Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 44 Guests are viewing this topic.

wrumwrum

si la giratoriul de la Popasului greblau pamantul si montau panourile fonoabsorbante lipsa de pe pod.

alecu26

#19111
Quote from: voicul on December 13, 2018, 12:23:30 PM
"Pe de altă parte, un ofertant cere să i se confirme că statul nu va mai moderniza sau lărgi la două benzi DN1, după realizarea autostrăzii, astfel încât aceasta să nu aibă concurență."

E ceva normal. In matricea de riscuri daca riscul de trafic e impartit sau total la ofertant e absolut normal sa se ceara asa ceva. Altfel, in cazul, reducand la absurd, ce te faci daca vine statul si mai construieste o autostrada pe langa cea a ta? Te uiti cum circula masinilie gratis pe autostrada vecinului?

Si mai sunt o gramada de alte chestii care trebuie reglate foarte fin si de oameni cu experienta in PPP. Inclusiv problema taxelor si accizelor: Daca vine statul si de maine spune ca motorina e 100 RON Litrul? Sau mareste absurd de mult TVA ?

Umila mea parere mai ales in conditiile din Romania trebuia o metoda de taxare tip shadow toll (fara porti efective) si ofertantul sa primeasca bani functie de acel trafic. Sau, o suma fixa anuala, numita si taxa de disponilbitate, care este maximala, si din ea se tot scad tot felul de penalitati de exemplu pt cate ore e inchisa cicrulatia din cauza zapezii? (sau daca dupa 24 de ore de incetare viscul, autostrada nu e inca la "negru"). Si in acest caz, statul roman poate moderniza si face 100 de autostrazi langa cea facuta in PPP.

Parerea mea ca doar firme sinucigase vor depune oferte. Stiu firme super serioase care nu au chetuit 10 RON ca sa se inscrie la procedura. :))
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

rota

S-a semnat contractul pentru proiectarea și execuția lotului de autostradă dintre Biharia și Borș

Astăzi, 13.12.2018, CNAIR SA a semnat contractul pentru proiectarea și execuția Lotului 3 aferent Secțiunii 3C din Autostrada Brașov - Târgu. Mureș - Cluj - Oradea în regim de FIDIC GALBEN.

Lotul 3 (5,35 km), reprezentând subsecțiunea 3C3 se întinde între localitățile Biharia și Borș (km 59+100 – km 64+450) și se desfășoară într-o zonă de câmpie, ce se înscrie între localitățile Biharia, Satu Nou și granița Româno - Maghiară, intersectând la nord de localitatea Biharia drumul național DN 19 (Oradea - Satu Mare), la km 59+614.

La km 59+875 este prevăzut un nod rutier, respectiv nodul Biharia, cu 5 bretele și 3 pasaje. În apropierea acestui nod rutier se află calea ferată CF 402 Oradea - Satu Mare, pe care o intersectează la km 60+066. Traseul aferent lotului 3 se termină la granița Româno - Ungară, la km 64+450.

Specificații tehnice:

Noduri rutiere: km 59+875 - nodul Biharia

Principalele Poduri și Pasaje:
1. Pasaj pe autostradă peste DN 19 la km 59+614,85 - deschidere: 21 m
2. Pasaj pe bretea peste DN 19 la km 59+615 - în afara autostrăzii - deschidere: 21 m
3. Pasaj pe autostradă km 59+877 - 3 deschideri: 15+21+15 m
4. Pasaj pe autostradă peste CF Ia km 60+067 -3 deschideri: 21+21+21m
5. Pasaj pe drum de exploatare peste autostradă la km 63+-246 - 4 deschideri: 15+21+21+15 m

Operatorul economic care va realiza proiectarea și execuția Lotului 3 este ASOCIEREA TRAMECO SA - VAHOSTAV SK AS - DRUMURI BIHOR SA - DRUM ASFALT SRL - EAST WATER DRILLINGS SRL. Valoarea contractului este de 134.221.397,72 LEI fără TVA, echivalentul a 28,5 milioane Euro fără TVA, având un cost/ km de 5,3 milioane euro fără TVA.

Sursa de finanțare: FONDURI EUROPENE NERAMBURSABILE.

În conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestui contract este de 19 luni, din care 4 luni pentru activitatea de proiectare și 15 luni pentru execuția lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor ofertată de Asocierea declarată câștigătoare este de 10 ani.

Comunicat CNADNR

rota

Autostrada A3, intrarea în București, video HD de la MT  :)

Ministerul Transporturilor

voicul

La mai bine de 12 ani nu avem exproprierile facute pe A3? WOW.
Sigura exceptie ar fi nodul cu viitorul A11 care e nou aparut, in rest ...  :banned:

Din articoul de mai sus:
"Din perspectiva siguranței traficului soluția aleasă acum – intersecție în T semaforizată – este cea mai bună soluție. Nu știu cum ar putea face ulterior sens giratoriu în zonă în condițiile în care există linia de tramvai. Mai există și problema trecerilor de pietoni", a declarat pentru G4Media.ro inginerul Robert Cristian Moraru, auditor de siguranță rutieră.

