Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

5 Members and 27 Guests are viewing this topic.

TibiV

Obuz cu calibrul de 210 mm, găsit pe şantierul Autostrăzii Câmpia Turzii-Târgu Mureş

   Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă "Horea" al judeţului Mureş a anunţat, miercuri, că pe şantierul Autostrăzii Câmpia Turzii-Târgu Mureş, între oraşele Târnăveni şi Iernut, a fost descoperit un obuz cu calibrul de 210 mm.
   Purtătorul de cuvânt al ISU Mureş, maior Cristian Virag, a declarat pentru AGERPRES că la faţa locului a intervenit Detaşamentul Târgu Mureş cu o autospecială şi doi subofiţeri, pentru a prelua obuzul.
   "La faţa locului a intervenit Detaşamentul Târgu Mureş cu o autospecială şi doi subofiţeri, care urmează să îl ridice şi să îl transporte într-un loc sigur până va fi distrus. Se va face apoi o verificare a zonei, pentru ca lucrările la autostradă să poată continua. (...) Până acum, pe şantierul Autostrăzii Câmpia Turzii-Târgu Mureş nu a mai fost descoperită muniţie", a precizat Virag.
   Potrivit pompierilor militari, acesta este al doilea obuz de asemenea dimensiuni găsit în judeţul Mureş în ultimii 10-11 ani, primul fiind descoperit în apropierea câmpului de bătălie de la Oarba de Mureş, la câţiva kilometri de locul în care a fost descoperit noul proiectil.

https://www.agerpres.ro/eveniment/2018/08/22/obuz-cu-calibrul-de-210-mm-gasit-pe-santierul-autostrazii-campia-turzii-targu-mures--163782
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

adiarc

sa nu uitam de lucrari nerecunoscute la Straco de aprox 20 mil lei.....nu au cash flow( insolventa) si e imposibil sa sustina lucrarile

sa nu ne amagim...ar fii o "performanta" 2020.....acest lot merge spre reziliere pt ca "partenerul" serios mai bine se acopera iarasi de hartii,nu face nimic si fuge ca dracu de aditionale si alte chestii care implica o minima responsabilitate in a actiona in interesul comun conform legii.....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

pentium10

se zice ca 20 de mil nu-s recunoscute, dar unde au bagat, in structuri? in terasament?
cum poate un consultant sa nu recunoasca, nu ar trebui si acolo facut presiune

ce intrebari se la adresam printro petitie
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

rekul

Foarte corect pentium. Acelasi lucru vroiam sa il intreb si eu. Se tot vorbeste de acea suma de 20 de mil nerecunoscuta. Cei care stiu detalii, la ce se refera acea suma sa le spuna.
- Au lucrari efectuate si sunt neconforme, drept urmare nu au fost acceptate la plata?
- Au facut lucrari suplimentare fata de proiectul tehnic fara act aditional la contract si nu le sunt recunoscute acele lucrari?

adiarc

SF-ul este varza si realitatea din teren ( in special terenul de fundare ),nu are legatura cu realitatea,deci e nevoie de lucrari suplimentare de "imbunatatire"...plus ca mai sunt si cei aprox 40 M sau cati or fii care nu apar nicaieri ,dar fara de care nu poata fii realizata conexiunea cu lotul Bechtel
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ionut

Au rezolvat cu aia 40 de metri, care sunt de fapt vreo 60. Nu stiu cum exact, nici nu am insistat, dar se pare că nu mai e o problemă. Altele sunt problemeĺe acum.

pentium10

deci sa intelegem ca in terasament au bagat ei vreo 20 mil care nu le este recunoscut sub inbunatatire
parca asta era si problema la VO Tirgu Mures, unde a fost reziliat contractul dupa studiile geo au aratat ca planul e superficial

dar m-a gandesc cum nai au SF asa slab pentru Straco, si la Astaldi nu, oare exista si dubla masura din partea consultantului intre lotul Astaldi si Straco
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

miahi

#17437
^^ Astaldi are puterea financiara sa autofinanțeze eventuale lucrări de 20 de mil. și sa facă claim-uri pentru suma. Banii ii vor primii de la CNAIR eventual în justiție sau pe alte cai de arbitraj. Straco "rupți în fund" nu au de unde sa "înghită" 20 de mil în lucrări suplimentare și neplătite.

E foarte mare diferența de cum poate sa abordeze o firma mare/matura versus una de duzina un proiect de anvergura în care beneficiarul este total incompetent .

