Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 34 Guests are viewing this topic.

adiarc

^este o greseala de scriere...nu este DN14 ( Sibiu-Sighisoara ),ci este DN15 ,sectorul Tg.Mures-Turda.

Multumesc pt comunicat.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ionut

Este de fapt DN14A. Corectez eu acum. Am uitat un A. :)

adiarc

 :lol:..amandoi pe langa poarta....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

TibiV

Quote from: Ionut on April 02, 2018, 10:17:30 PM
Este de fapt DN14A. Corectez eu acum. Am uitat un A. :)

Ionut a zis ca va corecta, dar a corectat doar pe FB...  :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Dominik

#15679
Vizita a CNAIR pe pe ciotul A3 de la intrarea in Bucuresti...mobilizare foarte slaba a celor de la AKTOR

https://www.facebook.com/cnadnr/videos/1996718163921586/
You're in Steelers Country

Ionut

Le-am trollat un pic pagina la comentarii (lotul Aktor). Vedeti în comentarii. Poate dati si printscreen ca e posibil sa stearga ce am scris.

rizzuh


rizzuh


voicul

"În urma unei vizite efectuate de o echipă CNAIR, pe șantierul sectorului de autostradă care urmează să asigure descărcarea autostrăzii București- Ploiești în șoseaua Petricani, echipa CNAIR a constatat o mobilizare foarte slabă."

De asemenea au remarcat (dar uitat sa puna in comunicat) si o slaba bugetarea a proiectului, chiar mai putin de jumatate din necesarul pentru terminarea proiectului!

Bogdan_Cluj

Am postat si eu captura de FB cu minciunile despre bugetarea intregii lucrari. @Ionut: incearca te rog sa promovezi in toata presa la care ai acces aceasta minciuna (si captura), da de intelege orice om simplu ca principala problema cu constructiile este chiar statul prin MT si CNAIR. Mi-e greata cand ii vad cu cat tupeu mint asa pe fata. Una este sa minta ca LD4 o sa fie gata anul aceasta pentru ca acolo exista o foarte-foarte-foarte mica sansa sa se alinieze planetele, fizic s-ar putea face. Dar asta este 100% minciuna pe fata, nu au cum sa o intoarca, exista document ofcial (bugetul) cum ca au mintit.

Ionut

Putina istorie, mai ales pentru cei mai noi...




API pe Facebook - sharing is caring!

Vă prezentăm un fotoreportaj realizat vineri, 30.03.2018, pe lotul Câmpia Turzii-Chețani/Luduș, parte din Autostrada Transilvania (A3). Tronsonul are o lungime de 15,691 km și este executat de compania românească Straco. Deși cadrele nu surprind deocamdată lucrări spectaculoase, suntem plăcut surprinși de avansul în teren având în vedere faptul că pentru acest șantier s-a emis prima autorizație de construire abia la mijlocul lunii noiembrie 2017.

Ca toate proiectele majore de infrastructură rutieră, și acest lot are o poveste halucinantă! Licitația pentru proiectare și execuție a fost lansată pe SEAP pe 22.06.2014 (ați citit bine), ofertele au fost deschise în 05.09.2014 și desemnarea câștigătorului s-a făcut pe 27.01.2015. În data de 19.02.2015 se semnează contractul cu Straco, la un interval de 8 luni din momentul pornirii licitației pe SEAP.

Povestea ia o turnură tragi-comică pentru că ordinul de începere nu este dat imediat, ci dimpotrivă, tocmai în 04.05.2016, adică la o distanță de peste 14 luni de la semnarea contractului. Mai mult, lucrările nu încep imediat. Nici nu ar fi avut cum pentru că nu aveam autorizație de construire!

Autorizațiile de construire au fost emise de curând, prima în 15.11.2017 (pentru aproximativ 14,5 km) și cea de-a doua în 20.02.2018 (pentru restul lungimii până la 15,691 km). Cu alte cuvinte, constructorul are front de lucru pe întreaga suprafață a șantierului abia de o lună și jumătate, la 3 ani de zile din momentul semnării contractului. Atenție, TREI ANI de zile!


Și telenovela birocratică nu se oprește aici! Trebuie efectuate exproprieri suplimentare (cerute de acordul de mediu care a impus modificarea substanțială a soluțiilor proiectate), deci încă se așteaptă o altă autorizație de construire aferentă acestor exproprieri.

Termenul contractual de finalizare este de 16 luni (4 pentru proiectare și 12 de execuție în teren). Acest termen se calculează, în acest caz, din momentul în care s-au emis toate autorizațiile de construire.

