Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 22 Guests are viewing this topic.

pasadia

Sincer iti spun, eu tot nu inteleg de ce sunt 2 noduri. Mi s-ar fi parut mai logic sa fie pastrat doar cel cu drumul de legatura cu centura Oradea, dar ca acest drum sa fie continuat spre nord si sa intersecteze DN19 undeva mai la nord (probabil la nord de Satu Nou). Da, asta ar mai fi presupus inca un pasaj peste CF pentru acest drum de legatura (sa-l numim conventional DX11), dar cred ca investitia ar fi mai mica decat acel nod dublu trompeta prevazut acum intre A3 si DN19.

Ideea e ca DN19 isi va pierde din importanta si DX11 va creste mult in importanta pentru a servi nu numai traficul Oradea - A3 ci si traficul Oradea - Carei si Carei - A3. Ca atare nu DN19 are nevoie de pod ci DX11 ar fi avut nevoie de o mica continuare spre nord.

voicul

Eu chiar as fi vazut mutarea nodului de Biharia pe 19E, ca cine merge spre Zalau ii e mai facil sa nu intre prin Biharia si Cauaceu.
Cine vine de la Satu-Mare si vrea sa intre in H intra direct de la Satu-Mare sau pe la Sacueini.

Traficul mare (spre 90% zic eu) va veni de pe centura Oradea prin noul nod.

pasadia

Daca ar construi si lotul 2, adica continuarea spre Marghita din A3, nu si-ar avea rostul nodul pe DN19E.

voicul

Corect si asta (cred ca am vorbit din experienta realizarilor din RO mai sus).

Si atunci (daca se fac amandoua loturile cam in acelasi timp), am ajunge la ce ai zis tu, cu mult mai multa logica si utilitate.
Asta si pentru ca nu ar mai presupune o centura de E a Oradei.

alexV

De acord cu pasadia. Sunt prevazute doua noduri la distanta de 2 km, peste inca 1 km e parcare, si peste inca max 1 km e granita, unde opresti obligatoriu pentru multi ani de acum inainte. Granita o face partea Ungara, fiindca partea Romana a facut granita la Nadlac.

No, tinand cont ca pe autosrada presemnalizarile incep cu 3 km dinainte, o sa fie un talmes balmes de nici GPS-ul nu are timp sa vorbeasca.

Atunci de ce au ales solutia asta? Singurul motiv e sa economiseasca un pod peste CF pentru traficul Oradea-Satu Mare. Acest trafic va folosi 2km de autostrada. Cumva similar cu ce se vrea la Cluj, unde Centura Metropolitana va folosi 1 km din actuala A3.

Si acum e prea tarziu pentru orice schimbare, asa-i?

ciprebbe

Vorbim de doua proiecte diferite. La cum se misca la noi lucrurile e cel mai bine varianta aceasta. E bine ca s-a reusit modificarea din mers pt ca A3 are sanse mai mai de finalizare decat celalalt proiect in viitorul imediat.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

istvan78

Quote from: alexV on October 31, 2018, 11:35:57 AM
Singurul motiv e sa economiseasca un pod peste CF pentru traficul Oradea-Satu Mare. Acest trafic va folosi 2km de autostrada. Cumva similar cu ce se vrea la Cluj, unde Centura Metropolitana va folosi 1 km din actuala A3.


Ce nasol, daca-i asa!
Segementele astea unde se amesteca traficul de tranzit cu trafic local sunt foarte periculoase pe autostrazi. Vii de la 500Km cu un trafic moderat, "la croaziera", si te infigi untr-o zona aglomerata unde toata lumea intra, iese, schimba benzi in draci. E cumva inevitabil in vecinatatea oraselor foarte mari, va fi asa pe A0, e asa pe M0 (chiar si dupa extindere), la fel pe langa Viena sau Zagreb, ca sa vorbesc doar "prin zona", dar sa proiectezi din start asa pe langa Oradea sau Cluj, e pacat...

alin2pas

Merge și așa ceva, dar ar trebui să se aibă în vedere posibilitatea măririi ulterioare a numărului de benzi pe sens în aceste zone, precum și numerotarea ieșirilor de pe autostradă, cum se practică în alte țări (numerotarea ar trebui introdusă pe toată lungimea autostrăzilor).

