Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 38 Guests are viewing this topic.

adiarc

^mersi de poze...am mai semnalat intr-un post trecut ca unele sunt ca "pisatul boului",dar nimeni nu a comentat.....iar "burta" aia e in primul rand o problemă de siguranta si apoi estetica...
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Sorin62

Quote from: panda_no 5 on November 04, 2018, 07:52:25 PM
Grecii au ceva probleme cu parapetele. Nu prea le iese.
[...]Prin comparatie uite cum arata parapetele montat pe tronsonul vechi de o firma din Timisoara.
[...]Inca o nelamurire, poate ne explica colegii de specialitate. Piulite inca nestranse pe tot pasajul peste Popasului? Doua piuite stranse si doua nestranse la aproape fiecare  picior metalic. Mai urmeaza ceva? Ca doar nu le lasa asa cred.
Mentionez ca este montata deja glisiera asa cum se vede in prima poza din acest set.
[...]

Și la astea lucrează o echipă adusă din Grecia! Constructor de mare clasă!
Noroc că nu se mai poate de vina pe CNAIR și pentru asta...

În altă ordine de idei, la breteaua de la DNCB au ajuns cu terasamentul la nivel de balast stabilizat pe toată lungimea.

danutzu_1069

Pai ar fi doua cauze pentru parapet "ca pisul boului" :
1. Fie stalpii nu au ffost aliniati la.... batere sau cand au fost date gaurile de prindere in beton
2. Fie au fost batuti la un unghi altul decat 90grd. Asta poate fi de la masina de batere care nu a fost pusa bine pe pozitie...
Daca prinderea este direct pe beton, posibil ca supratata betonului sa nu fie orizontala, caz in care unele piulite raman nestranse, urmand ca stalpul sa fie pus vertical si unde ramane spațiu sub talpa, sa fie puse laine (table distantiere)

alexandruduma

#18543
Restul de poze si video. Pe scurt: Straco mai nimic, Astaldi incet si ei, par sa se concentreze pe nodul de la Iernut, acolo era un pic de miscare si Duminica.





























Powered by API/PUM imgur uploader

alexandruduma

#18544
Am inclus si filmarea din 23 Septembrie pentru comparatie. Puteam la fel de bine sa o las doar pe ea, nu am fi pierdut mare lucru, avansul e minim in 6 saptamani de vreme buna.  >:(


marinul

foarte buna paralela, intradevar la straco avansul este insesizabil. Ma intreb daca nu ar putea cnair-ul sa puna presiune pe ei sa finalizeze intai nodul Chetani si pe urma sa-si vada de restul lotului

horatiu.cosma

Ca sa ceri ceva in plus, trebuie sa dai ceva in plus la randul tau. CNAIR crede ca totul i se cuvine, ca antreprenorii sunt niste sclavi pe plantatie care executa ordine si rezolva probleme, in timp ce cnair sta bine mersi si se lafaie pe banii nostri. Nu merge chiar asa. Un exemplu de nesimtire fara margini e la podul Gilau. Practic TS a facut podul pe banii lor, fara ca cnair sa faca ceva in sensul asta. La momentul deschiderii circulatiei erau platiti 2 milioane din vreo 30. La straco v-am zis zilele trecute ca nu plateste cnair de cel putin un an arheologie, conexiune, ASR si altele. Prefera sa doarma si sa castige constructorul respectivii bani in instanta. Doar ca asta se va intampla in cativa ani si un constructor in insolventa ca Straco care depinde de fiecare leu va fi oale si ulcele pana atunci. Poate dupa 2020 va veni cineva care sa asaneze prin Dinicu Golescu, ca e Jale.

voicul

As zice ca ar fi o intrebare si mai buna pentru CNAIR:
Nu se poate sa va platiti la timp constructorii ca sa nu (mai) ajungem in situatii penibile in care constructorii dau faliment, avand semnate contrace de milioane de euro?

Bogdan_Cluj

Quote from: alexandruduma on November 05, 2018, 05:05:27 AM
Am inclus si filmarea din 23 Septembrie pentru comparatie. Puteam la fel de bine sa o las doar pe ea, nu am fi pierdut mare lucru, avansul e minim in 6 saptamani de vreme buna.  >:(

Foarte buna editarea, multumim (+1).
Eventual daca data viitoare vrei sa faci la fel (sa incluzi in stanga sus), eventual sa zbori cu drona cativa metri mai la dreapta pentru ca santierul sa nu fie centrat exact pe centrul imaginii, ca sa ai loc in stanga de a include ultima filmare.

dragos76

A trebuit să mă chinui mult ca să îmi dau seama care e filmarea din 23 septembrie, și care e cea actuală :(.
Și asta nu din vina lui alex! (apropos, +1 meritat, ca de obicei).

teoneo

Din filmare, atât cât se poate vedea, am observat că, la doua din cele 3 relocari de LEA care trebuie făcute în zona Cuci (Termocentrala Iernut), sunt executate fundațiile (vedeți asta la min 18:01, la cea de 400 KVA și la min 18:41), dar nu văd asta la stâlpul de la min 16:23 (poate nu se vede din cauza inserării frame-ului cu filmarea veche).