Estimăm că avem șanse să circulăm pe acest lot abia în luna decembrie 2019 dacă facem un calcul realist, luând în considerare condițiile contractuale, mobilizarea (actuală a) constructorului, problemele care pot să apară pe parcurs, dificultatea lucrărilor, vremea nefavorabilă și alte aspecte legislative. Orice mică problemă (birocratică sau tehnică) poate împinge deschiderea acestui tronson în anul 2020!

dan_c

Apropo de vizite ale CNAIR ... Maine o echipa de la CNAIR face o vizita pe toate loturile din Autostrada A3 între Ogra și Câmpia Turzii.....Asteptam sa vedem ce vor constata pe fiecare lot in parte..... 8)

ciprebbe

Vizita secreta si inopinata da? sa fie clar pentru toti  :)

Ajung si la nodul avansat Iernut?
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Sorin62

Quote from: Bogdan_Cluj on April 03, 2018, 11:16:31 AM
Am postat si eu captura de FB cu minciunile despre bugetarea intregii lucrari. @Ionut: incearca te rog sa promovezi in toata presa la care ai acces aceasta minciuna (si captura), da de intelege orice om simplu ca principala problema cu constructiile este chiar statul prin MT si CNAIR. Mi-e greata cand ii vad cu cat tupeu mint asa pe fata. Una este sa minta ca LD4 o sa fie gata anul aceasta pentru ca acolo exista o foarte-foarte-foarte mica sansa sa se alinieze planetele, fizic s-ar putea face. Dar asta este 100% minciuna pe fata, nu au cum sa o intoarca, exista document ofcial (bugetul) cum ca au mintit.

Aș vrea și eu să mă lămuresc, poate îmi explică și mie cei care sunt mai experimentați în aceste probleme:

- contractul între Aktor-Euroconstruct și CNAIR este făcut pe suma totală rezultată din oferta depusă la licitație, nu ?
- contractul este unul de tip FIDIC galben, adică prevedea și proiectarea, nu? (relocarea LEA și a celorlalte utilități este în sarcina constructorului, nu?)
- există termen de finalizare în contract, nu?
- ordinul de începere a lucrărilor a fost dat, lucrările au început.

Înțeleg că există credite de angajament pentru toată suma necesară finalizării construcției
Legislația actuală prevede existența bugetelor multianuale (creditele de angajament - http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/37954) care se stabilesc la valoarea lucrării - în ceea ce privește licitațiile, aici lucrurile sunt chiar simple.

În condițiile în care nu mai ai bani să onorezi un contract, plătești despăgubiri, ești dat în judecată, etc. Nu se pune problema ca beneficiarul să-i spună constructorului ,,să lucreze mai încet că nu am bani să te plătesc..." (cum a fost cu Bechtel?)

Instituția rectificării bugetare este reglementată, rectificările se decid la nivelul ordonatorului de credit.
Legea 500/2002 are câteva prevederi foarte interesante:
Într-adevăr, art.43^1 prevede obligaţia ordonatorilor de credit ,,de a notifica prestatorilor, executanţilor şi furnizorilor sumele cuprinse în programele de investiţii publice la credite bugetare, în termen de 30 de zile calendaristice de la aprobarea legilor bugetare anuale/rectificărilor bugetare anuale", dar asta presupune obligaţia ordonatorilor de credit ,,de a întocmi şi de a actualiza, împreună cu prestatorii, executanţii şi furnizorii, graficele de execuţie/livrare, atât fizice, cât şi valorice, anexe la contract.".
Adică, pot bugeta mai puțin dacă ajung la o înțelegere cu constructorul că există întârzieri neimputabile și modific graficul de lucrări. S-a întâmplat asta cu Aktor?

Nu văd nicio reacție din partea Aktor-Euroconstruct care să zică ,,noi am vrea să lucrăm, dar nu sunt bani suficienți la CNAIR!" sau ,,avem cauze obiective de întârziere și am convenit cu CNAIR o decalare a termenelor de realizare"

În condițiile astea, nu înțeleg de ce s-ar asuma constructorul eventuale penalități de întârziere?

Nu cumva motivația prevederilor bugetare mai mici, ce pot fi rectificate ulterior, este că că nu mai pot fi diminuate bugetele de investiții la eventuale rectificări, cu excepția transferurilor de la o investiție la alta?
,,Se interzice ordonatorilor principali de credite să efectueze şi să aprobe virări de credite bugetare şi/sau ale creditelor de angajament neutilizate de la obiectivele/proiectele de investiţii în continuare, respectiv de la obiectivele/proiectele de investiţii noi, la poziţia «Alte cheltuieli de investiţii», cuprinse în programele de investiţii publice, anexe la bugetele acestora[...]"

În condițiile în care am o licitație în derulare, trebuie să bugetez proiectul, deoarece fără buget nu pot semna contractul, chiar dacă știu că vor exista contestații, iar probabilitatea utilizării banilor respectivi este foarte redusă. Și atunci, nu este normal să reduc din celelalte bugete puse pe hârtie la începutul anului, atâta vreme cât știu că voi avea de unde să redistribui fonduri?
 
Eu știu că CNAIR-ul nu e bun de nimic, asta este altceva, dar aș vrea să înțeleg imaginea de ansamblu...