Europiu

Numerotare exista deja pe noile bucati de A10. Sa speram ca nu doar cu titlu "experimental".
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

realfanady

Chiar imi place solutia propusa de pasadia. Desi cred ca e cam tarziu, si cu mentiunea, ca acel drum, de la nod pana dupa Satu Nou ar face fata chiar si la 2 benzi, nu-i musai sa fie 4 benzi, desi ar fi fost mai comod.

pasadia

Mno, ai auzit, sunt 2 proiecte diferite. Chit ca a existat "protocol" intre CNAIR si ZMO (Zona Metropolitana Oradea) pentru a face un studiu care viza dezvoltarea proiectului existent. Chit ca logic e sa integrezi solutii intr-un proiect mai larg si sa te uiti si la consecinte. Tratam fiecare lucru de sine statator si dupa aia constatam ca nu functioneaza "sinergiile".

@ciprebee: ca sa fiu rau pana la capat - tu spui ca e bine ca s-a facut modificarea asta. Eu spun ca era bine ca modificarea sa fie renuntarea la acel dublu trompeta si construirea acelei bucati care continua spre nord solutia propusa de ZMO.  Facand in felul acesta nu mai depindeai de executia celuilat proiect (adica a bucatii dintre A3 si centura Oradea). Ziceai ca ai mutat nodul si lasa-i pe seama ZMO sa faca celalalt proiect.


Si cu ocazia asta fac reprosul si pentru ZMO - studiezi un drum care sa-ti continue centura spre nord. Il gandesti ca fiind principala cale pentru traficul greu, pentru traficul de tranzit. Spui ca gandesti solutia si ca centura pentru Biharia. Si apoi mergi cu planul doar pana in A3, de parca nu ar exista trafic generat de Oradea spre nordul judetului Bihor, de parca nu ti-ai dori ca si acest trafic sa se mute de pe DN19 pe noul traseu. Sincer e dezamagitor si ca ZMO a gandit atat de "ingust".

NGC

Sa punem paie pe foc. :p

Dupa cum se stie deja, in 19.10.2018 CNSP a lansat licitatia "Atribuirea unui contract de parteneriat public-privat pentru realizarea obiectivului ,,Autostrada Ploieşti- Brașov", în conformitate cu OUG nr. 39/2018".

Valoare estimata: 1,360,000,000.00 EUR fara TVA

Durata contractului: 288 luni

Fonduri: Alte fonduri

Termen depunere oferte: 19.11.2018

QuoteLucrări de constructii si operare pentru realizarea obiectivului ,,Autostrada Ploieşti - Brașov(Cristian)", în conformitate cu OUG nr. 39/2018 privind parteneriatul public-privat. Proiectul prevede, pentru sectorul Ploieşti - Braşov (Cristian) importante lucrări de artă, între care 14 viaducte şi 33 poduri cu o lungime totala de aprox. 3 km, precum şi 2.6 km de tuneluri cu galerie dublă, reprezentând una dintre provocările inginereşti cele mai complexe. Totodată, sunt incluse noduri rutiere, drumuri de acces la autostradă, precum şi asigurarea continuităţii drumurilor existente pe care autostrada le-ar putea întrerupe, relocarea variatei reţele de utilităţi pe care autostrada o afectează, lucrări hidrotehnice şi de atenuare a impactului asupra mediului. Costurile de construcţie acoperă nu doar suprafaţa de rulare, respectiv partea văzută a autostrăzii, ci şi numeroase alte lucrări care fac ca această suprafaţă de rulare să se ridice la un înalt nivel de calitate. Este vorba de lucrări importante de terasamente precum şi de consolidare a versanţilor datorate profilului geologic şi geotehnic al zonei străbătute de autostradă, lucrări a căror stabilitate este direct influenţată de executarea unui sistem vast şi judicios gândit şi realizat de preluare şi îndepartare a apelor meteorice sau de infiltraţie.În plus, există o varietate de alte lucrări specifice unui proiect de autostradă, cum ar fi sistemul de monitorizare a traficului, marcaj şi semnalizare rutieră, sistemul de apel în regim de urgenţă, sistemul ITS (IntelligentTrafficSystem), sistemul de taxare, centrele de întreţinere, spaţiile de servicii şi de parcare.

Intrucat mai sunt doar 2 saptamani pana la expirarea termenului initial pentru depunerea ofertelor, sa trecem aici si criteriile de atribuire.