Intradevar: de ce vor sa (mai) faca giratoriu acolo?

paulmare

Duamna primar vrea
sa ridice tramvaiul pe o estacada sau sa il bage pe dedesubt nu conteaza, doar sunt firmele prmariei cele care fac studiul de fezabilitate acuma

Dominik

#19116
Sunt curios cum va arata noaptea aceasta autostrada urbana ?... sper ca vor aprinde lumina pe toti cei 6 km....pe A1, bypass Arad arata foarte frumos noaptea.
You're in Steelers Country

ciprebbe

Aseara, la intoarcerea de la Iernut, in nodul Turda ardeau toate becurile de pe nodul cu A10, mai putin cele montate de Bechtel. Cred ca si la Buc vor sta aprinse.
Nu au pus LED-uri acolo? ca sunt sute de stalpi pe toata zona.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Dominik

Exact sunt sute de stalpi, de aia ma gandeam/speram sa fie aprinsi toti...va arata spectaculos...vedem maine seara  :)
You're in Steelers Country

Cristi N

Teoretic nu trebuia sa mearga iluminatul la intersectia cu DNCB de cand au dat drumul acu 3-4-5 ani? Ma gandesc ca in acte figura ca finalizat pana la Popasului.

Si tot legat de subiectul iluminatului public, stiu ca lampile cu vapori de sodiu au de obicei 400W, cele cu LED-uri care se monteaza in mod curent pe drumuri cat au?

cosminn

#19120
^

Acum 3 ani A3-ul se oprea în câmp la vreo 500-600 de metri de Popasului.

Vice33

@Roadrunner:  Nu inteleg, te incurca sau e un repros faptul ca A3 se termina in Petricani (cu un semafor)...? Cum ai vrea sa se integreze A3 in reteaua stradala a Bucurestiului...?

Poate te-ai gandit la o continuare de drum cu 4 benzi, ca o centura sau ceva asemanator in prelungirea terminarii A3...
Acum ce sa ii faci, bine ca maine se inaugureaza si bucatica aceasta si nodul Moara Vlasiei...

paulmare

#19122
^ Nu e cine stie ce gheseft ledul in locul lampii cu vapori de sodiu, un bec bun cu vapori de sodiu la 400w are durata de viata peste 20000 de ore si peste 48000 lumeni - eficienta energetica e A++ si la sodiu
http://www.lighting.philips.ro/prof/lampi-si-tuburi-conventionale/surse-de-iluminat-h.i.d/sodiu-la-inalta-presiune-son/master-son-t-pia-plus/928144809227_EU/product
atata ca e mai ai la astea ca si la tuburile de neon igniter si balast
si dispersia e la 360 de grade - ceea ce nu e chiar un avantaj pentru o lampa cocotata pe varful unui stalp
si ca asta moare de tot dintr-o data si e vizibil ca e ars - la led sunt multe montate in lampa si pica pe rand, cnair care e mare iubitoare in a intretine infrastructura ar avea de lucru cand se arde un bec, la led ca e mai chior dupa ceva vreme - asta e :)

Dar asa strict din perspectiva eficientei energetice - lampile cu sodiu sunt foarte OK

dr4qul4

Eu nu inteleg de ce va plangeti de cum se termina A3 in Bucuresti.  Pana una alta, A3 continua dupa centura, asemeni unui bulevard cu 3 benzi pe sens si un singur giratoriu, pentru nu mai putin de 6,5 km.
A1 se opreste in semafor exact dupa centura. A2 se opreste intr-un giratoriu la nici 1,5 km de centura.
prin comparatie, A1 ar fi trebuit sa ajunga pana la Politehnica (si pana acolo sa aiba doar un giaratoriu la Lujerului), iar A2 ar fi tb sa mearga pana la Fizicienilor.

Da, zona Pipera este oricum blocata, dar asta este din cauza aglomerarii de cladiri de birouri, nu din cauza A3.
S-ar putea sa ma insel, dar cred ca A3 este prima strapungere a soselei de centura de la A2. Mai avem nevoie de inca vreo 10 (care sa se si continue cativa km spre centru) ca sa vedem o imbunatatire.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Quote from: dr4qul4 on December 13, 2018, 05:37:43 PM
S-ar putea sa ma insel, dar cred ca A3 este prima strapungere a soselei de centura de la A2. Mai avem nevoie de inca vreo 10 (care sa se si continue cativa km spre centru) ca sa vedem o imbunatatire.
Nu te inseli...

Dar oricum, intrarea A3 in Bucuresti in conditiile actuale este "dead meat"...
Mai vorbim peste o luna...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)