atentie ca valoarea estimata este in EURO. Ofertarea se va face tot in EURO.

NGC

#19301
"Atribuirea unui contract de parteneriat public-privat pentru realizarea obiectivului ,,Autostrada Ploieşti- Brașov", în conformitate cu OUG nr. 39/2018"

Sa incepem asadar sa punem paie pe foc. :p

Mai jos aveti o selectie a clarificarilor facute de CNSP. Atentie, e cu "P" la sfarsit, nu cu "C", pentru ca e faimoasa Comisie Nationala de Statistica si Prognoza.

Conditii generale + plata de disponibilitate

C1I1



C1I2



C1I3



C32I11



C29I6



C29I9



C29I10



C31I14



C31I15



C31I6



C32I1



NGC

#19302
"Atribuirea unui contract de parteneriat public-privat pentru realizarea obiectivului ,,Autostrada Ploieşti- Brașov", în conformitate cu OUG nr. 39/2018"

Negocieri? Totul e negociabil!

C2I8



C15I26



C29I2



C29I14



C32I14



NGC

#19303
"Atribuirea unui contract de parteneriat public-privat pentru realizarea obiectivului ,,Autostrada Ploieşti- Brașov", în conformitate cu OUG nr. 39/2018"

Taxare Bucuresti - Ploiesti? Cu placere!

C29I13



C31I10



C31I16



C37I8



NGC

#19304
"Atribuirea unui contract de parteneriat public-privat pentru realizarea obiectivului ,,Autostrada Ploieşti- Brașov", în conformitate cu OUG nr. 39/2018"

Garantia de participare

C35I2



In raspunsul corespunzator intrebarii 11 din clarificarea 32 au precizat totusi ca nu se aplica articolul b). Vedeti putin mai jos de ce.

C32C35



Experienta pentru operarea si intretinerea autostrazii? Pentru ce ne trebuie aia?

C31I11



Garantie de executie? Pentru ce ne trebuie aia?

C15I2



Inlaturarea concurentei facute de DN1? Mai vedem.

C33I8