Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 43 Guests are viewing this topic.

alexandruduma

#16500

ciprebbe

Quote from: horatiu.cosma on June 03, 2018, 02:02:28 PM
În plan apropiat e Geiger și în cel îndepărtat Strabag, nu  :D? Doar Geiger a început la un an după Strabag  :lol:.

:)) ai dreptate cu inceputurile :), doar ca in poza ordinea e Strabag-Geiger :)) (sa nu interpreteze altii gresit poza).

^Uite ca la Gilau inca nu e gata spre UMB, dar e aproape :)
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

alexandruduma

#16502
Da, mai au 3 de pus și se muta. În ritmul asta în 2 sapt sunt gata. Încă nu s-au apucat de fier.





Powered by API/PUM imgur uploader

zuma80

@alexandruduma  :gj:
Se poate spune egalitate +1!
Pentru A6!

alexandruduma

#16504
Și ultimii 4 sunt gata, mai trebuie doar decofrati.








Powered by API/PUM imgur uploader

zuma80

Pilele facute de Bechtel par cele mai solide iar cele facute de Aktor foarte masive si nu neaparat solide.
UMB-ul ramane cel mai "light" la capitolul asta!
Pentru A6!

horatiu.cosma

Quote from: adiarc on June 03, 2018, 12:05:03 PM
contracte semnate la inceputul lui 2015 si probabil finalizate pana la sf lui 2019 daca nu crapa nici u  constructor.......asta inseamna de fapt 2 ani de intarziere ..(cam 2 ani executie prevazuti in ctr pt tronsoanele mai lungi )....si bineanteles vine in principal de la partenerul serios si birocratie.......
in continuare facem aceasi gafa de a semna contracte de executie fara a avea acorduri de mediu,avize,autorizatii,relocari, expropieri si mai nou si fara suficienti bani alocati...

Exact, contează extrem de mult pregătirea inteligentă a proiectelor. În 2015-2016 s-au semnat contractele de proiectare și execuție și în acel moment nu exista nimic din partea statului român, zero. În 2016 s-a expropriat culoarul de expropriere, s-au obținut avizele, s-au aprobat proiectele tehnice, s-a dat ordinul de începere și AC la Strabag. În 2017 au continuat exproprieri suplimentare, AC pe 3 km la Geiger, 8 la Astaldi, apoi a venit acordul de mediu și AC complet pe finalul anului. Abia anul ăsta s-au încheiat ultimele exproprieri și putem spune că șantierele sunt pe un făgaș normal.

Ca să nu fim prea optimiști, problemele nu sunt 100% rezolvate, "partenerul serios", ar putea să se implice mult mai activ, noroc cu partenerul privat, că altfel lucrurile nu ar fi așa de roz (cam 1000 de oameni pe cele 4 șantiere într-un weekend prelungit pentru cei mai mulți dintre noi - RESPECT constructorilor).

La Straco terenul natural e ceva mai slab decât spunea SF-ul. Sunt necesare consolidări suplimentare (Dorosol), Straco își asumă și rezolvă, că de la CNAIR nu ne putem aștepta la vreun ajutor. Pentru conectarea cu Bechtel la C. Turzii nu există vreun adițional la contract/instrucție de șantier pentru Straco și nici nu va exista (cum am mai zis, CNAIR fuge ca dracu de tămâie de suplimentări financiare, în schimb suplimentări de timp dă fără probleme, e în fișa postului lor ca totul să dureze mult și bine), dar Straco va rezolva și aici. Primarul din Luduș nu semnează ceva liste de proprietari în zona nodului Chețani, a rezolvat-o și pe asta tot Straco. În schimb, siturile arheologice suplimentare față de ce era la licitație nu sunt plătite nici până azi, că deh, am zis mai sus cu suplimentările financiare. Peste 200 de oameni la Straco, lucrează și azi la terasamente, 7 gropi de împrumut, 1.8 milioane metri cubi de umplutură, august 2019 finalizare (să vedem, eu sper final de 2019).