Later Edit:

Exemplu clar și actual la ceea ce am zis mai sus :
"Metrorex trebuie să plătească asocierii Astaldi S.p.a. - FCC Construccion SA, Delta ACM 93 SRL, AB Construct SRL pentru revendicări solicitate în perioada 2011-2015. Potrivit comunicatului, Metrorex face acum toate demersurile pentru achitarea datoriei de 188 de milioane de lei (aproximativ 40 milioane de euro) stabilite printr-o hotărâre a instanţei în anul 2017, rămasă definitivă şi irevocabilă în mai 2018, fără a afecta activitatea societăţii."



pentium10

poate ar trebui API sa faca si transparenta in aceste informatii
la sinteza plati sa fie trecute si sumele castigate in instante
si eventual monitorizat si revendicarile din instanta

as fi curios sa vad pt unele loturi din A1 ce revendicari au fost castigate in instanta
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

Ionut

Multe ar trebui sa faca API, mai ales că avem linie de finanțare nelimitată de la Soros.
La modul serios, te rog nu mai scrie offtopic, ti-am sters mai multe mesaje in ultimul timp.

realfanady

Eu sper sa fie o mobilizare mai mare odata cu finalizarea lotului Strabag. Ar fi logic, sa mai fie niste baieti mutati pe acest lot, dupa ce se termina povestea acolo. Sunt si eu foarte dezamagit de ei, de progresul lor.

horatiu.cosma

Sunt o serie de lucrari suplimentare aparute ulterior, datorita proiectului grozav furnizat de partenerul serios. Printre exemple ar fi cei 60 de metri, cateva situri arheologice suplimentare, parametrii solului natural care difera fata de SF si care necesita consolidari suplimentare.

Straco e inca in insolventa, adica la butoane e cineva care gandeste doar in termeni de minimizare a pierderilor si a cheltuielilor nerecuperabile de la beneficiar (oricine intreg la cap stie ca CNAIR nu va semna vreun aditional care sa implice bani mai multi). Astaldi e un alt tip de animal, are bani, are spate, are o politica asemanatoare cu UMB (multi angajati proprii, vor sa termine rapid, au de unde sa acopere pierderile pe moment, claimurile dupa).

Asa ca oricat ne-am ofusca pe constructori, sa stiti ca in afara de UMB, Astaldi, Porr, TS, Strabag nimeni nu va duce santiere de autostrazi in spate fara suportul partenerului serios.


Ionut

API pe Facebook

Vă aducem noi cadre aeriene de pe Autostrada Transilvania (A3) între Câmpia Turzii și Chețani (Luduș), tronson lung de aproape 15,7 km construit de compania Straco.

La începutul lunii iulie (link: http://bit.ly/2N8SgJi) am anunțat că există un risc ridicat de încetinire sau chiar de oprire a execuției pe acest șantier din cauza unor lucrări neplătite de CNAIR constructorului. Din păcate am avut dreptate, progresul de la ultima filmare fiind insesizabil, mai ales pentru această perioadă a anului.

S-a avansat la capătul dinspre Câmpia Turzii la devierea DN15 necesară pentru construirea pasajului ce va supratraversa autostrada, la forajele pentru pilele podului peste Arieș și în câteva zone punctuale la terasamente.

În ritmul actual, finalizarea în 2019 este imposibilă, transformând astfel lotul vecin (care va fi gata cel mai probabil în 2019) într-un nou muzeu de 18 km între Chețani și Iernut.

Fuga de răspundere proverbială a oficialilor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și neasumarea unor plăți justificate, combinate cu insolvența Straco, riscă să arunce și acest proiect într-un blocaj de durată. Solicităm CNAIR să rezolve, împreună cu antreprenorul general, problemele și disputele contractuale în cel mai scurt timp.

stent76

Quote from: realfanady on August 22, 2018, 05:23:41 PM
Eu sper sa fie o mobilizare mai mare odata cu finalizarea lotului Strabag. Ar fi logic, sa mai fie niste baieti mutati pe acest lot, dupa ce se termina povestea acolo. Sunt si eu foarte dezamagit de ei, de progresul lor.

In afara de precedente JV intre cele doua firme pe loturile de la Orastie exista ceva contract, "simpatie", interes economic comun? De ce am spera ca ii ajuta Strabag? Cred ca imi scapa ceva detaliu.

Ionut

Pai si cum sa ii ajute Strabag? Ce, Strabag este ONG ca API? :lol: Straco are capacitatea tehnica sa faca autostrada, nu asta e problema! Vi s-a explicat mai sus. Banii sunt problema. Si disputele contractuale/tehnice pe care le au cu CNAIR. Ce sa faca Strabag (sau orice alt constructor) in treaba asta?