Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 42 Guests are viewing this topic.

pasadia

Nu lasi lumea sa viseze... Iti dai seama, ar fi primul lot de autostrada din RO la care stalpii sunt mutati inainte de orice alte lucrari. Inainte chiar de aprobarea PT-ului. La naiba, mai ramane sa aflu ca mutarea o fi facut-o Transelectrica pe cont propriu, ca semn de bunavointa. :))


adiarc

hahah....hai sa visam in continuare...pana la sf anului vor fii gata integral relocarile,expropierile,organizarea de santier,  :lol:
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

zuma80

#18347
Cel putin pe waze avem autostrada gata!
Sa speram ca si in realitate rapid...
Pentru A6!


dumbravaandrei

Da... asa au pornit si pe alte meleaguri si s-au trezit ca nu pot construi ("Tunelul pentru ursi"  de pe A1). La normele de mediu din ziua de azi, nu or sa obtina AC in vecii vecilor pentru CoBra...

tom_sawyer

#18350
Anunt de participare: [CN1005385] Atribuirea unui contract de parteneriat public-privat pentru realizarea obiectivului ,,Autostrada Ploieşti- Brașov", în conformitate cu OUG nr. 39/2018

Autoritate contractanta: Comisia Nationala de Strategie si Prognoza

Data publicare: 19.10.2018 02:10

Valoarea totala estimata: 1.360.000.000 euro

Descrierea achizitiei publice:

Lucrări de constructii si operare pentru realizarea obiectivului ,,Autostrada Ploieşti - Brașov (Cristian)", în conformitate cu OUG nr. 39/2018 privind parteneriatul public-privat.

Proiectul prevede, pentru sectorul Ploieşti - Braşov (Cristian) importante lucrări de artă, între care 14 viaducte şi 33 poduri cu o lungime totala de aprox. 3 km, precum şi 2.6 km de tuneluri cu galerie dublă, reprezentând una dintre provocările inginereşti cele mai complexe.

Totodată, sunt incluse noduri rutiere, drumuri de acces la autostradă, precum şi asigurarea continuităţii drumurilor existente pe care autostrada le-ar putea întrerupe, relocarea variatei reţele de utilităţi pe care autostrada o afectează, lucrări hidrotehnice şi de atenuare a impactului asupra mediului.

Costurile de construcţie acoperă nu doar suprafaţa de rulare, respectiv partea văzută a autostrăzii, ci şi numeroase alte lucrări care fac ca această suprafaţă de rulare să se ridice la un înalt nivel de calitate. Este vorba de lucrări importante de terasamente precum şi de consolidare a versanţilor datorate profilului geologic şi geotehnic al zonei străbătute de autostradă, lucrări a căror stabilitate este direct influenţată de executarea unui sistem vast şi judicios gândit şi realizat de preluare şi îndepartare a apelor meteorice sau de infiltraţie.

În plus, există o varietate de alte lucrări specifice unui proiect de autostradă, cum ar fi sistemul de monitorizare a traficului, marcaj şi semnalizare rutieră, sistemul de apel în regim de urgenţă, sistemul ITS (IntelligentTrafficSystem), sistemul de taxare, centrele de întreţinere, spaţiile de servicii şi de parcare.

Prin atribuirea unui contract in regim de parteneriat public-privat reglementat prin OUG nr.39/2018 privind parteneriatul public privat, se urmareste realizarea obiectivului strategic trasat de GUVERNUL ROMANIEI prin emiterea Hotărârii nr. 357/2018 privind aprobarea Listei proiectelor strategice de investiţii care urmează a fi pregătite şi atribuite de CNSP


Data limita depunere candidatura: 19.11.2018 10:00
Data estimata a expedierii invitatiilor de prezentare a ofertelor sau de participare catre candidatii selectati: 26.11.2018 00:00




Studiul de fundamentare detaliază că PPP-ul se va întinde pe o perioadă de 44 de ani, dar în două etape.

Prima etapă va fi de 24 de ani: 4 ani pentru proiectare+execuție și 20 de ani pentru operare.