Quote
II.2.5) Criterii de atribuire: Cel mai bun raport calitate – pret

Denumire factor evaluare          Pondere

Pretul ofertei                      1 %
Descriere: Componenta financiara
Algoritm de calcul: Punctajul se acorda astfel: a) Pentru cel mai scazut dintre preturi se acorda punctajul maxim alocat; b) Pentru celelalte preturi ofertate punctajul P(n) se calculeaza proportional, astfel: P(n) = (Pret minim ofertat / Pret n) x punctaj maxim alocat.

CAPACITATE TEHNICA                 30 %
Descriere: Contract intocmit de Parteneriat Public-Privat si/sau executia de constructii in infrastructura rutiera, similare cu cele supuse procedurii de atribuire in ultimii 5 ani
Algoritm de calcul: Se vor acorda 15 puncte dacă: Ofertantul demonstreaza prin documente specifice experienta privind incheierea unui contract in Parteneriat Public-Privat Se vor acorda 15 puncte dacă: Ofertantul demonstreaza prin documente specifice experienta in executia/finalizarea de lucrari de constructii de infrastructura rutiera

CAPACITATEA ECONOMICA*             19 %
Descriere: Raportul datorii/capitaluri proprii in ultimii 2 ani
Algoritm de calcul: Se vor acorda 19 puncte dacă: Ofertantul demonstreaza prin documente specifice o pondere de pana la 3 Se vor acorda 14 puncte dacă: Ofertantul demonstreaza prin documente specifice o pondere de pana la 3-5 Se vor acorda 9 puncte dacă: Ofertantul demonstreaza prin documente specifice o pondere de pana la 5 -7,5 * În cazul unei întreprinderi atunci când, în ultimii doi ani: raportul datorii/capitaluri proprii al întreprinderii este mai mare de 7,5 şi capacitatea de acoperire a dobânzilor calculată pe baza metodologiei Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation and Amortization, denumită în continuare EBITDA, se situează sub valoarea 1,0; (EBITDA, Câştigul înainte de dobânzi, rate, depreciere şi amortizare), acestea nu sunt viabile, având dificultăţi în returnarea creditelor.

FINANTARE                          30 %
Descriere: Sursa de finantare a proiectului
Algoritm de calcul: Se vor acorda 30 puncte dacă: Ofertantul demonstreaza prin documente specifice finantarea integrala proprie Se vor acorda 20 puncte dacă: Ofertantul demonstreaza prin documente specifice orice cota de participare mixta (proprie+credit) Se vor acorda 10 puncte dacă: Ofertantul demonstreaza prin documente specifice finantarea integrala prin credit

OFERTA FINANCIARA                  20 %
Descriere: Valori financiare
Algoritm de calcul: Se vor acorda 10 puncte dacă: Ofertantul propune un REGIM TAXARE inferior celui propus in Studiu de Fundamentare Se vor acorda 10 puncte dacă: Ofertantul propune ca ,,Plata de disponibilitate" să se situeze sub nivelul prevazut, cu cel putin 10%.

Punctaj maxim total               100


QuoteOfertantul trebuie sa demonstreze ca cifra de afaceri medie anuală pe ultimii 3 ani (2015, 2016, 2017), a fost de minim: 1.360.000.000 euro fara TVA.

QuoteOfertanților li se impune/solicită să aibă un nivel pozitiv al indicatorului de cash-flow de minimum : 680.000.000 euro fara TVA pentru anii 2016 si 2017. Formula după care s-a calculat cash-flow-ul: valoarea estimata a contractului /perioada de derulare a contractului × perioada solicitată de AC (2 ani-2016-2017).

QuoteGaranția de participare se constituie prin virament bancar [...] în cuantum de aprox. 1% din valoarea totală estimată, respectiv 13.600.000 euro și va fi valabilă pentru o perioadă de 90 de zile de la data limită de depunere a ofertelor.

Atentie ca valoarea estimata este in EURO. Ofertarea se va face tot in EURO.

NGC

^^^ P.S. Observati ponderile si cititi cu atentie fiecare algoritm de calcul. ;)

voicul

"Pretul ofertei                      1 %"

Dati! Stati ... 1% ??????? ! Dati: fara numar, fara numar !!!!
Ce mai conteaza un 0 la finalul insiruirii?

Banu nu e important!

Apropo - eu am luat deja 20% (OFERTA FINANCIARA) ca-i mai mare de cat 1% de mai sus SI nici macar nu vreau a particip.  8)

Granata06

Oare cat de obiectiva va fi aceasta licitatie.... :-[