Astaldi jos pălăria, peste 600 de oameni, cot la cot cu UMB, terasamentele sunt 80% ridicate, bagă la structurile mari 7 din 7, în vreo 2 luni o să îi vedem pe cei de la Deme prin zonă, va fi spectaculos, în special la deschiderile metalice peste Mureș (60 și 70 de metri), grinzile metalice vor fi din 3 bucăți, cred că va fi nevoie de monstrul de 500 de tone. Cu relocările de gaze au cam terminat, mai greu cu cele de electricitate din zona Iernut, Transelectrica e stat în stat, abia au dat zilele astea o închidere de rețea pentru a face Astaldi coloanele forate la o structură. Va mai dura ceva până vor fi relocați toți stâlpii buclucași, noroc că nu încurcă foarte mult, doar vreo 2 sunt pe aliniamentul autostrăzii. A dispărut cazanul imens de la limita cu Geiger. Vor fi ceva probleme cu casele de la Iernut, unde vine structura pe DN 14A peste autostradă și peste CF, pe partea dinspre Iernut. Sunt locuite de persoane vârtnice și fără posibilități de relocare, chiar dacă își primesc banii. Dacă nu se implică foarte serios cei din CNAIR, primăria Iernut pentru a ajuta cu relocarea, lucrările se vor bloca acolo. Cu siguranță Șerbănescu nu știa de acele persoane când a afirmat că nodul e avansat și se va finaliza anul acesta.

Geiger merge ață, sunt foarte serioși, șantierul e aranjat, ordonat, nu se face rabat de la calitate. În câteva puncte stratul inițial de asfalt a avut 7.8-7.9 cm în loc de minim 8. Ei au propus să compenseze din binder, dar experții din CNAIR nu au fost de acord, așa că Geiger a trebuit să își bată joc de meseria de drumar și să frezeze pătrățele de câțiva metri pătrați și să reasfalteze cu "burtă", ca să iasă grosimea. Ca de obicei, nici aici nu lipsește "profesionalismul" CNAIR. Au "uitat" să pună la licitație un aviz de la Transgaz, care prevedea că existe o conductă paralelă cu autostrada și care trebuie relocată. CNAIR se face acum că plouă, că doar nu ar recunoaște greșeala (ar însemna să facă o suplimentare financiară care știm bine cum funcționează), așa că Geiger a luat taurul de coarne pentru a reloca conducta (certificat de urbanism, avize peste avize, birocrație inutilă, cred că au luat aviz și de la autoritățile aeriene, deși e vorba de o conductă sub pământ). După chinuri seculare au ajuns acum în CTE-ul Transgaz, mai e hopul ăsta, după care se poate comanda țeava din Italia cel mai probabil, că noi nu facem așa ceva (Transgaz cere avioane). Cu puțin noroc, în august se vor încheia lucrările la autostradă, Transgaz-ul în cel mai bun caz pe finalul anului, dacă nu sunt probleme suplimentare.

Strabag lucrează bine, mai au de urcat cu terasamentul câțiva metri la unele rampe, în rest sunt cam gata terasamentele. În ritmul actual, au șanse să mai spele din rușine și să termine anul acesta.

Șantierele arată bine, vremea ține cu constructorii, sper să crească ritmul vara asta în special Straco. Foarte greu cu oamenii, nu se prea mai găsește forță de muncă, în anii următori această problemă va fi tot mai gravă, se pleacă în vest la greu, stau grederele, basculantele la soare, că nu mai sunt șoferi și operatori.

voicul

Pentru mine e surprinzatoare activitatea de pe A3 in Ardeal (adica ma cam surprinde normalul).
Adaugat cu detaliile lui @horatiu.cosma (+1) stau sa ma intreb ce i-a apucat pe constructori? (cu sensul: de ce aduc bani de acasa sa faca lucrurile?)
Sau poate nu stiu eu si acolo e buget alocat de 100% (fata de restul unde se merge cu taraita).