Etapa 1 prevede că documentația, serviciile de proiectare, execuția lucrărilor, operațiunile de întreținere se vor desfășura pe o perioadă de 24 de ani. Conform planului, proiectarea și execuția lucrărilor ar urma să dureze doar patru ani, moment după care partenerul public - adică statul român - va plăti partenerului privat căte o sumă anuală drept contribuție la amortizarea investiției, dar și o plata de disponibilitate pentru fiecare moment când autostrada este deschisă.

Etapa a 2-a ar urma să aibă o perioadă de 20 de ani și va presupune ca proiectul să fie exploatat în regim de autostradă cu taxă, astfel încât să fie amortizată la nivel de costuri inclusiv valoarea reziduală a construcției de la finalul etapei 1.

Documentul reține că ,,la finalul duratei contractului [n.r. etapa 1] autostrada va mai avea o valoare reziduală de aproximativ 60% din costul cu realizarea lucrărilor de construcție".

Șoferii vor plăti o taxă calculata la 6,3 euro fără TVA pentru fiecare 100 de km parcurși de un autoturism, iar pe parcursul PPP-ului statul va plăti partenerului privat o sumă anuală pentru amortizarea investiției, dar și o plată de disponibilitate pentru perioada de operare a autostrăzii.

Studiul ia în calcul și taxarea încă din 2019 a actualei autostrăzi dintre București și Ploiești.



hotnews.ro


mihaihedes

#18351
Detalii despre anuntul privind parteneriatul public-privat pe A3:

http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100019650

Liviu M

Quote from: tom_sawyer on October 19, 2018, 04:16:26 PM
Șoferii vor plăti o taxă calculata la 6,3 euro fără TVA pentru fiecare 100 de km parcurși de un autoturism,
Hm, in Austria costa 9 euro 10 zile pe toata reteaua lor.  :o

Quote from: tom_sawyer on October 19, 2018, 04:16:26 PM
Studiul ia în calcul și taxarea încă din 2019 a actualei autostrăzi dintre București și Ploiești.
Mie mi se pare ca cineva doreste cu tot dinadinsul pastrarea aglomeratiei actuale pe DN1.  ???


dr4qul4

In Croatia costa 19 euro/250 km la campie. Iar 6 euro dai ca sa treci printr-un tunel si peste 2 viaducte facute doar pe un sens.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dorum

...sper din tot sufletu' sa nu le iasa aberatia asta de PPP... :(


voicul

Nice.

Poate ii iese lui Serbanescu cu 15 noiembrie.
S-ar cam incadra in timp ca mai sunt doar lucruri de marunte.

La 6.15 este parcarea de scurta durata? Ce rol ar avea la 400-1000 de m de la inceputul autostrazii?
Nu prea ii vad rolul de asta intreb. E normativ ceva?

Liviu M

#18357
Quote from: dr4qul4 on October 19, 2018, 06:38:12 PM
In Croatia costa 19 euro/250 km la campie.
6.3 *1.19 * 2.5 = 18.7425. Prea departe nu suntem nici noi.  :D
Tinand cont ca va fi paralela cu DN1 si ca de la Nistoresti in jos DN1 e cu doua benzi pe sens, autostrada va fi, probabil, folosita numai pe bucatele (cel mai probabil intre Predeal si Comarnic/Nistoresti). Ce-i drept, o sa conteze si unde vor fi intrarile/iesirile.
Vorbesc de "turisti", n-am idee cum vor reactiona transportatorii...

zuma80

#18358
Croatia a facut autostrazile pana sa fie in UE si au facut un efort urias, noi suntem si putem beneficia de fonduri dar nu se pot fura, asta este cheia ecuatiei...
Pentru A6!

dumbravaandrei

plus ca ar mai fi o problema. Viitorului concesionar i se mai da cadou si Ploiesti-Bucuresti. Din cate imi aduc aminte, autostrada asta a fost decontata in mare parte pe fonduri UE.
Is tare curios ce parere are C.E in legatura cu acest lucru. Ca sa nu mai zic ca asta e jecmeneala pe fata... tronsonul ala ar trebui sa ramana netaxat. E deja construit, deja platit, deja ...

Intind cam mult coarda si mi-e ca nu o sa dureze foarte mult pana cand C.E va zice "STOP JOC".