E clar că Alstaldi/Max Boegl s-au concentrat mai mult pe nodul Iernut și au mai redus din progres în restul lotului. Pe 23 septembrie când am fost pe-acolo mi s-a zis că în mai puțin de o săptămână va veni tăblierul metalic și la Bogata pentru cele două traversări peste Mureș. Ei, uite că n-au sosit nici acuma, iar cele de la Luduș stau jos (singura diferență e că s-a pus pe piloni tăblierul și pe sensul Luduș - Câmpia Urzii, pe malul dinspre CF și s-a sudat/îmbinat la sol unele elemente pe partea dinspre Gheja/Luduș).

La nod Iernut s-au apucat de ridicat rampa sudică lângă pasajul pentru bretea 1 care supratraversează autostrada.
Mi se pare interesantă devierea DN14A. Din geometria ei pare că face un S care, cel mai probabil, va traversa CF-ul prin alt punct pentru ca să se poată realiza pasajul/viaductul peste A3 si CF405.

Ce urmează e o paranteză, o părere, vă rog tratați-o ca atare:
Casa aceea de pe dreapta care e (era) în plan pentru demolare ar putea fi ocolită prin spatele ei. Locuiesc acolo niște bătrâni. Mă gândesc și eu că ar fi (fost) o lovitură prea grea pentru ei. Casa încurcă devierea, care e ceva temporar. Nu pare că ar încurca lucrările la viitorul pasaj. Nu cunosc amănunte, dar observ că sunt soluții de evitare și a acestei demolări. Cui i-ar conveni ca la finalul vieții să își ia catrafusele să se mute și asta pentru o deviere? Și unde? Casa pare bine făcură, agoniseala de o viață. Aici nu prea ar merge, parafrazând, "dau casa mea pentru-o cărare" din sloganul "dau viața mea pentru-o iubire". Eu văd că este loc și prin spatele casei. Poate ca S-ul acesta se continuă pe-acolo!

alexandruduma

#18551
Quote from: Bogdan_Cluj on November 05, 2018, 12:53:39 PM
Eventual daca data viitoare vrei sa faci la fel (sa incluzi in stanga sus), eventual sa zbori cu drona cativa metri mai la dreapta pentru ca santierul sa nu fie centrat exact pe centrul imaginii, ca sa ai loc in stanga de a include ultima filmare.

Nu era in plan suprapunerea dar si eu m-am gandit la fel, sa zbor nu pe ax ci spre stanga ca sa sa am loc pentru filmarea precedenta. Vedem data viitoare, oricum pana la primavara nu cred ca mai are rost filmat ceva aici. Dar nu-i bai, ne pregatim de Nădășelu – Mihăiești, ca doar au promis ca-i dau drumul, nu? La licitatie ma refer... :)

Quote from: dragos76 on November 05, 2018, 01:32:04 PM
A trebuit să mă chinui mult ca să îmi dau seama care e filmarea din 23 septembrie, și care e cea actuală :(.

Pai e simplu, te uiti daca s-a copt cucuruzul  :D Ca alte progrese nu sunt asa de vizibile...

voicul

#18552
Ce e nou: CNAIR a gasit alt vinovat (desi ei seriosi, deja efectuaseara "nicio o plată în cadrul contractului" !!! 8) ) pentru care nu se construieste o autostrada!

----

Cel mai lung tunel de autostradă din România, în aer după 3 ani de chinuri ale facerii. Statul, şi fără studiu de fezabilitate şi dat în judecată

După mai bine de trei ani de la semnarea contractului pentru studiul de fezabilitate al Tunelului Meseş din Autostrada Transilvania, acesta încă nu e gata. Mai mult, firma care trebuia să îl finalizeze se judecă cu statul după ce i-a aplicat penalităţi de întârziere.

Cu o lungime de 2,4 kilometri, Tunelul Meseş ar urma să fie cel mai lung tunel rutier din România. Statul a scos la licitaţie studiul de fezabilitate pentru acest tunel încă din 2014. În primăvara lui 2015 a atribuit firmei Tecnic Consulting  Engineering Romania contractul pentru realizarea SF, în valoare de circa 1 milion de lei şi cu durată de 12 luni.

Trei ani mai târziu, nu numai că studiul nu este gata, dar firma care trebuia să îl finalizeze a dat statul în judecată, după ce i-au fost aplicate penalităţi.