Deme sau Aktor lucreaza duminica in B? (ca m-ar surpinrde mai mult sa fie Aktor).
Si de unde (de ce?) munca asta si duminica?

dr4qul4

CNAIR are probleme in a semna suplimentari financiare, insa nu are probleme in a le plati, odata ce exista o decizie judecatoreasca in acest sens.
Constructorii isi primesc banii pana la urma. Ba chiar si ceva in plus. Totusi, sunt si constructori care prefera sa nu faca nimic si sa traga de timp, ca doar tot primesc bani pana la urma.



Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

zuma80

Pentru mine este frustrant si ingrijorator ca doar in Ardeal se construiesc autostrazi.
In restul tarii se construieste un ciot de 3km (A3-Bucuresti) de 3 ani!
Asta este un lucru foarte, foarte grav.
Pentru A6!

teoneo

Quote from: horatiu.cosma on June 03, 2018, 02:02:28 PM
Quote from: ciprebbe on June 03, 2018, 01:26:55 PM
Strabag/Geiger

În plan apropiat e Geiger și în cel îndepărtat Strabag, nu  :D? Doar Geiger a început la un an după Strabag  :lol:.

Doar o mica completare. Lotul Strabag tine pana unde se termina portiunea asfaltata, langa supratraversarea DC77 (de pe lot Geiger). Ca element ajutator sunt rigolele si podetul de la km14+450 (care sunt la Strabag). Lotul Geiger incepe de unde se vede emulsia bituminoasa de pe balastul stabilizat. Aceasta portiune se pare ca e asternuta proaspat si e pe o portiune mica, la Est si la Vest de acel pasaj peste A3.
Excelenta treaba facuta ieri de voi! Felicitari! Mi-a parut rau ca nu am putut sa va insotesc pe traseu, dar tot e bine ca ne-am vazut la inceputul si la sfarsitul zilei.

horatiu.cosma

^^^
C.Turzii-Tg.Mureș e cel mai bine bugetat proiect de autostrăzi pentru anul acesta. LD și ST au vreo 200 de milioane de lei, C.Turzii-Tg.Mureș are vreo 450. Chiar și așa, la cum se mișcă constructorii, eu zic că nu e suficient (Astaldi o să pape lejer 200, Straco dacă crește puțin ritmul vreo 150, Strabag vreo 150, Geiger vreo 40). Deci nu se lucrează pro bono. Doar că unele probleme birocratice/manageriale pe care ar trebui să le rezolve CNAIR, ajung să le rezolve constructorii din nevoie, nemaiașteptând după stat.

Dracula, cu siguranță constructorii vor primi banii ce li se cuvin suplimentar în justiție, dar în vreo câțiva ani buni. Probabil Astaldi sau Strabag își permit să facă niște acte de binefacere de câteva milioane de lei și să îi recupereze peste câtiva ani, dar un constructor mai mic are mari probleme. Angajații, subcontractorii, furnizorii trebuie plătiți imediat, nimeni nu te păsuiește până vin banii în justiție.

voicul

@zuma80 Daca se construiau in alta parte in detrimentul celor din Ardeal, probabil multi se plangeau ca la A1, la sectiunea de tuneluri: va fi groaznic pe 15km de DN (asta in conditiile in care o sa fie 300+km A de la Nadlac la Sibiu).

Pentru moment avem constructie de A in Ardeal.
De la anu o sa avem constructie de A pe hartie (nu prea s-a mai semnat nimic!)
Asta ar fi o problema mai grava (lipsa de noi proiecte care sa fie incepute).

Vedem cu A0 ce iese.

zuma80

Nu contest deloc faptul ca se fac in Ardeal, este foarte bine, contestam faptul ca celelate regiuni sunt private.
Este foarte important sa se continue A3 rapid pana la Bors, ca sa nu adunam o tara pe o autostrada cu 2 benzi pe sens.
Pentru Moldova si Ardealul de la Oradea -Cluj - Tg Mures la nord este mai rapida si scurta iesirea prin Bors catre vest.
Pentru A6!

alexandruduma