Statul îi aplicase acestei firme penalităţi de 278.000 lei reprezentând perioada de întârziere pentru neîndeplinirea obligaţiilor contractuale aplicate perioadei 20.09.2015 - 11.07.2017, potrivit unor date din toamna anului trecut.

De asemenea, până în toamna anului trecut nu fusese efectuată nicio o plată în cadrul contractului. În schimb, până la acel moment fusese predat studiul geotehnic pentru viitorului tunel de autostradă.

Oficialii de la Drumuri spun că firma nu a mai predat însă toată documentaţia aferentă Studiului de Fezabilitate. Prin urmare, contractul a încetat. Mai mult, din cauză că s-a ajuns la litigiu în instanţă, statul nu se poate folosi de documentele predate şi nici nu poate să lanseze mai departe la licitaţie proiectarea şi construcţia tunelului.

Tunelul Meseş, proiect de 150 milioane de euro blocat
În vara anului trecut, pasionaţii de infrastructură exclamau că traseul Tunelului Meseş a fost în sfârşit stabilit. Pe forumul Asociaţiei Pro Infrastructură a apărut atunci o imagine a planului de situaţie cu amplasarea tunelului.

Pasionaţii de infrastructură mai spuneau atunci că tunelul va fi sub formă de două tuburi cu câte două benzi plus trotuare, dar fără banda de urgenţă.

Tunelul Meseş ar urma să fie construit pe traseul Autostrăzii Transilvania (Braşov-Cluj-Borş), în sectorul Mihăieşti-Suplacu de Barcău. Mai exact, acesta va traversa Munţii Meseş la altitudinea de 400 de metri, în apropiere de oraşul Zalău.

Prin construirea acestui tunel va fi evitată astfel realizarea unor săpături adânci de 42 de metri şi late de 120 de metri, cum erau prevăzute în varianta de traseu din studiul de fezabilitate din 2004 (foto linia neagră) pentru Autostrada Transilvania.

Cu o lungime de aproximativ 2,4 kilometri, tunelul de pe Autostrada Transilvania îl va depăşi astfel pe cel de pe Transfăgărăşan, care deţine în prezent titlul de cel mai lung tunel rutier din România. Tunelul Capra-Bâlea, care se întinde pe o distanţă de 884 de metri, a fost construit în 1972. Pentru realizarea sa au fost săpaţi peste 41.000 de metri cubi de piatră, folosindu-se 20 de tone de dinamită, potrivit transfagarasan.eu.

Mai sunt niste date irelevante pentru subiect aici:
http://www.economica.net/cel-mai-lung-tunel-de-autostrada-din-romania--in-aer-dupa-3-ani-de-chinuri-ale-facerii--statul--si-fara-studiu-de-fezabilitate-si-dat-in-judecata_160655.html


Sorin62

Quote from: voicul on November 06, 2018, 09:31:25 AM
Ce e nou: CNAIR a gasit alt vinovat (desi ei seriosi, deja efectuaseara "nicio o plată în cadrul contractului" !!! 8) ) pentru care nu se construieste o autostrada!
[...]
Statul îi aplicase acestei firme penalităţi de 278.000 lei reprezentând perioada de întârziere pentru neîndeplinirea obligaţiilor contractuale aplicate perioadei 20.09.2015 - 11.07.2017, potrivit unor date din toamna anului trecut.
[...]
Oficialii de la Drumuri spun că firma nu a mai predat însă toată documentaţia aferentă Studiului de Fezabilitate. Prin urmare, contractul a încetat. [...]

Păi cum să plătească statul pentru un așa-zis ,,studiu geotehnic", incomplet, fără documentație?
Contractul a fost pentru un ,,studiu de fezabilitate" nu un ,,studiu geotehnic".

Nu înțeleg, ce ar fi trebuit să facă CNAIR? Să plătească niște bani așa, oricum, doar pentru că firma respectivă a trimis o hârtie?
Înțeleg că au fost penalizați pentru întârziere în derularea contractului încă din toamna lui 2017!

Avem un contract semnat în 2015, cu durată de 12 luni. În 2017, contractul nu este gata, în loc să se livreze un studiu de fezabilitate se livrează un ,,studiu geotehnic", statul emite penalități pentru întârziere, și tot statul este de vină că nu a plătit acest contract! Serios?

Este vorba de un contract de 1 milion de lei! Pentru CNAIR ăștia sunt mărunțiș!
(A mai fost o discuție cum că Aktor nu lucrează pe ciotul A3 de la intrarea în București că nu au fost prevăzuți bani în buget, când, de fapt, ei nu erau în stare să emită facturi. Când le-au emis, le-au fost plătite în două săptămâni!)

Dar o discuție despre neseriozitatea celor de la ,,Tecnic Consulting Engineering Romania", nu pornim? Să vedem un pic ce mari realizări au ei în România?